Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: P-90 mikit??(Gibson les paul Studio)
1
HansOskar
03.02.2011 15:07:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terse

Minkälaisia kokemuksia P-90-mikki vaihdoista on ihmisillä?

Jos vaihtanee Gibsonin omat mikit pois ja tilalle vaikka Seymor Dunganin mikit, onko selvää etua, esim herkkyydessä, saundissa? (Blues, Rock, pop)

Kiitos!

Eemil
03.02.2011 15:33:11 (muokattu 03.02.2011 15:34:02)

HansOskar: Terse

Minkälaisia kokemuksia P-90-mikki vaihdoista on ihmisillä?

Jos vaihtanee Gibsonin omat mikit pois ja tilalle vaikka Seymor Dunganin mikit, onko selvää etua, esim herkkyydessä, saundissa? (Blues, Rock, pop)

Kiitos!

P-90 on eri kokoinen kuin humbucker joten heittämällä ei mene vanhan mikin koloon. Tätä varten on sitten esim Seymour Duncanilta Phat Cat-mikki joka on P-90 humpparin kokoisena.

http://www.seymourduncan.com/produc … alized/progressive/sph901_phat_cat/

P-90 on todella hyvin kuuloinen mun mielestä, mutta makuasiahan se on loppupeleisä.

Numb
03.02.2011 15:44:07 (muokattu 03.02.2011 15:44:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemil: P-90 on eri kokoinen kuin humbucker joten heittämällä ei mene vanhan mikin koloon.

Jos ei toi sitte ole niitä Tribute P90 -studioita.

P-90 on todella hyvin kuuloinen mun mielestä, mutta makuasiahan se on loppupeleisä.

Paras mikkityyppi. Ne muut asiat on sitte makuasioita :D

Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Alluxzi
03.02.2011 15:46:13

Lainaan vähän ketjua kysyen samaan asiaan liittyen, että löytyykö P90 mikkejä humbucker kokoisina, jos haluaisin lespaan laittaa laittaa ne nykyisten humbuckerien tilalle?

"If you pay attention - what I sing, the guitar sings too, and what the guitar says, I say" - Fred McDowell
kaljataiteilija
03.02.2011 15:49:13

Kannattaako kitaraa pilata vaihtamalla P90't muuhun.
Eikö kannattaisi ostaa sitten ihan toinen kitara...

had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Swan
03.02.2011 15:49:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alluxzi: Lainaan vähän ketjua kysyen samaan asiaan liittyen, että löytyykö P90 mikkejä humbucker kokoisina, jos haluaisin lespaan laittaa laittaa ne nykyisten humbuckerien tilalle?

Löytyy joo, mm. Gibsonilta P-94, Seymour Duncanilta Phat Cat, Lundgrenilta Revolver ja Bare Knucklelta Mississippi Queen. Hurinattomia P-90-saundisia löytyy ainakin DiMarziolta Bluesbucker ja Lindy Fralinilta P-92.

"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
McNulty
03.02.2011 15:51:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: Löytyy joo, mm. Gibsonilta P-94, Seymour Duncanilta Phat Cat, Lundgrenilta Revolver ja Bare Knucklelta Mississippi Queen. Hurinattomia P-90-saundisia löytyy ainakin DiMarziolta Bluesbucker ja Lindy Fralinilta P-92.

BKP:ltä löytyy myös Stockholm ja Manhattan jotka ovat P90-henkisiä mikkejä humbucker-kokoisina.

functioning like the scissors, cut the tall ones!
Alluxzi
03.02.2011 15:56:51

Swan: Löytyy joo, mm. Gibsonilta P-94, Seymour Duncanilta Phat Cat, Lundgrenilta Revolver ja Bare Knucklelta Mississippi Queen. Hurinattomia P-90-saundisia löytyy ainakin DiMarziolta Bluesbucker ja Lindy Fralinilta P-92.

Eli valinnanvaraa löytyy, kiitos tästä! :)

"If you pay attention - what I sing, the guitar sings too, and what the guitar says, I say" - Fred McDowell
HansOskar
03.02.2011 19:47:49

Tere!

Niin kyseessä on just Tribute P90 -studio...

Saundi on tietty makuasia, mut ajatteli et jos joku on veivannut useita mikkejä kyseisessä kitarassa, ja osaisi pukea sanoiksi tuntemuksensa saundeista, niin välttyisin turhilta mikki kokeilluilta...

Olisi viittaa mihin pyrkiä...

Joees
03.02.2011 19:51:11

HansOskar: Tere!

Saundi on tietty makuasia, mut ajatteli et jos joku on veivannut useita mikkejä kyseisessä kitarassa, ja osaisi pukea sanoiksi tuntemuksensa saundeista, niin välttyisin turhilta mikki kokeilluilta...

Onko niissä nykyisten mikkien tsoundissa sit joku vialla?

Ehkä kannattais funtsia että mihin suuntaan sä haluaisit mahdollisesti sitä tsoundia viilata ja sit kysellä uudestaan.

Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
StevieRayVehkakoski
03.02.2011 20:51:04

Ei oikeastaan muuta neuvoa mutta mun korvaan Gibsonin P-90 on tallassa todella hyvä mikki mutta kaulassa se on liian tehokas ja middlekäs ja vähän sellainen sotkuisen puuroinen. Kaulaan siis jotain alikäämittyä 6,5kOhm - 7,5kOhm mikkiä, Lollar 50's wind kaulamikki on parasta mitä mä olen koskaan kuullut.

You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
Vesihiisi
08.02.2011 23:28:31 (muokattu 08.02.2011 23:30:19)

HansOskar: Tere!

En itse lähtisi vaihtamaan noita mikkejä mihinkään. Torilta löytyy stankkuja vähän yli tonnilla, puuhasteluun saat helposti menemään muutaman satasen jolloin olet samoissa hinnoissa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti