Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaramikit vasenkätiset??
1
jubar1
14.02.2011 10:25:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks tyhmä kysymys.. mikä hemmetin ero noissa on? Eikö käy oikeakätisten kitaraan, vai onko kysymys vain piuhoista?

pekurides
14.02.2011 10:43:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piuhoista varmaankin ja myös tekstit saapi oikeinpäin jos niitä on.

They see me rollin, they hatin.
gunnar
14.02.2011 10:58:48

Piuhat tai tekstit ei ole ongelma, vaan staggered napapalat. Eli erityisesti perinteisissä yksikelaisissa stratomikeissä napalojen korkeudet vaihtelee kielittäin. Jos oikeakätisen mikin tällää vasuri kitaraan, stagger menee just päinvastoin ja väärät äänet (kielet) korostuu. Tästäkin selviää, jos on tilaa kääntää mikki 180astetta, niin että piuhat lähteekin kaulan puolelle, eikä tallanpuolelle. Jos stratossa on esim. HSS uritus, tämä onnistuu ainakin tallassa.
Tätäkään ongelmaa ei ole mikeissä, joissa flatit napapalat, eli humpparit ja modernit sinkkumikit. Näitä "oikeakätisiä" olen ainakin itse käyttänyt vasuri kepeissä.

jubar1
14.02.2011 11:22:39

gunnar: Piuhat tai tekstit ei ole ongelma, vaan staggered napapalat. Eli erityisesti perinteisissä yksikelaisissa stratomikeissä napalojen korkeudet vaihtelee kielittäin. Jos oikeakätisen mikin tällää vasuri kitaraan, stagger menee just päinvastoin ja väärät äänet (kielet) korostuu. Tästäkin selviää, jos on tilaa kääntää mikki 180astetta, niin että piuhat lähteekin kaulan puolelle, eikä tallanpuolelle. Jos stratossa on esim. HSS uritus, tämä onnistuu ainakin tallassa.
Tätäkään ongelmaa ei ole mikeissä, joissa flatit napapalat, eli humpparit ja modernit sinkkumikit. Näitä "oikeakätisiä" olen ainakin itse käyttänyt vasuri kepeissä.

Kiitos, tämä selvensi asiaa merkittävästi!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti