Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Orange PPC112
1 2
wille114
25.05.2011 11:24:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joops onko täällä kellään kokemuksia kyseisestä kaapista? Ajattelin tuollaisen ostaa mutta netissä jotkut kertoivat, että olisivat huonolaatuisia. Kaapissa on kuiten Celestion Vintage 30 kaiutin. Kaappi tulisi Blackstar HT-5RH kaveriksi kunhan niitä myyntiin asti ilmaantuisi. Voipi ehdottaa jotain toista n 300 € 1x12 kaappia jos vain mieleen tulee.

Mandarax
25.05.2011 11:57:59

wille114: Joops onko täällä kellään kokemuksia kyseisestä kaapista? Ajattelin tuollaisen ostaa mutta netissä jotkut kertoivat, että olisivat huonolaatuisia. Kaapissa on kuiten Celestion Vintage 30 kaiutin. Kaappi tulisi Blackstar HT-5RH kaveriksi kunhan niitä myyntiin asti ilmaantuisi. Voipi ehdottaa jotain toista n 300 € 1x12 kaappia jos vain mieleen tulee.

Ihan perushyvä pikkukaappi varsinkin omassa hintaluokassaan. Itselläni oli Blackstarin HT-5:n alla ja enpä siitä mitään moitittavaa kotikäytössä keksi.

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
wille114
25.05.2011 13:32:49

Mandarax: Ihan perushyvä pikkukaappi varsinkin omassa hintaluokassaan. Itselläni oli Blackstarin HT-5:n alla ja enpä siitä mitään moitittavaa kotikäytössä keksi.

Hieno homma sellasen sitten hommais luulisi olevan parempi kuin Blackstarin oma HTV-112 kaappi.

Vladi
25.05.2011 13:58:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wille114: Hieno homma sellasen sitten hommais luulisi olevan parempi kuin Blackstarin oma HTV-112 kaappi.

Mihin tämä arvio perustuu?

Itselläni on kokemusta Blackstar HT-5 nupista ja HT-20 nupista. Kumpikin on mielestäni aika valikoiva kaappien suhteen. 1x12 V30:llä kaapilla HT-5 toimi ihan hyvin, mutta olisi se parempikin voinut olla. Nuo Blackstarin uudet 1x12-kaapit on tarkoitettu nimenomaan HT-5:sen alle ja niissä on sitä varten suunniteltu elementti. Itse ottaisin moisen nupin alle, jos 1x12 pitää olla.
Mr. Speed
25.05.2011 14:00:07 (muokattu 25.05.2011 14:01:15)

wille114: Hieno homma sellasen sitten hommais luulisi olevan parempi kuin Blackstarin oma HTV-112 kaappi.

Kannattaa käydä testaamassa. Itse Ht5:sta kokeillessani testasin Blackstarin puoliavointa 112 kaappia, suljettua 212 kaappia, Orangen ppc212 kaappia, Framuksen 212 kaappia ja VHT Fatbottomia. Himaolosuhteisiin parhaan soundin sai ehkä vähän yllättäen ensimmäisellä testikaapilla joka oli myös halvin.

E: Hidas :(

http://www.sieni.us/?id=38 http://www.mikseri.net/artists/?id=135143
Vladi
25.05.2011 14:09:36

Mr. Speed:
E: Hidas :(

Ja kutsut itteäs vielä Mr. Speediks. Aijjai.
wille114
25.05.2011 16:10:56 (muokattu 25.05.2011 16:15:15)

Vladi: Mihin tämä arvio perustuu?

Itselläni on kokemusta Blackstar HT-5 nupista ja HT-20 nupista. Kumpikin on mielestäni aika valikoiva kaappien suhteen. 1x12 V30:llä kaapilla HT-5 toimi ihan hyvin, mutta olisi se parempikin voinut olla. Nuo Blackstarin uudet 1x12-kaapit on tarkoitettu nimenomaan HT-5:sen alle ja niissä on sitä varten suunniteltu elementti. Itse ottaisin moisen nupin alle, jos 1x12 pitää olla.

Tuli testattua 1x10 (HT-110) versiota ja kuullosti kyllä ihan hyvältä. Ajattelin kuiten, että orange ppc112 vois silti olla parempi vaihtoehto jos joskus tarttee nuppia vaihtaa. Itse orangea en ole testannut, mutta vintage 30 äänestä kyllä yleisesti pidän.

Edit. Kitaran virkaa ajaa Epiphone Les Paul Prophecy emg 81-85 mikeillä jos on mitään merkitystä ja metallia soittelen enimmäkseen.

JuSu
25.05.2011 16:51:10 (muokattu 25.05.2011 16:53:34)

Vladi: Mihin tämä arvio perustuu?

Kysyisin tätä myös.

Olen omistanut Blackstar Artisan 2x12" -kaapin ja 2 kpl noita pikkuisia 1x10" komeroita, lisäksi olen tarkasti testannut Series One 4x12" -kaapin.

Jokainen näistä kaapeista on ollut _varsin_ pätevä esitys, erityisesti Artisan ja S1, jotka toki ovat jo vähän hintavampia, mutta silti niissä on mielestäni hinta/laatusuhde erityisesti hyvin kohdallaan.

Noista halvemmista Blackstarin komeroista mulla ei ole (mainittuja 1x10"jä lukuunottamatta) kokemusta, mutta noin ylipäätään voisi sanoa, että Blackstar tekee hyviä kaappeja. Sen vuoksi mielestäni noille halvemmillekin kantsii antaa mahdollisuus.

Jos itsellä tulisi tarve (kuten toivottavasti taas joskus tulee) minkä tahansa kokoiselle kaapille, on Blackstarin mallisto kyllä vahvasti ehdolla koko hintahaitarissaan.

JuSu

hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
wille114
25.05.2011 18:33:33 (muokattu 25.05.2011 18:33:56)

JuSu:

Ajattelin ostaa 1x12 kaapin tai sitten 1x10 kaapin, että voipi kerrostalossakin soitella ja helpompi kuljettaa jos tarvetta. Artisan vaikutta kyllä pätevältä kapistukselta harmi vain ettei ole 1x12 versiota.

Vladi
25.05.2011 19:14:59

wille114: Tuli testattua 1x10 (HT-110) versiota ja kuullosti kyllä ihan hyvältä. Ajattelin kuiten, että orange ppc112 vois silti olla parempi vaihtoehto jos joskus tarttee nuppia vaihtaa. Itse orangea en ole testannut, mutta vintage 30 äänestä kyllä yleisesti pidän.

Edit. Kitaran virkaa ajaa Epiphone Les Paul Prophecy emg 81-85 mikeillä jos on mitään merkitystä ja metallia soittelen enimmäkseen.

Blackstarilta siis ilmestyi 1x12 kaappi joka on tarkoitettu nimenomaan tuoh HT-5R:n alle. Toki saat ostaa just mitä haluat, mutta ainakaan itseäni Orangen kiinatuotanto ei todellakaan vakuuttanut. Kaikki itselläni olleet ja testaamani Blackstarit taas on olleet oikein laadukkaita hinnasta riippumatta.
wille114
25.05.2011 19:32:32 (muokattu 25.05.2011 19:34:21)

Vladi: Blackstarilta siis ilmestyi 1x12 kaappi joka on tarkoitettu nimenomaan tuoh HT-5R:n alle. Toki saat ostaa just mitä haluat, mutta ainakaan itseäni Orangen kiinatuotanto ei todellakaan vakuuttanut. Kaikki itselläni olleet ja testaamani Blackstarit taas on olleet oikein laadukkaita hinnasta riippumatta.

Kyseessä siis tämä malli ? http://www.thomann.de/fi/blackstar_htv112.htm vaiko http://www.thomann.de/fi/blackstar_ht_112.htm

Joo en halua huonoa sen takia täällä kyselenkin vähän, että mikä se ois passeli kaappi tuolle nupille. Orangen tuosta kaapista olen kuulut sitä huonoa ja hyvääkin. Voisi sitten hommata tuon blackstarin kaapin kerta nekin ihan kätevältä kuullostaa.

Mandarax
25.05.2011 19:48:49

Vladi: Blackstarilta siis ilmestyi 1x12 kaappi joka on tarkoitettu nimenomaan tuoh HT-5R:n alle. Toki saat ostaa just mitä haluat, mutta ainakaan itseäni Orangen kiinatuotanto ei todellakaan vakuuttanut. Kaikki itselläni olleet ja testaamani Blackstarit taas on olleet oikein laadukkaita hinnasta riippumatta.

Varmasti tuo Blackstarin omakin on ihan passeli komero, mutta eiköhän sekin ole ihan yhtälailla sitä samaa "kiinantuotantoa" kuin Orangekin... Ihan näin mielenkiinnosta, mikä tuossa PPC112:ssa oli sitten mielestäsi huonoa?

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
wille114
25.05.2011 20:03:15

Mandarax: Varmasti tuo Blackstarin omakin on ihan passeli komero, mutta eiköhän sekin ole ihan yhtälailla sitä samaa "kiinantuotantoa" kuin Orangekin... Ihan näin mielenkiinnosta, mikä tuossa PPC112:ssa oli sitten mielestäsi huonoa?

No perhana pistin orangen tulemaan. Kaippa se hoitaa tarpeeksi miun tarpeita ku on se vintage 30 sisällä.

Wespa
25.05.2011 20:06:26

wille114: No perhana pistin orangen tulemaan. Kaippa se hoitaa tarpeeksi miun tarpeita ku on se vintage 30 sisällä.

Se on ihan soiva kaappi kyllä, vaikka voisi kyllä olla huolellisemminkin viimeistelty. Jos jaksat modailla sen takaa puoliavoimeksi niin soundi paranee ihan kivasti.

"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
wille114
25.05.2011 20:09:39

Wespa: Se on ihan soiva kaappi kyllä, vaikka voisi kyllä olla huolellisemminkin viimeistelty. Jos jaksat modailla sen takaa puoliavoimeksi niin soundi paranee ihan kivasti.

Onko näin minä kun luulin että kiinninäisenä ois parempi? Tiedä sitten pitää testata ilman takalevyäkin ja kattoa miten se ääni sitten muuttuu kunhan saapi testiin. Mitenhän tässä tekis ostaisko nyt jo blackstar ht 5 vai odottelisko ht5r mallia. Olis kuiten vähän parempi malli tuo r ku ois reverb ja parempi cleani ku tonekin mukana ja jotain muutakin vissiin parannettu.

Vladi
25.05.2011 20:11:04

Mandarax: Varmasti tuo Blackstarin omakin on ihan passeli komero, mutta eiköhän sekin ole ihan yhtälailla sitä samaa "kiinantuotantoa" kuin Orangekin... Ihan näin mielenkiinnosta, mikä tuossa PPC112:ssa oli sitten mielestäsi huonoa?

Blackstar tehdään Koreassa. En voi yleistää koska kokemusta ei ole tarpeeksi monesta Orangesta ja Blackstarista, mutta näkemissäni Orangen 1x12:ssa on tolexit ollu aina vähän miten sattuu. Samaa vikaa oli minulla käyneessä Orange Thunder 30-nupissa, kaikkien muiden vikojensa lisäksi. En siis ole itse vakuuttunut pätkääkään Orangen Kiinapeleistä. Blackstar on sen sijaan vakuuttanut hinta-laatusuhteellaan aina.
Terry Pantheras
25.05.2011 20:11:14

Niin, mikäs noissa Orangeissa on väen mielestä vikana?

MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Vladi
25.05.2011 20:13:10

wille114: No perhana pistin orangen tulemaan. Kaippa se hoitaa tarpeeksi miun tarpeita ku on se vintage 30 sisällä.

Eli hetkinen...tulit kyselemään tänne neuvoa ja kokemuksia vaikka sulla oli selvästi jo mielipide muodostettuna?

Ei siinä, hyväsoundinen pömpeli se on sen verran mitä olen moista kuullut. Voisi vaan ajatella, että samaa ulkonäköä nupin kanssa oleva, varta vasten haluamaasi vahvistinta varten valmistettu halvempi kaappi olisi kelvannut. Kukin tavallaan. :)
Wespa
25.05.2011 20:16:48

wille114: Onko näin minä kun luulin että kiinninäisenä ois parempi? Tiedä sitten pitää testata ilman takalevyäkin ja kattoa miten se ääni sitten muuttuu kunhan saapi testiin.

Ei koko takalevyä oikein ole järkeä irrottaa, siinäpä se vaikeus juuri tuleekin. :) Mun makuun varsinkin kliinit paranevat kun ei ole ihan kokonaan umpinainen, mutta testaa nyt ihmeessä eka modaamattomana, luultavasti se on sulle jo sillain ihan passeli.

"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Antti1
25.05.2011 20:18:13

Terry Pantheras: Niin, mikäs noissa Orangeissa on väen mielestä vikana?

1x12" ja 4x12" pöntöissä vähän rupelon rakenteen aiheuttama pörinä joidenkin nuppien kanssa, 2x12" kaapissa ei mitään vikaa. Pörinäkin tosin voi olla hyvä asia, vähän tummempi V30 kaappi soundiltaan.

Listen motherfucker you're about to pay your dues!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti