Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Epätietoinen nuori mies kaipaa apuanne.
1 2
-HP-
16.07.2011 12:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omassa käytössä on ollut tollane Vox AD30VT, pienellä perehtymisellä saa _erittäin_ monipuolisesti eri soundeja. Pienestä rososta aina sirkkelipäristimiin asti.
Mun mielestä monikäyttöinen vehje joka on parhaimmillaan just kotisoittelussa.
 
En usko sieluun, en usko vastakohtaan- Elämän pelko on ainoa petoni.
Tami
16.07.2011 12:35:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-HP-: Omassa käytössä on ollut tollane Vox AD30VT, pienellä perehtymisellä saa _erittäin_ monipuolisesti eri soundeja. Pienestä rososta aina sirkkelipäristimiin asti.
Mun mielestä monikäyttöinen vehje joka on parhaimmillaan just kotisoittelussa.

 
Juu, mullakin on tuommonen (-kin).... Se on mukavankuuloinen vekotin. 3 soundia saapi jalkakytkimen taakse. Mä modasin omaani efektilenkin, jossa pitelen volyymipoljinta ja sitäkautta vekotin on mukavan käyttökelpoinen hintaisekseen...
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Gubb3
17.07.2011 12:15:48 (muokattu 17.07.2011 12:35:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Noh, en mä ihan noin paljon sitä Mustangia hehkuttaisi. Saman luokan kamaa ne kaikki on, erilaisilla sävyillä ja ominaisuuksilla varustettuna vaan. Fender loistaa mun mielestä siellä kevyemmillä sävyillä, samalla akselilla Voxien kanssa. Mustangeista saa vaan helpommin vähän kirkkaampia soundeja irti. Metallisäröillä sit taas Fenkku floppaa mun mielestäni siinä missä joku muu toteuttaa ne pykälän verran paremmin.
 
Mäpä hehkutan. Hintaansa nähden tosi hyvä peli. Parhaimmillaan kevyemmällä säröllä, mutta kyllä tosta sama kärpäsen pörinä irtoo kun podeista, voxeista yms. Tosin mä soitan tolla 1x12 kaappiin, joten ääni muuttuu hieman omaan kaappiin verrattuna.
 
Edit: Ah, mutta taisipa tuo aloittaja olla metallimies. Osta Blackstar, se pörisee ja sirisee myös.
 
jpjanhun
17.07.2011 13:01:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oman kokemukseni mukaan erilaiset ns. mallintavat boksit ovat harvinaisen näppäriä ja joustavia kotona. Moisten avulla säästyy myös kätevästi järkyttävältä purkkien haalinnalta, jos tahtoo soittoonsa erinäistä muljutussoundia, ne efektit kun tulevat mukana, samoin viritysmittari ym ym.

Esimerkiksi nuo mainitsemasi rolandit ovat pitkälti tuollainen ihmeboksi + vahvistin & kaiutin. Lyöt pelkän ihmeboksin kiinni kotistereoihin tms. ja soitto soi ihan yhtä hyvin

 
tähän vielä lisäyksenä sellainen että jos mallintavat kelpaa niin yksi vaihtoehto on tietysti käyttää softamallintavia. tässä tapauksessa rahaa ei kulu yhtään. eli vaikka poulin vst tai amplitube 3 free tms. sitten vaan soittelua stereoiden, aktiivimonitorien, päätteen ja kaapin tms. kautta. eli jos on kärsivällinen luonne ja viitsii laittaa tietokoneen päälle (en kyllä itse aina viitsi) niin tämä olisi halpa vaihtoehto. luulisin että tämä viritys aika helposti pesee soundissa nuo pikkumallintavat, tietysti omasta äänentoistolaitteistosta riippuen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «