Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kalliit kamat:Positiiviset yllätykset ja karmaisevat pettymykset
1
Christeraser
07.04.2011 01:11:34 (muokattu 07.04.2011 01:18:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En haulla löytänyt, joten ajattelin että tämä voisi olla mielenkiintoinen.

Aina haukutaan hyviksi Diezeleitä, Bognereita, Mesa Boogieta, Gibson-, Fender ja PRS -kitaroita, mutta nämähän ovat vain brändejä; jossain tehtaallahan nämäkin tehdään. Eli ei ne kaikki voi hyviä olla, täytyy joukossa olla huonojakin sattumuksia ;) Tänne jos saisi omakohtaisia kokemuksia näiltä omaavilta kitaristeilta.

Tietysti näihin kalliisiin laitteisiin liittyy harmittavan usein myös korkea hinta, jonka takia myös -omakohtaisia- pettymyksiä olisi kiva kuulla / jakaa asiaa eteenpäin.

Jos modet kokee tämän jostain ihmeen syystä täysin turhaksi niin poistakoon.
hallu
07.04.2011 01:52:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä luulen, että kalliit kamat tuottavat niitä yllätyksiä puoleen tai toiseen paljon harvemmin kuin "halvat" kamat, koska varmaan suurin osa meistä harkitsee kalliita investointejaan huolellisemmin ja tekee pohjatyötä enemmän selvittääkseen etukäteen suunnilleen kaiken mitä etukäteen voi selvittää.

Itselleni oli karmaiseva pettymys Maximumm digiboxi, joka oli aikanaan "testivoittaja" ja yksi kalleimmista tarjolla olleista malleista ja käytössä se osottautui huonoksi ja toimimattomaksi eikä ollut OsX yhteensopivuutta ja päälle päätteeksi sitä valmistanut firmakin teki konkurssin. Toinen petymys oli Mio navigaattori, joka myös oli "lippulaiva" mallia ja sekin on winonly laite ja lisäksi Mio ilmoitti yksikantaan ettei muille järjestelmille myöskään tukea tule. Molemmat pettymykset johtuivat omasta huonosta pohjatyöstä en selvittänyt asioita riittävästi etukäteen.

Soittokamppeissa elämä on kohdellut minua hyvin ja suorastaan silkkihansikkain ja kaikki mihin olen koskenut on ollut kultaa tai ainakin muuttunut sellaiseksi pienen totuttelun jälkeen;-)

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Grimmu
07.04.2011 01:57:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesan 4x12 Rectifier-kaappeja omistin kaksikin kappaletta. Jotenkin ne vaan oli niin tylsiä ja eleettömiä. Bändisoitossa ei toimineet ollenkaan, ainakaan Englin Palloilla. Joskus loppui nupista teho kesken, ja silloinkin kun ääntä riitti, ei vaan jostain syystä potkinut. Olisinpa vaan heti tajunnut hankkia sen kolhiintuneen ja puolet halvemman Marsun.

Maksujen seurannan vuoksi on tärkeää, että asiamiehen tilitykset kulkevat Matkahuollon kautta.
kimurantti1
07.04.2011 01:59:49 (muokattu 07.04.2011 02:03:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grimmu: Mesan 4x12 Rectifier-kaappeja omistin kaksikin kappaletta. Jotenkin ne vaan oli niin tylsiä ja eleettömiä. Bändisoitossa ei toimineet ollenkaan, ainakaan Englin Palloilla. Joskus loppui nupista teho kesken, ja silloinkin kun ääntä riitti, ei vaan jostain syystä potkinut. Olisinpa vaan heti tajunnut hankkia sen kolhiintuneen ja puolet halvemman Marsun.

Recto-kaapeissa on snadisti skuuppi soundi. Englin palloissa on vähän enemmänkin kuin snadisti skuuppi soundi. Skuuppi + skuuppi = munaton soundi joka jää bändimiksauksessa kaiken muun alle. Väärät laitteet paritettu keskenään, ei kummankaan "vika".

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Tinippa84
07.04.2011 10:04:00

Mesa Mark V. Huippu kone! Kolme kanavaa, jokaisessa monta käyttökelpoista saundia. Graafinen eq. Särösaundeja piisaa jokalähtöön. Paras vahvari ylivoimaisesti minkä oon omistanu.

Retaliation Syndicate - Thrash/Death
nakedzen
07.04.2011 10:45:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Recto-kaapeissa on snadisti skuuppi soundi. Englin palloissa on vähän enemmänkin kuin snadisti skuuppi soundi. Skuuppi + skuuppi = munaton soundi joka jää bändimiksauksessa kaiken muun alle. Väärät laitteet paritettu keskenään, ei kummankaan "vika".

Noissa ylisuurissa malleissa se ei ole ihan "snadi" se scooppaus. Jonkin ylimiddlekkään vehkeen kansssa toimii, kuten 5150.

Agile voitaneen vielä laittaa kalliisiin vaikka se halpismerkki onkin. Todella hyvää työnjälkeä molemmat kepit mitä olen omistanut, toisen vieläkin.

Yksi kallis firma mistä meikäläisellä ei ole kyllä mitään hyvää sanottavaa on RAN Guitars. Töykeä asiakaspalvelu, suoranaista valehtelua maileissa, huonoa työnjälkeä yms.

Kitara tarvitsi käyttää kolme kertaa eri korjaajilla ennen kuin sen sai kompromissiratkaisulla käyttökelpoiseksi, johtuen liian lyhyestä kaularaudasta baritoniskaalalle. Raudan säätövara ei riittänyt ja kaikki nauhat 15. eteenpäin olivat kuolleita kunnes ne hiottiin melkein loppuun.

Kitaran specsejä oli myös muutettu kysymättä, ja kun pyysin kuvia valmistusprosessista vastaus oli että kuvia ei tule. Kaularauta oli myös jätetty kiristämättä kunnolla ilman että siitä ilmoitettiin minulle jonka seurauksena se irtosi kokonaan myöhemmin. Ei vaarallinen vika mutta melko ikävä huomata että kitaraa ei saa lainkaan vireeseen ja kaula venyy ja paukkuu ennen kuin tajusi missä vika.
Entropia666
07.04.2011 11:57:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Noissa ylisuurissa malleissa se ei ole ihan "snadi" se scooppaus. Jonkin ylimiddlekkään vehkeen kansssa toimii, kuten 5150.

Agile voitaneen vielä laittaa kalliisiin vaikka se halpismerkki onkin. Todella hyvää työnjälkeä molemmat kepit mitä olen omistanut, toisen vieläkin.

Yksi kallis firma mistä meikäläisellä ei ole kyllä mitään hyvää sanottavaa on RAN Guitars. Töykeä asiakaspalvelu, suoranaista valehtelua maileissa, huonoa työnjälkeä yms.

Kitara tarvitsi käyttää kolme kertaa eri korjaajilla ennen kuin sen sai kompromissiratkaisulla käyttökelpoiseksi, johtuen liian lyhyestä kaularaudasta baritoniskaalalle. Raudan säätövara ei riittänyt ja kaikki nauhat 15. eteenpäin olivat kuolleita kunnes ne hiottiin melkein loppuun.

Kitaran specsejä oli myös muutettu kysymättä, ja kun pyysin kuvia valmistusprosessista vastaus oli että kuvia ei tule. Kaularauta oli myös jätetty kiristämättä kunnolla ilman että siitä ilmoitettiin minulle jonka seurauksena se irtosi kokonaan myöhemmin. Ei vaarallinen vika mutta melko ikävä huomata että kitaraa ei saa lainkaan vireeseen ja kaula venyy ja paukkuu ennen kuin tajusi missä vika.

Mikset pistäny takaisin?

nakedzen
07.04.2011 20:18:22 (muokattu 07.04.2011 20:19:11)

Entropia666: Mikset pistäny takaisin?

Kun sitä 16 kuukautta ensin odottaa, eivätkä viatkaan ilmenneet välittömästi, pistin koko homman vain kokemuksen piikkiin.

Ja ottaen huomioon kuinka alentuvan paskamaisesti asiakaspalvelu toimi niin tuskin olisin mitään saanut ilman poliisijuttua.
Krice
07.04.2011 23:46:53 (muokattu 07.04.2011 23:47:17)

Seymour Duncanin pedaalit on suhteellisen kalliita, mutta parin pedaalin perusteella tyypillistä kiinalaista laatua... tai siis vieläkin huonompaa tavallaan. Power Gridin potikat oli huonoimmat mitkä olen nähnyt, kaikki behkut mukaanlukien.

Sjömanni
17.04.2011 10:17:48

Christeraser: kalliisiin laitteisiin liittyy harmittavan usein myös korkea hinta

Kyllä tuossa jotain korrelaatiota tosiaan on...

kiriminni
17.04.2011 10:49:02

Mesa boogie studio .22 oli mahtavan äänekäs ja hyvin soiva peli.
Pystyy laittamaan kaveriksi 4x12 kaapin ja meno vaan paranee.
Mesan putkiwatit on potenssiin kaksi,jos muihin verrataan.

It's better to burn out than fade away...
Invader
17.04.2011 11:54:57

nakedzen:Yksi kallis firma mistä meikäläisellä ei ole kyllä mitään hyvää sanottavaa on RAN Guitars. Töykeä asiakaspalvelu, suoranaista valehtelua maileissa, huonoa työnjälkeä yms.

Komppaan. Omassa Ranissa oli nauha- ja satulatyö melko onnetonta. Amfisound hoiti onneksi kitaran soittokuosiin. Sähköposteihin noiden vikojen osalta ei Ranilta vastattu mulle ikinä. Kommunikaatio toimi niin kauan hyvin kunnes kitara oli maksettu kokonaisuudessaan ja lähetetty mulle.

Tai sitten ei..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti