Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara vedätyksiä Torilta..
1 2 3 4 5
aristoteles666
12.01.2011 22:10:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Mut teeppä joku suunnikas lätkälavalla. Eipä lähe heti samaa laatua mitä stratoissa tuppaa tulemaan.
 
no kun se on vaikeaa sahata suoraan, vinoon menee iisisti.
 
Mr. Speed
12.01.2011 22:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Mut teeppä joku suunnikas lätkälavalla. Eipä lähe heti samaa laatua mitä stratoissa tuppaa tulemaan.
 
Tämä varmaan tarkoitti sitä, että hyvää suunnikasta arvostetaan enempi, koska semmonen on vaikeampi tehdä ku perus strato?
 
:)
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
J.Hollström
12.01.2011 22:30:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Tämä varmaan tarkoitti sitä, että hyvää suunnikasta arvostetaan enempi, koska semmonen on vaikeampi tehdä ku perus strato?
 
:)

 
Näin on. Sen oksentelun seassa on vaikee keskittyä tekemään mitään laadukasta jälkee.
 
Mr. Speed
12.01.2011 22:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Näin on. Sen oksentelun seassa on vaikee keskittyä tekemään mitään laadukasta jälkee.
 
Nyt sä kyllä sekotat suunnikkaat ja leipälapiot.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
lavaamo
12.01.2011 23:06:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Näin on. Sen oksentelun seassa on vaikee keskittyä tekemään mitään laadukasta jälkee.
 
Ei ne niissä oikeissakaan pajoissa krapulassa niitä keppejä vässää, vähän nyt järkeä tohon sun touhuun.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Crossroad
13.01.2011 18:04:27 (muokattu 13.01.2011 18:05:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

p130: Väittäisin, että voi olla ihan aitokin. I-sarjanumeroiset "jenkkistratot" (jotka siis ovat oikeasti jenkeissä kasattuja japsistandardeja) ovat tuollaisia. Periaatteessa ihan ensimmäisissä voisi olla H-sarjanumerokin. Vaan kun vastaavastasta ei löydy mitään dokumenttia eikä pääse vertaamaan vierekkäin I-jenkin kanssa niin fiksuinta olettaa kuitenkin ensisijaisesti vedätykseksi...
 
Edit: Pleksi on tietysti ainakin vaihdettu...

 
Lisäkuvista näkyy serial Hxxx, mutta oletko nähnyt missään jenkki fenkussa kaulan juuressa stanssattuna MADE IN USA? Ja vieläpä lakan päälle..
 
aristoteles666
13.01.2011 18:26:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

randy rhoads: Lisäkuvista näkyy serial Hxxx, mutta oletko nähnyt missään jenkki fenkussa kaulan juuressa stanssattuna MADE IN USA? Ja vieläpä lakan päälle..
 
siinä oli niin hyvä kuva että sitä suurentamalla näki ettei se ole edes stanssattu. vaan jollain puikolla naputeltu, no , sillä ei ole väliä koska ikinä niissä ei ole moista ollut.
 
p130
14.01.2011 08:32:07 (muokattu 14.01.2011 08:33:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

randy rhoads: Lisäkuvista näkyy serial Hxxx, mutta oletko nähnyt missään jenkki fenkussa kaulan juuressa stanssattuna MADE IN USA? Ja vieläpä lakan päälle..
 
Itseäni lainaten: I-sarjanumeroiset "jenkkistratot" (jotka siis ovat oikeasti jenkeissä kasattuja japsistandardeja) ovat tuollaisia. ja vahvistusta löytyy Fenderin supportista ( http://www.fender.com/support/articles/u-s-instruments-product-dating ) I(XXXXXXX) A limited number of these "I" series guitars were made in 1989 and 1990. They were made for the export market and have "Made in USA" stamped on the neck heel.
 
Ja kyllä, olen verrannut vierekkäin I-sarjanumeroista "jenkkistratoa" ja I-sarjanumeroista japsistandardia. Tasan samat laitteet lukuunottamatta noiden kuvien mukaista Made in USA-tekstiä.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
marco_albertz
14.01.2011 11:35:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä luulette, nouseeko japsi-Fenkun arvo sillä ratkaisevasti, että siihen lyö stanssilla tai jollain muulla tavalla made in USA- merkinnän? Vai olisko kuitenkin liian riskaabelia alkaa lyömään itse tuollaisia? Voi mennä vituralleen tai sitten tulee uskottavuusongelma myynnissä, kun vetelee merkintöjä minne sattuu. Kannattaa kysyä myyjältä suoraan onko se kusetusta niin asiaa ehkä selviää.
 
Ei kannata luottaa noissa mikeissä muuten siihen, että näyttävät vanhoilta/ vintagelta päällisin puolin.
 
Jotkut osaavat näppärästi tummentaa uusia mikkien kuoria niin, että jossain vintage-kitarassa voi olla hyvinkin tummentuneet mikit, mutta ovat todellisuudessa tummennettu kahvilla tms. aineilla.
 
Mutta eikö se saundi ole kuitenkin lähtökohta? Kandee varmistaa, että myyjällä on halutunlainen vahvistin ja jollei ole niin vie mukanaan oman vahvistimen.
 
The hand and fingers are the second most sensitive areas of the body.
Hanok
14.01.2011 20:43:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marco_albertz: Ei kannata luottaa noissa mikeissä muuten siihen, että näyttävät vanhoilta/ vintagelta päällisin puolin.
 
Kai tiesit että Straton mikeissä on irralliset kuoret? Eli mikin voi oikein näppärästi vaihtaa ja jättää alkuperäisen kuoren paikalleen.
hallu
14.01.2011 23:37:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi hyvät ihmiset sentään. Jos nyt ollaan ostamassa 500-600 euron stratoa käytettynä, niin eiköhän sitä soittamiseen olla ostamassa joten senkun kokeilee sitä kitaraa, että tuntuuko ja kuulostaako sellaiselta kun pitää. Jos kitara on hyvä, niin mitä väliä sillä on missä se on tehty? Täällä porukat vannoo ameriikan kitaroiden nimeen, että ne on niin paljon parempia. Jos se paremmuus ei ilman ruuvimeisseliä selviä, niin onko sillä ihan oikeasti enää väliä?
 
Jos taas on ostamassa keräilyharvinaisuutta, niin tietenkin on hyvä asioista vähän ottaa selvää. Itse en kyllä antaisi omaa kitaraani kenenkään purkaa. Ehkä voisi ajatella, että myyjä vaikka arvioituttaa kitaran jollakin tunnustetulla alan asiantuntijalla (näinhän taiteessakin tehdään eli käytetään aitoustodistuksia etc.).
 
Jos taas haluaa arvokkaan kitaran halvalla, niin silloin pitää ottaa harkittu riski ja muistaa, että jos jokin on liian hyvää ollakseen totta, niin se ei ole totta. Mutta talouden peruslakihan on, että tuotto korreloi otettuun riskiin.
 
Noin ylisummaan minä olen sitä mieltä, että ihmiset tekevät kaikenlaista kauppaa keskenään. Autoja, veneitä, prätkiä, etc. myydään ja ostetaan kaiken aikaa eikä siinä paljoa taida kuluttajasuoja päteä kun yksityisen ihmisen kanssa kauppaa tehdään. Aika iso asia saa olla kyseessä, ennen kuin siitä mitään tutkintapyyntöjä aletaan poliisille tekemään. Ainakin muussa kaupassa homma menee simppelisti, että kauppatavara nähdään ja ostetaan sellaisena kuin se on ja sitten pidetään mölyt mahassa.
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin
VeryHumis
15.01.2011 21:13:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hallulle plussaa, erittäin hyvin sanottu!
 
"Ei se väärin oo!"
aristoteles666
15.01.2011 23:12:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllähän kitaran saa ostaa niin kuin haluaa, vaikka näkemättä ja kokeilemattakin jos haluaa.
 
lavaamo
15.01.2011 23:15:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kyllähän kitaran saa ostaa niin kuin haluaa, vaikka näkemättä ja kokeilemattakin jos haluaa.
 
No helppohan se on jokin Pacifica etsiä lähimaastosta ja käydä testaamassa, mutta jos haluaa jotain vähän parempaa ja harvinaisempaa niin ei välttämättä olekkaan enää itsestäänselvyys.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Crossroad
16.01.2011 12:38:21 (muokattu 16.01.2011 12:38:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Voi hyvät ihmiset sentään. Jos nyt ollaan ostamassa 500-600 euron stratoa käytettynä, niin eiköhän sitä soittamiseen olla ostamassa joten senkun kokeilee sitä kitaraa, että tuntuuko ja kuulostaako sellaiselta kun pitää. Jos kitara on hyvä, niin mitä väliä sillä on missä se on tehty? Täällä porukat vannoo ameriikan kitaroiden nimeen, että ne on niin paljon parempia. Jos se paremmuus ei ilman ruuvimeisseliä selviä, niin onko sillä ihan oikeasti enää väliä?
 
Jos taas on ostamassa keräilyharvinaisuutta, niin tietenkin on hyvä asioista vähän ottaa selvää. Itse en kyllä antaisi omaa kitaraani kenenkään purkaa. Ehkä voisi ajatella, että myyjä vaikka arvioituttaa kitaran jollakin tunnustetulla alan asiantuntijalla (näinhän taiteessakin tehdään eli käytetään aitoustodistuksia etc.).
 
Jos taas haluaa arvokkaan kitaran halvalla, niin silloin pitää ottaa harkittu riski ja muistaa, että jos jokin on liian hyvää ollakseen totta, niin se ei ole totta. Mutta talouden peruslakihan on, että tuotto korreloi otettuun riskiin.
 
Noin ylisummaan minä olen sitä mieltä, että ihmiset tekevät kaikenlaista kauppaa keskenään. Autoja, veneitä, prätkiä, etc. myydään ja ostetaan kaiken aikaa eikä siinä paljoa taida kuluttajasuoja päteä kun yksityisen ihmisen kanssa kauppaa tehdään. Aika iso asia saa olla kyseessä, ennen kuin siitä mitään tutkintapyyntöjä aletaan poliisille tekemään. Ainakin muussa kaupassa homma menee simppelisti, että kauppatavara nähdään ja ostetaan sellaisena kuin se on ja sitten pidetään mölyt mahassa.

 
Aika Jeesus tekstiä. Nuo ovat omia kärjistettyjä mielipiteitäsi. Meinaatko, että on ok myydä kitara ihan vika tiedoilla, jos se on käteen sopiva kuitenkin? Minulla ei tulisi mieleenkään ostaa jotain, jos en tiedä mitä olen ostamassa, mutta ajatellaan asiaa vaikka niin, että joku on säästänyt rahaa ostaakseen laadukkaamman kitaran ja kaverilla on nmielessä ostaa esim usa-62 vintage reissue strato, kun ne ovat kuulemma hyviä. Torilta löytyykin sopiva strato, jota myyjä kauppaa sellaisena. Speksien mukaan kyseessä on juuri tuollainen malli. Kitaran saavuttua selviää kuitenkin että kyseessä on Meksikon vastaava malli,mutta soittotuntumaltaan upea kitara, joten turha napista myyjälle kun on hienosti soiva kapine, eikä maksanut kuin 1100€.
Ei kitaran tarvitse olla custom pajalla tehty ennenkuin speksien täytyy pitää paikkansa.
Mitä tulee siihen USA/Mex tai Gibson vs Tokai paremmuuteen se on ihan toinen juttu, mutta et sinäkään varmaan osta autoa mikä näyttää erehdyttävästi Ladalle, mutta siinä on Audin logo ja ajettavuus on hyvä. Mitä häh? Tai mistä sinusta tietää.
 
Confidentum
16.01.2011 13:24:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

randy rhoads: Aika Jeesus tekstiä. Nuo ovat omia kärjistettyjä mielipiteitäsi. Meinaatko, että on ok myydä kitara ihan vika tiedoilla, jos se on käteen sopiva kuitenkin? Minulla ei tulisi mieleenkään ostaa jotain, jos en tiedä mitä olen ostamassa, mutta ajatellaan asiaa vaikka niin, että joku on säästänyt rahaa ostaakseen laadukkaamman kitaran ja kaverilla on nmielessä ostaa esim usa-62 vintage reissue strato, kun ne ovat kuulemma hyviä. Torilta löytyykin sopiva strato, jota myyjä kauppaa sellaisena. Speksien mukaan kyseessä on juuri tuollainen malli. Kitaran saavuttua selviää kuitenkin että kyseessä on Meksikon vastaava malli,mutta soittotuntumaltaan upea kitara, joten turha napista myyjälle kun on hienosti soiva kapine, eikä maksanut kuin 1100€.
Ei kitaran tarvitse olla custom pajalla tehty ennenkuin speksien täytyy pitää paikkansa.
Mitä tulee siihen USA/Mex tai Gibson vs Tokai paremmuuteen se on ihan toinen juttu, mutta et sinäkään varmaan osta autoa mikä näyttää erehdyttävästi Ladalle, mutta siinä on Audin logo ja ajettavuus on hyvä. Mitä häh? Tai mistä sinusta tietää.

 
Aattelepas vasemmallakin aivopuoliskolla tuo Hallun teksti, jotennii ihan toisella tavalla ymmärsin se jutun ja täysin oon sammoo mieltä Hallun kanssa. Toki pitää tietää mitä ostaa, mutta soitto-ominaisuudet ratkaisee, ei merkki/malli varsinkin noissa käyttökitaroissa. Kusetukset, joista sinä puhut, on sitte asia erikseen.
 
Kaiuttimesta kuuluu ääniä
Crossroad
16.01.2011 14:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Aattelepas vasemmallakin aivopuoliskolla tuo Hallun teksti, jotennii ihan toisella tavalla ymmärsin se jutun ja täysin oon sammoo mieltä Hallun kanssa. Toki pitää tietää mitä ostaa, mutta soitto-ominaisuudet ratkaisee, ei merkki/malli varsinkin noissa käyttökitaroissa. Kusetukset, joista sinä puhut, on sitte asia erikseen.
 
Vasen aivopuolisko on vielä tyhjempi kuin oikea, mutta tottakai loppupeleissä minullakin ratkaisee se mikä on soittotuntuma kitarassa maksoi se vähän tai paljon, mutta ei se oikeuta myymään virheellisillä tiedoilla kamaa. Faktat on faktoja ja soittotuntumat ym ei muuta niitä mihinkään.
 
J.RA
17.01.2011 06:27:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai kusetus on aina kusetusta. Minä ainakin myyjänä kerron sen minkä tiedän ja olen antanut vielä palauttaa kitaran jos jotain vikaa ilmenee tai ei ole tyytyväinen, tosin kukaan ei ole vielä ollut. En nyt ammatikseni näitä kyllä myykään.
 
Se joka kaivaa ruuvimeisseliä taskusta kun tulee kitaraa multa ostamaan niin kyllä ohjataan samantien ulko-ovelle. Noi jutut kuuluu johonkin keräilyharvinaisuuksiin, mutta kuinka moni oikeasti meistä on ostanut jotain 60 luvun fenkkuja? niin.
 
Ja onko sillä loppupeleissä mitään merkitystä vaikka esim mikit olisi vaihdettu jos se vaan soundaa hyvältä?? Tietysti jos egonjatkeeksi ostaa niin... Luulen kyllä että suurimman osan mielestä kun kuulee että mikit otkin jotkut noname niin soundikin kuullostaa heti huonommalta... :D
 
www.circusnecropolis.com Katsasta uusi demo! ^^
Twinkle
17.01.2011 06:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.RA: Ja onko sillä loppupeleissä mitään merkitystä vaikka esim mikit olisi vaihdettu jos se vaan soundaa hyvältä??
 
Periaatteessa ei, mutta käytännössä kauppaa käydään tuotteista ja jos tuote ei ole sitä mitä oletuksena se voisi olla (eri mikit, hardware tms) niin kyllähän se vaikuttaa siihen kauppatapahtumaan. Sitä myöten itse ainakin kannustan siihen, että ihmiset dokumentoi myynnissä olevat tuotteet mahdollisimman tarkkaan ja asianmukaisesti. Sitten ei tule mitään sanomista jälkeenpäin.
 
Mutta niin, jos ajatellaan ihan soittimen funktiota niin eihän sillä mitään väliä ole että mitä siellä on kunhan se tekee mitä pitää. Toki siinä on aina se, että vaihdetut osat muuttaa tuotteen käytännön arvoa, että pelkästään funktionsa perusteella kamaa ei voi myydä kun loppupeleissä käydään kauppaa aina esineistä eikä soundista.
 
hallu
17.01.2011 17:28:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

randy rhoads: Aika Jeesus tekstiä. Nuo ovat omia kärjistettyjä mielipiteitäsi. Meinaatko, että on ok myydä kitara ihan vika tiedoilla, jos se on käteen sopiva kuitenkin? Minulla ei tulisi mieleenkään ostaa jotain, jos en tiedä mitä olen ostamassa, mutta ajatellaan asiaa vaikka niin, että joku on säästänyt rahaa ostaakseen laadukkaamman kitaran ja kaverilla on nmielessä ostaa esim usa-62 vintage reissue strato, kun ne ovat kuulemma hyviä. Torilta löytyykin sopiva strato, jota myyjä kauppaa sellaisena. Speksien mukaan kyseessä on juuri tuollainen malli. Kitaran saavuttua selviää kuitenkin että kyseessä on Meksikon vastaava malli,mutta soittotuntumaltaan upea kitara, joten turha napista myyjälle kun on hienosti soiva kapine, eikä maksanut kuin 1100€.
Ei kitaran tarvitse olla custom pajalla tehty ennenkuin speksien täytyy pitää paikkansa.
Mitä tulee siihen USA/Mex tai Gibson vs Tokai paremmuuteen se on ihan toinen juttu, mutta et sinäkään varmaan osta autoa mikä näyttää erehdyttävästi Ladalle, mutta siinä on Audin logo ja ajettavuus on hyvä. Mitä häh? Tai mistä sinusta tietää.

 
No kenenkäs muun mielipiteitä mä täällä laukoisin kuin omiani;-)
EI tietenkään kusettaminen ole oikein, mutta yleensä noista käyttökitaroiden kohdalla ei paljoa kauppakirjoja kirjoitella (kuinka moni edes kuittia kirjoittaa ostajalle?), niin ollaan ihan puhtaasti sana vastaan sana tilanteessa. Jos joku on niin kunniaton paskiainen, että myy sulle mexikon mikit amerikkalaisina, niin onko sulla jotain syytä olettaa, että se käyttäytyisi sen kunniallisemmin sitä asiaa jälkeenpäinkään selviteltäessä? Kyllähän se homma niin vaan yleensä menee, että kauppatavara tsekataan paikanpäällä ilman ruuvaria ja kun töpseli pannaan vahvistimeen, niin silloin mikeistä selviää kaikki mitä niistä pitää tietää (saundi joko on sitä mitä pitää tai sitten ei ole). Totta kai sitä pitää tehdä muitakin havaintoja, mistä voi päätellä myyjän jauhojen puhtauden (menetkä myyjän kotiin testaamaan tuotteen vai vaihtaako tavara omistajaa jollakin syrjäisellä kujalla aamuyön tunteina liian halvalla). Jos sen kitaran haluaa saada olennaisesti halvemmalla kuin sellaisen kitaran käypä arvo on, niin silloin on todennäköisempää, että kauppaan liittyy jotakin hämäräperäistä. Totta kai pitää yrittää selvittää myyjästä kaikki mitä on selvitettävissä. Kuitenkin asia nyt vaan on niin, että kokematon ostaja, joka ei tiedä mitä haluaa, voi joutua kusetetuksi kaupassa ja sellaista se on ollut kautta maailman sivu.
 
Totta kai kun aletaan tehdä kauppaa arvokkaamilla kamppeilla, niin sitten jo vähän kysellään enemmän papereiden, todistusten, kuittien perään ja kaupasta saatetaan tehdä kirjallisia sopimuksia ja kukaties ottaa kaveri mukaan todistajaksi.
 
Kuitenkin kun yksityiset henkilöt käyvät keskenään kauppaa, niin kaupan osapuolet ovat tasavertaisessa asemassa ja ostajan "omavastuu" on isompi kuin jos kauppaa käytäisiin liikkeen kanssa, jolloin ostaja nauttii kuluttajan suojaa.
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «