Muusikoiden.net
10.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta keppiä. Gibsonit vs joku muu?
1
dzib
18.06.2011 12:18:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,

Varmasti näistä kitaroista on paljon täällä ollut puhetta ja aika paljon olen näistä täältä lueskellutkin, mutta mitkä on merkittävimmät erot näiden keppien välillä. Uutta kitaraa pitäisi ostella ja max hintana olen miettiny tuota 700€.

Kitara tulisi pääasiassa rokin, jonkin verran myös metallin soittoon. Bändejä mm. Foo fighters, Hellacopters, In flames, Metallicat..jne. Kitaraa on tullut soiteltua useampi vuosi kuitenkin todella vaihtelevalla aktiivisuudella. Olen pienikätinen soittaja, joten voiko näitä edes suositella sen puolesta minulle. Jonkun verran olen LP:tä kokeillut, mutta Gibsoneita en ole päässyt testaamaan. Jos nämä eivät sopivimmasta päästä ole, niin mitä muita suosittelette? joku perus strato..?

Thänks ja kiitos!

http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_worn_ebony.htm

http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_junior_1958_seb.htm

Mandarax
18.06.2011 12:46:58

Jos Fuufaittersit ja Inflamesit pitäisi samalla kitaralla operoida, niin kyllä mä tuon Juniorin jättäisin suosiolla pois laskuista - yksi P90 tallassa on kyllä melko yksinkertainen laitos, eikä ainakaan sieltä "metalleimmasta" päästä...

Tuossa studiossa on kyllä hinta kohdillaan ja varmasti kannattava ostos. Erittäin monipuolinen kitara kaikenkaikkiaan. Kaulaprofiili noissa studioissa on sellainen vähän "möhkömpi" C-mallinen, mutta mielestäni hyvinkin passeli myös pienikätiselle - lähinnä omista mieltymyksistäänhän tuo on kiinni. Omasta mielestäni tuollainen studion kapeakaulainen 24,75" on helpompisoittoinen kuin esim ohuenohut, mutta leveämpi 25,5" Ibanezin Wizard-kaula. Käy kuitenkin koittamassa ensin sopiiko sitten juuri sinun makuusi.

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Smoked
18.06.2011 14:58:07

Lainaan aihetta omaan kysymykseen.

Nyt tässä olen kesän ajan rahaa töillä kerännyt, niin eikös niitä kitarakamoihin pidä käyyttää? (:

Kiinnostais kovasti LP:t mutta kun on niin vaikea löytää niitä ohuella kaulalla. Ykköskitarana on siis Musarin JP6, eli aika ohut kaula josta tykkään todella. Ibanezin Wizaditkin tuntunu vallan mukavilta.

Kysynkin siis vinkkejä missä Lespassa olisi lähellekkään yhtä ohutta kaulaa kun noissa mainitsemissani. Vai onko niitä edes?

"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
JHe
18.06.2011 15:32:06

Pienikätisen kannattaa kokeilla ennen ostopäätöstä myös paksumpaa kaulaa, kuten edellä jo vinkattiin.

Itsellä on hyvinkin pieni käsi ja omista kitaroista parhaiten tuntuu istuvan käteen Fenderin 60-luvun paksu C- profiili (ilmeisesti paksuin mitä Fenderiltä löytyy).

Vesihiisi
19.06.2011 12:49:15

Smoked: Lainaan aihetta omaan kysymykseen.

Nyt tässä olen kesän ajan rahaa töillä kerännyt, niin eikös niitä kitarakamoihin pidä käyyttää? (:

Kiinnostais kovasti LP:t mutta kun on niin vaikea löytää niitä ohuella kaulalla. Ykköskitarana on siis Musarin JP6, eli aika ohut kaula josta tykkään todella. Ibanezin Wizaditkin tuntunu vallan mukavilta.

Kysynkin siis vinkkejä missä Lespassa olisi lähellekkään yhtä ohutta kaulaa kun noissa mainitsemissani. Vai onko niitä edes?

Tossa on ohut kaula. http://www.topsound.fi/index.php?di … atch=products.view&product_id=53288

Nacher
19.06.2011 13:55:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SG:tä suosittelisin myös harkitsemaan. Ergonomisempi ja "pienempi" kuin lespauli, mutta samansuuntainen soundimaailma.

Kolikko
19.06.2011 15:43:38

Noita kaulan kokoja ei ole useinkaan merkattu, joten vaikeaa valita kitaraa nettisivujen perusteella (esim. Thomann). Itselläkin olisi uusi kitara kiikarissa, ja tärkein kriteeri olisi nimenomaan mahdollisimman pieni ja kapea otelauta. Tuntuu, että nykyisellä paksukaulaisella kitaralla joutuu jännittämään ihan liikaa vasenta kättä. Soittotyylinä itselläni on pääsääntöisesti metallimusiikki.

RamoQ
19.06.2011 15:51:34

Kolikko: Noita kaulan kokoja ei ole useinkaan merkattu, joten vaikeaa valita kitaraa nettisivujen perusteella (esim. Thomann). Itselläkin olisi uusi kitara kiikarissa, ja tärkein kriteeri olisi nimenomaan mahdollisimman pieni ja kapea otelauta. Tuntuu, että nykyisellä paksukaulaisella kitaralla joutuu jännittämään ihan liikaa vasenta kättä. Soittotyylinä itselläni on pääsääntöisesti metallimusiikki.

Niinno Paksu kaula ja kapea otelauta on ihan eri asioita :)

Esimerkiksi itselläni on tuo Tokain ES-110 jonka kaulaprofiili on erittäin kapea (Olikohan n. 40-41mm satulan kohdalta) mutta silti kaulan takana on puuta josta pitää kiinni.
Eli kaula on paksu sekä kapea, ja vaikka itsellä pienet kädet onkin niin se sopii silti käteen erittäin hyvin.. :) Lisäksi myös skaalalla on jonkunverran tekemistä "vasemman käden jännityksen" kanssa.

"Nobody boogie like the boogieman"
pyver22
19.06.2011 16:00:16 (muokattu 19.06.2011 16:01:38)

Metallicat lähtee ainakin hyvin.

Epiphone Prophecy LP EX ME
http://musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=32022

Ollut itselläni kohta vuoden samanlainen ja toimii. Kaula ei ainakaan ihan paksuimmasta päästä taida olla, mutta kai noita löytyy ohuempiakin. Body on keskimääräistä mahonkikitaraa painavampi, muttei tuo ole itseä juurikaan haitannut. Vinkkinä voin sanoa että älä anna lavan päästä löytyvän logon turhaa häiritä. Keppi menisi halvemmasta Gibsonistakin ihan täysin. Kaikenlisäksi saat kitaran 80e halvemmalla tuosta suomalaisesta nettikaupasta kuin Thomannilta ja näin voit tukea suomalaistam musiikkiliikettäm...

VIPMetal
20.06.2011 00:04:22

Smoked: Lainaan aihetta omaan kysymykseen.

Kyllä tuo Wizard on melko erilainen kuin vaikka ohuin Gibson-kaula 60-s profiililla. Mutta silti vuosia Wizardilla tiluteltuani oon enemmän mieltynyt tohon omaan Gibsoniin ja sen kaulan antamaan tatsiin verrattuna Ibanezin ohueen, mutta leveään kaulaan. JP6:sta testailtuani sanoisin, et se on noiden kahden väliltä. Käyhän testaamassa Gibsonia 60's kaulalla niin tiedät. Kyllä sillä soolot vetää siinä missä Ibanezillakin ja tapporiffeihin saa aivan uuden tuntuman! =)

Kirja, kitara ja mies.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti