Muusikoiden.net
06.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua straton kammen kera
1
Eemil
21.07.2011 20:40:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tajusin juuri, ettei mun ole ikinä tarvinut kikkailla straton vibratallan kanssa aiemmin mutta nyt se tilanne sitten viimeinkin tuli eteen. Kampi on siis kierrettävä ja tilanne seuraava:

Olen vissiin jossain vaiheessa kiertänyt kampea liian tiukalle kun enää ei tule vastusta kun kiertää vaan kampi selvästi hyppää lopussa kierteen yli ja sama toistuu kun jatkaa kiristämistä. Tämä ei sinänsä haittaa, mutta kampeen on tullut myös klappia, eli kampi pääsee heilumaan kiinnitysreiässään. Nyt pitäisi saada ns löysät pois. Miten? Kampi pysyy kyllä tallassa kiinni ihan normaalisti.

ReBeat
21.07.2011 20:44:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovisesta leipäpussista repäistään palanen ja tungetaan se kammen mukana reikään.

narmo
21.07.2011 20:59:43

putkiteippi(se valkoinen tiivisteteippi) käytössä täällä samassa hommassa

elsewhere
21.07.2011 21:13:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä käytin samaan tarkoitukseen Jazzmasterissa normaalia teippiä. Puoli kierrosta kammen ympärille riitti ja nyt pysyy tukevasti.

~ Love broke out and I forgot it's war.
Lennu
21.07.2011 21:13:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis yks ylimääräinen kampi. Noi tilkkeet toimii kyllä kans.

my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu
mopar
21.07.2011 21:14:27

Mä olen joskus vetäny spraylakkaa niihin kammen kierteisiin...

Eemil
21.07.2011 21:22:30

narmo: putkiteippi(se valkoinen tiivisteteippi) käytössä täällä samassa hommassa

Taidankin valita tämän huomenna duunissa.

Kiitos kaikista vastauksista eiköhän tämä tästä!

sickboy
21.07.2011 22:31:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla meni omasta Mexicostratosta aika nopeasti kammen kierteet paskaksi. Kierteet meni myös siitä teräsblokista, vai mikä liekään.

Ratkaisin itse onhgelman vaihtamalla Wilkinsonin tallaan, jossa kampi on kierteetöntä mallia.

jii.haanpaa
21.07.2011 23:10:48 (muokattu 21.07.2011 23:13:56)

Kampi siis kuitenkin on irroitettavissa ja kierrettävissä takaisin? Sieltähän on mitä luultavimmin tipahtanut kampea kierteisiin puristava jousi ja niitä saa lisää kaupasta aika halvalla: http://www.thomann.de/fi/fender_tremolo_arm_feder.htm

Ko. jousi on muuten kumma härveli kun sen "löytää" vasta kun sen hukkaa vaikka olisi soittanut stratolla vuosia. Eipä silti, varmasti teippikin toimii.

Eemil
21.07.2011 23:37:54

jii.haanpaa: Kampi siis kuitenkin on irroitettavissa ja kierrettävissä takaisin? Sieltähän on mitä luultavimmin tipahtanut kampea kierteisiin puristava jousi ja niitä saa lisää kaupasta aika halvalla: http://www.thomann.de/fi/fender_tremolo_arm_feder.htm

Ko. jousi on muuten kumma härveli kun sen "löytää" vasta kun sen hukkaa vaikka olisi soittanut stratolla vuosia. Eipä silti, varmasti teippikin toimii.

Juu kammen saa pois ja takaisin kyllä. Mistäs tämä jousi kuuluisi löytyä?

jii.haanpaa
21.07.2011 23:51:13

Eemil: Juu kammen saa pois ja takaisin kyllä. Mistäs tämä jousi kuuluisi löytyä?

Se löytyy siis sieltä kammen rööristä, tai ei se enää löydy. Nehän tuppaavat tippumaan kun kitaran kiepauttaa katolleen ilman kampea. Se tarra, jolla on usein peitetty kaupan seinillä roikkuvien stratojen kampikolot yrittää pitää ne tallessa, mutta viimeistään ne hukataan kun kitara ostetaan ja tarra revitään veks.

Eemil
21.07.2011 23:57:21 (muokattu 21.07.2011 23:59:24)

jii.haanpaa: Se löytyy siis sieltä kammen rööristä, tai ei se enää löydy. Nehän tuppaavat tippumaan kun kitaran kiepauttaa katolleen ilman kampea. Se tarra, jolla on usein peitetty kaupan seinillä roikkuvien stratojen kampikolot yrittää pitää ne tallessa, mutta viimeistään ne hukataan kun kitara ostetaan ja tarra revitään veks.

Kyllähän sieltä semmonen jousi putosi kun ravisteli ilman kampea. :D

E: Kokeilin ilman sitä jousta ja nyt kampi toimii kuten kuuluukin wtf eki?

jii.haanpaa
22.07.2011 00:00:46 (muokattu 22.07.2011 00:04:04)

Eemil: Kyllähän sieltä semmonen jousi putosi kun ravisteli ilman kampea. :D

:) No sitten rähmä taitaa tosiaan olla kierteissä, tai niiden puutteissa. Uskaltaiskohan sinne tipauttaa toisen kaveriksi.

E: Kokeilin ilman sitä jousta ja nyt kampi toimii kuten kuuluukin wtf eki?

Oho. Hyvä jos toimii, mutta tuskin toimii kovin kauan. Pian ne kierteet taas löystyvät ja klappi is back. Itse korjasin oman stratoni blockin vaihtamalla sen callahamiin: http://www.callahamguitars.com/blocks.htm

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti