Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Orange Dark Terror
1 2 3 4
unsimilaer
16.04.2011 09:25:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orangelta uutta Terroria.
 
http://www.orangeamps.com/orange-amps-bring-you-dark-terror/
 
http://www.thomann.de/fi/orange_dark_terror_head.htm
 
Kiinnostaa. Kovasti.
 
Jep.
Kipi
16.04.2011 10:37:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

unsimilaer: Orangelta uutta Terroria.
 
http://www.orangeamps.com/orange-amps-bring-you-dark-terror/
 
http://www.thomann.de/fi/orange_dark_terror_head.htm
 
Kiinnostaa. Kovasti.

 
Mites tämä nyt eroaa sitten Tiny Terrorista? Muuta kun värinsä puolesta..
 
"Ei jazz musiikki ole kuollut, se vain haisee omituiselta" -Frank Zappa-
Umas
16.04.2011 10:39:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On ulkoisestikin kyllä niin komea että hyppäsi kyl kaasutuslistalle
 
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
unsimilaer
16.04.2011 10:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kipi: Mites tämä nyt eroaa sitten Tiny Terrorista? Muuta kun värinsä puolesta..
 
Enämpi säröä ja efektiluuppi.
 
Jep.
Sintti
16.04.2011 12:49:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Umas: On ulkoisestikin kyllä niin komea että hyppäsi kyl kaasutuslistalle
 
Kyllä vain. Itellä ollut pitempään tarkoituksena Blackstarin HT5 laittaa, mutta taisi tämä hypätä sen tilalle listalla. Kohtapa tuon näkee minkälaista saundia tuosta saa irti.
 
Kalm
16.04.2011 13:00:58 (muokattu 16.04.2011 14:20:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=Xs2nTryb9oU
http://www.youtube.com/watch?v=h7eVfJjais8
 
Decadetroll
16.04.2011 17:06:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kappas, efektiloopin ovat laittaneet.. Taitaa mennä ostoslistalle. Veikkaanpa että voi melkosen paljon parempaa saundia saada irti ku noista clipestä juutuupissa kun oikeasti pääsee testailemaan.
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
ReBeat
16.04.2011 17:10:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä on jotenkin outoa ettei valmistajan sivuilla viittitä mainita pääteputkien tyyppiä.
 
Vladi
16.04.2011 17:14:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Mun mielestä on jotenkin outoa ettei valmistajan sivuilla viittitä mainita pääteputkien tyyppiä.
 
Orangen sivut on muutenkin mitä sattuu, esim. hetken omistuksessani olleessa Thunder 30:ssä oli 5 etuasteputkea, sivujen mukaan kolme.
Sintti
28.09.2011 23:18:08 (muokattu 28.09.2011 23:23:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaanpa vähän. Onkos kukaan testaillut? Mitä ootte tykänny? Itellä taitaa mennä nyt hankintaan. Varmaan kaveriksi joku 2x12 kaappi V30 elementeillä. Ilmeisesti oikein passeli Terrorin kaveriksi sellainen? Ainakin Youtuben muutaman kohtuullisen videon perusteella oikein hyvin potkii. :) Volumekin ainakin videon lopun perusteella pitäisi ihan kivasti riittää!
 
http://www.youtube.com/watch?v=kGAunX1EZ-U
 
EDIT: Näyttää vaan pahasti siltä, että joutuu uutena ostamaan. Ei näytä vielä paljon liikkuvan käytettynä. Vai onko vaan niin pirun hyvä vahvari, ettei kukaan halua päästä eroon? ;)
 
s8na
28.09.2011 23:27:38 (muokattu 28.09.2011 23:29:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Orangen sivut on muutenkin mitä sattuu, esim. hetken omistuksessani olleessa Thunder 30:ssä oli 5 etuasteputkea, sivujen mukaan kolme.
 
No vastaanpa nyt tähän vaikka onkii vanha.
 
Oon käsittäny että thunderissa on tosiaan 3 etuasteputkea. Kaksi muuta pientä putkea ovat reverbin putki ja vaiheenkääntäjä, orangella noita ei vaan oo kai laskettu etuasteputkiksi kun eivät ole gainiputkia.
 
Muovinen
29.09.2011 00:53:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta mutta pitäis ehdottomasti päästä henk koht testaamaan. Tuossa omassa AD30-nupissa tahtoo puhti loppua kesken tietyissä jutuissa. Rock soundi siinä on niin loistava, että luopua en raaski. Oiskohan tästä Dark Terrorista heviäänityshommiin...
Sintti
29.09.2011 01:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta mutta pitäis ehdottomasti päästä henk koht testaamaan. Tuossa omassa AD30-nupissa tahtoo puhti loppua kesken tietyissä jutuissa. Rock soundi siinä on niin loistava, että luopua en raaski. Oiskohan tästä Dark Terrorista heviäänityshommiin...
 
Ainakin tuon mun linkkaamaan youtube-linkin perusteella vaikuttais oikein mehevältä peliltä. Varmaan taidan ite laittaa Saksan pojille tilausta meneen, kun juuri tuommoinen läski hevanderisaundi ois hakusessa. Ja vaikuttashan tuo youtuben perusteella pystyvän myös ihan menetteleviin puhtaisiin ja pikkurosoonkin.
 
Muovinen
29.09.2011 01:58:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sintti: Ainakin tuon mun linkkaamaan youtube-linkin perusteella vaikuttais oikein mehevältä peliltä. Varmaan taidan ite laittaa Saksan pojille tilausta meneen, kun juuri tuommoinen läski hevanderisaundi ois hakusessa. Ja vaikuttashan tuo youtuben perusteella pystyvän myös ihan menetteleviin puhtaisiin ja pikkurosoonkin.
 
Itelle ei puhtaat ja pikkurosot oo tärkeitä, kun ne saa tosta AD30-nupista irti, mutta just sellanen oikein mehevä hevisoundi uupuu. Sellasta ei oikein irtoa millään purnukallakaan ja monenlaisia olen tuolle nupille syöttänyt. Hommaappa tollanen Ouluun niin änkeän testaamaan ;)
Sintti
29.09.2011 11:06:29 (muokattu 29.09.2011 11:08:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Itelle ei puhtaat ja pikkurosot oo tärkeitä, kun ne saa tosta AD30-nupista irti, mutta just sellanen oikein mehevä hevisoundi uupuu. Sellasta ei oikein irtoa millään purnukallakaan ja monenlaisia olen tuolle nupille syöttänyt. Hommaappa tollanen Ouluun niin änkeän testaamaan ;)
 
Heh, tuuhan vaan. Pitää ilmotella sitten, jos / kun oon tuon saanu hommattua. Ainakin nyt näyttäs vahvasti siltä, että en keksi tuohon hintaluokkaan parempaa vaihtoehtoo. Krank Rev Jr vaikutti liian trashkoneelta mun makuun, eikä juurikaan suurempia eroja Englin Screameriin ollu. Tiny Terror taas menee turhan rokiksi. Tuossa Dark Terrorissa mielestäni mehevämpi saundi kuin monessa kalliimmassakin metallivahvistimessa. Ainakin youtube klippien perusteella. :)
 
Ja kolme potikkaa pyöritettäväksi saundin säätöön vois olla mun aivoillem aika sopiva.
 
wille114
03.11.2011 18:31:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sintti: Heh, tuuhan vaan. Pitää ilmotella sitten, jos / kun oon tuon saanu hommattua. Ainakin nyt näyttäs vahvasti siltä, että en keksi tuohon hintaluokkaan parempaa vaihtoehtoo. Krank Rev Jr vaikutti liian trashkoneelta mun makuun, eikä juurikaan suurempia eroja Englin Screameriin ollu. Tiny Terror taas menee turhan rokiksi. Tuossa Dark Terrorissa mielestäni mehevämpi saundi kuin monessa kalliimmassakin metallivahvistimessa. Ainakin youtube klippien perusteella. :)
 
Ja kolme potikkaa pyöritettäväksi saundin säätöön vois olla mun aivoillem aika sopiva.

 
Heips oletko hommannut tuon dark terrorin? Olen sitä kanssa mainannut laittaa, mutta saksasta pitäisi tilata. Jos olet hommannut niin minkälainen vekotin on kyseessä?
 
Vladi
03.11.2011 22:13:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wille114: Heips oletko hommannut tuon dark terrorin? Olen sitä kanssa mainannut laittaa, mutta saksasta pitäisi tilata. Jos olet hommannut niin minkälainen vekotin on kyseessä?
 
Omani saapui Thomannin seurannan mukaan tänään maahan. Viimeistään maanantaina pääsee soittelemaan, voin kertoa kokemuksia. :)
Vetehinen
04.11.2011 08:46:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta näkyisi lähtevän 405 eurolla (sis. toimituskulut) esittelykappale:
http://www.dv247.fi/invt/91604/
 
One man's trash is another man's treasure.
jakezzz
04.11.2011 11:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jollakulla olisi tuollaisen darkterrorin konehuoneesta kuvaa tai jopa skemoja niin voisin olla kiinnostunut.
 
Lähinnä vertailla notta kuinka paljon tuosta TT:stä eroaa.
 
pidä tunkkis
Vladi
07.11.2011 16:19:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään postista moisen noudin. Kerrassaan jämpti paketti. Löytyy näppärä kantolaukku olkahihnalla, kunnon manuaalit ja kaikki. Itse vahvistin on hämmentävän pieni, mutta painaa mukavasti.
 
Piuha kaappiin kiinni, kitara vahvariin ja menoksi. Näin 20min testin perusteella ei mennyt rahat hukkaan. Volumea ja Gainia säätämällä päästään kivan yläpään helinän omaavista cleaneista stoner-pörinään ja miksei metalliinkin. Demppihommiin päräyttäisin tän kaveriks jonkun hyvän tubescreamerin bassoa tiukentamaan, mutta miellyttäviin tuloksiin pääsin näinkin. Pientä huomiota pitää tosiaan kiinnittää volumen ja gainin suhteeseen, varsinkin gainin ensimmäisillä asteilla vola nousee todella nopsaan, jolloin sitä pitää vähentää. Tämä tosin oli tuttu homma muista Orangeista ja kertoo toisaalta varsin yksinkertaisesta kytkennästä, jonka ansiosta soundi on omaan korvaan "orgaanisempi" kuin useilla vahvareilla.
 
Itselläni on huonoja kokemuksia Orange-vahvareiden mukana tulleista putkista, ovat suhisseet ja sirisseet ikävästi, mutta tällä kerta homma tuntuisi olevan eri. Pääsen huomenna kokeilemaan vielä bändivolalla, mutta ei tätä siriseväksi koneeksi millään sanoisi. Kunnon keskiäänimurinaa pukkaa pihalle ja siitäkös tämä soittaja tykkää.
 
Ei varmasti ole jokaisen unelmavahvari, mutta suosittelen ehdottomasti ottamaan testiin. Itse ainakin aion pitää tämän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «