Muusikoiden.net
04.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kielten purkautuminen
1
Sotanakki
10.04.2011 20:23:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmoseen ongelmaan törmäsin ensimmäisessä floikallisessa kitarassani kielten vaihdon jälkeen, että A kielen punos kuoriutui kielen ytimen ympäriltä pois. En saanut itse kitaraa viritettyä (poropeukalo kun olen) ja kysäisin apua liikkeestä kyseiseen asiaan. Laittoivat kielet paikalleen, mutta jälleen A kieli kuoriuti irti ja samalla siis tietysti menee epävireeseen ja pahasti. Korjasin sen itse ja toimihan se vähän aikaa, mutta hetken päästä E kieli teki saman tempun. Joka kerta ollut siis eri kieli ja nuo kiinnitys härdellit on tiukalla.

Onko kellekkään sattunut tämmöistä ja olisiko tietoa mistä johtuu?
DR:n DDT11 kielet ja D-vireessä kitara. Ja floikka on orkkis.

E-tu
10.04.2011 20:29:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös DR:issä ollu joku juttu, että ennen kun katkasee sen kielen floikkaan laittamista varten, siihen pitäs taittaa semmonen kulma? Ainaki muistaakseni oli joskus paketin sisäpuolella tollanen ohje, ilmeisesti just siks ettei purkaudu.

www.hagall-metal.com
Evergrey
10.04.2011 23:07:54 (muokattu 10.04.2011 23:08:54)

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=199044&oo=0

Mulla autto tippa oliivioljyä just purkautumiseen.

http://www.iherb.com/?rcode=SEP790
vvaltsu
10.04.2011 23:10:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ikinä käynyt DR:n kielien kanssa tolleen, vaikka mä en niitä mihinkään taitellut. Viitisen satsia taisin niitä kuluttaa, kunnes vaihdoin Ernie Balleihin.

Evergrey
10.04.2011 23:15:43

E-tu: Eikös DR:issä ollu joku juttu, että ennen kun katkasee sen kielen floikkaan laittamista varten, siihen pitäs taittaa semmonen kulma? Ainaki muistaakseni oli joskus paketin sisäpuolella tollanen ohje, ilmeisesti just siks ettei purkaudu.

Kaikkin kieliin kannattaa tehä se kulma mutta käsittääkseni toiseen päähän.

http://www.iherb.com/?rcode=SEP790
Entropia666
11.04.2011 15:30:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siellä on se ankkurilanka mikä lähtee kävelemään jos ei tee sitä kulmaan. Ja se kulma pitää tehdä sinne ankkurilangan päätyyn. Mulla ainakin niissä DR seteissä oli ihan kuvalliset ohjeet miten homma toimii.

Decadetroll
11.04.2011 17:40:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiskohan onnistua niin, että vetäsis pienen pätkän tinaa siihen kielen päähän mikä tulee tallaan kiinni?

"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti