Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta putkicomboa
1
JeKo
24.05.2011 21:13:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taloudellisista syistä näyttää siltä, että pakko luopua rakkaasta Bognerista ja hankkia huomattavasti halvempaa kampetta tilalle. En oo pitkään aikaan seurannut mitä tuolla vahvistinrintamalla on muutaman vuoden aikana tapahtunut, joten jelppiä ja vinkkejä olisi oikein mukava saada! Tässä muutamia vaatimuksia, jotka uuden vahvistimen tulisi täyttää:

- tehoa n. 30-50w
- väh. 2 kanavaa (omat eq:t)
- käyttökelpoinen soundi myös kotioloissa
- brittihenkinen, tiukka ja erotteleva säröpuoli (aka Marshall JCM800), joka taipuu hard-rockiin/kitarasankarisooloihin, tarvittaessa OD:lla boostattuna (mitään V-käyräisiä metallisoundeja en hae)
- hyvä puhdas ja pikkurosot
- käyttökelpoinen kaiku
- hyvä footswich
- hinta max. 700-1000e
- mieluummin combo kuin nuppi

Paljon toiveita ja yllättänyt olisinkin, jos ihan kaikki löytyisi yhdistä kuorista. Bilemusaan tuo vahvistin tosiaan tulisi, joten suhteellisen monipuoliset soundit pitäisi irrota, pääpaino kuitenkin hyvällä säröosastolla.

Laneyn vahvistimet on viime aikoina ottanut positiivisesti silmään, mutta mulla on tosi vähän käyttökokemuksia niistä. Nillä oli vissiin aikaisemmin joku malli (oliskohan ollut VC50 tjsp.), joka olis ollut erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta ilmeisesti sitä ei enää valmisteta. Laneyn LC-sarja kiinnostaaa myös. Orangen Rockerverb saattaisi olla myös hyvä vaihtoehto vaikkakaan se säröpuoli ei taida olla ihan niin "hardrock" kuin mistä ite diggaan. Blackstareista mulla on jäänyt sellanen kuva, että niissä on jotenkin tosi löysä se säröosasto. Korjatkaa toki, jos olen väärässä :)

Ehdotuksia?

"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
Antti1
24.05.2011 22:09:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tulee vastaan, niin testaa: http://www.jetcityamplification.com/2011/02/16/jca5012/

Noi Soldanon mallit Jet Cityista on kaikki omimmillaan raskaampaan rokkiin imo, ei mitään metalliänkyränvänkyröitä ainakaan sellaisenaan.

Listen motherfucker you're about to pay your dues!
JuSu
25.05.2011 10:39:09 (muokattu 25.05.2011 10:42:38)

JeKo:

- tehoa n. 30-50w
- väh. 2 kanavaa (omat eq:t)
- käyttökelpoinen soundi myös kotioloissa
- brittihenkinen, tiukka ja erotteleva säröpuoli (aka Marshall JCM800), joka taipuu hard-rockiin/kitarasankarisooloihin, tarvittaessa OD:lla boostattuna (mitään V-käyräisiä metallisoundeja en hae)
- hyvä puhdas ja pikkurosot
- käyttökelpoinen kaiku
- hyvä footswich
- hinta max. 700-1000e
- mieluummin combo kuin nuppi

Ehdotuksia?

Parikin tulee mieleen...

-Marshall JVM2 -sarja. Kaksi kanavaa, joissa molemmissa 3 moodia, jalkakytkimellä kytkettävissä. Erinomainen jalkakytkin. Saatavilla 1x12" sekä 2x12" versiot, joista ainakin ensimmäinen menee uutenakin hintahaarukkaan.

http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=JVM215C

-Mesa/Boogie Nomad 55. Ok, tää on mesa, eli tuo brittihenkisyys voi olla vähän hakusessa. Sopivilla etuasteputkilla ja EL34 -päättäreillä saattaisi kuitenkin taittua ainakin sinnepäin. Ehdotan tätä siksi, että itselläni on moinen, ja olen siihen kovasti tyytyväinen. Kolme kanavaa, joissa kaikissa kattavat säädöt, jonka vuoksi sieltä saattaisi kyllä löytyä riittävästi brittihenkisyyttäkin. Hyvä jalkakytkin (kanavat, kaiku, solo boost). Ei tehdä enää, käytettynä menee hintahaarukkaan. Saa myös nuppina, tai 45 W versiona, jossa EL84 -pääte (55 syö 6L6 tai EL34, vaihto onnistuu biasoimatta kytkimen asentoa vaihtamalla). Toimii myös kotivolumeilla kivasti.

http://www.mesaboogie.com/Product_I … omad_Designs/Nomad_55/nomad_55.html

Mä vaihdon nimenomaan Shivasta tuohon Mesaan, enkä kyllä ole katunut. Makuasioita, Shiva oli mulle kuitenniin liian rouhea peli.

Mutta onhan noita toki. Blackstareista sen verran, että mulla oli Series One 100 W nuppi, eikä sen säröosasto ollut mitenkään löysä...

JuSu

hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
jniska
25.05.2011 11:14:44

Laney LC tai VC sarjaa.
Kato tää demo.
http://www.youtube.com/watch?v=Po3xLCBYXKY&feature=related

Laiha Lissu oli paras.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti