Muusikoiden.net
09.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua vahvistimen ostossa!!
1
Thrasher7
14.03.2011 22:23:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro, olen hankkimassa uutta vahvistinta ja kitaraa myös. Olen käynyt läpi niin monia vaihtoehtoja ,että en oikein enää itsekään tiedä kunnolla mitä haluan :D. Vahvistin tulee lähinnä metallin ja kasarirässin soittoon. Olen katsellut käytettyjä marsuja, Peaveyn vypyr 75:sta, Blackstarin HT-5:sta ja joitain nuppeja. Budjetti on siinä 300e molemmin puolin pyörinyt. Olen lähinnä miettinyt ,että onko tuossa peavey 75 vahvarissa tarpeeksi laadukkaat ja hyvät soundit bändisoittoon ,vaikka siinä on niin julmetusti ominaisuuksia. Olen kokeillut kyseistä vahvistinta tai itseasiassa 30w versiota kaupassa ,mutta ei siitä oikein ottanut selvää. Kitaraksi olen miettinyt Ibanez RG350MYE. Olen lukenut ,että ei muka pidä virettä hyvin ,mutta mielestäni oma kiinastratonikin pitää hyvin niin se on nyt hiukan sitten ,että mihin vertaa. Olisiko jollain tietoa kitarasta tai kokemusta? Ainiin ja en ole mikään alan ammattilainen niin haluaisin kysyä ,että voiko tuollaisen ihan normaalin kitaracombon liittää kaiutinkaappiin jos kaipaa lisää ääntä. Saattaa olla joidenkin mielestä hieman urpo kysymys :P. Apua ja neuvoa kaivattaisiin=)

Alfauros
14.03.2011 23:04:34 (muokattu 14.03.2011 23:09:30)

Thrasher7: voiko tuollaisen ihan normaalin kitaracombon liittää kaiutinkaappiin jos kaipaa lisää ääntä. Saattaa olla joidenkin mielestä hieman urpo kysymys :P. Apua ja neuvoa kaivattaisiin=)

Voi ainaki mun oman joka on 80-luvulta. Soi kombon oma elementti ja kaappi yhtäaikaa :)

ps. hanki Laneyn putkari, hinta-laatusuhde lyömätön ;)

Iommi: "We came to L.A. to record, and we stayed at a house in Bel Air. At the end of the day, it was all dope, booze, drugs, fucking chicks. Oh, dear, we had some fun in that house."
GrooverMan
15.03.2011 14:01:56 (muokattu 15.03.2011 14:02:48)

Ainiin ja en ole mikään alan ammattilainen niin haluaisin kysyä ,että voiko tuollaisen ihan normaalin kitaracombon liittää kaiutinkaappiin jos kaipaa lisää ääntä.

Voi liittää jos liitäntä lisäkaapille on olemassa. Soundi muuttuu, mutta lisää ääntä et siten saa. Vahvistimen tehot vain jakautuvat useamman elementin kesken, ellei sitten lisäkaapissa ole huomattavasti herkemmät elementit. Sitenkään yleensä ei saa kauhean merkittävää äänenpaineen kasvua.

Lisää äänenpainetta saa tehokkaammalla vahvistimella.

Enduropyörä, vaikea pyörä.
LP99
15.03.2011 14:13:09

Jos Laneyn putkikombot on hyvii, ni mitens transistorikombot? Ois silmässä vajaa 300e Laney LV100 Thomannilta... aika kehuttavaa materiaalia ulkomaiden silmis. Ja on Zoom G2.1u multiefe pedaalilla.

Miten, kannattaako hommata rockmusiikkiin (koti- ja äänityskäyttö)?

Wally the Whammybar, juniorikitaristi LP99
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti