Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EMG 81&85 aktiivimikit
1
Ziises
05.06.2011 22:44:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli noi ois noita pikakytkettäviä mikkejä. Joten otin kaiken vanhan elektroniikan pois kuten 5-tie kytkimen ja nyt pitäisi hommata tommonen emg pikaliitettävä kytkin joten pitäisikö sen olla 3-tie vaiko 5-tie? ennen oli kaks humpparia ja välissä singlecoili, mutta nyt on 2 humpparia ja singlenkolo tyhjänä.. Pitäskö sen nyt olla sit kolmonen ?

Minushuman
06.06.2011 06:25:26

Kahella humpparilla toi 3-asentoinen riittää (talla-molemmat-kaula). 3-asentoinen on mulla kaikissa 81+85 varustetuissa skeboissa joissa ei muita mikkejä ole.

"I feel sorry for people who don't drink - wake up in the morning and that's the best they feel all day"
ReBeat
14.10.2013 07:34:29 (muokattu 14.10.2013 07:42:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan vaihtanut 81 kaulaan ja 85 tallaan jos tehdasvalmistaja katsonut parhaaksi laittaa alunperin toisin päin? Millaisia kokemuksia soundaalisesti? No senhän nyt tietää että 85 toimii loistavasti tallapositiossa, mutta miten siihen nähden 81 toimii samassa kitarassa etumikkinä, mikäli hakusessa ei ole joku täysin experimentaalinen ja epä-balanssinen kotinysväyskitara? Harkitsen tässä vaiheessa kitaristin uraani ehkä tuhlata yhden kielisetin tota kokeilua varten.

the-Antero
14.10.2013 07:45:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän se 81 toimii kaulassa myös. Mulla oli Hammetti jossa miki oli 81/81 ja hyvin toimi...

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Jeszse
14.10.2013 07:55:14

Mulla oli joskus dinkyssä 85 tallassa ja 81 kaulassa. Mun mielestä oli parempi niin päin, mut vaihdoin silti pois ku ei se paikkojen vaihto sitä meininkiä pelastanu.

Jari "Vittuku on hienot kattopaneelit" Kurki ja soitinyhtye Ramin Kivekset: The Jasser Arafats
jhlamm
14.10.2013 09:25:04

Jos haluaa enemmän terävyyttä siltä kaulamikiltä niin laittaa tuon 81 kaulaan. Itsellä oli pitkään 81-81-konfiguraatio yhdessä kepissä. Mielestäni toimi hyvin omaan makuuni. Laskee vaan mikkiä sen verta alas, että saa balanssiin noi voimakkuudet. 81 en kuitenkaan suosittelisi kaulaan, jos rakastaa tuhtia, paksua soundia. Semmosta kuin normaalisti kaulamikistä olettaisi tulevan. Nimim. itse käytän melkein ainoastaan tallamikkiä, koska sen soundi on korvaan kaikissa tilanteissa melkein parempi -> 81 kaulaan.

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Mandarax
14.10.2013 09:28:19

Sama juttu, ollut kepissä 81/81 ja toisessa 85/60 (85 tallassa), 89:kin tallassa majaillut joka on öbaut sama kuin 85 mutta puolitettava. 81 toimii ihan hyvin kaulankin puolella, pehmosempi ja tummempi tuo 85 on tosin. Itselläni on kuitenkin kaikissa lopulta vaihtunut 81 tallaan, enämpi minun juttuni se tiukkuus ja turpaanveto kun mörkömetallia meuhkataan.

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
F_Lame
14.10.2013 14:17:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Onko kukaan vaihtanut 81 kaulaan ja 85 tallaan jos tehdasvalmistaja katsonut parhaaksi laittaa alunperin toisin päin? Millaisia kokemuksia soundaalisesti? No senhän nyt tietää että 85 toimii loistavasti tallapositiossa, mutta miten siihen nähden 81 toimii samassa kitarassa etumikkinä, mikäli hakusessa ei ole joku täysin experimentaalinen ja epä-balanssinen kotinysväyskitara? Harkitsen tässä vaiheessa kitaristin uraani ehkä tuhlata yhden kielisetin tota kokeilua varten.

Mulla on korealaisessa PRS SE:ssä just noinpäin eli 85 tallamikkinä ja 81 kaulassa. Mun mielestä toimii kokonaisuutena paremmin. Aikasemmin ollu samat mikit jossain ibanezissa kiinni silleen perinteisesti ja sillon on tuntunu että kaulamikin soundi menee liian paksuks verrattuna tallaan. Suosittelen testaamaan jos noiden kanssa on ongelmana se, että kaulassa olevan mikin soundi on liian paksu verrattuna tallamikkiin.

"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
Sotahippi
14.10.2013 17:59:58

Mullakin on Capassa 85 tallassa. Tuli mulle semmoisena kun ostin käytettynä. Kokeilin toisin päin, mutten tykännyt tallamikin soundin ohenemisesta. Tämä voi tietysti olla semmoinen psykologinen viritys-juttukin, että jos olisi kokeillut ensin 81 tallassa, niin nyt tuntuisi 85 liian paksulta puurolta. Ei ole ihmisen mieleensä luottaminen.

Itse asiassa mun piti siihen passiivit Petrucci-kytkennällä laittaa automattisesti, mutta tästä on jo nelisen vuotta... :) Eli tykännyt olen.

Todellisuudessa ei ole ristiriitoja.
pekurides
18.10.2013 18:27:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Mulla oli joskus dinkyssä 85 tallassa ja 81 kaulassa. Mun mielestä oli parempi niin päin, mut vaihdoin silti pois ku ei se paikkojen vaihto sitä meininkiä pelastanu.

nii. makuasioitahan nää aika pitkälti ja kokeilemalla se selviää.

lähtökohtaisesti 85 pyörempi saundiltaan ja se toimii jos tykkää sellaisesta, mutta silloin myös erottelevuus kärsii ja 81 leikkaa paremmin läpi bändisoitossa ainaskin jos hevanderia tuupataan.

mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti