Muusikoiden.net
07.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender G-DEC 3 Thirty ja muut vastaavat kotiharjoitteluun?
1
sustain65
18.05.2011 20:48:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia jaettavaksi Fenderin G-DEC 3 sarjan "harjoitusvahvistimista", esim. Thirty mallista?

Alan (uusio)treenaamaan kitaraa kotosalla yhdessä tyttären kanssa ja pitäisi löytää sopivat vermeet joilla saa hyvät soundit, pystyy soittamaan ulkoisesta audiolähteestä tulevan CD- tai FLAC- ja mp3-musiikin päälle, soittamaan myös kuulokkeisiin, myös erilaisten valmiiden rytmien/looppien päälle. Mahdollisuus soiton helppoon äänittämiseen olisi myös hyvä.

Hieman toisenlainen vaihtoehto saattaisi olla Boss JS-8 eBand, mutta silloin ei saa niin jämerää vahvistinta kuin tuo Fender on.

Vai kannattaisiko rakentaa systeemi tietokoneen ja joidenkin muunlaisten lisälaitteiden ja ohjelmistojen avulla? Sopivalla ohjelmistolla saisi kait harjoitteluun sopivat taustarytmit ja -musat tuotettua?

Mm. hyvä läppäri ja Line6 pocket POD jo löytyy kitaran lisäksi. Kuten myös vanha pienehkö Ibanez combo-kitaravahvistin.

Stone
20.05.2011 09:09:56 (muokattu 20.05.2011 11:29:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Onko kellään kokemuksia jaettavaksi Fenderin G-DEC 3 sarjan "harjoitusvahvistimista", esim. Thirty mallista?

Alan (uusio)treenaamaan kitaraa kotosalla yhdessä tyttären kanssa ja pitäisi löytää sopivat vermeet joilla saa hyvät soundit, pystyy soittamaan ulkoisesta audiolähteestä tulevan CD- tai FLAC- ja mp3-musiikin päälle, soittamaan myös kuulokkeisiin, myös erilaisten valmiiden rytmien/looppien päälle. Mahdollisuus soiton helppoon äänittämiseen olisi myös hyvä.

Terve,
itselläni ei ole kokemusta juuri tuosta versiosta, mutta hieman vanhempaa mallia olevasta Fender G-DEC Juniorista. Sillä pystyy soittamaan (myös kuulokkeisiin) aux liitännän kautta mp3:sta tai esim. tietsikan cd:stä taustoja vahvariin, jolloin taustojen tasosäädöt säädetään itse soittimesta. Siinä on kanssa toi loop toiminto (olikohan niitä 15 valmista taustaa bassolla/tai vaihtoehtoisesti ilman), jotka voidaan myös valita mille sävellajille tahansa. Sitten löytyy myös miditoiminto, mutta siitä ei ole itselläni kokemusta (vaatisi äänikortin investointia).

Soundit? No olen saanut oikeastaan blues/rock genreen ihan ok soundit (enimmäkseen "blackface" sekä "tweed" mallinuksia olen käyttänyt) ja reverb mallinnuksista olen pitänyt, mutta ei minulla ole mitään vertailukohtaa tähän kuin microcube. Löytyy siitä tietty toi hi-gain/metalli osastokin, mutta itse olen väärä hlö arvioimaan noiden soundien onnistuneisuutta. 8" elementti, joka oli melkoinen parannus vrt. microcubeen, mutta se on pienempi kuin tuossa kysymässäsi mallissa. En tiedä sitten kuinka paljon soundit on samantyylisiä tuon G-DEC 3 Thirtyn kanssa ja onko tästä sitten sinulle apua, mutta tämä on ainakin ollut edullinen toimintoihinsa nähden (ja varsinkin käytettynä) ja nimenomaan harjoitusvahvarihan tämä on. Se tietysti jättää toivomisen varaa, että tällä ei voi tallentaa omaa soittoaan.

http://www.fender.com/en-FI/products/gdec3/models.php/?prodNo=235100

http://www.youtube.com/watch?v=abGD4jZtOOk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ANRLpMAtWZg&feature=related

"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Viking
20.05.2011 13:25:42 (muokattu 20.05.2011 13:26:52)

Fender G-DEC Junioria ja G-DEC 3-sarjaa ei voi verrata samana päivänäkään, ei soundeissa eikä missään mielessä, tosin onhan juniorikin käypä laite esim micro-cubee verrattuna.

3-sarjan G-DEC taitaa olla/on markkinoiden paras, jos haet tuollaisia ominaisuuksia.

Sopivasti selvinpäin tai sitten ei...
sustain65
21.05.2011 19:00:35 (muokattu 21.05.2011 19:01:13)

Kiitos kommenteista. Kävin tänään kokeilemassa G-DEC 3 Fifteen-mallia ja laite vaikutti hyvin paljon sellaiselta mitä olen etsimässä. Tosin otsikossa mainitsemani Thirty-malli tarjoaisi kai astetta jämäkämmät soundit ja siinä mielessä olisi houkuttelevampi, lukuunottamatta hieman isompaa kokoa.

Rolandilla on Microcube RX, josta löytyy joitakin valmiita rumpurytmejä (ja metronomi). Sellaiseen törmäsin tänään Tampereen musiikissa. Mutta se on taustojen suhteen köyhempää kuin mitä nuo Fenderin mallit tarjoavat. Hintakin on kyllä selkeästi halvempi, ainakin siis Fenderin G-DEC 3 Thirty-malliin verrattuna.

Line6 Spider Jam tuli nähtyä myös, mutten lähtenyt kokeilemaan koska se on fyysisesti turhan iso tyttären huoneeseen ja emme todellakaan tässä vaiheessa tarvitse 75W vahvistinta.

Musiikintekosoftiin täytynee perehtyä sitten myöhemmin kun osaamme soittaa :)

sustain65
17.06.2011 17:37:41

Hain eilen Fender G-DEC Thirty vahvistimen kivijalkaliikkeestä kotiin ja ensivaikutelma on vallan hyvä. Ei ole nyt harjoittelu ainakaan vahvistimesta kiinni vaan ahkeruudesta.

Tietysti vasta muutaman kuukauden päästä on todellista sanottavaa laitteesta, mutta jos laite kiinnostaa, niin voin vastailla kysymyksiin tässä ketjussa. Voinen vastailla aiheesta myös yksityisviesteihin, tuskinpa niitä tulvana tulee.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti