Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Strings.fi
1 2 3 4 5
Hirvi
19.07.2011 09:40:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilasin kyseisestä puljusta kitaratelineen viimeviikon maanantaina siinä toivossa, että saisin sen mukaan viikonlopun keikalle. Mutta eipä ole vieläkään telinettä näkynyt. Keikalla telineen virkaa toimitti lavan takana sijainnut puinen puutarhatuoli.
 
Svengaan kuin hirvi!
Thunder
19.07.2011 10:13:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutaman kerran itse tilannut kieliä puljusta. Muuten tullut nopsaan ja asiallisesti mutta viime Joulun alla tilatut basson kielet jäivät ilmeisesti postittamatta. Asia korjaantui s-postilla ja kylkiäisenä tuli vielä rockwayn lahjakortti.
 
Outoa hommaa jos ei kyselyihin vastata...
 
KooAa
19.07.2011 13:53:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kertaa oon tuolta kieliä tilannut ja ajoissa ovat tulleet kuten lupasivatkin. Ohan tästä kuitenkin vuoden päivät kun viimeeks tilasin.
 
It ain't what you do, it's how do you do?
Terry Pantheras
19.07.2011 14:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pöh... Elättelin jo toiveita, että löytäisin suomalaisen firman josta saisin tilattua custom-settejä irtokielistä, mutta eihän tuolta saa edes stainless steelejä. Suomi on paska maa ja Valmet on paska traktori, eli Saksasta tilaan edelleen.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Decadetroll
19.07.2011 15:02:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Pöh... Elättelin jo toiveita, että löytäisin suomalaisen firman josta saisin tilattua custom-settejä irtokielistä, mutta eihän tuolta saa edes stainless steelejä. Suomi on paska maa ja Valmet on paska traktori, eli Saksasta tilaan edelleen.
 
Ite tykkäilen tilailla USA:n puolelta. Saa aika paljon halvemmalla kuin sakemanneilta. En tosin tiiä sitten noista custom-seteistä, itse käytän lähinnä 9-42, 10-46 ja 13-56 settejä.
 
"ja by the way! tähdennän, että kyllä kyllä nukun alasti jos joku sitä miettii? mutta toivon, että kukaan ei menetä yö uniaan sen asian suhteen, mutta jos kuitenkin luulet, että olet mahdollisesti menettämässä unesi, niin laita "privana" viestiä." -Rijkar
Rudenorth
19.07.2011 15:21:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutaman kerran tuolta tilannut tavaraa, hienosti toiminut, kerran tosin kesti hieman pidempään kun tuote oli päässyt loppumaan.
 
htomperi
19.07.2011 15:41:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sotilaskoira: Hei,
 
Onko kellään tilauskokemuksia tuosta firmasta http://www.strings.fi/PublishedService?pageID=10 Tilasin sieltä toista viikkoa sitten pari settiä flatwoundeja. Tilausvahvistus tuli heti sähköpostiin.
 
Rahat katosivat tililtä, mutta tuotteita ei ole näkynyt. Sähköpostiin ei vastata eikä verkkosivulla olevaan puhelinnumeroon.
 
Ihmettelen vaan, kun Saksanmaalta samainen toimitus tuli todellakin kolmessa päivässä.
 
Minnekäs tästä reklamois?

 
Asia selvitetty. Sähköpostiin vastattu viimeinkin. Asialliset pahoittelut ja selitys viivästymisen johdosta.
 
- case closed -
 
Old Joe
19.07.2011 22:36:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sotilaskoira: Asia selvitetty. Sähköpostiin vastattu viimeinkin. Asialliset pahoittelut ja selitys viivästymisen johdosta.
 
- case closed -

 
Olisi mielenkiintoista tietää nuo selitykset.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
Fantasmic
20.07.2011 00:10:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sotilaskoira: Asia selvitetty. Sähköpostiin vastattu viimeinkin. Asialliset pahoittelut ja selitys viivästymisen johdosta.
 
- case closed -

 
Noita viivästyksiä kun on useammallekin tilaajalle sattunut, luulisi että ne voisi syyt täälläkin paljastaa muuten kuin kirjoittamalla julkiselle palstalle yksärin sijaan "on toimitettu, pahottelut ja säilytetäänhän me kasvomme kaikkien teidän joukossa". ;)
 
Fantasmic
20.07.2011 00:12:37 (muokattu 20.07.2011 00:13:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis sinällään näin potentiaalisen asiakkaan puolesta case is not closed.
Ainakaan itselle ei herätä luottamusta se että firma ei päivitä tilannetta nettisivulleen vaan tyytyy vain tuumimaan nimimerkin takaa että "asia on hoidettu, nothing to see here".
 
Y@ri
20.07.2011 01:02:06 (muokattu 20.07.2011 01:02:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantasmic: Siis sinällään näin potentiaalisen asiakkaan puolesta case is not closed.
Ainakaan itselle ei herätä luottamusta se että firma ei päivitä tilannetta nettisivulleen vaan tyytyy vain tuumimaan nimimerkin takaa että "asia on hoidettu, nothing to see here".

 
Itse olen toistakymmentä kertaa tilaillut kieliä ja kerran mikkisetinkin tuolta. Aina ovat tulleet sovitussa ajassa.
Olet kuitenkin oikeassa. Suomessakin on kilpailua mistä ostaa kielet tai muut tarvikkeet, joten mielestäni epäkohdat ja syyt niihin on hyvä ilmaista julkisesti. Kyllä se vaikuttaa seuraavaan ostopäätökseen...
 
Terry Pantheras
20.07.2011 09:20:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantasmic: Siis sinällään näin potentiaalisen asiakkaan puolesta case is not closed.
Ainakaan itselle ei herätä luottamusta se että firma ei päivitä tilannetta nettisivulleen vaan tyytyy vain tuumimaan nimimerkin takaa että "asia on hoidettu, nothing to see here".

 
Eikös ketjun aloittaja "sotilaskoira" ollut asiakas eikä firman m.net-nimimerkki?
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
htomperi
20.07.2011 09:50:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Eikös ketjun aloittaja "sotilaskoira" ollut asiakas eikä firman m.net-nimimerkki?
 
Jep,
 
Sain siis vihdoin parin viikon odottelun jälkeen vastauksen sähköpostitse. Tosin jouduin käyttämään kieltä, jossa mainitsin termin "kulttaja-asiamies". Kauppias pahoitteli toimintansa hitautta, syy toimituksen viivästymiseen olivat henkilökohtaisia - force major - tyyppisesti. Luottamus kauppiaaseen palautui myös. Kaksisuuntaistahan tämä on. Kaupanteko.
 
Guitarwall
20.07.2011 10:14:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sotilaskoira: Kauppias pahoitteli toimintansa hitautta, syy toimituksen viivästymiseen olivat henkilökohtaisia - force major - tyyppisesti.
 
Jotain tällaista uumoilin itsekin kun tätä ketjua lueskelin. Niinkuin käsitin, jos firmaa pyörittää kaksi ihmistä ja varsinkin jos kyseessä on pariskunta, niin ei se "paljoa" vaadi että firman toiminta lamaantuu hetkeksi. Molempien yhtäaikainen sairastuminen, kuolema lähipiirissä...ihmisiähän hekin ovat.
 
Mut jotain hyvää tästäkin, en ollu ite koskaan kuullutkaan moisesta firmasta, mut siellähän näyttäs olevan ihan kilpailukykyiset hinnat! :D
 
www.constantineband.net
htomperi
20.07.2011 10:47:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Pöh... Elättelin jo toiveita, että löytäisin suomalaisen firman josta saisin tilattua custom-settejä irtokielistä, mutta eihän tuolta saa edes stainless steelejä. Suomi on paska maa ja Valmet on paska traktori, eli Saksasta tilaan edelleen.
 
Hei,
 
Kokeile tuolta: http://www.echoland.net/newtone.htm. En ole itse vielä tilannut, mutta kyselyihin vastattiin asiallisesti ja nopeasti.
 
Old Joe
20.07.2011 21:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sotilaskoira: Hei,
 
Kokeile tuolta: http://www.echoland.net/newtone.htm. En ole itse vielä tilannut, mutta kyselyihin vastattiin asiallisesti ja nopeasti.

 
Eipä toiminut tuo linkki.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
spelbyxor
20.07.2011 22:46:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Joe: Eipä toiminut tuo linkki.
 
Ota pois se piste siitä perästä niin toimii
 
machinehead72
20.07.2011 23:39:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarwall: Jotain tällaista uumoilin itsekin kun tätä ketjua lueskelin. Niinkuin käsitin, jos firmaa pyörittää kaksi ihmistä ja varsinkin jos kyseessä on pariskunta, niin ei se "paljoa" vaadi että firman toiminta lamaantuu hetkeksi. Molempien yhtäaikainen sairastuminen, kuolema lähipiirissä...ihmisiähän hekin ovat.
 
Kyllä, ihmisiä ovat, mutta kun kerran pyörittää yritystä, niin kyllä mun mielestä pitäis olla "varatyöntekijöitä" hoitamaan hommat silloin kun omistajat ovat poissa pelistä.
 
http://maihinnousu.net/cherubs
McNulty
21.07.2011 01:01:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72: Kyllä, ihmisiä ovat, mutta kun kerran pyörittää yritystä, niin kyllä mun mielestä pitäis olla "varatyöntekijöitä" hoitamaan hommat silloin kun omistajat ovat poissa pelistä.
 
Perheyrityksissä kovin harvoin on niitä "varatyöntekijöitä", ellei omasta väestä löydy jatkajia tai jolleivat satu asumaan vaikkapa samalla paikkakunnalla (ja sen lisäksi ovatten vielä muissa duuneissa kiinni).
 
Elämässä tapahtuu yllättäviä asioita eikä ihan kaikkeen aina kykene varautumaan vaikka kuinka koittaisi. Joskus saattaa joku muu asia mennä "firman pyörittämisen" edelle, tosiaan. Miusta ihmisiltä puuttuu tänä päivänä ymmärrystä ja sellaista tervettä maalaisjärkeä (jonka puitteissa joustamista). Kaikki pitää saada HETI, MULLE, NYT! Hetkeäkään ei malteta omaa mieltä, jollei vuorokaudessa ole käyty silkkisellä liinalla pyyhkimässä kankkuja niin sittenhän avaudutaan tulikivenkatkuisella viestillä 14 eri instanssiin ja niistä tärkeimpänä joku nettifoorumi. Käykö jengi ihan oikeasti niin kovilla kierroksilla? Ymmärrän että odottaminen on ikävää ja varsinkin kun innoissaan joutuu odottamaan, aika käy helkkarin pitkäksi. Siitä huolimatta, ei pitäis ihan niin materialisti olla, että joku kielipaketti tai puulankun pätkät aiheuttaa stressiä ja sen takia menettää yöunensa. All in all... malttia, relaksoitumista ja pientä sellaista "ota löysin rantein, älä jännitä"-fiilistä mukaan, niin hyvä tulee.
 
Terv. Custom-kitaraa jo "kohta" vuoden odotellut :)
PS. Tosin, sanoin itse rakentajalle, ettei ole mitään kiirettä.
 
No Speakers! No Bodykits! No Bullshit!
Jucciz
21.07.2011 01:30:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enimmäkseen samaa mieltä McNultyn kanssa. Ihmisiltä unohtuu monesti inhimillisyys ja empatia - kiire ja kaikkihetimullenyt-meininki on nykyään vahvasti läsnä. Toisaalta samalla tätä aikaa tuntuu leimaavan se, että nyt kun kommunikointivälineitä ja -kanavia on enemmän kuin koskaan, ihmisten kyky kommunikoida (etenkin kaupantekotilanteissa) tuntuu olevan monesti täysin kateissa: etenkään netissä viesteihin ei välttämättä vastata koskaan - tai vastataan niin lyhyesti ja epäselvästi, että olisi sama jättää vastaamatta.
 
Itse aiheeseen (kieliin) vielä sen verran, että mun mielestä kitaristilla pitäisi aina olla kielisettejä jemmassa vähintään sen verran, että on ihan sama, kestääkö sisässä olevan kielitilauksen toimitus kaksi päivää vai kaksi kuukautta: sitä kutsutaan puskuroinniksi ja varman päälle pelaamiseksi. Itsekin tilasin juuri kuutisenkymmentä settiä lisää kieliä kaappiin, vaikka varasettejä oli ainakin parikymmentä jäljellä. Näin ei pääse syntymään tilannetta, että oltaisiin ilman kieliä, vaikka toimitus vähän viivästyisikin. Samaa periaatetta voi ja kannattaa soveltaa myös plektroihin, putkiin, sulakkeisiin, piuhoihin yms. kuluvaan tavaraan, joita ilman soitto ei onnistu.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «