Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksi käytetyt kitarat ovat halvempia kuin uudet?
1 2 3 4 5
tonicaster
20.02.2011 14:15:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo sun listaamat kulumat on aika yleisiä oletuksia joten kerron, että yhdenkään soitossani olleen kitaran nauhan päitä ei ole tarvinnut hioa. Joillakin on ilmeisesti iho silkkipaperia tai kämmen terskan hermopäillä tehty. Puiden kuivuminen on joku urbaanilegenda.
 
Ne mitään urbaaneja legendoja ole, marssi vaikka DLX:ään kattomaan ja kerro montako soitinta löydät joista ei nauhat törrötä. Itse kävin vuoden alussa testaamassa yhtä ENGL:in nuppia ja kaikki lukuunottamatta yhtä PRS:ää olivat soittokelvottomassa kunnossa.
 
RamoQ
20.02.2011 14:21:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tonicaster: ...kaikki lukuunottamatta yhtä PRS:ää olivat soittokelvottomassa kunnossa.
 
No vaikka ne nauhat sieltä vähän törröttääkin niin ei se kyllä ole itselle mitään kitaraa soittokelvottomaksi tehnyt? Viimeksikin kun uuden kitaran ostin jossa oli nauhat myös vähän sinneppäin niin mukavasti monet treenit ja yhden keikankin soitin sillä ennenkuin hioin nauhat.
 
Tilutus on yliarvostettua.
trih
20.02.2011 14:22:57 (muokattu 20.02.2011 14:26:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tonicaster: Ne mitään urbaaneja legendoja ole, marssi vaikka DLX:ään kattomaan ja kerro montako soitinta löydät joista ei nauhat törrötä. Itse kävin vuoden alussa testaamassa yhtä ENGL:in nuppia ja kaikki lukuunottamatta yhtä PRS:ää olivat soittokelvottomassa kunnossa.
 
No se voi olla, että mä en vaan huomaa. Mun soittotekniikkakin on voimalla eikä tekniikalla, vaikka pystyn soittamaan vireisesti alavireisillä spagettikielillä.
 
Edit:
 
Mä keskityn niin paljon niihin ääniin mitä soittaessa kuuluu etten oikein sen kummemmin ite instrumenttia analysoi. Kai mä oon vaan niin tottunu huonolaatuisiin kielisoittimiin :)
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
blues guitar
20.02.2011 15:11:05 (muokattu 20.02.2011 15:13:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos käytetty olis kalliimpi kuin uusi, niin kannattais ostaa pirusti uusia kitaroita ja myydä sitten niitä käytettyinä. :D
 
Kysynnän / Tarjonnan markkinat pätee tähän niinkuin kaikkeen kaupankäyntiin.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Victor Helldriver
20.02.2011 15:19:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Itse en ole ostanut yhtään kitaraa uutena, eikä kiinnostakaan.
 
TÄH! et ikinä?
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Sakmongkol
20.02.2011 15:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Hys! Älkää nyt kaikille kertoko että kamat kannattaa ostaa käytettynä, lakkaavat vielä ostamasta uusia jolloin käytettyjen hinta nousee! :)
 
...

 
Murgolle hevoskuormallinen plussaa. Hieno ja totuudenmukainen kirjoitus!
 
Zeeboo
20.02.2011 15:29:32 (muokattu 20.02.2011 15:32:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.garysguitars.net/catalog/1956-gibson-les-paul-jr-gie0553
 
Veikkanpa, että tämä käytetty maksoi uutena reilusti alle 6k$.
 
Uusi Jazzmaster: http://www.thomann.de/fi/fender_classic_player_jazzmaster_3ts.htm
 
Käytetty: http://www.garysguitars.net/catalog/1960-fender-jazzmaster-fee0603
 
Kyllä ne käytetyt joskus ovat hemmetin paljon uusia kalliimpia. Viuluissa taitaa olla vähän sama juttu...
 
White men can't Monk
pekurides
20.02.2011 15:30:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Nää on just se juttu, minkä takia mä ostan nimenomaisesti käytettyjä. Giggidy!
 
rehellisen miehen puhetta, plusa napsahti:=)
 
They see me rollin, they hatin.
fox
20.02.2011 15:44:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo: http://www.garysguitars.net/catalog/1956-gibson-les-paul-jr-gie0553
 
Veikkanpa, että tämä käytetty maksoi uutena reilusti alle 6k$.

 
Heinäkuun 1957 hinnaston mukaan 2-tone sunburst LP Junior oli 120 dollaria, kun taas LP Custom maksoi 375 taalaa.. Siitä sitten joku laskemaan nykyrahassa, mitä nuo hinnat on..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Krice
20.02.2011 15:44:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tonicaster: Ne mitään urbaaneja legendoja ole, marssi vaikka DLX:ään kattomaan ja kerro montako soitinta löydät joista ei nauhat törrötä.
 
Onhan tuo myös merkkikohtaista jonkin verran. Esim. molemmat omistamani Godinit eivät ole vaatineet nauhojen päiden hiomista, ilmeisesti koska ne on valmistettu USA:ssa (ei meksikossa) eli ilmasto on pohjoista kuten Suomessa. Toisaalta myös korealaiset Dean ML:t ovat pysyneet hyvin kuosissa, ehkä osittain reunalistojen ansiosta. Sen sijaan halpis-Ibanezissa ja Squierissa nauhat sirkkelöi sormia, että ne piti hioa.
 
slapvete
20.02.2011 15:54:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Heinäkuun 1957 hinnaston mukaan 2-tone sunburst LP Junior oli 120 dollaria, kun taas LP Custom maksoi 375 taalaa.. Siitä sitten joku laskemaan nykyrahassa, mitä nuo hinnat on..
 
Gerald Weber kertoilee yhdessä kirjassaan, että 50-luvun lopun loimuvaahterakansi-Les Paul Standardeja sai vaikka kuinka 1960-luvulla hintaan $125. Gibson lopetti hetkeksi kuulemma niiden tekemisen, kun niitä ei kukaan halunnut...
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Zeeboo
20.02.2011 16:00:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Heinäkuun 1957 hinnaston mukaan 2-tone sunburst LP Junior oli 120 dollaria, kun taas LP Custom maksoi 375 taalaa.. Siitä sitten joku laskemaan nykyrahassa, mitä nuo hinnat on..
 
Sivu http://www.dollartimes.com/calculators/inflation.htm kertoo, että
 
$120.00 in 1957 had the same buying power as $938.91 in 2010.
ja että $375.00 in 1957 had the same buying power as $2,934.09 in 2010.
 
Annual inflation over this period was 3.96%.
;)
 
White men can't Monk
fox
20.02.2011 16:03:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Gerald Weber kertoilee yhdessä kirjassaan, että 50-luvun lopun loimuvaahterakansi-Les Paul Standardeja sai vaikka kuinka 1960-luvulla hintaan $125. Gibson lopetti hetkeksi kuulemma niiden tekemisen, kun niitä ei kukaan halunnut...
 
Tottahan tämä. Tosin ei tuota ihan hirveän kauoja jatkunut, kun kysyntä alkoi hilata vähitellen noitten orkkis- pre 60's LP-mallisten hintoja ylöspäin, se sekä jatkuva kysyntä sitten toi nuo "alkuperäset" LP-mallit takasin valmistukseen.
Kyllähän noita muillakin merkeillä on ilmennyt, että joillakin malleilla on ollut noita "alennusmyyntikausia".
Olen useemmankin kerran tuonut "julki" senkin, että huimimman Superstrato-kuumeen aikoihin esmerkiks noita meikäläisen fanittamia Ibanez Artisteja sai välillä huiman huokeellakin, suhteessa.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
trih
20.02.2011 16:04:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Heinäkuun 1957 hinnaston mukaan 2-tone sunburst LP Junior oli 120 dollaria, kun taas LP Custom maksoi 375 taalaa.. Siitä sitten joku laskemaan nykyrahassa, mitä nuo hinnat on..
 
Ei oo nykyrahaa. Ainoa mittapuu: LP Junior on x3 LP Custom.
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_junior_1958_seb.htm
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_lpcstbk.htm
 
Ei täsmää.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
fox
20.02.2011 16:05:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo: Sivu http://www.dollartimes.com/calculators/inflation.htm kertoo, että.. ;)
 
Joten mitäpä voinemme tästä päätellä, jos verrataan vaikka tämän hetken hintoihin.. =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
LaMotta
20.02.2011 16:38:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Heinäkuun 1957 hinnaston mukaan 2-tone sunburst LP Junior oli 120 dollaria, kun taas LP Custom maksoi 375 taalaa.. Siitä sitten joku laskemaan nykyrahassa, mitä nuo hinnat on..
 
What cost $350 in 1957 would cost $2637.03 in 2009.
 
What cost $120 in 1957 would cost $904.13 in 2009.
 
http://www.westegg.com/inflation/infl.cgi
 
Ostan VOX AC15!
Jucciz
20.02.2011 16:52:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: TÄH! et ikinä?
 
Ei kun hetkinen. Saattaa olla, että Jackson PS-4 oli hankintahetkellä uusi. Se on omistamistani kitaroista kuitenkin ainut, jonka kohdalla en ole ihan varma asiasta - joka tapauksessa se oli liikkeestä ostettu, olipa uusi tai käytetty. Tuosta hankinnasta on aikaa viitisentoista vuotta, joten on vähän hankala tarkistaa, kun keppikin lähti jo ymmärrettävistä syistä uuteen kotiin kauan sitten.
 
Kaikki muut kitarat on kyllä ostettu käytettyinä, joko yksityishenkilöiltä (hyvin suuri osa) tai sitten musiikkiliikkeestä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
LaMotta
20.02.2011 16:56:38 (muokattu 20.02.2011 16:56:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja aikakirjoihin merkittiin, että Juccizella on ollut jääkiekkomailalapakitara :)
 
Ostan VOX AC15!
Nazareth
20.02.2011 16:58:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Varovaista nyökyttelyä. Itse en ole ostanut yhtään kitaraa uutena, eikä kiinnostakaan. Käytetyissä soittimissa on hinta-vastinesuhde käytännössä aina parempi. Ja tosiaan, jo muutaman vuoden vanha soitin on "asettunut" eikä siinä ole ainakaan kaikkia niitä ongelmia, joita uudessa yksilössä voi huonolla säkällä olla.
 
Ja käytetyissä ei harmita pätkääkään se, että soittimet ottaa osumaa. Uuden kun ostaa niin harmittaa pienkin lommo, mutta käytetyssä ei yhtään, rock-patinaa.
 
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. Nää soi.
Jucciz
20.02.2011 17:03:07 (muokattu 20.02.2011 17:04:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snapo: Siks laitoin että "suhteellisen" halpa harrastus. Sullakin on varustelussa kiinni kymmeniä tonneja, mutta tarpeen tullen voit realisoida tavarat rahaksi. Veikkaan, että näin käykin kunhan saat asuntolainaa alle ja tyttäresi kasvaa :)
 
Asuntolaina tuntuu koko ajan ajankohtaisemmalta, mutta periaatteessa hieman täytyy olla eri mieltä. Jos (ja toivottavasti kun) tässä jonain päivänä on se omakotitalo, sitten nuo soittokamat oikeasti pääsevät vihdoin tosikäyttöön. Tuntuisi maailman pöljimmältä ajatukselta realisoida asunnon takia ne kamat, joiden käyttämisen takia nimenomaan haluaa sen asunnon. :D
 
Jos mulle olisi ihan OK kuunnella päivittäistä koirien haukkumista ja asustaa perheen kanssa alle 70 neliön asunnossa, ei kai tästä kerrostaloasumisesta tarvitsisi luopua ollenkaan - vaan kun ei: se ei vastaa TIPPAAKAAN mun käsitystä siitä, miten haluan asua. Itse asiassa, vihaan kerrostaloasumista sydämeni pohjasta ja tahdon sen hemmetin talon mahdollisimman pian. Vaan minkäs teet, kun vaimo tekee luokanopettajan sijaisuuksia ja itte päivystän tällä hetkellä lähinnä koti-isänä kotihoidon tuen turvin. Ei tuu ihan helpolla kiloeuron lyhennyserät kysymykseen... vielä. Luotan siihen, että ajat muuttuu jossain vaiheessa.
 
No okei, voi olla, että jotain lähtee - tai sitten ei. Toisaalta oon taipuvainen ajattelemaan, että kun sitä lainaa tarvii sit kuitenkin sen 150-200 tonttua, on lyhennyksen kuukausierän suuruuden kannalta aika yksi lysti, myykö muutaman kitaran tai vahvistimen pois, koska kaikkia en myisi missään tapauksessa kuitenkaan. Tuossa konkurssissa ero on lopulta häviävän pieni verrattuna siihen ketutuksen määrään, mikä koituisi siitä, jos menisi hukkaamaan jonkun sellaisen kitaran tai vahvistimen, jota sitten jonain päivänä kaipaisi oikein urakalla.
 
Verrataan vaikka jääkiekkoon vaikkei tää ehkä menekään ihan yks yhteen: Aktiivisemmin jos pelaat, vuosikulut saattaa olla ~10kiloeuroa. Pystytkö tästä muuttamaan penniäkään käyväksi valuutaksi? Haluaako joku ostaa sun pallihien täyttämät munasuojat? :D
 
No tämä. :D
 
Onneksi musiikki pelasti mut urheilulta.
 
Nazareth: Ja käytetyissä ei harmita pätkääkään se, että soittimet ottaa osumaa. Uuden kun ostaa niin harmittaa pienkin lommo, mutta käytetyssä ei yhtään, rock-patinaa.
 
Just tää. On maailman tympeintä tehdä itse ekat kolhut ja naarmut kitaraan. Jos joku muu on tehnyt ne jo ennen hankintaa, ne ikäänkuin kuuluvat osaksi soitinta. Sitten niitä saa tulla lisääkin, eikä haittaa menoa, kaunistuu vaan.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «