Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Loopperiongelmainen..
1
Albertogooba
18.05.2011 22:27:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikäs elikäs. Simppeli kyssäri, ei ehkä niin simppeli vastaus. Voiko Boss RC-3 loopperia käyttää vahvarin efektilenkissä, halutakseen käyttää vahvistimen säröä "luuppauksessa"?

Nykyisessä tilanteessahan sikäli mikäli teen "luupin" ja kytken "luupin" aikana särön päälle, tehdäkseni uuden "luupin" säröisellä ääntelyllä, säröisyys muuntaa jo tehdyn "luupin" säröiseksi. Hmmmmm.. mikä käykään tähän avuksi te arvon ja viisaat lajitoverit?

Marzi
18.05.2011 22:38:45 (muokattu 18.05.2011 22:40:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laita se looppiin juuri mainitsemastasi syystä. Bossilaiset syö linjatasoistakin signaalia. :)

Tarpeeksi on aivan liian vähän.
Jucciz
18.05.2011 22:41:31

Marzi: Laita se looppiin juuri mainitsemastasi syystä. Bossilaiset syö linjatasoistakin signaalia. :)

Saahan tän signaalin syömisen sit ymmärtää vähintään kahdella eri tavalla, kun kyseessä on Boss? ;)

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jappo121
18.05.2011 22:47:28 (muokattu 18.05.2011 22:53:50)

Vahvistimen efektilenkki voipi olla ennen etuvahvistinta tai sen jälkeen, joten tuntematta käyttämääsi aparaattia en pysty varmuudella sanomaan tuohon oikein mitään. Mutta se on jokseenkin varmaa, että jos yrität säröyttää sekä kitarasta ja RC-3:sta tulevan signaalin yhtäaikaa, niin puuroksi menee.
Kliinit soundit onnistuu suht' hyvin efektilenkissä.

Ja tuolla mainitsemallasi ongelmalla ei ole mitään tekemistä Bossien signaalinsyömisen tai syömättä jättämisen kanssa. Trollaavat ketaleet! ;)

Asiahan ei minulle kuulu, mutta minä vaan kysyn. -Pätkä-
Antroid
18.05.2011 23:05:44

jappo121: Vahvistimen efektilenkki voipi olla ennen etuvahvistinta tai sen jälkeen, joten tuntematta käyttämääsi aparaattia en pysty varmuudella sanomaan tuohon oikein mitään. Mutta se on jokseenkin varmaa, että jos yrität säröyttää sekä kitarasta ja RC-3:sta tulevan signaalin yhtäaikaa, niin puuroksi menee.
Kliinit soundit onnistuu suht' hyvin efektilenkissä.

Ja tuolla mainitsemallasi ongelmalla ei ole mitään tekemistä Bossien signaalinsyömisen tai syömättä jättämisen kanssa. Trollaavat ketaleet! ;)

Mä oon koko pienen ikäni eläny siinä uskossa, että efektilenkki on kitaravahvistimissa juurikin etuasteen ja pääteasteen välissä siitä syystä, että saadaan signaali särölle ennen efektoimista. Voitko laittaa esimerkkejä joistakin kitaravahvistimista joissa efektilenkki on ennen etuastetta?

Jucciz
19.05.2011 00:20:03

Antroid: Mä oon koko pienen ikäni eläny siinä uskossa, että efektilenkki on kitaravahvistimissa juurikin etuasteen ja pääteasteen välissä siitä syystä, että saadaan signaali särölle ennen efektoimista. Voitko laittaa esimerkkejä joistakin kitaravahvistimista joissa efektilenkki on ennen etuastetta?

http://www.bogneramplification.com/customshop/GoldfingerInfo.php

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Marzi
19.05.2011 01:16:29 (muokattu 19.05.2011 01:19:25)

Jucciz: http://www.bogneramplification.com/customshop/GoldfingerInfo.php

Noitahan onkin joka kulmalla. Täällä on taas tahallaanväärinymmärtäminen muotia näköjään.

Tarkoitin, että kyseinen Bossin pedaali ei mee paskaksi jos se on efektilenkissä, josta tulee linjatasoista kamaa.

Efektilenkki sijaitsee yleensä ennen päätettä säröjen jälkeen. Juurikin siksi, että on mahdollista syöttää efektejä ennen ja jälkeen särön. Tuollaiset erikoiskikkailut sikseen, koko looppi menettää merkityksensä jos se on ennen säröä.

Mulla on omassa laitteessa loopperi, joka menee nimenomaan efektipaluuseen siksi, että loopin toistama tavara olisi se mitä sinne soittaa vaikka muuttaakin soundia seuraavaa kerrosta varten.

Tarpeeksi on aivan liian vähän.
hallu
19.05.2011 15:54:18

Marzi: Noitahan onkin joka kulmalla. Täällä on taas tahallaanväärinymmärtäminen muotia näköjään.

Tarkoitin, että kyseinen Bossin pedaali ei mee paskaksi jos se on efektilenkissä, josta tulee linjatasoista kamaa.

Efektilenkki sijaitsee yleensä ennen päätettä säröjen jälkeen. Juurikin siksi, että on mahdollista syöttää efektejä ennen ja jälkeen särön. Tuollaiset erikoiskikkailut sikseen, koko looppi menettää merkityksensä jos se on ennen säröä.

Mulla on omassa laitteessa loopperi, joka menee nimenomaan efektipaluuseen siksi, että loopin toistama tavara olisi se mitä sinne soittaa vaikka muuttaakin soundia seuraavaa kerrosta varten.

Mun mielestä efektilenkillä on vielä sellainenkin käytännöllinen ominaisuus, että voi käyttää pelkästään vahvistimen pääteosastoa halutessaan eli vähän semmoista räkkimeinigin sukuista käyttöä. Itse olen kokeillut laittaa Line6 jm4 luuppimasiinan suoraan efektilinkin paluuseen eli päättärin inputtiin (ei kylläkään mikään kovin hyvä ratkaisu, koska luupperissa ei ole suodatettua liitäntää tuohon tarkoitukseen niin pikkuisen tuntuisi tulevan häiriötä). Mutta jos jäyttää erillistä etuvahvistinta jossa on liitäntä päätevahvistinta varten, niin soundimaailma laajenee heti asteen verran. Sellaisen mielenkiintoisen havainnon tein, että vaikka mun Fender BluesDeVillessa on efektilenkki käsittääkseni etusen ja päättärin välissä, niin vahvistimen muut säätimet menee viralta kun sen etunen ohitetaan liittymällä pelkästään päättäriin, mutta reverb eli siis kaiku toimii siinäkin tapauksessa ja mahdollisesti myös precense säädin eli jotensakin nuo on kytketty niin, että vahvistinta voi käyttää päättärinä pelkästään erillisen etuvahvistimen kanssa, vaikka siinä etusessa ei olisikaan omaa kaikua.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Antroid
21.05.2011 14:05:25

Jucciz: http://www.bogneramplification.com/customshop/GoldfingerInfo.php

Joo, toi nyt oli ainoa mikä tuli mieleen. Poikkeus vahvistaa säännön vai miten se nyt meni.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti