Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vähän pompsahti hinnat
1 2 3
blues guitar
06.01.2011 12:01:56 (muokattu 06.01.2011 12:07:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi hyvä puoli siinä on kun tilaa ulkomailta.
Nimittäin se, että ostetaan testaamatta ja sitten myydään torilla.
Tosi hyvät valikoimat nykyjään tuolla meidän omalla torilla. Tietenkin ostajan kannattaa varmistaa ettei maksa uuden hintaa tai jopa yli.
 
Nimim. Tyytyväinen Toriasiakas
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Knoppix
06.01.2011 16:02:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sääh... Juuri kun rupeaa olemaan rahaa uuteenstratoon, niin hintaa nostetaan 200e. Ei ole köyhällä varaa. Pitää ruveta ostamaan saksasta. :(
 
"Minun tiedetään menettäneen malttini, kun asiat eivät ole menneet suunnitelmieni mukaan."
nakedzen
06.01.2011 20:09:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Imper: Kainny ku ne tehdään Briteissä eikä dollarialueella.
 
Niin, eikös tuo se minun kirjoitukseni pointti ollutkin?
penatuna
06.01.2011 20:42:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässähän käy niin ,että kun thomannilla paremmat takuut,
tilaukset loppuu dv247:ta ja porukka siirtyy saksanmaalle.

 
Taitaa DV247:ssa olla neljän vuoden takuu, Thomannissa kolmen... Ei muuta.
 
Borlag
06.01.2011 20:48:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: Taitaa DV247:ssa olla neljän vuoden takuu, Thomannissa kolmen... Ei muuta.
 
DV247:ssa ei kuitenkaan vastata sähköposteihin, eikä puheluihinkaan kun taas Thomannilla vastataan heti... Eikä kyllä toimiteta koko tilaustakaan, vain osa. Ei muuta.
 
Y3J
06.01.2011 22:00:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Borlag: DV247:ssa ei kuitenkaan vastata sähköposteihin, eikä puheluihinkaan kun taas Thomannilla vastataan heti... Eikä kyllä toimiteta koko tilaustakaan, vain osa. Ei muuta.
 
Paska tuuri sulla, ei mitään ongelmia ole lukuisten tilausten kanssa ollut tähän mennessä. Viesteihin ja soittoihin vastattu todella nopeasti ainakin omissa tapauksissani.
 
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
-KK-
07.01.2011 00:09:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseessä on Fenderin tekemä hintojen korotus. Näin kerrottin mm. Nevada Musicissa ja Tammerpianossa.
 
McNulty
07.01.2011 00:18:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-KK-: Kyseessä on Fenderin tekemä hintojen korotus. Näin kerrottin mm. Nevada Musicissa ja Tammerpianossa.
 
On siinä vähän muutakin, ainakin DV247:n kohdalla.
Nyt kun lainarahat on pelattu niin pitää alkaa tuottamaan jotain voittoakin. Ideahan näissä nettikaupoissa on juuri se, että ensin tullaan rytinällä markkinoille, myydään kamaa vaikka persnetolla kunhan saadaan asiakkaita ja nimeä tutuksi. Tämän jälkeen hintoja korotellaan kun pitää ruveta maksamaan lainanlyhennyksiä sekä palkkojakin. Sama ilmiö toistuu ihan jokaisen webstoren kohdalla.
 
Etenkin alalla jossa katteet ovat pieniä... verrattuna esim. optikoihin, vaatepuoteihin jne.
 
functioning like the scissors, cut the tall ones!
-KK-
07.01.2011 00:44:09 (muokattu 07.01.2011 00:49:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On siinä vähän muutakin, ainakin DV247:n kohdalla.
 
Onko muittenkin kuin F-pajan tuotteiden hintoihin tullut DV:llä isoja korotuksia?
Itse en ole seuraillut.
 
Persnetolla myymiseen en oikein usko ainakaan pitemmän päälle. Voisiko olla niin, että suurimmat jälleenmyyjät saavat myös suurimmat alennukset tukkureilta.
 
slapvete
07.01.2011 01:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: että olemme eläneen aikaa jossa tavara on on ihan tolkuttoman halpaa (siis liian halpaa) ja tällaiset hinnankorotukset, vaikka ne tulisivatkin vain verojen muodossa ovat kuitenkin hyvästä laajemmin nähtynä. Parasta olisi tietenkin se, että tavara kallistuisi ihan oikeasti lähemmäs sitä tasoa mitä se oikeasti maksaa, mutta verokin on parempi kuin ei mitään.
 
Joko tässä trollataan ammattimaisesti tai sitten mä haluan samat lääkkeet kuin tuon kirjoittaja.
 
Helmenä nostaisin esiin tämän statementin:
 
Parasta olisi tietenkin se, että tavara kallistuisi ihan oikeasti lähemmäs sitä tasoa mitä se oikeasti maksaa, mutta verokin on parempi kuin ei mitään.
 
Vetää sanattomaksi moinen kuluttajan ja veronmaksajan puolella oleva talousnerous.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
ninos
07.01.2011 11:12:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-KK-: Onko muittenkin kuin F-pajan tuotteiden hintoihin tullut DV:llä isoja korotuksia?
Itse en ole seuraillut.

 
DV:tä en ole seurannut mutta Dolphinmusicilla pompsahtelee myös.
 
Hayden Mini Mofo
 
Viime viikon perjantaina: 268€
 
Tänään: 329€
 
Eli samoissa hinnoissa ollaan kuin Thomannilla.
 
Sydämen pohjalta.
hallu
07.01.2011 17:08:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Joko tässä trollataan ammattimaisesti tai sitten mä haluan samat lääkkeet kuin tuon kirjoittaja.
 
Helmenä nostaisin esiin tämän statementin:
 

 
Vetää sanattomaksi moinen kuluttajan ja veronmaksajan puolella oleva talousnerous.

 
En halua alkaa täällä nokittelemaan, mutta sen verran pitää sanoa ettei tuo ollut trolli, vaan olen ihan oikeasti tuota mieltä (ainakin nyt, esitä parempi, niin ehkä muutan mielipidettäni). Ajattelinkin, että tuon kirjoittamisessa piilee pieni riski tulla ymmärretyksi provokaatioksi, mutta halusin tuoda oman hiukan trendistä poikkeavan mielipiteeni soppaan, vaikka nyt näyttää siltä että tämä on ehkä vähän väärä paikka alkaa aukoa päätään yhteiskunnallisesta näkökulmasta. Olen vain aina ajatellut, että keskustelufoorumit ovat keskustelua varten.
 
Näkemyksesi talousneroudestani on ehkä tarpeettoman mairitteleva. Olen vain tavallinen alempaa keskiluokkaa oleva työtä tekevä ihminen.
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
trih
07.01.2011 17:39:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: En halua alkaa täällä nokittelemaan, mutta sen verran pitää sanoa ettei tuo ollut trolli, vaan olen ihan oikeasti tuota mieltä (ainakin nyt, esitä parempi, niin ehkä muutan mielipidettäni). Ajattelinkin, että tuon kirjoittamisessa piilee pieni riski tulla ymmärretyksi provokaatioksi, mutta halusin tuoda oman hiukan trendistä poikkeavan mielipiteeni soppaan, vaikka nyt näyttää siltä että tämä on ehkä vähän väärä paikka alkaa aukoa päätään yhteiskunnallisesta näkökulmasta. Olen vain aina ajatellut, että keskustelufoorumit ovat keskustelua varten.
 
Näkemyksesi talousneroudestani on ehkä tarpeettoman mairitteleva. Olen vain tavallinen alempaa keskiluokkaa oleva työtä tekevä ihminen.

 
Paluu aikaan ennen markan devalvointia? Nykyrahassa Gibson Les Paul Custom uutena 1500€. Explorer ja Flying V 600€. Hinnat voi sitten valtion taholta tuplata jos siltä tuntuu :).
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Spiral
07.01.2011 17:56:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: En halua alkaa täällä nokittelemaan, mutta sen verran pitää sanoa ettei tuo ollut trolli, vaan olen ihan oikeasti tuota mieltä (ainakin nyt, esitä parempi, niin ehkä muutan mielipidettäni).
 
Heitän kysymyksen väliin...
Miksi on parempi että tavarat ovat kalliimpia?
 
oiva tumpeloinen
07.01.2011 18:06:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Heitän kysymyksen väliin...
Miksi on parempi että tavarat ovat kalliimpia?

 
Ilmeisesti myyjät ja valmistajat myyvät liian halvalla, ja niille jää liian pienet siivut. Ihan samaa mieltä ne olis Ameriikan ihmemaassakin. Kummasti ne kuitenkin jaksaa tehdä paskoilla katteilla hommaa vuodesta toiseen. Taitaa olla rakkaudesta alaan.
slapvete
07.01.2011 18:37:21 (muokattu 07.01.2011 18:42:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Näkemyksesi talousneroudestani on ehkä tarpeettoman mairitteleva. Olen vain tavallinen alempaa keskiluokkaa oleva työtä tekevä ihminen.
 
Etenkin tämän valossa on käsittämätöntä, että hingut korkeampien verojen ja hintojen perään.
 
Eikö riitä, että Suomi on euroalueen kallein maa ja verotus maailman korkeimpia? Pitäisikö tuo meidän alv nostaa vielä suoraan vaikka 35 %:iin, ettei vain olisi mikään vahingossakaan "liian halpaa"?
 
Eikä kukaan valmista persnetolla soittimia. Kyllä jokainen välikäsikin laskee katteen toiminnalleen. Jos luulee, että Fender tai Gibson on pelastusarmeijameiningillä pyöriviä putiikkeja, niin varmaan uskoo yhä joulupukkiinkin.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
hallu
07.01.2011 19:43:10 (muokattu 07.01.2011 19:45:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Heitän kysymyksen väliin...
Miksi on parempi että tavarat ovat kalliimpia?

 
No en tarkoittanut kalliimpia yksiselitteisesti, vaan oikean hintaisia. Tällä hetkellä se oikea hinta olisi kalliimpi koska tavarat pääsääntöisesti (poikkeuksiakin on) on liian halpoja. Tuohon "miksi" kysymykseen vastaisin, että sosiaalisen tasa-arvon, ympäristön, raaka-aineiden kunnioittamisen, etc. vuoksi. Hintojen mielivaltainen nostaminen ei suoraan välttämättä auttaisi noihin kaikkiin, mutta noiden kaikkien asioiden kuntoon laittaminen johtaisi hintojen nousuun.
 
Se että vaadimme ja himoitsemme aina vain halvempia tuotteita ja teemme valintojamme tuon vaatimuksen pohjalta tarkoittaa sitä, että annamme mandaatin sille, että tavaroita tuotetaan orjatyöllä ja ongelmajätteet kipataan takapihalle. Sama ahneus, joka saa meidät vaatimaan aina vain halvempia hintoja, saa kiinalaisen meijerin johtajan sekoittamaan myrkkyä äidinmaidon vastikkeeseen (että sen proteiinipitoisuus tms. nousisi ja siitä saisi paremman hinnan).
 
Toki pelkällä hintojen nousulla, vaikkapa verojen muodossa olisi myös suotuisia vaikutuksia. Silloin kulutuskysyntä vähenisi (tai ainakin kysynnän kasvu hidastuisi), mikä pitkän päälle johtaisi tuotannon supistamiseen ja sen lieveilmiöiden vähenemiseen. Tavallisen duunarin ostovoiman kasvu on niin mieletön, että se ei selity pelkällä tuottavuuden kasvulla, vaan me varastetaan halpoja kitaroita tulevilta sukupolvilta.
 
Jos miettii mikä se oikea hinta on niin aika lähelle sitä pääsee kun katsoo mitä ylisummaan länsimaissa tuotetut tavarat maksavat. Miettikää paljonko kitara maksaa, jos sen rakentajalla on sosiaaliturva, eläke ja työajat. Jos sen materiaali ei olisi peräisin laittomasti hakatuista metsistä ja jos se olisi valmistettu tiukkojen ympäristönormien maassa.
 
Pahinta kaksinaismoraalia ja jeesustelua on länsimainen ilmastopuuhastelu ja nousevien talouksien kritisointi milloin mistäkin, kun samaan aikaan haikailemme aina vain halvempaa tavaraa ihan kuin sitä ei vielä olisi riittävästi.
 
Itsekin ostan niitä halpoja tavaroita, mutta ainakaan en halua julkisesti kuvitella, että satanen edustaisi jotenkin "oikeaa" hintaa kitarasta. Kyse ei ole markkinoista tai markkinataloudesta, vaan likaisen työn ulkoistamisesta toisten tehtäväksi ja sen valheen uskomisesta.
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
Artist
07.01.2011 20:06:40 (muokattu 07.01.2011 20:08:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:
Miettikää paljonko kitara maksaa, jos sen rakentajalla on sosiaaliturva, eläke ja työajat. Jos sen materiaali ei olisi peräisin laittomasti hakatuista metsistä ja jos se olisi valmistettu tiukkojen ympäristönormien maassa.

 
Tuollaisiakin kitaroita on saatavilla, ja monet sellaisia ostaakin.
 
Se, että mahdollisimman halvalla tehdyn perus bulkkikaman hintoja nostetaan yhtäkkiä, ei juurikaan muuta niiden tuotantoon liittyviä ongelmia, vaan yleensä kate katoaa jonkun muun taskuun.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Christeraser
07.01.2011 20:11:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BKPkin nostanut ainakin joidenkin humppareiden ostalta 99GBPstä 104GBPhen.
About 5% siis.
 
www.bareknucklepickups.co.uk
hallu
07.01.2011 20:22:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Artist: Tuollaisiakin kitaroita on saatavilla, ja monet sellaisia ostaakin.
 
Se, että mahdollisimman halvalla tehdyn perus bulkkikaman hintoja nostetaan yhtäkkiä, ei juurikaan muuta niiden tuotantoon liittyviä ongelmia, vaan yleensä kate katoaa jonkun muun taskuun.

 
Joo, juuri noinhan se tietenkin on. Toisaalta niitä yli halpoja bulkkituotteita ostettaisiin vähemmän jos niiden hintoja nostettaisiin. Mutta joo, nyt musta tuntuu että olen niin syvällä itse kaivamassani kuopassa etten tiedä pääsenkö täältä omin voimin ylös:-).
 
Tarkoitus oli vain heittää vähän poikkeavaa mielipidettä kehiin ettei keskustelu menisi yksipuoliseksi hintojen taivasteluksi. Vaan päädyinkin väsäämään pateettisen ja pahimmalla tavalla jeesustelevan vuodatuksen, kun erehdyin lähtemään jatkamaan tuota juttua vaikka jo näin mitä oli tulossa.
 
Nyt mä taidan tukkia turpani ja toivoa, että tuo kommenttini katoaa unohduksiin ikuisiksi ajoiksi ;-).
 
Anteeksi häiriö.
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «