Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Scumback Speakers
1
Terry Pantheras
19.05.2011 21:23:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jospa kerralla lopettais ämyrien pyörittelyn ja swäppäilyn ja satsaisi mahdollisimman hyvään. On tullut huomattua ja kuulosteltua isoilta pojilta, että parhaat soundit tuntuvat löytyvän vanhemmista Celestionin malleista, mutta saatavuus on enemmän kuin kehno, joten onnistuisiko Scumbackeilla? Ja kenties vielä parempana kuin muinaiset Celestionit.. Kovasti ainakin kehuvat ja hyviltä soundaavat klippien perusteella.
 
http://www.youtube.com/watch?v=G3eEMWyk0TE&feature=player_embedded#
http://www.scumbackspeakers.com/clips/
 
Mallit jakaantuvat viiteen ryhmään: M, J, H, XH ja Scumnico. Osa perustuu Celestionin perusmalleihin Greenback, G12H-30, G12-65 ja ovat tehty vanhojen Pre Rola-speksien ja materiaalien mukaan, ja osa malleista on jotain tiettyjen mallien väliltä tai ihan omiaan modernisoituina high gain-käyttöönkin.
 
Ajattelin tilata M-, J- ja H-mallia yhden kutakin (75 watt LHDC, eli isolla dust capilla = tummempi soundi) ja tehdä päätökset niitten perusteella.
 
Olisikos täällä arvon jäsenten joukossa Scumbackien käyttäjiä ja löytyisikö kenties jopa suosituksia ja vinkkejä ja tukea valintaan? Itse herra Jim Seavall suositteli, tai itse asiassa kertoi minun haluavan H75-LHDC:t, kun kuvailin musatyyliä johon käyttöön ne tulisivat. Eli vanhaa ja modernia sekoitettuna raskasta stoner-jyystöä matalalla vireellä louhivalle käyttäjälle, noin niinkuin ensisijaisesti, mutta semmoinen klassinen rock-meininki on myös lähellä sydäntä soundipoliittisesti.
 
Lukisin myös mielelläni ihan perushöpinää, lisäkysymyksiä ja kokemuksia ko. ämyreistä.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
JHL
19.05.2011 22:37:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole kokemusta näistä, mutta kiinnostaa kyllä kun on just ollut tutkinnassa Orangen 2x12" kaapin elementin vaihto. V30:n puukko on tämänhetkiseen käyttötarkoitukseen vähän liikaa, tommosta Celestion G12-65:sta tai vastaavaa (esmes Warehouse Veteraanien versiota) mietin tilalle.. Mutta nää vaikutti kiinnostavalta myös.
 
Mahtaisko olla mitään järkeä tilata pikku porukalla paketti, vai meneekö liian hankalaksi/tullien takia yhtä kalliiksi/muuten vaan ei huvita? M75 tai M75LHDC vois olla jänskä. Mitähän tommoselle mahtaa tulla loppujen lopuksi hinnaksi?
 
javia
20.05.2011 09:28:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Scumbaceistä ei ole kokemusta mutta WGS:sät kannattaa tsekata kanssa. Mulla on kaapissa ET65:set ja on kyllä loistavat. Hyvää kuullut myös kaverilta greenberetistä ja niistä kymppituumasista veteraaneista...
 
Man With Bad Tone Laughs Alone!
Terry Pantheras
23.05.2011 09:37:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the insult: Ei ole kokemusta näistä, mutta kiinnostaa kyllä kun on just ollut tutkinnassa Orangen 2x12" kaapin elementin vaihto. V30:n puukko on tämänhetkiseen käyttötarkoitukseen vähän liikaa, tommosta Celestion G12-65:sta tai vastaavaa (esmes Warehouse Veteraanien versiota) mietin tilalle.. Mutta nää vaikutti kiinnostavalta myös.
 
Mahtaisko olla mitään järkeä tilata pikku porukalla paketti, vai meneekö liian hankalaksi/tullien takia yhtä kalliiksi/muuten vaan ei huvita? M75 tai M75LHDC vois olla jänskä. Mitähän tommoselle mahtaa tulla loppujen lopuksi hinnaksi?

 
Ne tullee maksamaan varmaan suurin piirtein dollarit euroiksi käännettynä. Dollarin kurssi on n. 70% eurosta, eli verot, tullit ja rahdit lisättynä se noin se $ hinta.
 
Voisin periaatteessa lähteä mukaan kimppaan, mutta tässä tapauksessa isosta tilauksesta ei taida olla hyötyä, koska lähetyskulut lisääntyvät painon mukaan (20$/ämyri), eikä mun Visalla oo just nyt katetta kovin suuren lastin ostamiseen...
 
Mutta kyllä voin suositella V30:n vaihtamista esim. G12-65:in! Paljon lämpimämpi ja tasapainoisempi ämyri kuin V30 (ainakin sisäänsoittamattomana), eikä kuitenkaan huku bandmixiin.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
jyrkalt
23.05.2011 13:11:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Jospa kerralla lopettais ämyrien pyörittelyn ja swäppäilyn ja satsaisi mahdollisimman hyvään. On tullut huomattua ja kuulosteltua isoilta pojilta, että parhaat soundit tuntuvat löytyvän vanhemmista Celestionin malleista, mutta saatavuus on enemmän kuin kehno, joten onnistuisiko Scumbackeilla? Ja kenties vielä parempana kuin muinaiset Celestionit.. Kovasti ainakin kehuvat ja hyviltä soundaavat klippien perusteella.
 
http://www.youtube.com/watch?v=G3eEMWyk0TE&feature=player_embedded#
http://www.scumbackspeakers.com/clips/
 
Mallit jakaantuvat viiteen ryhmään: M, J, H, XH ja Scumnico. Osa perustuu Celestionin perusmalleihin Greenback, G12H-30, G12-65 ja ovat tehty vanhojen Pre Rola-speksien ja materiaalien mukaan, ja osa malleista on jotain tiettyjen mallien väliltä tai ihan omiaan modernisoituina high gain-käyttöönkin.
 
Ajattelin tilata M-, J- ja H-mallia yhden kutakin (75 watt LHDC, eli isolla dust capilla = tummempi soundi) ja tehdä päätökset niitten perusteella.
 
Olisikos täällä arvon jäsenten joukossa Scumbackien käyttäjiä ja löytyisikö kenties jopa suosituksia ja vinkkejä ja tukea valintaan? Itse herra Jim Seavall suositteli, tai itse asiassa kertoi minun haluavan H75-LHDC:t, kun kuvailin musatyyliä johon käyttöön ne tulisivat. Eli vanhaa ja modernia sekoitettuna raskasta stoner-jyystöä matalalla vireellä louhivalle käyttäjälle, noin niinkuin ensisijaisesti, mutta semmoinen klassinen rock-meininki on myös lähellä sydäntä soundipoliittisesti.
 
Lukisin myös mielelläni ihan perushöpinää, lisäkysymyksiä ja kokemuksia ko. ämyreistä.

 
Tästähän pääsisi kokeilemaan homaa..
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=524425
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Terry Pantheras
23.05.2011 13:21:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Tästähän pääsisi kokeilemaan homaa..
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=524425

 
Joo, huomasin Igin ilmoituksen, mutta nuo ovat tehonkestoltaan liian pienet mulle. Pitäisi olla vähintään sen 50 w per ämyri, koska 2x12-kaappiin noita suunnittelen ja nuppi on 100 w.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Terry Pantheras
25.05.2011 20:21:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli sitten pistettyä tilaukseen 2 kpl H75-LHDC:tä 65 wattisina ja sisäänajettuina (full break in, vastaa 60 h soittoa kovalla volalla) versioina, jotka lykkään 2x12 Orankiin. Yee-haw!
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
jyrkalt
25.05.2011 20:22:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Tuli sitten pistettyä tilaukseen 2 kpl H75-LHDC:tä 65 wattisina ja sisäänajettuina (full break in, vastaa 60 h soittoa kovalla volalla) versioina, jotka lykkään 2x12 Orankiin. Yee-haw!
 
Kerro sit kokemuksia noista!
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Terry Pantheras
25.05.2011 20:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Kerro sit kokemuksia noista!
 
Voitte olla siitä varmoja... :)
 
Olen tässä kyhäämässä laitearviota/artikkelia Soldano SLO:sta ja kunhan saan Scumbackit kiinni, niin käyttänen niitä sound sampleihin, ja jos jaksan niin vielä A/B-testiä Celestionien kanssa.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Terry Pantheras
10.06.2011 14:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jepulis. H75-LHDC-parivaljakko isketty Orangen 2x12-kaappiin ja yhdet treenit vedetty. Mitnekäs noita kuvailisi... Selkeät, läsnäolevat, vitummoine ja tiukka botne ja röyhkeä tone. Leikkaa loistavasti läpi vaikka middlet heittäisi koillisen puolelle. Ei vittumaista jääpiikkiä.
 
Mut paha vielä sen tarkempaa anaplyyssiä heittää, pitää vielä pyöritellä. Ensivaikutelma kuitenkin suht vakuuttava; ekat voimasoinnut vetäessä tuli olo vähän kuin vempuilevaa paloletkua pitelisi, mut miä painankin vaan 80 kg...
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Laiskiainen
11.06.2011 00:30:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika nopsasti nuo kuskattiin lammen takaa.
Kyselitkö suositteluja vai tilasitko summittaisesti? Itse olen miettinyt G12H heritagein kavereiksi Scumbackeja.
 
- The late bird catches a nap -
Terry Pantheras
11.06.2011 12:20:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laiskiainen: Aika nopsasti nuo kuskattiin lammen takaa.
Kyselitkö suositteluja vai tilasitko summittaisesti? Itse olen miettinyt G12H heritagein kavereiksi Scumbackeja.

 
Joo, Jim Seaval vastaili jo heti seuraavana päivänä kun kyselin suosituksia. Eli joo, suosituksien ja ääninäytteiden perusteella tilasin.
 
Pahoitteli tilauksen vastaanotettuaan perjantaina, että maanantai oli siellä joku pyhä, eikä postit olleet auki ja pystyi lähettämään ämyrit "vasta" tiistaina... :D
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Laiskiainen
12.06.2011 18:00:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Joo, Jim Seaval vastaili jo heti seuraavana päivänä kun kyselin suosituksia. Eli joo, suosituksien ja ääninäytteiden perusteella tilasin.
 
Pahoitteli tilauksen vastaanotettuaan perjantaina, että maanantai oli siellä joku pyhä, eikä postit olleet auki ja pystyi lähettämään ämyrit "vasta" tiistaina... :D

 
Asiallista toimintaa :)
Päädyit sitten H75-LHDC ämyreihin, vaikea noista olis valita ilman suositusta.
 
- The late bird catches a nap -
Metalkallo
20.09.2017 22:51:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites näiden Greenback kloonit, kuulostaako ne isommalla tehonkestolla samalta kuin matalampi tehoisemmat versiot? Onko kellään kokemusta ylipäätänsä Scumbackin Greenback klooneista täällä?
 
Vähemmän on nykyään enemmän
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «