Muusikoiden.net
03.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pikkukombo multiefektin ja PA:n väliin?
1
Type
09.05.2011 22:55:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä soitan treeneissä Randallin rg100-kombon kanssa ja edessä on Korgin Toneworks. Soundit on mieleiset ja muutenkin kaikki hyvin. Keikoille en viitsi tuota Randallin rohjaketta laahata ja laitankin Korgin suoraan mikseriin. Lopputuloksena täysin kelvottomat soundit, jotka eivät säätämällä parane.

Olenkin nyt miettinyt, josko laittaisin jonkun pienen (1-5W) kombon tuon Randallin paikalle, ja linjaulostulosta kytkisin mikseriin niin treeneissä kuin keikallakin. Näin saisin ainakin teoriassa samat soundit joka paikkaan. Onko aivan tuhoon tuomittu idea vai kannattaako kokeilla?

Antroid
09.05.2011 23:09:48 (muokattu 09.05.2011 23:12:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Line out -soundi tuppaa olemaan kuraa useimmissa vahvistimissakin, ainakin säröjen osalta, puhdas voi toimia kohtuullisen hyvinkin. Itse ratkaisisin asian joko ostamalla paremmat linjasoundit omaavan multsarin (POD?) tai pienen, kevyen, hyväsoundisen combon, jonka mikittää.

-Cale
09.05.2011 23:11:47 (muokattu 09.05.2011 23:13:19)

Pakko tähän väliin mainostaa, mutta tsekkaa torilta Tech21 TM10. Toimii hienosti kotona, ja saundi toimii linjaankin esim. keikkoja ajatellen:

http://www.youtube.com/watch?v=QV60I0gMawg

Type
09.05.2011 23:19:53

Mallinnokset siis Korgista kuten nytkin ja monitorointiin en tuota komboa välttämättä tarvitse. Eli ihan vaan ajaisin signaalin siitä läpi paremman soundin toivossa. Nyt kun tuon Korgin tyrkkää mikseriin kiinni, niin soundi muuttuu "sähköiseksi sirinäksi", eli kaikki luonnollisuus katoaa johonkin.

chill
09.05.2011 23:41:55 (muokattu 09.05.2011 23:45:50)

Type: Mallinnokset siis Korgista kuten nytkin ja monitorointiin en tuota komboa välttämättä tarvitse. Eli ihan vaan ajaisin signaalin siitä läpi paremman soundin toivossa. Nyt kun tuon Korgin tyrkkää mikseriin kiinni, niin soundi muuttuu "sähköiseksi sirinäksi", eli kaikki luonnollisuus katoaa johonkin.

En usko että ongelmasi ratkeaa tuolla tavalla. Voin toki olla väärässä kun en ole itse kokeillut.
Itsekin kuitenkin ehdottaisin jotai POD tyylistä vermettä, kyllähän tuon Korgin saa myytyä jos siihen päädyt...
E: en oikein näe sitä logiikkaa mikä tässä on takana, yksi lenkki lisää linjaan tuskin parantaa saundia, maalaisjärjellä päinvastoin. Ei se sähkön kulku vahvarin läpi todennäköisesti ihmeitä tee.

Type
10.05.2011 00:11:53

chill: En usko että ongelmasi ratkeaa tuolla tavalla. Voin toki olla väärässä kun en ole itse kokeillut.
Itsekin kuitenkin ehdottaisin jotai POD tyylistä vermettä, kyllähän tuon Korgin saa myytyä jos siihen päädyt...
E: en oikein näe sitä logiikkaa mikä tässä on takana, yksi lenkki lisää linjaan tuskin parantaa saundia, maalaisjärjellä päinvastoin. Ei se sähkön kulku vahvarin läpi todennäköisesti ihmeitä tee.

Älä huoli, en mäkään oo logiikastani ihan välttämättä kärryillä. :D

Mutta mun maalaisjärki väittää, että soundin pitäis muuttua jos väliin laittaa vaikka putkivahvarin. Sitä en sit tiedä, että miten paljon ja mihin suuntaan, mut kuitenkin.

Antti1
10.05.2011 00:14:23

Type: Älä huoli, en mäkään oo logiikastani ihan välttämättä kärryillä. :D

Mutta mun maalaisjärki väittää, että soundin pitäis muuttua jos väliin laittaa vaikka putkivahvarin. Sitä en sit tiedä, että miten paljon ja mihin suuntaan, mut kuitenkin.

Sä et kaipaa väliin putkivahvaria, vaan hyvin toimivan kaiutinsimulaation. Onko ne multsarista päällä? Äkkiseltään kuulostaisi siltä, ettei ole, jos combon kautta soundaa hyvältä ja linjaan huonolta. Sun pitää säätää ne soundit alusta asti linjasoittoa varten kaiutinmallinnoksilla ja tehdä treenicomboa varten toiset soundit ilman kaiutinmallinnoksia.

Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Type
10.05.2011 19:40:10

Antti1: Sä et kaipaa väliin putkivahvaria, vaan hyvin toimivan kaiutinsimulaation. Onko ne multsarista päällä? Äkkiseltään kuulostaisi siltä, ettei ole, jos combon kautta soundaa hyvältä ja linjaan huonolta. Sun pitää säätää ne soundit alusta asti linjasoittoa varten kaiutinmallinnoksilla ja tehdä treenicomboa varten toiset soundit ilman kaiutinmallinnoksia.

Tuossa mun toisessa huljuttimessa (Boss ME-8) oon tehnyt omat säädöt comboa ja linjaa varten niin, että on samat soundit molemmissa. Tätä olen myös kokeillut Korgin kanssa, mutta ei vaan onnistu. Kaiutinmallinnokset on kyllä päällä. Pitänee taas ruuvailla tuota kun seuraavan kerran treenikselle menen.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti