Muusikoiden.net
03.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: peavey valveking putkinuppi
1
bassotaiteilija
25.01.2011 16:11:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

soveltuuko kyseinen peavey:n nuppi rankemman hevin soittoon? ja onko kellään mitään kokemuksia peavey:n trankku nupeista??

CanYouStayStill
25.01.2011 16:29:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllä meillä toinen kitaristi tolla soittelee metallia.

Joskus olen kuullut sanat "kyllähän toi alussa hyvältä kuulostaa, mut parin vuoden sisään alat haikailemaan paljon parempaa..."

Haullakin olisi löytynyt keskustelua kyseisestä nupista...

Päässäni on Belsebubin kotibileet. Luojalle kiitos vessanpöntöstä.
Jeszse
25.01.2011 16:50:07 (muokattu 25.01.2011 16:51:42)

CanYouStayStill: No kyllä meillä toinen kitaristi tolla soittelee metallia.

Jep niin teen, mut sen pelin omat säröt ei sovellu metalliin, ainakaan siihen mitä me soitetaan. Clean kanava on ihan pätevä, ja mä tuotan säröt siihen polkimesta. Kyl sillä mun mielestä pärjää, ku hommaa vaan kylkeen pätevän särkijän. Kyl tuolta kohta tulee Mr. Speed tai joku vastaava huutamaan et se on liian halpa minkään soittamiseen. :D Itehän siitä tosiaan maksoin 240e ja on täyttäny mun tarpeet ihan hienosti. Ei oo tarvinnu ees putkia vaihtaa, toisin ku CYSSin H&K:n... ;)

e: Tosin, jos aloittajan nimimerkki vastaa roolia bändissä, en ostais valvekingiä...

Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
TheMurno
25.01.2011 17:39:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin toisella kitaristilla on kyseinen nuppi. Ei käytä siitä säröjä vaan edessä tuuttaa Bossin Me-50 ja DS-2 ja rehellisesti sanoen tolleen ei oikein pääse siihen mitä bändi hakee. Tämä ei tietenkään ole nupin vika, sillä olen (ja moni muukin varmasti) kuullut tuosta kelvollista hevijunttaa. Olen myös ehdottanut, että jos hän kokeilisi buustata sen omaa särökanavaa Bad Monkeyllä (jonka hän myös omistaa), mutta seurauksena oli vaan ihme nurinaa. Soppaa vielä sekoittaa joku Marsun halpa 4x10" alakaappi, joka oli pakko hommata, kun löytyy samaan sarjaan kuuluva nuppi ja yläkaappi. Ei vittu.

Antti1
25.01.2011 18:25:30

TheMurno: Bändin toisella kitaristilla on asenneongelma, joka estää saamasta tuon laitteen kaikkea potentiaalia irti.

Kyllä tolla metallimusaa ja heviä soittelee ihan hyvin itsekseenkin. Gainia jää vielä pirusti reserviinkin. Ne oikeat ongelmat ton kanssa on mun mielestä siinä, ettei se ole järjettömän dynaaminen vehje ja yläpää on yhtäaikaa sellainen tunkkainen sekä pistävä. Ei leikkaa sellaisenaan ihan kamalan hyvin läpi muusta heviorkesterista ja eq:lla ei saa kirkastettua juurikaan oikeilta taajuuksilta. Ei kuitenkaan osastoa aivan-toivoton-tapaus.

Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Karvamammutti
25.01.2011 18:27:19

Mie oon tuommosellakin pari keikkaa repässy, ihan toimiva peli sinällään. Se ei missään nimessä oo mualiman paras, tai ees hirmusen hyvä, mutta hintansa haukkuu kyllä toki.

"Me? The 13th Duke of Wybourne? Here? At a farm? Unattended? With my reputation? They must be absolutely stark raving bonkers!"
mhaarala
25.01.2011 20:06:20

Silloin kun omasta kalustosta löytyi tuollainen nuppi niin kyllä sillä hevit veti. Gainiahan laitteessa on pirusti liikaa (aika yleinen ilmiö IMO) ja säröpuoli on vähän löysähkö. Tiukkenee kummasti kun ajaa tarpeeksi pienellä gainilla ja tuuppaa jonkun OD:n eteen tiukentamaan. Onhan tuosta nupista paljon mielipiteitä puolesta ja vastaan, minun mielestäni siinä oli ihan ok hinta/laatu-suhde. Säätäminen oli työlästä mutta ihan ok soundeja siitä sai kun aikansa haki.

Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
K_A
26.01.2011 00:56:01

http://www.myspace.com/imadred

Tuossa liidit ja soolot on Valvekingillä soitettu, suoraan kitarasta piuha vahvistimeen vaan ja menoksi. Siitä saa vähän osviittaa että kyllä siitä säröjäki saa.

Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
Juicy
26.01.2011 04:20:17 (muokattu 26.01.2011 04:22:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

K_A: http://www.myspace.com/imadred

Tuossa liidit ja soolot on Valvekingillä soitettu, suoraan kitarasta piuha vahvistimeen vaan ja menoksi. Siitä saa vähän osviittaa että kyllä siitä säröjäki saa.

Olipas pirteän kuulosta settiä, näin ohimennen. Ei noi demppisoundit rytmikitaroissa oikein vakuuttanut, aika trankkumaisen kuulosta. Millä ne oli vedetty? Liidisoundit kieltämättä oli ihan toimivat. Mutta kunnon soundeilla vois olla melkoisen kovaa settiä, soittopuoli on ainakin hanskassa.

Ostakaa Peavey Classic. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
K_A
28.01.2011 19:47:01

Juicy: Olipas pirteän kuulosta settiä, näin ohimennen. Ei noi demppisoundit rytmikitaroissa oikein vakuuttanut, aika trankkumaisen kuulosta. Millä ne oli vedetty? Liidisoundit kieltämättä oli ihan toimivat. Mutta kunnon soundeilla vois olla melkoisen kovaa settiä, soittopuoli on ainakin hanskassa.

Juu, ei oo mun bändi vaan kaverin joten en oo varma muista vehkeistä, taitaa toisella kitaristilla olla joku marsu, olisko se sitte trankku. En oo ihan varma. Ei tosin oo kavereilla kitaratkaan mitkään maan mahtavimmat, Oskarilla taitaa olla joku kehno LTD. Nuo on kuitenki Miitri Aaltosen studiossa äänitetty että on ollu ammattilainen siinä touhussa.

Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti