Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta kitaraa 2000-3000 euron hintaluokassa : D
1 2
alzux
13.02.2011 14:55:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli suunnitelmissa olis ostaa uus kitara ja haluisin kuulla minkälaiset kitarat tossa hintaluokassa on hyviä koska kuitenkin sen verran suuri sijoitus toi : D
Olin katellu näitä:
http://www.dv247.fi/invt/34799/
http://www.dv247.fi/invt/66968/
http://www.dv247.fi/invt/66969/

Ulkonäöllisesti pidän tosta jemistä eniten, mut pgm:ssä on ohuempi kaula, joka olis hyvä juttu siinä kitarassa.

Snapo
13.02.2011 14:57:57

Toria kun tsekkailet niin PGM-301 irtoo 750€:lla.

"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
vvaltsu
13.02.2011 15:00:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja vasta torille tuli tuommoinen Jemi. Käytettynä tuohon rahaan saa jo helvetin kallista/laadukasta custom shop-kamaa.

Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur | I feel like a king, when I swing my thing -Günther
munkero
13.02.2011 15:05:56

Kolmella tonnilla alkaa jo saamaan omaa customia. Amfille vaan hintakyselyä. :)

More than you can afford pal. Amfisound. TWO, THREE, FOUR!
Wradlin
13.02.2011 15:07:02

Osta aikuisten kitara. Tuolla saa jo sellaisen.

Ei vaan jos nyt oikeasti sulla on tuon verran rahaa käytössä kitaraan niin eiköhän silloin se oma mielipide ole tärkein valittavan kitaran mallissa?

...
munkero
13.02.2011 15:10:09 (muokattu 13.02.2011 15:11:16)

VViltsu: Osta aikuisten kitara. Tuolla saa jo sellaisen.

Ei vaan jos nyt oikeasti sulla on tuon verran rahaa käytössä kitaraan niin eiköhän silloin se oma mielipide ole tärkein valittavan kitaran mallissa?

Jem, PGM, J-custom yms. Ibanezit on musta vähän sama kun ostais tuunatun Corollan...

Tuolla rahamäärällä saa tosiaan käytännössä mitä vaan customina omilla spekseillä... Mistään tuotantokitarasta en noin paljoa maksaisi.

E: Ja eiköhän tämäkin ollu vaan yli-innokas teini tai rehellinen rölli. :)

More than you can afford pal. Amfisound. TWO, THREE, FOUR!
lavaamo
13.02.2011 15:14:27

Millä muuten peikot maksavat kitaransa, kävyillä?

Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
juikkipuikki
13.02.2011 15:50:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaa Ruokankaan mallistot. Tohon hintaan saa mojoa, vsopta ja hellcattia.

Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Vahooo
13.02.2011 15:50:48

lavaamo: Millä muuten peikot maksavat kitaransa, kävyillä?

Jäkälä ja sienet on kovaa valuuttaa myös.

I'm out killing pepperonies | 12.25 21.04.2010-16.50 27.12.2010
kiriminni
13.02.2011 16:07:40

Jos on rahaa ei tarvi kysellä.

Syön,nukun ja lepään-töitä johonkin väliin.
kkesti
13.02.2011 16:12:51

tilaa oma kitara custom shopista. kaiken parasta ko ite osat saa päättää :D

Krice
13.02.2011 16:46:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alzux: minkälaiset kitarat tossa hintaluokassa on hyviä

Suunnilleen kaikki. Itse ostaisin jonkun muun kuin Ibanezin (tuohon hintaluokkaan), esim. Suhr tai Caparison.

Space_Ace
13.02.2011 17:07:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Millä muuten peikot maksavat kitaransa, kävyillä?

Hoho, plussaa:D

Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
Jester 5,6
13.02.2011 20:07:58

Tuolla summalla kannattaa jo rakennuttaa juuri sellainen keppi minkä haluaa, itse sain haluamani rakennetettua jo reilulla 1500 eurolla, eikä ole toista samanlaista tai jotain mitä pitää miettiä, että voikun tuo olisi niin tai näin...

Stay Metal!
Kiinankeisari
13.02.2011 20:28:25

oma custom on hemmetin hyvä vaihtoehto jos

a) tietää tasan mitä haluaa
b) keppiä ei ole ihan heti tarve laittaa kiertoon

jos kitarat vaihtuu tiheämpään kuin sukat tai on vielä epävarmuutta siitä minkätyylinen keppi on itelle just se oikea, käytetty laatukampe on varmempi vaihtoehto ihan jo sen takia että sen jälleenmyynnissä tulee huomattavasti vähemmän pataan...

My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
AngieRainbow
13.02.2011 20:43:42 (muokattu 13.02.2011 23:20:00)

Toisaalta, jos jokin kallis tehdaskitara on juuri se, minkä itse haluaa, niin silloin kannattaa hankkia sellainen. Itse olen maksanut aika paljon tehdaskitarasta, koska silloin olen halunnut juuri sellaista. Niistä on myös torilla saanut ihan kohtuu hinnan sitten kun on halunnut jotain muuta :) Ymmärrän toki, että monet haluaa teettää sen oman customin, mutta joskus joku haluaa sen kalliin tehdaskitaran.

Minun mielipiteeni ketjun aloittajalle on, että osta sellainen, minkä itse haluat!!! Itsellehän se kitara tulee. En mä ainakaan ostais jotain, mitä joku muu haluaa. Hankin mieluummin kaasuissani sitä, mihin itse olen kiintynyt. Tosin noissa nettikaupoissahan on vähän se, että ei pääse kokeileen, mutta monissahan on nykyään hyvät palautus oikeudet, tyytyväisyystakuut tms.

Itse en ole mikään Ibanez-mies, mutta on tuo Steve Vai kyllä aika saatanan hieno... Jos sitä tosissaan aikoo ostaa, niin varmaan kannattaa tsekata tuo torin yksilö. On ainakin halvempi ja pääsee kokeilemaan...

What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Hillboy
14.02.2011 20:59:06

Jos oikeasti noin kalliin kitaran meinaa ostaa, niin kannattaa kyllä ihan Suomen kivijalkaliikkeistäkin tiedustella, koska vaikkapa nettisivuilla ilmoitettuihin hintoihin nähden on liikkeessä saanut puhuttua aika hyvät netonnetonnetto- hinnat. Itellä ainakin, kun on tullut yhden musaliikkeen mestari niin tutuksi erinäisten vehkeiden kanssa kaupanteossa. Ei kannata ehdoin tahdoin lähettää rahojaa ulkomaille.

Jja tosiaan... kolmella tonnilla saa jo melkoisen customin tilattua, jos vaan tietää, mitä haluaa. Käytetyt on tietty myös hyviä vaihtoehtoja, jos löytää oikein hyvän. Joku Ibanez JEM on sellanen kitara, että käytettynä liikkuu aika paljon ja vieläpä erittäin hyvässä kunnossa olevia (vanhemmissa JEMin malleissa on mielestäni vielä paljon komeempia malleja, kuin tuo perus blingblingvalkonen... esim burnt stained blue, rock mirror, se happokäsitelty musta ja mitä niitä on kaikkia mahdollisia kukkajemejä ja muita). Torilla pyöri tommonen PGM:kin ihan viime aikoina ja erittäin hyvä keppi on sekin.

- Lauri

"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
pekurides
14.02.2011 21:05:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mites jäi semmoinen kuva että nuo kaikki linkkien pelit oli jonkinsortin "signature" keppiä?

Niissä on yleensä jonkinverran nimilisää perusmalliin verrattuna vaikka muuten speksit olisivat ihan samat.

ehtottomasti torilta herkkuja metsästämään... kitarat paranoo vain vanhetessaan eikä arvo laske kuten kaupan ovesta lähtiessä!

They see me rollin, they hatin.
Hillboy
14.02.2011 21:07:44

pekurides: mites jäi semmoinen kuva että nuo kaikki linkkien pelit oli jonkinsortin "signature" keppiä?

Niissä on yleensä jonkinverran nimilisää perusmalliin verrattuna vaikka muuten speksit olisivat ihan samat.

ehtottomasti torilta herkkuja metsästämään... kitarat paranoo vain vanhetessaan eikä arvo laske kuten kaupan ovesta lähtiessä!

Tosta esim torilta yks vaihtoehto. Sama peli, kun yks noista alotusviestin vaihtoehdoista: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=484754

- Lauri

"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
trih
14.02.2011 21:08:49

Eiköhän noista kannata sitten se jemi ostaa. Kai niitä käytettynäkin liikkuu? Sillä jemillä on ainakin jälleenmyyntiarvoa jos tekee mieli vaihtaa telecasteriin. Ite en ole tuon hintaluokan kitaroita viitsinyt edes käpistellä (no joskus joitain mutta ei muistoja) eli ei kokemuksia mutta jemiä suosittelisin. Ei voi olla huono tuohon hintaan.

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti