Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: rolandit ja särö pedut..
1 2
deanman
16.01.2011 15:07:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyn teiltä toimiiko rolandeissa säröpedaalit ku kokeilin kaverin dicitechin death metal pedaalia omalla pikku microcubella ja se ei oikee toiminu toivotulla tavalla..
ja nyt kun suunnittelin että ostaisin rolandin cube-40XLän nii kannattaako siihen ostaa pedaalia??

Celeb
16.01.2011 16:13:38

Siinä Rolandis on jo valmiiks aika erilaisia säröjä, joten et välttämättä ees tarvii säröpedaalia. Jos kuitenki haluut säröpedaalia käyttää niin kannattaa miettiä muunlaisiakin vahvareita samassa hintaluokassa. Jotkut tykkää putkivahvistimista ja pedaaleista niiden kans ja jotkut käyttää ihan "normi" vahvareita.

TTV
16.01.2011 16:18:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

deanman: Kysyn teiltä toimiiko rolandeissa säröpedaalit ku kokeilin kaverin dicitechin death metal pedaalia omalla pikku microcubella ja se ei oikee toiminu toivotulla tavalla..
ja nyt kun suunnittelin että ostaisin rolandin cube-40XLän nii kannattaako siihen ostaa pedaalia??

Miten se ei toiminu toivotulla tavalla? Ettei olisi ollu Cubessa jokin säröinen vahvistinmallinnus päällä isoilla Gaineilla ja siihen eteen koitit tyrkätä tuota DM-pedaalia? Koitappas samaa pedaalia siihen Cubeen vaikka niillä puhtaammilla vahvistinmalleilla, saattaa kuulostaa erilaiselta.

Jos ostat ensin vahvistimen ja mietit vasta sen kokeilemisen jälkeen sen uuden pedaalin tarpeellisuutta. Jos taas haluat pelailla pedaaleilla, niin osta mielummin vaikka Hüghes & Kettnerin Edition Blue sarjan trankkukombo ja siihen eteen mieleinen säröpedaali.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jucciz
16.01.2011 16:20:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Celeb: Jotkut tykkää putkivahvistimista ja pedaaleista niiden kans ja jotkut käyttää ihan "normi" vahvareita.

Mitä tarkoitat jälkimmäisellä?

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
lonelyplayer
16.01.2011 20:06:22

Celeb: Jotkut tykkää putkivahvistimista ja pedaaleista niiden kans ja jotkut käyttää ihan "normi" vahvareita.

Mitä tarkoitat jälkimmäisellä?

Kiinnostaa mitä Celeb vastaa...vai vastaako mitään :)

blues guitar
16.01.2011 20:32:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle ainakin putkivahvarit on "normivahvareita" Trankkupelit on epänormaaleita.

...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Celeb
16.01.2011 21:11:02 (muokattu 16.01.2011 21:12:02)

Ei vittu... tarkotin vaan et on erilaisii vahvareita ja "normi" vahvareilla meinasin täs jaottelussa niitä jotka ei oo putkareita. Aika selkee, vaikka valitsinkin vähän kyseenalaisen asettelun siihen mitkä on normivahvareita ja ei-normeja. Kelpaaks?

Toivotaan ettei koko ketju mee nyt päin helvettiä, niin aloittajakin saa ehkä vastauksen kysymyksiinsä.

trih
16.01.2011 21:26:40

Microcube on mallintava (digidigi) ja niiden kanssa aina hankalempaa laittaa analogista säröpedaalia eteen. Mun testien perusteella microcuben ainoa mallinnus johon kannattaa säröpurnukkaa tarjota on jc clean. Sama pätee muihinkin cubekokoihin. Cuben tarkoitus mallintavana pelinä on tarjota ne soundit mitä soittaja haluaa eikä toimia säröpurkkien kera. Säröpurkeista saa eniten irti simppelin puhtaalla olevan putkivahvarin kanssa 12" elementillä, microcuben minielementti ei isoja soundeja luo.

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
AngieRainbow
16.01.2011 21:28:22

deanman: Kysyn teiltä toimiiko rolandeissa säröpedaalit ku kokeilin kaverin dicitechin death metal pedaalia omalla pikku microcubella ja se ei oikee toiminu toivotulla tavalla..

Mulla on Rolandin Cube80X, jossa mielestäni JC-Clean on ihan saatanan hyvä puhdas. Siihen olen törkännyt monia pedaaleita (yhteensä viisi), näistä säröpedaaleita on Bossin MD-2 ja SD-1. Sanon, että toimii niin saatanan hyvin!!!

Kun ostin isompaa vahvaria, niin testasin kaikki mahdolliset Fenderit, Marsut, VOXit ja BlacStarit, mitä Tampereelta löyty eikä mikään putki- tai trankkupeli ollut yhtä hyvä. Rolandista mulla siis on tietysti valittuna se JC-Clean koko ajan.

Tässä ketjun aloittajalle kokemusta.

Mulla ei ainakaan ole Rolandissa ja säröpedaaleissa mitään ongelmaa.

What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
trih
16.01.2011 21:36:50 (muokattu 16.01.2011 21:39:22)

AngieRainbow: Mulla on Rolandin Cube80X, jossa mielestäni JC-Clean on ihan saatanan hyvä puhdas. Siihen olen törkännyt monia pedaaleita (yhteensä viisi), näistä säröpedaaleita on Bossin MD-2 ja SD-1. Sanon, että toimii niin saatanan hyvin!!!

Kun ostin isompaa vahvaria, niin testasin kaikki mahdolliset Fenderit, Marsut, VOXit ja BlacStarit, mitä Tampereelta löyty eikä mikään putki- tai trankkupeli ollut yhtä hyvä. Rolandista mulla siis on tietysti valittuna se JC-Clean koko ajan.

Tässä ketjun aloittajalle kokemusta.

Mulla ei ainakaan ole Rolandissa ja säröpedaaleissa mitään ongelmaa.

Tätä voin kompata. Jos on pakko olla cube niin jc clean.

Tässä on mikitetty microcube jc clean, metal zone. Bassokin microcuben kautta mikitettynä. huumorilla :)
http://soundclick.com/share.cfm?id=9410154

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
AngieRainbow
16.01.2011 21:59:04

trih: Microcube on mallintava (digidigi) ja niiden kanssa aina hankalempaa laittaa analogista säröpedaalia eteen. Mun testien perusteella microcuben ainoa mallinnus johon kannattaa säröpurnukkaa tarjota on jc clean. Sama pätee muihinkin cubekokoihin. Cuben tarkoitus mallintavana pelinä on tarjota ne soundit mitä soittaja haluaa eikä toimia säröpurkkien kera. Säröpurkeista saa eniten irti simppelin puhtaalla olevan putkivahvarin kanssa 12" elementillä, microcuben minielementti ei isoja soundeja luo.

Tää on nyt ot, mutta eikös Microcube ja muut oo ihan trankkupelejä? Tässä uskossa mä oon aina ollu... Jos oon väärässä, niin voisiko joku selventää mulle transistorin ja mallintavan eroa. Sorry ketjunaloittajalle, ku lähtee vika suuntaan, mutta mua kiinnostaa, ku oon omistanu useammankin rolandin siinä uskossa, että ovat transistorivahvistimia. Ehkä mulle on trankun ja mallintavan erot epäselviä...

What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
tepeh
16.01.2011 23:10:11

Transistorivahvistimet on rakenteeltaan putkivahvistimen kaltaisia, mutta ääntä vahvistaa transistorit. Ei putket.

Mallintava muistuttaa rakenteeltaan enemmän tietokonetta kuin putkivahvistinta.

Joku guru saa antaa kunnon vastauksen.

Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
Billsner
17.01.2011 09:37:52 (muokattu 17.01.2011 11:04:17)

Kokeilitko säröpedaalia vahvarin puhtaalle vai särön päälle? Onko kitara normaalivireessä vai alavireessä? Se 8" kaiutin ei tykkää jos sen läpi tuuttaa hirveästi alataajuuksia. Kaiutin alkaa "pieremään".

Supreme General Of Evil
elsewhere
17.01.2011 10:10:34 (muokattu 17.01.2011 10:11:07)

AngieRainbow: Tää on nyt ot, mutta eikös Microcube ja muut oo ihan trankkupelejä? Tässä uskossa mä oon aina ollu... Jos oon väärässä, niin voisiko joku selventää mulle transistorin ja mallintavan eroa. Sorry ketjunaloittajalle, ku lähtee vika suuntaan, mutta mua kiinnostaa, ku oon omistanu useammankin rolandin siinä uskossa, että ovat transistorivahvistimia. Ehkä mulle on trankun ja mallintavan erot epäselviä...

Mallintavassa vahvistimessa on mikroprosessori, jossa pyörii tietokoneohjelma, jonka tehtävänä on saada se ääni kuulostamaan samalta kuin jossain toisessa vahvistimessa. Ohjelmaan on rakennettu matemaattinen malli mallinnettavien vahvistimien ominaispiirteistä ja mallintavasta vahvistimesta riippuen se kuulostaa yleensä joko hyvältä tai sitten ei :) Mallintava vahvistin siis matkii muita, yleensä tunnettuja, vahvistimia.

Perinteisemmissä transistori-ja putkivahvistimissa taas ääni kulkee "vain" vahvistimen itsensä läpi, jolloin ainoat ominaispiirteet, jotka siihen tulevat, tulevat vahvistimen omasta elektroniikasta. Perinteinen vahvistin siis kuulostaa "itseltään". Trankku-ja putkivahvistimen tuottaman äänen välinen ero aiheutuu siitä, että vahvistusta lisättäessä kyseiset elektroniset komponentit käyttäytyvät eri tavalla, mistä joku elektroniikkagurumpi voi varmasti kertoa enemmän.

Kolmas nykyaikainen vahvistintyyppi on hybridivahvistin, jossa on etuasteessa yksi putki, jonka tehtävänä on auttaa mallintavaa tietokoneohjelmaa matkimaan putk(i)en käyttäytymistä aidommin, se kun on epälineaarista ja aika hankalasti mallinnettavaa muuten. Itselläni oli tällainen, VOX AD30VT, mutta minua ärsytti sen tapa olla kuulostamatta oikein "miltään". Ääni oli laadukasta ja nuppeja vääntelemällä sen sai kuulostamaan lähes kaikelta, mutta ei miltään oikein kunnolla. Nyt ei ole enää mallintavaa :)

~ Love broke out and I forgot it's war.
vvaltsu
17.01.2011 10:35:26

elsewhere:Trankku-ja putkivahvistimen tuottaman äänen välinen ero aiheutuu siitä, että vahvistusta lisättäessä kyseiset elektroniset komponentit käyttäytyvät eri tavalla, mistä joku elektroniikkagurumpi voi varmasti kertoa enemmän.

Putkietu- ja -pääteasteet tuottavat säröytyessään enemmän harmonisia kerrannaisääniä kuin transistorit = parempi soundi. Näin minä ainakin olen ymmärtänyt.

Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
Gimba
17.01.2011 10:47:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan cube 60:n, ja säröpuolen mallinnuksia tuntuu olevan mahdoton buustata säröpurkeilla. Esim. micro ampilla ei saa sooloja nostettua livetilanteessa yhtään. Kotioloissa tuosta saa kyllä hyviä saundeja.

Simo78
17.01.2011 11:06:03 (muokattu 17.01.2011 12:38:26)

Jucciz: Mitä tarkoitat jälkimmäisellä?

No sellainen stretoavahvari tottakait:-D. Ammattipiireissä taidetaan puhua transistoreista...

E: Aloittaja on näköjään ihan hyvältä pohjalla hakemassa vahvaria, marsun trankut on ihan hyviä hintaansa nähden! Heviä soundiin saa niissäkin ihan perinteisellä boostauksella(=laittaa säröä vahvarista ja sitten säröä esim boss sd-1:stä-->en jaksa tarkemmin tätä selittää)

AngieRainbow
17.01.2011 11:24:44

elsewhere: Mallintavassa vahvistimessa on mikroprosessori, jossa pyörii tietokoneohjelma, jonka tehtävänä on saada se ääni kuulostamaan samalta kuin jossain toisessa vahvistimessa. Ohjelmaan on rakennettu matemaattinen malli mallinnettavien vahvistimien ominaispiirteistä ja mallintavasta vahvistimesta riippuen se kuulostaa yleensä joko hyvältä tai sitten ei :) Mallintava vahvistin siis matkii muita, yleensä tunnettuja, vahvistimia.

Perinteisemmissä transistori-ja putkivahvistimissa taas ääni kulkee "vain" vahvistimen itsensä läpi, jolloin ainoat ominaispiirteet, jotka siihen tulevat, tulevat vahvistimen omasta elektroniikasta. Perinteinen vahvistin siis kuulostaa "itseltään". Trankku-ja putkivahvistimen tuottaman äänen välinen ero aiheutuu siitä, että vahvistusta lisättäessä kyseiset elektroniset komponentit käyttäytyvät eri tavalla, mistä joku elektroniikkagurumpi voi varmasti kertoa enemmän.

Kolmas nykyaikainen vahvistintyyppi on hybridivahvistin, jossa on etuasteessa yksi putki, jonka tehtävänä on auttaa mallintavaa tietokoneohjelmaa matkimaan putk(i)en käyttäytymistä aidommin, se kun on epälineaarista ja aika hankalasti mallinnettavaa muuten. Itselläni oli tällainen, VOX AD30VT, mutta minua ärsytti sen tapa olla kuulostamatta oikein "miltään". Ääni oli laadukasta ja nuppeja vääntelemällä sen sai kuulostamaan lähes kaikelta, mutta ei miltään oikein kunnolla. Nyt ei ole enää mallintavaa :)

Tämmöinen käsitys minullakin on suurinpiirtein ollut. Nyt vaan minulle epäselvää, että onko tuo Roland siis mallintava vai transistori. Huomasin että esim. nahkahousujen sivuilla samat rolandit löytyy sekä kohdasta transistorivahvistimet, että mallintavat...

Estranged
17.01.2011 11:40:58

AngieRainbow: Tämmöinen käsitys minullakin on suurinpiirtein ollut. Nyt vaan minulle epäselvää, että onko tuo Roland siis mallintava vai transistori. Huomasin että esim. nahkahousujen sivuilla samat rolandit löytyy sekä kohdasta transistorivahvistimet, että mallintavat...

Rolandin Cubet ovat mallintavia transistorivahvistimia.

"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666
deanman
17.01.2011 15:35:46

Billsner: Kokeilitko säröpedaalia vahvarin puhtaalle vai särön päälle? Onko kitara normaalivireessä vai alavireessä? Se 8" kaiutin ei tykkää jos sen läpi tuuttaa hirveästi alataajuuksia. Kaiutin alkaa "pieremään".

=========) alavirees oli joo tais olla puhas kanava...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti