Muusikoiden.net
10.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 M9, hätäinen ensitesti.
1
JuSu
27.05.2011 21:59:44 (muokattu 27.05.2011 22:02:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!

Tuollaisen kaivelin paketista tänään. Tässä vähän ensituntumia.

Säröosasto selkeästi pettymys, eritoten high gain -osastolla, mikä on mielestäni aika yllättävää. Jotenkin olin kuvitellut, että juuri tuo olisi se helpoin homma, mutta ei niin ei. Vehkeessä on kolme distortion -tyyppistä rosoa, joissa gainia löytyy lähestulkoon riittävästi: Rat ja Metal Zone -mallinnukset (käsittääkseni, manuaaliahan ei lueta) sekä Line6 Distortion. Rat -mallinnuksessa oli ihan hyvä perussoundi, mutta se on vähän siinä hilkulla, voiko sitä higain -osastoon kelpuuttaa, ainakaan vähän maltillisemmilla mikeillä tuutattuna.. Mutta mulle tulee kuitenkin tuohon eteen aina clean boost, joten ehkä sitten taittuu. Metal Zone -mallinnus oli aika syvältä, sen sijaan Line6 Distortion saattaa olla se, josta ne higainit tulee väänneltyä.

Modulaatiot, kaiut ja viiveet oikein päteviä sen sijaan, helposti löytyi tarvitsemani perussoundipaletti (chorus, tremolo, delay, reverb) ja soundasi hyvältä.

Testasin siis tätä ensihätään suoraan Mesan puhtaalle kanavalle. Toisaalta ensituntemuksia ehkä selittää se, että mulle just toi higain -osasto on se, jossa olen tarkka soundista, kevyemmät rutut voi olla vähän sinnepäin, enkä mä jaksa noita pulputuksia ja muljutuksia kauheasti ruuvata. Lisäksi mulla tämä tulee kuitenkin pääasiassa tuottamaan juuri viimeksimainittuja, Mesan hoitaessa säröosaston.

Erityisen miellyttävää oli räkkiviipaleisiin tuskastuneena kamppeen käyttöliittymä, joka pintapuolisesti on kyllä todella helppokäyttöinen.

Vehjes lienee sellainen kotikitaristin päiväuni, mutta taasen sitten toisaalta efektipuristin painajainen.. =)

Kirjoittelen lisää, kunhan ehdin tarkemmin tutusta. Ehkä. Jos muistan. Ja jaksan.

JuSu

hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
250768
28.05.2011 08:34:32

Kaiut ja delayt line 6 on osannut aina tehdä muut ovatkin sitten aika sontaa.

Suhr,Bluetone,Cornell,Reinhardt . Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
tommijk
28.05.2011 16:59:18

ainakin omassa line6 särö modellerissa kevyesti paras high gain särö löytyy tube drive mallinnuksesta.

JuSu
28.05.2011 17:16:44 (muokattu 28.05.2011 17:49:53)

Tommy The Cat: ainakin omassa line6 särö modellerissa kevyesti paras high gain särö löytyy tube drive mallinnuksesta.

Ahaa, ok. Kiitos vinkistä, pitää kokeilla.

JuSu

E: Jeps, sieltähän löytyi aika terveen kuuloinen roso kyllä. Ihan hippasen kaipaisin gainia tappiin lisää, mutta tuleehan mulle tohon eteen se clean boost.

Marzi
29.05.2011 15:37:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun makuun se Line6 distortion oli paras noista tommoseen normaaliin rokkitouhuun. Sitä kun vähän piristää graafisella eq:lla, niin sieltä sai ulos Metallica -henkistä ahtojunttaa. Normaalisti otan särön kuitenkin Mesasta, mut testailin myös mahdollisuutta laittaa M13 suoraan puhtaan kanavan päälle, jos tarvii soittaa joskus vieraalla backlinella oman lankun kanssa. Koitin myös screameria siihen eteen boostiksi ja sekin toimii.

Mut kaiken kaikkiaan vehkeen ansiot on enemmän siellä delay-reverb-moulinex -osastolla kun säröissä. Tosin, on ne särötkin käyttökelpoisia ja ton vehkeen hinta/hupisuhde on aika ylivoimanen. Hyvän styrkkarin kanssa soundimaailma on ihan ameriikkaa.

Tarpeeksi on aivan liian vähän.
duc
30.05.2011 11:25:55

Onko kukaan saanut muuten M9:n tremoloa kuulostamaan hyvältä? Jos, niin miten?
JuSu
30.05.2011 11:31:58

duc: Onko kukaan saanut muuten M9:n tremoloa kuulostamaan hyvältä? Jos, niin miten?

Mikä siinä mättää sun mielestä?

Kyllä mä ihan pätevän pätkinnän sieltä sain... Tais olla Opto-Trem, siinähän on säätöjä monenlaista.

Makuasioitahan nämä toki.

JuSu

duc
30.05.2011 11:52:23 (muokattu 30.05.2011 11:52:48)

JuSu: Mikä siinä mättää sun mielestä?

Kyllä mä ihan pätevän pätkinnän sieltä sain... Tais olla Opto-Trem, siinähän on säätöjä monenlaista.

Makuasioitahan nämä toki.

JuSu

Njoo, joku siinä vaan mättää, en saa kuulostamaan hyvältä. AC30 ja Tuna Melt kuulostavat heittämällä hyvältä. Ehkä en vaan osaa säätää...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti