Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Huippu"-Strato?
1 2 3 4
stuta
08.05.2011 17:54:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Tsekkaa vielä Custom Shopin maahantuoma Nash. Hinta-/laatusuhde näyttää jakavan mielipiteitä keskustelupalstoilla. Velipojalla on kuitenkin sellainen ja ko. yksilö on ehdottomasti parhaita kokeilemiani stratoja.
 
EDIT: perusteluja: miellyttävän tuhti kaulaprofiili, keveys, Lollarin mikit sekä todella hyvä soitettavuus. Miinuksena hieman tökerö relikointi joissakin yksilöissä.
 
http://www.custom-sounds.com/fi_FI

 
Kyllä mä taidan päätyä aitoon Fenderiin. Onko kenelläkään tietoa missä päin lähellä Jyväskylää pääsis tuollaista 1975 reissueta kokeilemaan?
 
sulevi
09.05.2011 22:58:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Eric Johnsonin signature-malli stratocaster. Käytettynä saattaa löytää vähän päälle tonnilla, mutta uudesta saa kyllä tuon 2000 pulittaa, mitä halusit. Se on ihan hyvä strato, en ole vielä ehtinyt kaipailla mitään muuta. Saundivalikoimakin on monipuolinen kun kaveri teki siihen mastertone- ja sarjaan-rinnan-mikkimodaukset. Tykkään kovasti tuosta kitarasta, siitä on tullut minulle ihan hyvä kaveri. Kaula on siinä vähän sellainen, että kaikki ei välttämättä vissiin tykkää, minä en niin niistä ymmärrä. Mutta voin suositella ainakin EJ:n kokeilemista.
 
L.H
09.05.2011 23:07:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä kanssa ääni EJ:lle. Paras kitara tatsiltaan mitä oon ikinä soittanut, mutta oli pakko luopua omasta, koska saundien puolesta on enemmän tarvetta humppari/mahonki kitaralle ja nyt ei ollut varaa pitää kahta kitaraa.:/ Käytettynä hinnat pyörii tosiaan tossa 1200-1400 eurossa.
 
von spets
10.05.2011 09:42:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kannatan "Clapton-menetelmää" eli soittaja kasaa mieleisensä kitaran yhteensopivista osista. Apuun voi ottaa osaavan kitarateknikon.
 
Omalla kohdalla Allpartsin paksut kaulat ovat kolahtaneet kovaa, kun niitä yhyttää Fenderin kitaroihin, pistää elektroniikat uusiksi,. Näin saa kovan luokan custom kitaran itselleen edullisesti. Pääkitarani on Fender 50's Classic jossa on vimpan päälle säädetty Allparts SMO-Fat -kaula Klusoneilla.
Toinen valmistuva projekti on vielä parempi - SRO FAT kaula, Lindy Fralin Vintage Hotsit ja maukkaasti soiva Kiinan halpisbody joka on vielä todella keveää puuta.
 
Mielestäni kaula on kuitenkin se mihin kannattaa keskittyä eniten kitaranhankinnassa. Sitä voi hioa ja muotoilla rohkeasti omaan tassuun sopivaksi.
 
Onnea matkaan huippu-Straton löytämiseksi!!
 
Rämppy
11.05.2011 09:24:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L.H: Täältä kanssa ääni EJ:lle. Paras kitara tatsiltaan mitä oon ikinä soittanut, mutta oli pakko luopua omasta, koska saundien puolesta on enemmän tarvetta humppari/mahonki kitaralle ja nyt ei ollut varaa pitää kahta kitaraa.:/ Käytettynä hinnat pyörii tosiaan tossa 1200-1400 eurossa.
Mulla taitaa olla neljä vuotta kun hommasin EJ:n. Näitä vanhempia kokovaahtera-kaulaisia. Soundeiltaan paras strato, mikä mun hyppysissä on ollut. Tykkään myös kaulasta: alapäässä tuhti soft-V, yläpäässä litteämpi C-profiili. 12' radius ja isohkot nauhat. Kaula jakaa mielipiteitä, mutta pienen totuttelun jälkeen tää tuntuu mulle loistavalta. Plussaa myös keveys, hyvin funtsitut ja toimivat spesiaaliratkaisut sekä yleinen laadukkuus. Kuitenkin luonteeltaan perinne-strato.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
stuta
21.05.2011 20:24:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L.H: Täältä kanssa ääni EJ:lle. Paras kitara tatsiltaan mitä oon ikinä soittanut, mutta oli pakko luopua omasta, koska saundien puolesta on enemmän tarvetta humppari/mahonki kitaralle ja nyt ei ollut varaa pitää kahta kitaraa.:/ Käytettynä hinnat pyörii tosiaan tossa 1200-1400 eurossa.
 
Oletko vielä myymässä? Väri? Missä päin?
 
L.H
21.05.2011 21:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stuta: Oletko vielä myymässä? Väri? Missä päin?
 
Myyty on jo. Harmi, mutta nyt ainakin tietää minkä straton hommaa, jos joskus tulee tarvetta.
 
komero
22.05.2011 11:47:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sulevi: Kaula on siinä vähän sellainen, että kaikki ei välttämättä vissiin tykkää, minä en niin niistä ymmärrä. Mutta voin suositella ainakin EJ:n kokeilemista.
 
Mää en tykkää niin kauheasti tuosta kaulasta, mutta siltikin tuo Sulevin EJ on kyllä yksi parhaista stratoista millä olen soittanut. Ihan perkeleen hyvä kitara. Helppo soittaa ja soi hyvin.
 
Perkkis
04.06.2011 12:52:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksikään kitara ei ole täydellinen. Stratot menettävät vireensä. Ja se ei ole vika vaan ominaisuus.
 
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Jucciz
04.06.2011 13:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkkis: Yksikään kitara ei ole täydellinen. Stratot menettävät vireensä. Ja se ei ole vika vaan ominaisuus.
 
Viisauksia vuosimallin '96 filosofin suusta. Ei yksikään kitara menetä virettä, mutta sen sijaan kaikki kielet menettävät vireen jossain vaiheessa.
 
Tässä mun epävireinen huippustrato viime yön sessioista:
http://mp3.jucciz.com/other/suhrtesti.mp3
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
novo
04.06.2011 13:30:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Viisauksia vuosimallin '96 filosofin suusta. Ei yksikään kitara menetä virettä, mutta sen sijaan kaikki kielet menettävät vireen jossain vaiheessa.
 
Tässä mun epävireinen huippustrato viime yön sessioista:
http://mp3.jucciz.com/other/suhrtesti.mp3

 
Huippustratoilla saa siis aikaiseksi mielikuvan Kummelista eikä vireen menettämisestä. Käypi.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
nannne
04.06.2011 13:31:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Viisauksia vuosimallin '96 filosofin suusta. Ei yksikään kitara menetä virettä, mutta sen sijaan kaikki kielet menettävät vireen jossain vaiheessa.
 
Tässä mun epävireinen huippustrato viime yön sessioista:
http://mp3.jucciz.com/other/suhrtesti.mp3

 
Hoho, mullon ton ikänen strato. Virittäny en oo vieläkään.
 
Jucciz
04.06.2011 13:32:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Huippustratoilla saa siis aikaiseksi mielikuvan Kummelista eikä vireen menettämisestä. Käypi.
 
Uiui! Aikoihin ei oo kehuttu yhtä kovasti. :D
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
novo
04.06.2011 13:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Uiui! Aikoihin ei oo kehuttu yhtä kovasti. :D
 
Harmi, etten löytänä sitä tunnusmusiikkia pikasella juutuuppamisella, vahva mielikuva siihen suuntaan kuitenkin syntyi.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
komero
04.06.2011 17:05:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkkis: Yksikään kitara ei ole täydellinen. Stratot menettävät vireensä. Ja se ei ole vika vaan ominaisuus.
 
Mulla on varmaan rikki tuo Tokai strato, vuodelta -94 ilmeiseesti. Ei se mene epävireeseen vaikka käyttää kampea reilusti.
 
Millä tavalla sitä pitäisi korjata, että saa tuon ominaisuuden siihen?
 
mattim
04.06.2011 17:34:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Harmi, etten löytänä sitä tunnusmusiikkia pikasella juutuuppamisella, vahva mielikuva siihen suuntaan kuitenkin syntyi.
 
Jucciz meni ja soitti "Kummelskaalalla" soolon ; - )
 
Matti
 
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
mattim
04.06.2011 17:35:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

komero: Mulla on varmaan rikki tuo Tokai strato, vuodelta -94 ilmeiseesti. Ei se mene epävireeseen vaikka käyttää kampea reilusti.
 
Millä tavalla sitä pitäisi korjata, että saa tuon ominaisuuden siihen?

 
Sama vika on pesiytynyt tuohon minunkin 50's classic playeriin..
 
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
thejmh
04.06.2011 17:38:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säädöistä se vaan on kiinni. Mun Suhr pitää todella hyvin vireen. Monesti on käynyt niin, että oon sen kotona virittänyt, käynyt yhdet reenit ja vielä keikan päälle koskematta viritykseen. Ja mulla on tarkka korva vireen suhteen.
 
antnis
04.06.2011 17:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Viisauksia vuosimallin '96 filosofin suusta. Ei yksikään kitara menetä virettä, mutta sen sijaan kaikki kielet menettävät vireen jossain vaiheessa.
 
Tässä mun epävireinen huippustrato viime yön sessioista:
http://mp3.jucciz.com/other/suhrtesti.mp3

 
Mikäs vahvari tuossa oli käytössä?
 
Jii-Gee
04.06.2011 19:19:55 (muokattu 04.06.2011 19:20:09)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Jucciz meni ja soitti "Kummelskaalalla" soolon ; - )
Matti

 
Heh..olihan toi joo melko selkeästi AaOoäRrää Manselaiseen makuun. :-D
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «