Muusikoiden.net
08.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tokai tuntijoille kysymys
1
hallu
30.07.2011 11:20:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan akateemisesta uteliaisuudesta kysyisin seuraavaa. Tutkailin netin ihmeellisessä maailmassa Tokai LesPaul ja Love Rock kitaramallien kuvia ja huomioni kiinnittyi siihen kaularaudan suojapleksiin mikä on siellä lavassa. Joissakin yksilöittä se on Gibson tyylinen kellon muotoinen kahdella ruuvilla ja joissakin perinteisempi kolmella ruuvilla kiinni oleva. Miksi näin? kertooko tuo kitarasta jotakin? vai onko Tokai latkinyt vaan sinne sellaisia lätkiä joita on sattunut hyllyssä olemaan?

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
p130
30.07.2011 11:38:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Ihan akateemisesta uteliaisuudesta kysyisin seuraavaa. Tutkailin netin ihmeellisessä maailmassa Tokai LesPaul ja Love Rock kitaramallien kuvia ja huomioni kiinnittyi siihen kaularaudan suojapleksiin mikä on siellä lavassa. Joissakin yksilöittä se on Gibson tyylinen kellon muotoinen kahdella ruuvilla ja joissakin perinteisempi kolmella ruuvilla kiinni oleva. Miksi näin? kertooko tuo kitarasta jotakin? vai onko Tokai latkinyt vaan sinne sellaisia lätkiä joita on sattunut hyllyssä olemaan?

Japseissa (ja ihan ensimmäisaissä Korealaisissa) G-tyyliin kahdella ruuvilla ja muuten Korea/Kiina -osastolla kolmella.

Ja Kaksiruuvisen koreavehkeen tunnistaa siitä ettei sellaisissa ole sarjanumeroa. Ainakaan yhtään sarjanumerollista vastaavaa ei ole tullut vastaan. Ja melko harvinaisia ovat.

Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Grugi
30.07.2011 11:41:34 (muokattu 30.07.2011 11:43:32)

Omassa LS-85 Tokaissa on tuollainen ihan tavallinen pleksi mutta tosiaan kun tuota äsken googlettelin niin vaikuttaisi että kellon muotoa on ainakin näissä kalliimmissa Tokaissa kuten.

http://1.bp.blogspot.com/_tNu78SMKH … I/wrkGrC8KBbU/s400/tokai+ls-380.jpg

Liekö jotenkin liitetty tosiaan näihin lippulaiva malleihin tuo kellomallinen pleksi.

Tosiaalta tuon suojapleksin voi kuka tahansa itse vaihtaa joten mitään tarkempaa analyysiä se tuskin antaa kitarasta.

SDMF
jii.haanpaa
31.07.2011 10:30:53 (muokattu 31.07.2011 10:36:31)

Tokai käytti kellon muotoista suojusta ainakin 90-luvun puoliväliin asti kaikissa Love Rockeissaan. Kaikki ne 2000-luvulla valmistetut kalliimman sarjan LS:t, joita itse olen livenä nähnyt (yhden jopa omistanut), ovat olleet myös tasapohjaisella suojalla, samanalaisella kuin halvemmissakin sarjoissa. Uskoisin, että kellosuojia esiintyy usein "uusienkin" kalliimpien mallien kuvissa lähinnä siitä syystä, että jopa Tokai itse käyttää tuoreimmissa katalogeissaan täsmälleen samoja kuvia kuin 15 vuottakin sitten. Tuolta noita voi bongailla, jos kiinnostaa: http://www.tokairegistry.com/tokai-info/tokai-catalogs.html

Paras tapa tunnistaa japsi niistä kaksiruuvisista korealaisista lienee edelleen se vintage-talla vs. korealaisten nashville-tyylinen talla.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti