Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Etsin itelleni monipuolista vahvaria ja kitaraa.
1 2
Maloik
18.07.2011 18:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ekaa kunnon vahvistinta etsimässä. Oon miettiny tommosta Blackstar HT-20 Studioa http://www.thomann.de/fi/blackstar_ht_studio_20_head.htm Lisäksi oon ajatellut hankkivani jonkun metallityylisen kitaran esim.
http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_dimebag_blackbolt_floyd.htm , kun löytyy jo Epiphonen Sg ja isän vanhaa härpäkettä.
Tosta Blackstarista ja koko HT-sarjasta oon löytänyt pelkkiä hyviä arvosteluja. Mietin tässä, että kannattaako ostaa putki- vai transistorivahvistin. Ja lisäksi vielä: http://www.thomann.de/fi/marshall_mg412a_gitarrenbox.htm

Kiitoksia vastauksista

Jeszse
18.07.2011 18:49:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta noi kaikki jos tykkäät niistä.

13.12.2008 23:57 ÄLÄ SINÄ DIPPAA LIHAPULLIASI MINUN NAMINAMIIN!
Maloik
18.07.2011 18:54:49

Jeszse: Osta noi kaikki jos tykkäät niistä.

Joo, en vaan tiedä, että missä pääsis kokeilemaan noita täälä Tampereen alueella.

Jeszse
18.07.2011 18:58:39

Maloik: Joo, en vaan tiedä, että missä pääsis kokeilemaan noita täälä Tampereen alueella.

Ei taida tääl olla muita ku DLX joka myy Deania. Nupista ei mitään hajua, mut kannattaa ainaki Tammerpiano tsekata.

Maloik
18.07.2011 19:09:57

Jeszse: Ei taida tääl olla muita ku DLX joka myy Deania. Nupista ei mitään hajua, mut kannattaa ainaki Tammerpiano tsekata.

Itse en löytänyt DLX:n sivuilta lainkaan Deaneja. Onko niitä paikanpäällä kuitenkin? Ei ole tullut käytyä DLX:ssä yli vuoteen, kun kitarointihommat on ollut vähän tollasta on/off hommaa... Nyt yhteensä noin 4-5 vuotta soiteltu laiskasti ja omaoppisesti, mutta nyt oon ajatellut, että voisi vähän enemmän tosissaasn ruveta soittamaan ja jonkilaisia bändikuvioita voisi kokeilla

nannne
18.07.2011 19:27:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maloik: Itse en löytänyt DLX:n sivuilta lainkaan Deaneja. Onko niitä paikanpäällä kuitenkin? Ei ole tullut käytyä DLX:ssä yli vuoteen, kun kitarointihommat on ollut vähän tollasta on/off hommaa... Nyt yhteensä noin 4-5 vuotta soiteltu laiskasti ja omaoppisesti, mutta nyt oon ajatellut, että voisi vähän enemmän tosissaasn ruveta soittamaan ja jonkilaisia bändikuvioita voisi kokeilla

Kyllä siellä tais viime visiitillä jokunen roikkua.

Jeszse
18.07.2011 19:36:03 (muokattu 18.07.2011 19:36:19)

Maloik: Itse en löytänyt DLX:n sivuilta lainkaan Deaneja. Onko niitä paikanpäällä kuitenkin? Ei ole tullut käytyä DLX:ssä yli vuoteen, kun kitarointihommat on ollut vähän tollasta on/off hommaa... Nyt yhteensä noin 4-5 vuotta soiteltu laiskasti ja omaoppisesti, mutta nyt oon ajatellut, että voisi vähän enemmän tosissaasn ruveta soittamaan ja jonkilaisia bändikuvioita voisi kokeilla

DLX:n sivuilta ei löydy varmaan viittä prosenttia tuotteista joita löytyy liikkeestä. Siellä mä kävin joskus aikanaan ekat deanit testaamassa, tosin torilta omani ostin. Sillon oli aika paljonkin niitä, nykyään on vissiin vähän vähemmän. Tosin, käsittääkseni tilaavat sinne niitä pyytämällä, jos haluaa jotain tiettyä mallia. Ihan varma en oo tästäkään, kannattaa kysellä sieltä.

jipeeällä
18.07.2011 19:52:26 (muokattu 18.07.2011 19:56:30)

Testasin juuri kokeilumielessä Marshall JVM 410C - komboa. Etenkin etuasteputkien pienellä uudelleen järjestämisellä ja parilla uudella JJ - etuasteputkella saundi muuttuu todella räväkäksi Gilmour - tyylin ulvomiseksi. Puhdas kanava on aika hengetön. Muuten tuntuu reagoivan voimakkaasti eri etuasteputkien yhdistelmiin. Marshallin itsevalitsemat elementit ovat kai tuohon parhaat mahdolliset.

lonelyplayer
18.07.2011 20:09:11

Maloik: Joo, ekaa kunnon vahvistinta etsimässä. Oon miettiny tommosta Blackstar HT-20 Studioa http://www.thomann.de/fi/blackstar_ht_studio_20_head.htm Lisäksi oon ajatellut hankkivani jonkun metallityylisen kitaran esim.
http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_dimebag_blackbolt_floyd.htm , kun löytyy jo Epiphonen Sg ja isän vanhaa härpäkettä.
Tosta Blackstarista ja koko HT-sarjasta oon löytänyt pelkkiä hyviä arvosteluja. Mietin tässä, että kannattaako ostaa putki- vai transistorivahvistin. Ja lisäksi vielä: http://www.thomann.de/fi/marshall_mg412a_gitarrenbox.htm

Kiitoksia vastauksista

Blackstaria voi varauksin suositella, itse käyttänyt yli vuoden. Säröpuoli erinomainen mutta clean ei aivan huippu, säätömahdollisuudet huonot clean-kanavalla. Sisäänrakennettu reverb on ihan ok, ja jos hankit vielä hyvän delay-spedun efektilenkkiin niin ihan ok.

Marsun MG-sarjasta pysyisin kaukana, kerran kokeillut, ei miellyttänyt. Sensijaan MA-sarja ok. Kitarasta en osaa mitään sanoa, enempi perinteinen tyyli miellyttää kuin hevikirveet ... :)

blues guitar
18.07.2011 20:56:35 (muokattu 18.07.2011 20:58:06)

Oliskohan se Isän härpäke kenties sellainen Stratocaster? Sellainen vanhojen äijien kitara : )

...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Maloik
18.07.2011 21:05:25

blues guitar: Oliskohan se Isän härpäke kenties sellainen Stratocaster? Sellainen vanhojen äijien kitara : )

No siis ehkä niitä ei voi härpäkkeiksi sanoa, mutta en niillä itse kovin paljons soita :D
Kaverin käsin tekkemä telecaster, Matti Nevalaisen Custom Flying Finn ja Fernandesin Strato. + Tokai PB kopio

blues guitar
18.07.2011 21:08:24

Maloik: No siis ehkä niitä ei voi härpäkkeiksi sanoa, mutta en niillä itse kovin paljons soita :D
Kaverin käsin tekkemä telecaster, Matti Nevalaisen Custom Flying Finn ja Fernandesin Strato. + Tokai PB kopio

Huippu kalustoa nämä "härpäkkeet". Täytyy myöntää.

...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Maloik
20.07.2011 02:44:20

Mietin tässä, että toimiiko tuommoinen setti hyvinkin. Blackstar on ainakin kalliimmasta päästä 20 wattisia ja pitäisi olla laatua. Sopiiko hyvin toi Marsun kaappi siihen? Ja saako sitä Blackstaria ärjymään kunnolla? Vai kannattaako hankkia myös joku pedaali? Omasta takaa löytyykin jo Bad Monkey jos sillä terästää drive kanavaa

Jucciz
20.07.2011 02:46:51

Maloik: Blackstar on ainakin kalliimmasta päästä 20 wattisia

Öö, ei muuten oo.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Maloik
20.07.2011 02:49:56

Jucciz: Öö, ei muuten oo.

No ei ainakaan halvin, ei ole meinaan loputtomasti rahaa käytösssä. Jotkin vintaget ym. voi tietysti maksaa mitä vaan, mutta sellaista en haekaan

Jucciz
20.07.2011 04:00:03 (muokattu 20.07.2011 04:00:43)

Maloik: No ei ainakaan halvin, ei ole meinaan loputtomasti rahaa käytösssä. Jotkin vintaget ym. voi tietysti maksaa mitä vaan, mutta sellaista en haekaan

Tossa yks esimerkki 20-wattisesta, eikä oo ees vintage vaan ihan 2000-luvun tuotantoa:
http://guitargear.org/2011/04/26/gear-review-65-amps-soho/

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Metalliac
20.07.2011 08:47:30 (muokattu 20.07.2011 08:52:45)

Jucciz: Tossa yks esimerkki 20-wattisesta, eikä oo ees vintage vaan ihan 2000-luvun tuotantoa:
http://guitargear.org/2011/04/26/gear-review-65-amps-soho/

Täällä ollaankin taas jo asian ytimessä... :) Offtopicia jatkaakseni voisin arvata, että kyllä Blackstar sijioittuu 20-wattisten PUTKIvahvistimien halvempaan päähän. 20-Wattiset trankuthan ei hirveästi mökää pidä ja myydään myöskin halvemmalla lähinnä kotisoittelua varten.

Ketjun aloittajalle sanoisin, että Bad Monkey on buusterina ollut hyvä ellei todella hyvä pari varsinkin Blackstarin HT -sarjalaisille, joten ainakin kokeilisin sitä ennen kuin sijoittaisin lisää pedaalipuolelle.

Maloik
20.07.2011 18:54:08

Kävin DLX:ssä ja siellä oli Deanin razorback liekkikuvioilla käytettynä ~750€ ja pari V mallia. Testasain sitä Razorbackia ja oli oikein mukavantuntuinen, paitsi se kaulan muoto oli hieman erikoinen. Onkohan noissa samanlaiset kaulat?

vvaltsu
20.07.2011 19:41:26

Maloik: Kävin DLX:ssä ja siellä oli Deanin razorback liekkikuvioilla käytettynä ~750€ ja pari V mallia. Testasain sitä Razorbackia ja oli oikein mukavantuntuinen, paitsi se kaulan muoto oli hieman erikoinen. Onkohan noissa samanlaiset kaulat?

Razorbackeissa on muistaakseni kaikissa V-kaulaprofiili. Razorbackit ovat myös aivan törkeän rumia, jos totta puhutaan.

Viikset on parasta mitä mies voi itselleen antaa. - CountX
machinehead72
21.07.2011 00:00:53

Tossa otsikossa sanoit että monipuolista vahvaria. Osta multa poies Line& Flextone 3 XL tehoa riittää vaikka minkälaiseen bänditouhuun, ja Soundeja on vaikka muille jakaa! Eikä edes kuullosta miltään sarjatuontanto saisselta. Jotkin mallinnukset ovat kylläkin aika huonoja, mutta monta on sellaista josta ite tykkään kovasti!

http://muusikoiden.net/artikkelit/688

Tuossa vielä artikkelia ko. vehkeestä. Tarjoo jos kiinnostaa!

Anteeksi mainostus...

http://maihinnousu.net/cherubs
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti