Muusikoiden.net
09.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muiden kokemuksia "BC RICH KERRY KING KKV METAL MASTER 2"
1
ares
04.04.2011 11:56:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!

Ajattelin hommata edellä mainitun kitaran itselleni projektiksi. Suunnitelmanani on vaihtaa kitaraan mikit ja tämän jälkeen ehkä jopa tutkia mahdollisuutta vaihtaa kitaraan kaula.
Tunnen erään soitinrakentajan (tosin en ole vielä projektista hänen kanssaan puhunut), joten luulen saavani sieltä suunnasta vähän apuja.

Mikrofoneiksi olin suunnitellut vaihtavani EMG 81 tai 81 wh (en vielä tajunnut mitään muuta eroa noilla mikeillä on kuin väri).
Kaulaksi olin suunnitellut hankkivani jostain wolf ks-70 tyyppistä kuvioitua kaulaa -en ole vielä keksinyt mistä saisin tämän tyyppisen hankittua. Wolfin sivuille laitoin jo kyselyä, mutta eivät ainakaan vielä ole vastanneet.

Todennäköisesti usealla palstan lukijoista on enemmän kokemusta kitaroiden osien renkkaamisesta kuin minulla. Jos teillä on vinkkejä mitä kannattaisi tehdä, tai jos ajatukset kuullostavat typeriltä kuulisin mielelläni perusteltuja mielipiteitä siitä mitä kannataisi tehdä tai jättää tekemättä.

Objectif Lune
04.04.2011 12:23:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa siltä, että olet ostamassa huonohkon bodyn ja käyttämässä paljon rahaa siihen, että ostat kitaraan hyviä osia. Body on natoa, joka ei ole kovin arvostettu puulaji kielisoittimissa ja sitä käytetään lähinnä halvimmissa kitaroissa hintansa vuoksi. Joidenkin mielestä nato on roskaa ja joidenkin mielestä "ihan ok".

ares
04.04.2011 12:44:07

Olisiko mielestäsi parempi idea lähteä rakentamaan kitaraa esimerkiksi jonkun valmistajan custom-kaupan kautta?
Toisaalta siinä menee hieman projektin ideakin uusiksi -tavoitteena olisi oppia hieman käsittelemään kitaran elektroniikkaa (mikkien vaihto) ja ehkä jopa tosiaan vaihtaa se kaula.
EMG:n 81sen mikin joudun joka tapauksessa ostamaan, kun mulla on vanhempaa mallia oleva LAG:n rockline, jossa on tallamikkinä Dimarzion mikki mistä en pidä.

Summasummarum: Olisi varmasti helpoin ratkaisu yrittää "rakentaa" kitara jonkun custom kaupan kautta, mutta 1)vaihtoehto lienee pirun kallis ja 2)siinä ei opi välttämättä samoja asioita kuin itse touhutessa.

Objectif Lune
04.04.2011 13:31:55

ares: Olisiko mielestäsi parempi idea lähteä rakentamaan kitaraa esimerkiksi jonkun valmistajan custom-kaupan kautta?
Toisaalta siinä menee hieman projektin ideakin uusiksi -tavoitteena olisi oppia hieman käsittelemään kitaran elektroniikkaa (mikkien vaihto) ja ehkä jopa tosiaan vaihtaa se kaula.
EMG:n 81sen mikin joudun joka tapauksessa ostamaan, kun mulla on vanhempaa mallia oleva LAG:n rockline, jossa on tallamikkinä Dimarzion mikki mistä en pidä.

Summasummarum: Olisi varmasti helpoin ratkaisu yrittää "rakentaa" kitara jonkun custom kaupan kautta, mutta 1)vaihtoehto lienee pirun kallis ja 2)siinä ei opi välttämättä samoja asioita kuin itse touhutessa.

Joo toki askarteluun joku halpiskitara voi olla erinomainen, koska saahan ne EMG:t siitä pois jos haluaa ja jos homma ei toimi, ei ole menettänyt kovinkaan paljoa rahaa.

Borlag
04.04.2011 13:33:31 (muokattu 04.04.2011 14:18:22)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkeinpä suosittelisin mieluummin käyttämään nuokin rahat johonkin rakennussarjaan, enemmän siitä oppii ja todennäköisempää on myös saada parempilaatuinen kitara lopputuloksena.

Tässä muutamia esimerkkejä noista sarjoista: http://www.beatman.fi/product_catalog.php?c=80

Objectif Lune
04.04.2011 14:35:35

Borlag: Melkeinpä suosittelisin mieluummin käyttämään nuokin rahat johonkin rakennussarjaan, enemmän siitä oppii ja todennäköisempää on myös saada parempilaatuinen kitara lopputuloksena.

Tässä muutamia esimerkkejä noista sarjoista: http://www.beatman.fi/product_catalog.php?c=80

No toki! Alkoi itseänikin himottamaan!

Victor Helldriver
04.04.2011 17:05:55

tai thomannilta vielä halvempaa rakennussarjaa

Bigger man is ALWAYS better than the little man...
ares
04.04.2011 21:29:26 (muokattu 04.04.2011 21:33:45)

Tuo Thomannin setti vaikuttaisi opetteluun erittäin järkevältä! Onko kellään kokemusta malaamisesta (esimerkiksi sapluunan läpi voisi saada kohtuullisen eeppisiäkin kuvioita)? Millainen tuommoisesta tulee sitten lopulta? En nyt oletakaan, että päästään lähellekään mitään Gibsonin les paulia, mutta muistuttaako esimerkiksi etäisesti jotain Tokain ALS:ää jne?

Borlag
04.04.2011 21:32:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ares: Tuo Thomannin setti vaikuttaisi opetteluun erittäin järkevältä! Onko kellään kokemusta malaamisesta (esimerkiksi sapluunan läpi voisi saada kohtuullisen eeppisiäkin kuvia)? Millainen tuommoisesta tulee sitten lopulta? En nyt oletakaan, että päästään lähellekään mitään Gibsonin les paulia, mutta muistuttaako esimerkiksi etäisesti jotain Tokain ALS:ää jne?

Tuolla on elektroniikka ja soitinrakennuspuolella paljon vinkkejä niin kasaamisesta kuin maalauksestakin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti