Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soundin etsintää!
1 2
Jucciz
23.05.2011 17:18:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juikkipuikki: Jetsulleen ton takia heitin tuon pienen provokaation sisältämän mielipiteen :) Ei mitään, jos ei saa niin ei saa. Itse vaan tunnun saavan tosta niin erilaisia soundeja, ettei mitään jää uupumaan.
 
Määkin sain paljon erilaisia soundeja, mutta mun kitaroilla ei esim. tervettä Marshall-henkistä perusrokkisoundia saanut ulos kirveelläkään - EL34-putket jäivät tosin testaamatta, mutta manuaalin mukaan soundipaletti on laajempi 6L6:illä, joten "supistaminen" ei kuulostanut hyvältä idealta. Paksua higain-leadia ja (liiankin) kirkasta helinä-cleania oli tarjolla, mutta liian paljon koneessa oli mun makuun soundillisesti pielessä, jotta olisin mitenkään voinut perustella sen jäämistä taloon. Mut en tosiaan epäile yhtään, etteikö monelle muulle tuo vehje ole sopiva kuin nyrkki... mihin vaan. Tietty varmaan nupilla ja sopivalla kaapilla tilanne olisi ollut myös toinen, mutta kun nimenomaan comboa haettiin ja comboversio ei kuulostanut hyvältä, ei siinä oikein rimpuilu auttanut.
 
Vertailun vuoksi: seuraavaksi testivuorossa olleesta Kingsley Deluxe 32 -combosta en saanut huonoa soundia, vaikka yritin. Oli oikeastaan ihan sama, mihin asentoon nappulat väänsi: soundi vaan toimi aina ja kaikilla kitaroilla. Eihän sitä sitten voinut jättää ostamatta. Voihan olla, että joku muu Mesa toimisi mulle Mark V:tä paremmin, mutta kieltämättä vähän siltä tuntuu, että mää en vaan ole erityisen Mesa-mies. EIkä siinä mitään, onhan noita merkkejä...
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
penatuna
23.05.2011 20:02:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mustakin vähän tuntuu, ettei Mesa ole ihan oma juttuni. Fenkkujen (Bassman, Deluxe reverb) puhtaat ja pikkurosot ovat musta parhautta ja isommissa säröissä etsin vielä suosikkiani. Oikeastaan heavy- ja metallipuolella tuntuu nuo mallintavatkin olevan aika hyviä. Ainakin Bassmanin edessä Pod Hd-500:n soundaa hyvälle...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «