Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez Rg620QM. Käyttäjien kokemuksia?
1
nallehusky
21.04.2011 23:10:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostattelemassa floikallista kitaraa ja yksi vaihtoehto olisi tämä Ibanez RG620QM. Talla on Edge eli laadukkaasta tallasta on kysymys. Body mahonkia, jossa vaahterakansi. Kaula vaahteraa ja otelauta ruusupuuta.

Paperilla tämä kuullostaa hyvältä. Mitkä on teidän kokemukset, jotka olette enemmän soittaneet kyseisellä kitaralla?

JuSu
21.04.2011 23:17:32

nallehusky: Olen ostattelemassa floikallista kitaraa ja yksi vaihtoehto olisi tämä Ibanez RG620QM. Talla on Edge eli laadukkaasta tallasta on kysymys. Body mahonkia, jossa vaahterakansi. Kaula vaahteraa ja otelauta ruusupuuta.

Paperilla tämä kuullostaa hyvältä. Mitkä on teidän kokemukset, jotka olette enemmän soittaneet kyseisellä kitaralla?

Mulla oli tuollainen hetken aikaa joitain vuosia takaperin. Hyvä kitara, joka silloin palautti innostukseni tähän touhuun jälleen.

En muista miksi myin pois, mutta kun teetin tuon custom -stratoni, niin kaulaprofiili siihen lainattiin ko. Ibanezista. Muistaakseni tuossa on Ultra -kaula, joka on hieman niitä Wizardeja tukevampi, mutta ei se silti ole mikään halko, kaukana siitä.

Suosittelen, jos on tarve floikkakitaralle. Hintaluokka hyväkuntoiselle on n. 500-600 euroa. Omastani maksoin 500 euroa ilman mikkejä, sen kunto oli lähes uudenveroinen.

JuSu

hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
Christeraser
22.04.2011 01:20:30 (muokattu 22.04.2011 01:36:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kitara, omistin joskus tuon RG520QSTK mallin jossa on sama kaula ja talla... bodykin oli mahonkia. Tuo kaula oli ainoa syy miksei jäänyt taloon :

Vasen käsi alkoi puutumaan ja särkemään about tunnin soittamisen jälkeen, turhan ohut ja lättänä kaula mulle.

Mutta joo, laadukkaita pelejä. Etenkin tuohon hintaluokkaan mitä menee käytettynä.
Tuo 'vaahtera kansi' on kyllä tuossakin lievää pissatusta, eiköhän se kuitenkin ole tuossakin sellainen paperin ohut viilu. Näyttää kyllä hienolta mutta tokkopa soundiin vaikuttaa.

edit: edelliseen postaukseen lisäten että kaula on Super Wizard/Wizard. 1. nauhan paikkeilta 17mm ja 12. nauhan 20mm. Eli aika hammastikku.

Tosin voi olla että tuo on vaihdellut myös riippuen valmistusvuodesta.

edit: juu luin väärin, 620QM (valmistusvuosi 2002) oli tuo Ultra kaula.

Kaulan speksit
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=255&now=25
--Roller--
23.04.2011 23:18:53

Jaa mistähän tämmöisen helmen löytää, etenkin käytettynä voisi kiinnostaa.

Nyt kun tässä Ibanezeista puhutaan, nii mitä vaihtoehtoista floikkaibaa kannattaisi harkita tämän sijaan, jos ei uuteen rahat aivan riitä. Ja mihinkä näissä floikkakitaroiden ominaisuuksissa kiinteätallaiseen nähden kannattaa kiinnittää huomiota?

Olen siis vielä aivan uuno näiden suhteen, mutta jostakin se on aloitettava. Ensimmäistä floikkakitaraa siis etsiskelemässä. :)

http://groups.ultimate-guitar.com/finlandeeros/ Liittykää ihmeessä, tehdään tilaa Suomi-ilmiölle UG:hen!
Christeraser
26.04.2011 08:56:00 (muokattu 26.04.2011 09:01:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

--Roller--: Jaa mistähän tämmöisen helmen löytää, etenkin käytettynä voisi kiinnostaa.

Nyt kun tässä Ibanezeista puhutaan, nii mitä vaihtoehtoista floikkaibaa kannattaisi harkita tämän sijaan, jos ei uuteen rahat aivan riitä. Ja mihinkä näissä floikkakitaroiden ominaisuuksissa kiinteätallaiseen nähden kannattaa kiinnittää huomiota?

Olen siis vielä aivan uuno näiden suhteen, mutta jostakin se on aloitettava. Ensimmäistä floikkakitaraa siis etsiskelemässä. :)

Kaverilla oli myynnissä about 1.5v ajan, en muista menikö loppujen lopuksi kaupaksi vai päättikö pitää kiinni... uutena ei kitaraa ole hetkeen valmistettu. Tuo RG620QM siis. Tälle jäsenelle kun laittaa pikaviestiä niin asia selvinnee...
http://muusikoiden.net/jasenet/54949

'Floikka' kitaroissa kannattaa kiinnittää huomiota periaatteessa ihan samoihin asioihin kuin kiinteässäkin, laatuun.

Pidemmittä OTtta, haulla varmastikin löytyy enempi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti