Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Les Paul Studio '50s & '60 Tribute mallit
1 2 3 4 5
Vesihiisi
23.08.2011 21:54:31 (muokattu 23.08.2011 23:24:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todd: Omaan kouraan ei keppi oikein sopinut,tuntui jotenkin "muoviselta",jos haluaa oikeesti hyvän Gibsonin niin kyllä siitä vaa pitää mielestäni standardiin asti maksaa,ja kun kitaraa katsellaan niin en itse edes kakkoskitaraksi mitään paskaa osta.
 
Tuo "muovinen" on ehkäpä huonoin adjektiivi kuvaamaan näitä.
 
Todd
24.08.2011 07:41:31 (muokattu 24.08.2011 07:41:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vesihiisi: Tuo "muovinen" on ehkäpä huonoin adjektiivi kuvaamaan näitä.
 
No se juolahti ensimmäisenä mieleen. Olisiko ehkä "kuiva" parempi?
 
jomppu
02.09.2011 15:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on jonkun aikaa ollut tollainen '60 Tribute ja tosi tyytyväinen olen ollut. Ei puutteita viimeistelyssä vaikka tehtaan halvempia malleja onkin. Soi hyvin ja vire pysyy ja suuri plussa siitä että kitara ei paina paljoa.Maalipinta on sitten kyllä vähän arka osumille, kitaraständistä jäi jälki taakse ja vyöstä tuntuu jäävän naarmuja paljon muita kitaroita helpommin. Mutta soitettavaksi ne on tehty.
 
kossuossi
02.06.2012 22:13:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo joo vanha aihe mutta ongelma akuutti, tai ei se ny ongelma varsinaisesti ole. siis, mulla on 50s tribute p90 mikeillä. talla mikki tuntuu olevan aikalailla heikkotehoisempi kuin kaulamikki. onko muut kohdannu näissä vastaavaa vai olisko mikit vahingossa vaihtanu paikkaa asennuksessa?? Kai sekin on mahdollista. Oon yrittäny haulla ja gibbonin sivuilta bongata noita arvoja mutta olen ilmeisesti huono etsimään. näitähän on ostettu parin vuoden aikana ihan simona. jos sais joltain ystävältä mikkien, siis p90 arvoja, niin arvioisin siitä omaani. saisko kettuselta noita p90 koloon sopivia vaihdokkeiden arvoja , lähinnä pyrin pysymään G:n mikeissä, ihme etteivät ilmoittele netissä niitten arvoja. muutkin tietävät voivat tietenkin antaa apuja jos varmaa tietoa löytyy.
 
illu45
02.06.2012 23:31:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kossuossi: joo joo vanha aihe mutta ongelma akuutti, tai ei se ny ongelma varsinaisesti ole. siis, mulla on 50s tribute p90 mikeillä. talla mikki tuntuu olevan aikalailla heikkotehoisempi kuin kaulamikki. onko muut kohdannu näissä vastaavaa vai olisko mikit vahingossa vaihtanu paikkaa asennuksessa?? Kai sekin on mahdollista. Oon yrittäny haulla ja gibbonin sivuilta bongata noita arvoja mutta olen ilmeisesti huono etsimään. näitähän on ostettu parin vuoden aikana ihan simona. jos sais joltain ystävältä mikkien, siis p90 arvoja, niin arvioisin siitä omaani. saisko kettuselta noita p90 koloon sopivia vaihdokkeiden arvoja , lähinnä pyrin pysymään G:n mikeissä, ihme etteivät ilmoittele netissä niitten arvoja. muutkin tietävät voivat tietenkin antaa apuja jos varmaa tietoa löytyy.
 
miun mikki antoi tallassa arvon 8.11 ja kitara 60's tribute,oli helppo mitata kun oli tuolla laatikossa vaihdettuna bkp pig 90:een
 
Kyllä se siitä ja jos ei niin annetaan olla
kossuossi
03.06.2012 18:59:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miun mikki antoi tallassa arvon 8.11 ja kitara 60's tribute,oli helppo mitata kun oli tuolla laatikossa vaihdettuna bkp pig 90:een
 
voi perse, mittarista paristo loppu, en pääse mittaan omaani. mikä johti sulla tallamikin vaihtoon?
 
Vesihiisi
03.06.2012 23:43:49 (muokattu 04.06.2012 01:03:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaus kossuossille,
 
Mulla on kolme näitä kitaroita, gold topissa tallamikki on "hiljainen". Yksi mattamusta tribute on torilla kaupan. Jokaisessa näistä mikit on säädetty tehtaalla siten että tallamikki on todella korkealla, ja kaulamikki lähellä kantta. En ole säätänyt gt:n mikin korkeutta, mutta veikkaan että sillä tämä ongelma mahdollisesti ratkeaisi. Noihin magneettiruuveihin voi myös koskea, säädettäväksihän ne on tehty ainakin noissa Gibsonin mikeissä, muista ei ole kokemusta. Magneettiruuvien käpälöinnissä kärsivällisyys ja yleismittari ovat tarpeen.
 
Edit: Tästä kuvasta käy ilmi mikkien korkeudet tehtaan jäljiltä: http://muusikoiden.net/dyn/tori/641452.jpg?1338144448
 
Täältä löytyy kattavasti teoriaa mikkien ja magneettien toiminnasta, mukana myös P90.
http://www.moore.org.au/pick/06/06_gobd.htm . Mikkien saundi on fysiikkaa ja matikkaa.
 
kossuossi
04.06.2012 06:36:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti vesihiisille. täytynee nostella tallamikkiä enste. kaulamikkissä on vaan nyt niin rouheet soundit etten sitä viitsis alaspäin ruuvailla. kokeillaan. tuossa P90 ketjussa oli ettei naparuuvien nostolla juuri ole vaikutusta, täytynee sekin kokeilla. juutuupissa joku pulleahko saksanaksentilla englantiapuhuva guppe soitteli aitoa 54 GT:tä ja siinä huomasin, että naparuuvit olivat tallamikissä tosi ylhäällä. saundit oli ihan hunajaa.
 
illu45
04.06.2012 11:53:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kossuossi: voi perse, mittarista paristo loppu, en pääse mittaan omaani. mikä johti sulla tallamikin vaihtoon?
 
no aivan aluksi vain kiinnosti kokeilla tuollaista high gain mikkiä kun siinä on ulos anti aika paljon enemmän eli 21.5 ohm en kyllä mitannut pitääkö paikkansa mutta ero on aika selkeä ala ja keski äänelle ja niin siinä kävi että jäi paikoilleen
 
Kyllä se siitä ja jos ei niin annetaan olla
Vesihiisi
07.06.2012 18:52:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on mainos,
 
myin juuri 60 mallin, tarjolla olisi vielä uusi 50s malli.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=644884
 
kossuossi
07.06.2012 19:23:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllähä toi mikin nosto auttoi ja yllättävän paljon. oon aikaisemmin straton mikkejä ruuvannu mutta nään p90:it reagoi herkemmin tuohon nosto hommaan. kandee tosiaan koittaa ekaks säädellä ja sitte vasta vaihtaa jos tosiaan mieli tekee.
 
Vesihiisi
09.06.2012 13:58:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kossuossi: kyllähä toi mikin nosto auttoi ja yllättävän paljon. oon aikaisemmin straton mikkejä ruuvannu mutta nään p90:it reagoi herkemmin tuohon nosto hommaan. kandee tosiaan koittaa ekaks säädellä ja sitte vasta vaihtaa jos tosiaan mieli tekee.
 
Hyvä että auttoi, säädin juuri tuota gold toppiani, yllättävän pienillä muutoksilla saundi muuttuu. En koskenut magneettiruuveihin, pelkkä korkeuden säätäminen riitti.
 
kossuossi
09.06.2012 19:40:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

löytyisköhän mistään mitään suositusarvoja noille mikkien etäisyyksille. en ole myöskään itse mikkien arvoja löytänyt mistään. ootteks te?
 
Numb
10.06.2012 14:34:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P90-mikrofonien yleinen korkeussuositus:
 
1. Ruuvaa mikit alas.
2. Ruuvaa mikkejä pikku hiljaa ja kuuntele paraneeko soundi.
3. Jos paranee, jatka nostamista kunnes soundi alkaa huonontua.
4. Soundin alkaessa huonontua, ota vähän takaisin päin.
 
Jos soundi ei parane nostaessa mikkejä ihan alhaalta, niin totea "kappas vittua" ja jätä mikit silleen; tai yritä saada vielä alemmas jos vaikka siten paranisi.
 
I might be schizophrenic but I am also Jesus
MannihilatoR
10.06.2012 18:23:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibson LP Studio 60's Tribute WE LH
 
ei näy vasuria myynnissä Helsingissä / Lahdessa / lähialueilla. . .ois kiva käydä jossain testaamassa. .
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
Corto
22.05.2013 19:53:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

50s Tribute humppareilla ja Honeyburst-kannella on hommattu. Ja onhan se rouhea peli. Tein vertailua liikkeessä olleeseen pariin Studioon (Topsoundista kävin siis hakemassa), mutta en tykännyt niiden paksusti lakatun kaulan tuntumasta. Studioiden soundikin oli selvästi tummempi ja tunkkaisempi. Hetken aikaa kipuilin että otanko Tributesta humppariversion vai Goldtopin P90:eillä, mutta jostain syystä humpparit veivät tällä kertaa voiton. Nyt on muutama päivä veivattu ja hyvältä tuntuu edelleen, ei kaduta tippaakaan Tributen hankinta.
 
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
Gabe
22.05.2013 20:57:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto: 50s Tribute humppareilla ja Honeyburst-kannella on hommattu.
 
Todella kaunis kitara myös. Hinta ja laatu kohtaavat hienosti.
Corto
27.06.2013 10:54:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nälkä kasvaa syödessä, sano. Mikähän olisi hyvä humpparitaistelupari 50s Tributeen? Hakusella pehmeämpi ja vintakempi soundi (tosin ei ihan sitä tunkkaisinta ja tuhnuinta) kuin nuo Gibsonin modernit 498/490. DiMarzion 36th anniversary PAFfeja on ainakin kehuttu. Vähän mietin Gibsonin omaa Classic 57:aakin.
 
Onko pystyynkuollut ajatus pistää split coin potikat kummallekin mikille samalla kun vaihtaa ne? Tributessa on jo baked maple kaula, niin ajattelin vähän kosiskella tonaalisesti single coil maailmaa lähemminkin.
 
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
fox
27.06.2013 11:02:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto: Nälkä kasvaa syödessä, sano. Mikähän olisi hyvä humpparitaistelupari 50s Tributeen? Hakusella pehmeämpi ja vintakempi soundi (tosin ei ihan sitä tunkkaisinta ja tuhnuinta) kuin nuo Gibsonin modernit 498/490. DiMarzion 36th anniversary PAFfeja on ainakin kehuttu. Vähän mietin Gibsonin omaa Classic 57:aakin.
 
Onko pystyynkuollut ajatus pistää split coin potikat kummallekin mikille samalla kun vaihtaa ne? Tributessa on jo baked maple kaula, niin ajattelin vähän kosiskella tonaalisesti single coil maailmaa lähemminkin.

 
Hyvyydestä tiedä, eikä sitä oikein voi toiselle "suositella" oikein mittää, kun ne soundimieltymykset on niin henkilökohtasia.. ;)
Olen muutamaan skebaan (ja itsekin tykkään..) laittanut yhdistelmän Classic 57 kaulaan ja sitten tallaan Classic Plussa. Myös, jos Gibsonin mikeistä puhutaan nyt, BB 2 kaulaan ja BB 3 tallaan..
 
Jos tunnet tarvetta puolituksille, niin kannattaa laittaa, ja on helpompaakin, koskapa nuo "jälkiasennusmikit" yleensä ovat 4+ -johdotuksella. Nostopotikoilla kannattaa tehdä, jos/kun ei halua porailla reikiä kanteen - on sitten helposti palautettavissa orkkiskuosiin. Tuossa selviää yhdelläkin nostopotikalla, jos ei halua erikseen puolitettavia mikkejä.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «