Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kemper Profiling Amp
1 2 3 4 569 70 71 72 7388 89 90 91 92
Shredator
06.07.2017 11:49:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck:
Kannoin putkivahvistimen kotiin ja hankin Kemperin tilalle Torpedo Studion ja näin oli tämä kuvio ratkaistu. Minulla on tärkeää, että kotisoittelussa ja äänittelyssä on mahdollisimman hyvä soittofiilis ja soundi, jossa Torpedo ja oikea vahvistin on minusta huomattavasti parempi, kuin Kemper.

 
Pakko kompata, Torpedo on ollut toistaiseksi lähimpänä oikeaa kaappia kuin mikään muu. Sen vuoksi myös Axe on jatkuvasti liipasimella että lähtee torille...Toisaalta kotisoittelussakin käytän pitkälti oikeaa kaappia+vahvistinta, ppimv-ratkaisuilla nämäkin saa hiljennettyä optimaaliseksi.
 
Tässä on ehkä myös sekin että mihin kukin on tottunut. Aloittelin soittoa aikoinaan siirtyen aika nopeasti mallintavien kelkkaan. Pod 2 oli pitkään parasta mitä oli budjettiin saatavilla, kunnes sain ostettua Mesan ja siitä eteenpäin se on ollutkin menoa. Sitten kun vuosikymmenet soitettu putkivehkeillä niin siirtyminen takaisin mallintavien pariin on ollut vaikeaa. Kaikki tuntuvat poikkeuksetta epäaidoilta. Jos olisin tullut "vähemmän laadukkaiden vahvistimien" maailmasta Axen tai Kemperin pariin niin tilanne olisi varmasti toinen.
 
Paljon keikkailevalle Kemper (tai Axe) on varmasti erinomainen roudaus/soundisyistä. Me muut saamme jäädä nuuhkimaan putken lämpöä studio-oloihin.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
modsman77
07.07.2017 16:54:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torpedo studio ja oikea vahvistin olis mun valinta.
 
Toisaalta noiden kahden muun härpäkkeen hyvät puolet kiehtovat.
 
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
hallu
07.07.2017 18:51:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikea vahvistin on mun valinta ;-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
jhlamm
07.07.2017 22:08:05 (muokattu 07.07.2017 22:08:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka viime aikoina on tullut vähemmän soiteltua niin musta paras valinta on kaikki - kemper ja putkarit, miksei trankutkin. Aikoinaan hommasin putkinupin ja hehkutin sitä, kunnes hommasin paremman. Sitten toinen olikin toisissa hommissa parempi, kun halusi rokata mättämisen sijaan. Sitten jossain kohtaa vahvareita oli läjä... Miksei siis voisi olla kemperiä ja vahvareita läjä. Siellä se kemper on vain yksi korkki kalliiden viinien joukossa jota voi sitten aina itse haistella ja suitsuttaa.
 
Tosin jos vain yksi pitäisi olla, niin itsellä se on kemper. Ainakin toistaiseksi.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
modsman77
07.07.2017 22:58:06 (muokattu 08.07.2017 00:11:29)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikoinaan hommasin putkinupin ja hehkutin sitä, kunnes hommasin paremman. Sitten toinen olikin toisissa hommissa parempi, kun halusi rokata mättämisen sijaan. Sitten jossain kohtaa vahvareita oli läjä... .
 
Kemperillähän voi saada myös kaverien vahvaimet. Kaverillasi on vahvistin jonka soundin haluaisit itsellesi. Pyydä kaveriltasi lupaa profiloida sen soundi itsellesi ja saat sen tallennettua Kemperiin.
 
Uutta hyvää kallista viiniä.. monet bändit käyttää hyvällä menestyksellä.
 
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
Karhukoira74
08.07.2017 15:03:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki muut mallintavat on tullu testailtua paitsi tää ja Helix, ja nää saa mun puolesta olla. Aina olen palannut DualRecton jyrisevään maailmaan. Aina on ollu "joku" pielessä noitten härpäkkeiden kanssa, ei vaan ole tuntunu eikä omaan korvaan kuulostanu samalta. Eikä siinä, nauttikaa ketkä tykkäätte ja jaksatte ruuvailla, ja olette tyytyväisiä soundiin. Ei se ole multa pois. Mutta mä meen vanhan koulukunnan mukaan and walk with the old Gods.
 
-So many assholes, so few bullets-
ÄrGee
08.07.2017 18:12:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Kaikki muut mallintavat on tullu testailtua paitsi tää ja Helix, ja nää saa mun puolesta olla. Aina olen palannut DualRecton jyrisevään maailmaan. Aina on ollu "joku" pielessä noitten härpäkkeiden kanssa, ei vaan ole tuntunu eikä omaan korvaan kuulostanu samalta. Eikä siinä, nauttikaa ketkä tykkäätte ja jaksatte ruuvailla, ja olette tyytyväisiä soundiin. Ei se ole multa pois. Mutta mä meen vanhan koulukunnan mukaan and walk with the old Gods.
 
Se "joku" on mikitetyn vahvistimen ja kaapin mallintaminen, minkä soundista kaikki eivät pidä. Se vain on todellisuutta äänitteillä, ja noilla huippumallintavilla pääsee jo erittäin lähelle.
 
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
peltsi451
08.07.2017 21:48:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

modsman77: Kemperillähän voi saada myös kaverien vahvaimet. Kaverillasi on vahvistin jonka soundin haluaisit itsellesi. Pyydä kaveriltasi lupaa profiloida sen soundi itsellesi ja saat sen tallennettua Kemperiin.
 
Uutta hyvää kallista viiniä.. monet bändit käyttää hyvällä menestyksellä.

 
Et kai ihan oikeasti usko tuohon juttuun ? Profiloi kaikki tunnetuimmat vahvistimet yhdessä paketissa.
 
On siinä pieni ero kun omaa vahvistinta rankaisee...
 
peltsi451
08.07.2017 21:57:34 (muokattu 09.07.2017 08:31:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

virhe
 
TTV
09.07.2017 01:40:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Kaikki muut mallintavat on tullu testailtua paitsi tää ja Helix, ja nää saa mun puolesta olla. Aina olen palannut DualRecton jyrisevään maailmaan. Aina on ollu "joku" pielessä noitten härpäkkeiden kanssa, ei vaan ole tuntunu eikä omaan korvaan kuulostanu samalta. Eikä siinä, nauttikaa ketkä tykkäätte ja jaksatte ruuvailla, ja olette tyytyväisiä soundiin. Ei se ole multa pois. Mutta mä meen vanhan koulukunnan mukaan and walk with the old Gods.
 
Hommaat sen Recton kaveriksi Torpedo LIVEn, niin loppuu kikkailu. Saat suoraan sen oman saundisi mihin tahansa ämyriin/luuriin. Itellä Torpedo ja AX8 täydentävät Bluetone nuppien saundiston kaikkiin mahdollisiin tarpeisiini :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
jhlamm
09.07.2017 22:49:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peltsi451: Et kai ihan oikeasti usko tuohon juttuun ? Profiloi kaikki tunnetuimmat vahvistimet yhdessä paketissa.
 
On siinä pieni ero kun omaa vahvistinta rankaisee...

 
Miten sen nyt ottaa... Siis tosiaan muutaman olen mallinnellut itsekin (Peavey 6505, ENGL Invader ja Mesa Boogie Dual Rectifier) ja aivan identtinen soundi ei tosiaan heti mallinnuksen jälkeen ole. Hetken kun twiikkaa niin ollaan jo erittäin lähellä. Ja mikä tärkeintä, vaikka se kuulostaa erilaiselta, ei se kuulosta huonommalta. Aina A/B vertailussa jotain eroa huomaa, mutta kun Kemperin vetää kunnon päätteen läpi kitarakaappiin niin ei voi oikeasti korvakuulolta ihan kauheasti erottaa.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
modsman77
09.07.2017 23:06:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peltsi451: Et kai ihan oikeasti usko tuohon juttuun ? Profiloi kaikki tunnetuimmat vahvistimet yhdessä paketissa.
 
On siinä pieni ero kun omaa vahvistinta rankaisee...

 
En usko. Putkien äärellä lämmittelen.
 
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
Antso
10.07.2017 01:08:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Miten sen nyt ottaa... Siis tosiaan muutaman olen mallinnellut itsekin (Peavey 6505, ENGL Invader ja Mesa Boogie Dual Rectifier) ja aivan identtinen soundi ei tosiaan heti mallinnuksen jälkeen ole. Hetken kun twiikkaa niin ollaan jo erittäin lähellä. Ja mikä tärkeintä, vaikka se kuulostaa erilaiselta, ei se kuulosta huonommalta. Aina A/B vertailussa jotain eroa huomaa, mutta kun Kemperin vetää kunnon päätteen läpi kitarakaappiin niin ei voi oikeasti korvakuulolta ihan kauheasti erottaa.
 
Nakkaas nyt mulle muutama Invaderin crunchi ja joku kovettu kolmoskanavan särö jos löytyy, tuntuu etten itte saa kunnollisia ulos millään. Joitakin kertoja tullu jo yritettyä treeniksellä :D Cleanit oli het ihan ok, mutta säröt tökkii. TAF:n ja Tonehammerin omatkaan ei oikein miellyttänyt.
 
SinMixin Mesan Dual -packista löyty oikeinki muikeat rosot ja mätöt ku aikansa kaivoi ja väänsi, niillä on nyt sitte jokunen aika rymistelty.
 
jhlamm
10.07.2017 13:10:08 (muokattu 10.07.2017 13:19:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antso: Nakkaas nyt mulle muutama Invaderin crunchi ja joku kovettu kolmoskanavan särö jos löytyy, tuntuu etten itte saa kunnollisia ulos millään. Joitakin kertoja tullu jo yritettyä treeniksellä :D Cleanit oli het ihan ok, mutta säröt tökkii. TAF:n ja Tonehammerin omatkaan ei oikein miellyttänyt.
 
SinMixin Mesan Dual -packista löyty oikeinki muikeat rosot ja mätöt ku aikansa kaivoi ja väänsi, niillä on nyt sitte jokunen aika rymistelty.

 
Mä yritän muistaa laittaa sen tästä, kun reissusta palaan kotiin ens viikolla. Muistan kyllä, että ongelmana oli aivan liikaa bassoa ja oomphia siinä. Laitoin vielä perään EQ-pedaalista low ja high cutin niin helpotti huomattavasti.
 
Ps. Muistaakseni ei ollut semmoista kevyttä crunchia, kun itse tulee vaan vedeltyä kovalla säröllä. Josta tuli mieleen, että usein kemperin heikkoudet on siinä reunarosossa tai kevyessä särössä IMO.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
penatuna
11.07.2017 09:59:49 (muokattu 11.07.2017 10:05:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta Kemperissä pitää ymmärtää, että laatu on kiinni profiilista. Parhaat profiilit ovat mainioita, mutta huonojakin piisaa rutkasti. Kaikki on tietenkin kuitenkin kuuntelijasta/soittajasta kiinni. Toisen mielisoundi voi laitteella kuin laitteella olla toiselle ihan susi.
 
Itse tykkään enemmän Kemperin kaapeista kuin normaaleista impulsseista. Jotenkin elävämpiä ja moniulotteisempia hyviinkin IR:n verrattuna. Näin ainakin esim. Ownhammerien kohdalla. Tosin en tiedä mitä eroa teknisesti noissa Kemperin kaappiprofiileissa ja muiden impulsseissa on.
 
Makukysymyksiä tietenkin nämäkin. Axet, Helixit ja Torpedot ovat varmasti kaikki hyviä. Axesta ja Torpedon W.O.S:sta onkin kokemusta. Mulle vaan tuo Kemper toimii parhaiten jo ihan säätämisen kannalta. Jollekin muulle taas joku muu laite voi olla se oikeampi.
 
Oikeat vahvarit ovat tietenkin myös mainioita, mutta eivät tietenkään niin monipuolisia ja roudattavia kuin ns. mallintavat.
 
Laulava Kylätohtori
15.07.2017 15:53:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kemper on kyllä karmea digipönttö. Kuka oli eilen Porissa katsomassa Herbie Hancockia, saattoi kuulla, kuinka kauheilla sirinäsoundeilla Lionel siellä renkutti. ;)
 
More is less.
steelduck
15.07.2017 16:10:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Kemper on kyllä karmea digipönttö. Kuka oli eilen Porissa katsomassa Herbie Hancockia, saattoi kuulla, kuinka kauheilla sirinäsoundeilla Lionel siellä renkutti. ;)
 
:D poika lähetti videota. Hyvin se veti. Jos olisin keikkaileva muusikko, ei olisi kysymystäkään ettenkö vetäisi keikkoja Kemperillä. Aivan paras laite, kun halutaan samaa hyvää soundia joka keikalle. Mutta minä olen kotona ja treenikämpällä korkkeja haisteleva harrastaja jolle soundin nysvääminen on puolet harrastuksesta. Kemper on hyvää perus "talon viiniä" jota vetelee ilokseen ruuan kanssa, mutta sitten kun halutaan nautiskella kaivetaan "viinikellarista" putkivahvistimet. Tämä nyt on vaan.mernyt tämmöiseksi haisteluksi.
 
TTV
15.07.2017 16:20:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: : Tämä nyt on vaan.mernyt tämmöiseksi haisteluksi.
 
Ja tokihan putkien hehkutus on jopa haistettavissa, eli ollaan todellakin saundillisesti asian ytimessä :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Antso
15.07.2017 21:35:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin TC Electronicsin Mimiq doublerin ku halavalla sain, eh. Kotona vasta soitellu stereona kahen Wharfedalen 12" halpiaispöntön lävitte, mutta vaikuttais ihan ok vermeeltä. Varsinki jos bändissä on vain yks kitaristi. Lauantaina sitte isommalle stagelle mukaan, saa nähdä jääkö päälle vai kuinka käy. :)
 
jhlamm
20.07.2017 19:58:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antso: Nakkaas nyt mulle muutama Invaderin crunchi ja joku kovettu kolmoskanavan särö jos löytyy, tuntuu etten itte saa kunnollisia ulos millään. Joitakin kertoja tullu jo yritettyä treeniksellä :D Cleanit oli het ihan ok, mutta säröt tökkii. TAF:n ja Tonehammerin omatkaan ei oikein miellyttänyt.
 
SinMixin Mesan Dual -packista löyty oikeinki muikeat rosot ja mätöt ku aikansa kaivoi ja väänsi, niillä on nyt sitte jokunen aika rymistelty.

 
Palaillakseni asiaan niin valitettavasti nuo on hukkunut jonnekin nuo soundit. Mä jossain vaiheessa pienensin soundien määrään siitä noin 500:sta tohon 100:n kappaleeseen ja ilmeisesti olen poistanut noi Invaderit. Jossain vanhalla läppärillä voi olla, mutta ei jaksa etsiä.
 
Sorry :(
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 569 70 71 72 7388 89 90 91 92

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «