Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kamahomostelua vai jaloa harrastamista?
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12
WanhaWetäjä
25.04.2011 18:41:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Sanotaan vielä kerran: EI ole olemassa Kiinassa valmistettua Gibsonia. Ainoat tehtaat sillä firmalla ovat USAn rajojen sisäpuolella.
 
No tulipahan tuokin selväksi, sitä kun on vähän tyhmä ja epäilee aina kaikkea niin "made in hongkong" laatuiset tuotteet yhdistää ikäänkuin aina Kiinaan, mutta osataan sitä näemmä jenkeissäkin tehdä vähemmän laadukasta kun tehdään tarpeeksi halvalla ja halvoista materiaaleista, siitä lienee kyse? Vai oisko tuolla peräti kiinalaisia hommissa?
 
No niin, vitsit vitsinä enkä äänestänyt persuja eikä mulla ole mitään Gibsonia eikä kiinalaisia vastaan ja aivan sama missä oli tehty mutta Thomannilta ostettu GibsOn SG -halpis oli kyllä aika heikko esitys Gibsoniksi. Se siitä.
 
tepeh
25.04.2011 18:48:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Voip olla mutta voip olla tulemattaki. Pitipähän vaan sanoa kun vastakin täällä oli eräs tyyppi, joka väitti kiinanpiraattien ja aitojen Gibsonien tulevan samalta linjalta Kiinasta.
 
Meinasin vaan kun monta tyyppiä kuorossa huutaa, että se on kopio.
 
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. "hö. just tommosia olette. annatte ymmärtää ja sitten ette ymmärräkkään antaa" -Sir Härö
vvaltsu
25.04.2011 19:11:19 (muokattu 25.04.2011 19:13:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: No niin, vitsit vitsinä enkä äänestänyt persuja eikä mulla ole mitään Gibsonia eikä kiinalaisia vastaan ja aivan sama missä oli tehty mutta Thomannilta ostettu GibsOn SG -halpis oli kyllä aika heikko esitys Gibsoniksi. Se siitä.
 
Vai myydään Thomannilla Kiinan Gibsoneita. Ei varmasti. Ei ne voi riskeerata semmoista asemaa, mikä niillä nyt on, myymällä kiinalaisia piraatteja.
 
"Sie ku päätät että jostain tykkäät, niin sääh. Kilipertti ja Capa, parempaa ei oo. Aattele ku Gilbert soittais Capalla?" - Estranged
Pop Corn
25.04.2011 19:23:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Here we go again.
 
Vimoset 9 viestiä - tää on just sitä ihteään, kamavähemmistöseksuaalisuutta! ;)
 
.
Jii-Gee
25.04.2011 21:13:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zed: Toinen kamoihin liittyvä, jo humoristisuuden kautta suoranaiseksi punaiseksi vaatteeksi käynyt kusenpolttama ilmiö on se, että jos joku esimerkiksi perustaa ketjun pohtiakseen huomioitavia seikkoja Custom Shop Stratocasterin hankinnassa, joku jumara tulee paikalle ja kehottaa hankkimaan japanilaisen kopion, käytetyn tietysti mieluummin. Kerta toisensa jälkeen myös kolmensadan Squier on jonkun mielestä kannattavampi hankinta. Millaisin filosofisin näkökulmin voitaisiin tätä ilmiötä tarkastella?
 
Perustat tolle oman (kusenpolttaman) ketjun,niin kaikki filosofit voi kerääntyä sinne..viimeistään sit ku tää ketju on saatu taputeltua valmiiks !?
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
lavaamo
25.04.2011 21:41:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: No tulipahan tuokin selväksi, sitä kun on vähän tyhmä ja epäilee aina kaikkea niin "made in hongkong" laatuiset tuotteet yhdistää ikäänkuin aina Kiinaan, mutta osataan sitä näemmä jenkeissäkin tehdä vähemmän laadukasta kun tehdään tarpeeksi halvalla ja halvoista materiaaleista, siitä lienee kyse? Vai oisko tuolla peräti kiinalaisia hommissa?
 
No niin, vitsit vitsinä enkä äänestänyt persuja eikä mulla ole mitään Gibsonia eikä kiinalaisia vastaan ja aivan sama missä oli tehty mutta Thomannilta ostettu GibsOn SG -halpis oli kyllä aika heikko esitys Gibsoniksi. Se siitä.

 
Ettei nyt kuitenkin ollut joku Epiphone by Gibson SG?
 
Oikeastaan helvetin turha tulla tänne pätemään, ellei saa edes merkkiä tavattua lavasta.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Jasma
25.04.2011 22:52:57 (muokattu 25.04.2011 22:54:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos tännekin riittäs ne omat pari senttiä! Kitarakamaa pyörinyt näppien läpi useammalla tuhannella, en uskalla tarkemmin edes laskea, mutta hieno harrastus ja hienoja ihmisiä. Soittotaitoihin nähden kamat on ollut aina sen pari pykälää edellä, tosin viimeaikoina huomannut jonkinlaista taantumusta kamahankinnoissa.
 
Kitarakamat on AINOA harrastus meikäläiselle ja siihen ne rahat laitetaan. Välillä on kallista välillä ei. En koe itseäni ihmispaskaksi, vaikka kaikkia kamoja pitää kokoajan kokeilla ja haluta. Tuskin on kovin vaarallista se.
 
Keskustelua seuratessa jäi yleismaku jotta kaikki tyylillään ja niinhän sen pitää ollakin. Jotain ajatusta kaikenkattavasta suomalaisesta kateudesta on mielestäni ihan turha tähän keskusteluun tuoda. Sen mitä maailmaa on kiertänyt niin hyvin samanlaisia ollaan siellätäällä oltu. Ei tuijoteta niitä pisatuloksia liikaa tässäkään asiassa.
 
WanhaWetäjä
25.04.2011 23:12:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Ettei nyt kuitenkin ollut joku Epiphone by Gibson SG?
 
Oikeastaan helvetin turha tulla tänne pätemään, ellei saa edes merkkiä tavattua lavasta.

 
Mä tavailin noita merkkejä kitaroiden lavoista ja kävin keikoilla jo sillon kuin sä kuljit vielä isäs edellä joten kyllä, osaan lukea. Että helvetin turha tulla tänne päätään aukoon moisesta ;-)
 
Ko Thomann-ritsa on todellakin Gibson, tuota mallia ei enää ole Thomannin listoilla, varsin samannäkösestä pelistä on kyse kuin mitä mun kiina-linkissäni oli.
Mä olen vaihtanut siihen kielet pari kertaa, kolvannut yhen irronneen johdon sisuksista, säätänyt intonaation, olen jopa soittanut ko pelillä vahvistimen kautta todetakseni notta ompas melko kauhia halko kitaraksi ;-)
 
Yksi moka on tehty jo siinä että kitara on tilattu ns "sika säkissä" -pohjalta tod.näk. siksi että poika on halunnut juurikin Gibsonin ja tuon mallin.
Mun mielestä eka kitara pitäs istua edes jotenkin 7 vuotiaan käteen, paksu u-profiilinen kaula ei todellakaan ole se paras vaihtoehto tässä suhteessa. Miksi eri kitaroita ei testattu etukäteen jossain musakaupassa, sitä en tiedä.
 
Mä en todellakaan tiennyt tuosta piraattiosastosta saati että olisin väittänyt Thomannin halpis-Gibsoneita piraateiksi kun kirjoitin No joo, kammattova ritsa on myös siskonpojan halpsis Thomann- Gibson SG, lienee kyseessä kiinaosasto jolla ei liene kovinkaan paljon tekemistä originaalien Gibsoneitten kaa... vaan tarkoitin tuolla sitä että yleensä nuo halpiskitarat eli "kiinaosastot" tehdään eri maissa kun ne paremmat(?) ja kalliimmat, eli jossain halvan työvoiman maissa, jos kerran Epiphone niin miksei Gibsonkin.
Tai Mexicon Stratot tai Sguierit etc...
 
Vaikka mun kohdalle onkin osunut kolme omakohtaista vähemmän positiivista kokemusta Gibsoneista niin ostaisin oitis ainakin 335:n ja jonkun koppajazzarin jos mulla ois rahaa. Tai vois ne hyvin olla vaikka Ibanezeja tai jopa Epiphonejakin...
 
Hynkel
26.04.2011 00:55:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Ettei nyt kuitenkin ollut joku Epiphone by Gibson SG?
 
Oikeastaan helvetin turha tulla tänne pätemään, ellei saa edes merkkiä tavattua lavasta.

 
Aivan käsittämätön kommentti, mutta valitettavasti palstalle tyypillinen.. Mulla ihan samanlainen kokemus Thomannin SG:stä, joka oli varmasti Gibson, ja joka oli aivan paska. Sinänsä tietysti edelleen jokainen pitää siitä kitarasta kuin pitää, oli se sitten Previs tai Ruokangas. Tuosta pökäleestä ei varmasti kuuroinkaan Gibson-urpo olisi voinut sanoa mitään hyvää.
 
Yleisesti ottaen ketjussa on ollutt hienoa pohdintaa, ja suurella ilolla lukenut.
 
s8na
26.04.2011 01:04:40 (muokattu 26.04.2011 01:15:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Aivan käsittämätön kommentti, mutta valitettavasti palstalle tyypillinen.. Mulla ihan samanlainen kokemus Thomannin SG:stä, joka oli varmasti Gibson, ja joka oli aivan paska. Sinänsä tietysti edelleen jokainen pitää siitä kitarasta kuin pitää, oli se sitten Previs tai Ruokangas. Tuosta pökäleestä ei varmasti kuuroinkaan Gibson-urpo olisi voinut sanoa mitään hyvää.
 
Osaatko tarkemmin eritellä mikä siinä vehkeessä sitten mätti? Omat kokemukset noista fadedeista ovat vähän päinvastaiset. Päteviä peruskeppejä ilman krumeluureja.
 
Thomanin pakastavedettynä niissä tuppaa olemaan säädöt aika pielessä. Satuloissa voi kanssa olla liikaa varaa, sinänsä vähän heikko merkki viimeistelystä. Tuo on kuitenkin edullisesti hoidettavissa. Hyvältä kotimaiselta myyjältä ostettaessa kepin saa timmeissä setupeissa käpälään. Itse tykkään noista kitaroista koska niissä on panostettu ok kepin tekoon ilman mitään ylimääräistä piiperrystä ja kohtuullisella hintalapulla.
 
Edit: Agh, sorruin offtopikkivääntöön.
 
markkuilari
26.04.2011 01:49:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen kamoihin liittyvä, jo humoristisuuden kautta suoranaiseksi punaiseksi vaatteeksi käynyt kusenpolttama ilmiö on se, että jos joku esimerkiksi perustaa ketjun pohtiakseen huomioitavia seikkoja Custom Shop Stratocasterin hankinnassa, joku jumara tulee paikalle ja kehottaa hankkimaan japanilaisen kopion, käytetyn tietysti mieluummin. Kerta toisensa jälkeen myös kolmensadan Squier on jonkun mielestä kannattavampi hankinta. Millaisin filosofisin näkökulmin voitaisiin tätä ilmiötä tarkastella?
 
Taitaa mennä useimmin niin, että joku kyselee muutaman satasen kitaraa ja vahvaria, ni se suolataan välittömästi ja käsketään ostaa jotain custom shop Gibsonii ja Mesan Roadkingejä. Taitaa muuten olla tää ainoo laji/työ jossa harrastajilla on paremmat kamat ku ammattilaisilla. Itseltäkin löytyy monen tonnin kamat, vaikkei osaa ees soittaa. Ja lisää pitää saada.
 
hallu
26.04.2011 01:59:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jasma: ............. Jotain ajatusta kaikenkattavasta suomalaisesta kateudesta on mielestäni ihan turha tähän keskusteluun tuoda. Sen mitä maailmaa on kiertänyt niin hyvin samanlaisia ollaan siellätäällä oltu. Ei tuijoteta niitä pisatuloksia liikaa tässäkään asiassa.
 
Minuakin hiukan tympii tuon "kateuden" esiinvetäminen joka yhteydessä. Olen alkanut hiukan jo epäillä, että "kateus" on vain suomalainen variaatio natsikortista http://fi.wikipedia.org/wiki/Natsikortti . Kateudella voidaan perustella tai tehdä tyhjäksi lähestulkoon mitä tahansa. Itse olen tullut siihen tulokseen, että oikeassa elämässä kateus on alusta loppuun ihmismielen oma tuote, joka voi heijastua mihin tahansa, jolla ei kuitenkaan ole mitään tkemistä alkuperäisen tunteen kanssa koska merkitykset syntyvät kadehtijan omassa mielessä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
lavaamo
26.04.2011 07:09:54 (muokattu 26.04.2011 07:10:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Aivan käsittämätön kommentti, mutta valitettavasti palstalle tyypillinen.. Mulla ihan samanlainen kokemus Thomannin SG:stä, joka oli varmasti Gibson, ja joka oli aivan paska. Sinänsä tietysti edelleen jokainen pitää siitä kitarasta kuin pitää, oli se sitten Previs tai Ruokangas. Tuosta pökäleestä ei varmasti kuuroinkaan Gibson-urpo olisi voinut sanoa mitään hyvää.
 
Yleisesti ottaen ketjussa on ollutt hienoa pohdintaa, ja suurella ilolla lukenut.

 
Ylilyönti,myönnän. Pahoittelut myös WanhalleWetäjälle tässä samalla.
 
En kyllä ymmärrä puhetta mistään Thomannin Gibsoneista, väitätkö että Thomannilla myidään eri Gibsoneita kuin muualla?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
epeli
26.04.2011 09:24:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä myönnän olevani kamarunkkari. Tykkään hiplailla ja tutkailla soittimia, vahvistimia, efektejä jne jne. (Kylläpäs kuulostaa perverssiltä) En tiedä mistä moinen innostus kumpuaa. Jo ennen kuin osasin soittaa edes jotenkin "hyväksyttävästi", huomasin tutkailevani nuottikirjoja mieluummin esim Ibanezin katalogia samalla innostuksella kuin lapsi avaamattomien lahjojen kasaa jouluna.
 
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
Lonesome
26.04.2011 13:00:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Minuakin hiukan tympii tuon "kateuden" esiinvetäminen joka yhteydessä. Olen alkanut hiukan jo epäillä, että "kateus" on vain suomalainen variaatio natsikortista http://fi.wikipedia.org/wiki/Natsikortti . Kateudella voidaan perustella tai tehdä tyhjäksi lähestulkoon mitä tahansa. Itse olen tullut siihen tulokseen, että oikeassa elämässä kateus on alusta loppuun ihmismielen oma tuote, joka voi heijastua mihin tahansa, jolla ei kuitenkaan ole mitään tkemistä alkuperäisen tunteen kanssa koska merkitykset syntyvät kadehtijan omassa mielessä.
 
Näin pääsiäisen (ja pienen pääsiäisperinteeseen liittyvän museovierailun) jälkeen voi todeta, että suomalaisessa kansanperinteessä kateudella on oma merkittävä osuutensa. Uskottiin, että onnea ja menestystä on maailmassa kiinteä määrä. Yhden onni oli siis muilta pois. Tähän liittyi siis karjaonnen sun muun varastamiset. Vaan onko yhden Custom Shop-kitara toiselta pois? Emmehän enää usko noitiin, saati vainoa naapurin eukkoja noituuden harjoittamisesta... ;)
 
Pääsääntöisesti m.netissä on aika hyvin pysytty asiassa ja tarvittaessa poissa tieltä. Halpiksille, asiallisille perusvehkeille ja Custom Shop-osastolle on tilaa löytynyt, eikä ole hirveästi "opettamista" oikeista valinnoista ollut. Poikkeuksiakin tietysti matkan varrelle mahtuu.
 
Vain yhtä kitaraa voi soittaa kerrallaan. Kaksikin on siis liikaa. Mutta jos ne onkin aivan erilaisia ja erilaiseen käyttöön tarkoitettuja...
 
Itse lähinnä harrastan kitaroita, valitettavasti. "Ei toi oo mitään soittamista", olen kuullut kommenttina. Näin, vaan mahdollisuus bändisoittoon tai muuhun aktiivitoimintaan erilaisissa elämäntilanteissa ei korreloi mitenkään suoraan soittimien määrään ja laatuun. Ei se niin mene.
 
Parasta on kuitenkin se, että nykyisin laadullisesti riittäviä soittimia on lähes kaikkien saatavilla.
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Borlag
26.04.2011 13:07:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Ylilyönti,myönnän. Pahoittelut myös WanhalleWetäjälle tässä samalla.
 
En kyllä ymmärrä puhetta mistään Thomannin Gibsoneista, väitätkö että Thomannilla myidään eri Gibsoneita kuin muualla?

 
Kai tuossa on kyse siitä kun ihmiset ostelevat Thomannilta niitä halvempia Gibsoneita, eli näitä Faded sarjalaisia. Ei ne ole sen enempää Thomann Gibsoneita kuin Fenderinkään halvemmat meksikontekeleet ovat Thomann Fendereitä.
 
Itsehän omistan juuri tuollaisen Faded sarjalaisen SG:n, eikä siinä kyllä isompaa moitittavaa löydy. Ainahan se voisi olla parempi, mutta tuohon hintaan se on ihan mainio peli. Vastaavasti sitä on kivijalka liikkeissä kokeiltu SG stankkuja jotka soi huonommin, kuin myös SG stankkuja jotka ovat kuin ihan toisesta maailmasta. Ei kitarat, tai mitkään muutkaan puusta tehdyt instrumentit, ole mitään tasalaatuisia liukuhihnatuotteita eikä niiltä voi sitä vaatiakaan.
 
Terry Pantheras
26.04.2011 13:37:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäli oikein haistelen ilmapiiriä ja mielipiteiden jakautumista, niin sen perusteella enemmän kuin kaksi kitaraa omistavat ovat m.nettiläisten mielestä homoja... :)
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Jucciz
26.04.2011 14:18:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Mikäli oikein haistelen ilmapiiriä ja mielipiteiden jakautumista, niin sen perusteella enemmän kuin kaksi kitaraa omistavat ovat m.nettiläisten mielestä homoja... :)
 
Älkää kertoko mun vaimolle ainakaan.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Progorava
26.04.2011 14:41:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Mikäli oikein haistelen ilmapiiriä ja mielipiteiden jakautumista, niin sen perusteella enemmän kuin kaksi kitaraa omistavat ovat m.nettiläisten mielestä homoja... :)
 
Puhutaanko nyt pelkistä sähkiksistä vai lasketaanko mukaan akkarit ja bassot?
 
Tele ei ole ruma.
svilo
26.04.2011 14:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Mikäli oikein haistelen ilmapiiriä ja mielipiteiden jakautumista, niin sen perusteella enemmän kuin kaksi kitaraa omistavat ovat m.nettiläisten mielestä homoja... :)
 
Mulla on vain yksi, mutn se onkin törkyhyvä, mikä se nyt onkaan....mikä milloinkin.
 
Ahdistaa heti jos on enempi..
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «