Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta (pienehköä) putkinuppia kotiin osa kolme ja puoli
1 2
naavanka_
06.07.2011 00:00:16 (muokattu 06.07.2011 12:52:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas tästä jauhetaan..

Hakusessa siis pienikokoinen putkinuppi kotiin sekä varavahvistimeksi keikoille ja reeneihin.

Omat saundimieltymykset ovat noin karkeasti JMP, JCM 800 2203 sekä Oranget, nykymetallisaundeista en juuri välitä ja "puhtaissa" saa olla rosoa koska senhän saa yleensä kitaran volumella siistittyä mikäli tarvetta.

Ensimmäisenä mieleen tulevat hakukriteerit:

-Yksi kanava
-Putkina mielellään EL84, EL34 tahi KT88
-Mahdollisimman yksinkertainen rakenne jotta modailu ja varsinkin korjaus onnistuu
-Kevyt/kevyehkö roudattava
-Tehon skaalaus/puolitukset
-Di/line out, ei todellakaan pakollinen
-Volumea tarvittaessa paljon
-Villinä korttina middleboost sooloihin joka pitäisi saada jalkakytkimen taakse
-Efektilooppia en tarvitse koska ei ole efektejäkään

Tällä tullaan kotona soittamaan joko 1x12 tahi 2x12 suljetun kaapin läpi jossa eminencen texas heatit.

Tällähetkellä treeniksellä pöhisee JMP 2203 klooni johon olen miltei täydellisen tyytyväinen mutta roudattavuus (painaa pirusti, eikä ole kunnon casea) sekä järjetön volumen määrä ovat kotisoittoon suuria miinuksia.

Olen miettinyt lähinnä Orangen Tiny tahikka Dual terroria, tiny terrorin joskus omistin mutta siitäkin täytyi rahoituksen puutteessa luopua :)
Lieköhän tuo Hard wired versio kovinkin paljon parempi?

Vaihtoehtona mielessä on myös käynyt vahvistimen teettäminen tai jopa itse rakentaminen (kitit jne) jolloin laitteesta saisi todellakin mieleisen.

Lisäilen kriteerejä kunhan tulee mieleen.

Ostoaikeissa olisin kesän lopussa, venyvänä hintakattona vaikkapa tasaraha tonni.

Ehdottakaa ihmiset.

Kiitos!

Corto
06.07.2011 10:27:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiny/Dual Terror tuli minulla(kin) mieleen noista spekseistäsi. Toinen vaihtoehto näin äkkiseltään mietittynä olisi Blackheart Handsome Devil. Mutta siitä mulla ei ole kokemusta. Sen 5W pikkuveli Little Giant tosin oli ihan kivan kuuloinen vehjes.

Mites musta nyt yhtäkkiä stratomies tuli..?
jniska
06.07.2011 11:46:39

Osta multa tällainen pois.
Ei mahdoton roudattava.

http://www.bluetone.fi/fi/wp-conten … _with_black_tolex_20.4.2010_016.jpg

Laitteessa VVR sekä etuasteessa että pääteasteessa, kotisoittovolymeilläkin makean kuuloinen laite.

Laiha Lissu oli paras.
joukov
06.07.2011 11:54:38

Tossa pari vaihtoehtoa ja jää fyrkkaa modaukseen.

http://www.thomann.de/fi/hayden_mini_mofo_15w_head.htm
http://www.thomann.de/fi/hayden_mofo_head.htm

Mofossa tulee mukana mukava olkalaukku, jossa vahvistin kulkee helposti mukana.

Vice President of KISS Army Finland KAF-jäsenkortilla Bar Bäkkärin ja On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com
J-PPP
06.07.2011 12:05:27

Ilmeisen helposti modattava laadukkaalla piirilevyllä varustettu pikkunuppi on tämä:

http://www.thomann.de/fi/jet_city_amplification_20h.htm

Tykkäsin huomattavasti enemmäkn kuin Tiny Terrorista.

FreshPots
06.07.2011 12:54:33

Marshall Class 5 nuppi?

"Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!"
naavanka_
06.07.2011 12:57:44 (muokattu 06.07.2011 13:00:32)

jniska: Osta multa tällainen pois.
Ei mahdoton roudattava.

http://www.bluetone.fi/fi/wp-conten … _with_black_tolex_20.4.2010_016.jpg

Laitteessa VVR sekä etuasteessa että pääteasteessa, kotisoittovolymeilläkin makean kuuloinen laite.

Paljonko huudat laitteesta?

Paljon on tehoa mutta varmasti tuolla VVRllä tokenee :)

Tietysti mielessä kävi Bluetonella vahvistimen teettäminen, sais tasan semmosen kun haluaa ja vielä härskin vihreällä, valkealla tai ehkä jopa oranssilla tolexilla :3

Haydenia oon yhtä testannu ja jotenkin todella tumma yleisilme siinä oli eikä rakenteeltakaan laatua huokunut, tokihan näissäkin on näissäkin älyttömiä eroja joten testi ei olisi paha.
Saakos näitä jostain päin helssinkiä kun sinne olen kumminkin kuun lopulla menossa?

Jet city ei taas muuten vain sytytä ainakaan ulkonäkönsä ja jewtube klippien perusteella, pitäisi vaan päästä tätäkin testimään.

naavanka_
06.07.2011 12:59:41

Crossfire96: Marshall Class 5 nuppi?

Kerran DLX musicissa testasin comboversiota ja kyllä tuntui varsin mukavalle, teho saattaa kylläkin jäädä pieneksi treenikämpällä koska nykyistä kaapinrohjoa ei saa korkeammalle nostettua eikä juurikaan tiltattua.

Pitäisi vaan tätäkin päästä testaamaan oman kaapin läpi omalla kitaralla.

svilo
06.07.2011 14:58:12 (muokattu 06.07.2011 14:59:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=2BrxPxwB_8Q

2w, riittänee mainiosti...olohuoneeseen :D

/sv

"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
naavanka_
06.07.2011 16:45:12

svilo: http://www.youtube.com/watch?v=2BrxPxwB_8Q

2w, riittänee mainiosti...olohuoneeseen :D

/sv

Kyllähän tuo varmasti jo treenikselle riittäis kunhan vaan kaapin sais aseteltua hyvin.

Kuulostaa pirun hyvälle kyllä :)

naavanka_
14.07.2011 23:01:46

Nyt on Bluetonen Harryn kanssa käyty sähköpostin välityksellä keskustelua ja taidan kyllä tilailla Bluetonen.

Speksit apaut seuraavat:

-15W, 2xEL84 ja 2x12AX7
-Master, Preamp vola, Tone, VVR
-Ivory bronco tolex
-mustat pipingit, jos löytyy
-kultainen etulevy, "orange" retrofontti kirjoituksissa
yms.

Kovasti odotan, saapi nähdä mitä huomenna vastailee :)

naavanka_
01.09.2011 19:39:25

Huh, nyt alkaa jo kuumottaa.

Saattaisi olla jo muutaman viikon perästä vahvistin näpeissä :)

Vois vielä kaapin jostain nykäistä.

Vielä vain mietityttää että kehtaako kotia ostaa/tekaista 2x12 komeroa koska 1x12 pärjää jo hyvin vaikka pienillä keikoillakin.

Hankalaa...

Antti1
01.09.2011 19:45:05

naavanka_: Vielä vain mietityttää että kehtaako kotia ostaa/tekaista 2x12 komeroa koska 1x12 pärjää jo hyvin vaikka pienillä keikoillakin.

Hankalaa...

Jaa mikä niin on hankalaa? Sä sotket mun mielestä nyt appelsiinit ja banaanit keskenään. Ei ole kyse pärjäämisestä, lähtee 3" kaiuttimestakin ääntä. Kyse on siitä minkälaista ääntä. Kumpi soundi palvelee sun tarkoituksia paremmin? Mä en vielä rehellisyyden nimissä ole kuullut yhtään 1x12" toteutusta, joka olisi soundannut isompia pönttöjä paremmalta. Se on kuitenkin pelkkää henkilökohtaista mieltymystä, eikä liity sun quest for the soundiin taas mitenkään.

Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
jyrkalt
01.09.2011 21:28:48 (muokattu 01.09.2011 21:29:55)

Antti1: Jaa mikä niin on hankalaa? Sä sotket mun mielestä nyt appelsiinit ja banaanit keskenään. Ei ole kyse pärjäämisestä, lähtee 3" kaiuttimestakin ääntä. Kyse on siitä minkälaista ääntä. Kumpi soundi palvelee sun tarkoituksia paremmin? Mä en vielä rehellisyyden nimissä ole kuullut yhtään 1x12" toteutusta, joka olisi soundannut isompia pönttöjä paremmalta. Se on kuitenkin pelkkää henkilökohtaista mieltymystä, eikä liity sun quest for the soundiin taas mitenkään.

Noku tää juttu on just näin.
Ite oon aina tykkäillyt näistä 2x12" kaapeista ja comboista.
Pakko myöntää että ite oon ihan jonkin typerän periaatteen takia dissannu 10" kaappeja. Sitte ku eteen osui 2x10" konsepti niin omaan saundiin ja mietymyksiin toi 2x10" osu just eikä melekeen. Ja iso plussa tulee painosta. Aika harva 2x12" combo tai kaappi on järin mukava kantaa ja raahata.
edit: No joo THD:n 2x12" kaappi oli kyl aika herkku saundiltaan ja roudatakkin

Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
JuSu
01.09.2011 22:05:04

Antti1: Mä en vielä rehellisyyden nimissä ole kuullut yhtään 1x12" toteutusta, joka olisi soundannut isompia pönttöjä paremmalta. Se on kuitenkin pelkkää henkilökohtaista mieltymystä...

Jos sattuu kohdalle, niin koeponnista Bogner Shiva-sized 1x12". Voipi muuttaa mielipiteen aiheesta.

Eihän se toki samalta kuulosta kuin enemmillä ämyreillä varustetut kaapit, mutta soundi on 'suuri' ja tukeva.

JuSu

hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
naavanka_
01.09.2011 22:09:29

Antti1: Jaa mikä niin on hankalaa? Sä sotket mun mielestä nyt appelsiinit ja banaanit keskenään. Ei ole kyse pärjäämisestä, lähtee 3" kaiuttimestakin ääntä. Kyse on siitä minkälaista ääntä. Kumpi soundi palvelee sun tarkoituksia paremmin? Mä en vielä rehellisyyden nimissä ole kuullut yhtään 1x12" toteutusta, joka olisi soundannut isompia pönttöjä paremmalta. Se on kuitenkin pelkkää henkilökohtaista mieltymystä, eikä liity sun quest for the soundiin taas mitenkään.

Mniin, kyllähän kotona (kerrostalossa) soittelee 110, 210, 112 tai vaikka 212 kaapilla mutta kun paikalliseen nakkikioskiin lähtee soittelemaan niin olisi hyvä olla vähintään se 212 kaappi jotta sitä voisi myös hyödyntää omassa lavakuuntelussa mahdollisimman tehokkaasti, 112 ei riitä ellei sitä saa kunnolla tiltattua tai nostettua.

Taidanpa jostain hommata sen 212 kaapin ja siihen ne hyväksi todetut texas heatit :)

naavanka_
01.09.2011 22:12:56

JuSu: Jos sattuu kohdalle, niin koeponnista Bogner Shiva-sized 1x12". Voipi muuttaa mielipiteen aiheesta.

Eihän se toki samalta kuulosta kuin enemmillä ämyreillä varustetut kaapit, mutta soundi on 'suuri' ja tukeva.

JuSu

Jaha, mielellään tyyppaisi jos täällä Kuopion päässä niitä joku myisi :)

Eikös tuossa shivassa ole muutama refleksiaukko edessä?

JuSu
01.09.2011 22:19:46

naavanka_: Eikös tuossa shivassa ole muutama refleksiaukko edessä?

Juu, parikin kappaletta. Dual ported taitaa olla termi jota Bogner käyttää tuossa.

Mun mielestä tuo on erittäin hyvä vaihtoehto, jos on haussa kompakti ja roudausystävällinen mutta isosoundinen kaappi. Ja jos ns. perse kestää... =)

JuSu

hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
naavanka_
01.09.2011 22:30:58

JuSu: Juu, parikin kappaletta. Dual ported taitaa olla termi jota Bogner käyttää tuossa.

Mun mielestä tuo on erittäin hyvä vaihtoehto, jos on haussa kompakti ja roudausystävällinen mutta isosoundinen kaappi. Ja jos ns. perse kestää... =)

JuSu

Oishan tuo kyllä mutta ei taida aunari antaa periksi tällähaavaa, eikä kyllä anna emäntäkään :D

Jucciz
01.09.2011 22:48:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Oishan tuo kyllä mutta ei taida aunari antaa periksi tällähaavaa, eikä kyllä anna emäntäkään :D

Emäntä ei anna periksi, haavaa eikä edes aunaria?

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti