Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EQ potikoiden järjestys fenderissä?
1
hallu
02.04.2011 18:15:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi taas,
Soittelin tuossa äskettäin ja rupesin miettimään tuota Fenderin omituista eq-systeemiä eli onko niiden potikoiden järjestys jotenkin kytköksissä siihen signaalitiehen? nimittäin kun ne menevät vasemmalta oikealle treble, bass, middle eli kummastuttaa, että bassopotikka on pantu siihen keskelle.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
aristoteles666
02.04.2011 18:19:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei nyt ole kytkentäkaaviota mutta luulen että niiden on ollut helpompi syövyttää pcb levyt kun potikat on noin päin, sillähän ei sinällään ole mitään väliä miten päin ne on.

hallu
02.04.2011 19:44:51

aristoteles666: ei nyt ole kytkentäkaaviota mutta luulen että niiden on ollut helpompi syövyttää pcb levyt kun potikat on noin päin, sillähän ei sinällään ole mitään väliä miten päin ne on.

Joo, ne potikat on juotettu suoraan siihen piirilevyyn. Mä vaan ajattelin, että jos se signaali kulkee niiden potikoiden kautta jotenkin merkillisesti silleen järjestyksessä kitara -> input-> bright(kytkin) -> volume/Drive -> Drive(kytkin) -> treble -> bass -> middle -> master -> Reverb -> presense -> etc. että se jotenkin vaikuttaisi missä järjestyksessä signaalille tehdään mitäkin. Mutta eipä kai sillä sitten ole.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
zuppermuhle
02.04.2011 19:53:01 (muokattu 02.04.2011 19:54:04)

Ainakin Marshall tyyppisissä kytkennöissä tuo bass potikka on keskimmäisenä kaavioissa.

EDIT: ja on ainakin bassmannissa

"Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti