Muusikoiden.net
05.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: POD, mutta mikä
1
Zeeboo
31.12.2010 21:03:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valistakaa tietämätöntä. Mitä muuta olennaista eroa on POD XT:llä ja XT livellä, X3:lla ja X3 livellä kuin lootan malli? Kotistudion varustukseen jommasta kummasta parista jompaa kumpaa pähkäilen.

Kiitos ja hyvää uutta vuotta.

White men can't Monk
Neponen
31.12.2010 21:45:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

XT Live on ollut ja loistopeli OLI!

Piti myydä rahapulan vallatessa!

"Quality means doing it right, when no one is looking." - Henry Ford
Grugi
31.12.2010 21:47:09

Anteeksi ja kiitos mutta oletkos harkinnut uusia POD HD 300, 400 ,500 malleja?

http://line6.com/podhd/

SDMF
Zeeboo
31.12.2010 21:55:16

Grugi: Anteeksi ja kiitos mutta oletkos harkinnut uusia POD HD 300, 400 ,500 malleja?

http://line6.com/podhd/

Kyllähän nuokin ovat mielessä käyneet, ja tuubin soundinäytteiden perusteella hyviä koneita. Pitäisi päästä vaan itse ottamaan tyypit (niinkuin noista muistakin). 400:nen kiinnostaisi, mutta noita ei ole torilla käytettynä näkynyt ;)

White men can't Monk
Point
31.12.2010 22:54:43

Xt Live on hyvä, eikä maksa käytettynä paljoa.

Laiha kahvi on kuin kitarasoundi ilman keskiääniä.
Jasma
31.12.2010 23:36:53 (muokattu 31.12.2010 23:39:36)

Zeeboo: Valistakaa tietämätöntä. Mitä muuta olennaista eroa on POD XT:llä ja XT livellä, X3:lla ja X3 livellä kuin lootan malli? Kotistudion varustukseen jommasta kummasta parista jompaa kumpaa pähkäilen.

Kiitos ja hyvää uutta vuotta.

ihan mutua heittelen, mutta kuulopuheiden mukaan X3 sisältää nuo modelpakit, kun taas XThen ne joutuu hommaamaan erikseen. itselläni on about 5v ollut xt live ja ei valittamista löydy, model päkit tietty hommattuna. X3ssa rauta/liitännät ilmeisesti monipuolisemmat, eli saa kytkettyä vokaalit samaan syssyyn, basson soittaminen onnistuu kyllä molemmilla jos haluaa. mielestäni melkein sama kumman noista ostat, taitaa olla samoilla piirustuksilla ja raudoilla toteutettu. korjatkeehan viisaammat taasen. anywho oli miten oli kumpi vaan ja xt luonnollisesti halvemmalla käytettynä.

Zeeboo
01.01.2011 09:55:58 (muokattu 01.01.2011 09:57:18)

Kiitoksia vinkeistä, ja hyvää alkanutta!

Palaan vielä tuohon "mitä-eroa" juttuun. Meneekö aivan käpälilleen oletus, että X3 ja X3 Liven ero on ainoastaan lootan mallissa, samoin kuin XT:n ja XT Liven?

Koetin etsiä, vaan en löytänyt tietoa, että löytyneekö kummastakaan, XT- tai X3-perheestä, kunnon etusia akustiselle? X3:ssa näyttäisi olevan laululle & akkarin mikitykselle tarpeet, mutta mitenköhän toimii sitten pietso tms suoraan pöytään näiden kanssa?

White men can't Monk
saastara
01.01.2011 13:27:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo: Kyllähän nuokin ovat mielessä käyneet, ja tuubin soundinäytteiden perusteella hyviä koneita. Pitäisi päästä vaan itse ottamaan tyypit (niinkuin noista muistakin). 400:nen kiinnostaisi, mutta noita ei ole torilla käytettynä näkynyt ;)

Psssstt.. Hd300 myynnissä torilla. Vinkvink.

spacemonkeyevolution
01.01.2011 15:10:24 (muokattu 01.01.2011 15:16:58)

Zeeboo: Palaan vielä tuohon "mitä-eroa" juttuun. Meneekö aivan käpälilleen oletus, että X3 ja X3 Liven ero on ainoastaan lootan mallissa, samoin kuin XT:n ja XT Liven?

No ei hirveästi mene pieleen. Kuten kuvistakin näkyy, live malleissa on niitä polkimia mukana ja ohjailu onnistuu tosiaan jalkapelillä, kun taas munuaisissa joutuu käsin säätämään. Molemmat on säädettävissä myös koneen kautta. Mitä eroa sitten XT:llä ja X3:lla, niin tarkat speksit löytyy netistä, mutta ehkä itselle päällimmäisenä tulee mieleen, että X3:ssa on kaikki model packit mukana suoraan ja siinä on dual tone -ominaisuus, eli kahta vahvistin simulaatiota voi käyttää yhtäaikaisesti. Itse ainakin kaikista mieleisimmät soundit tuosta X3:sta olen tuota dual tonea hyväksi käyttäen löytänyt. Muut erot oikeastaan on: x3:ssa vähän enempi mallinnuksia, lisää presettejä, xlr input, bass/preamp simut, usb 2.0. X3 livessä on effects loop mitä xt livessä ei ole.

Loppujen lopuksi valinta live ja tavan mallin välilllä on ihan siitä käyttötarkoituksesta johtuva: Jos tarvit polkimia ja haluat vaihtaa presettejä lennosta ilman että tarvii käsillä koskea, niin ota live. Jos mietit laitetta kotisoittoon, niin munuainen kokonsa puolesta voi olla parempi vaihtoehto. Munuaiseenkin on sitten mahdollista ostaa potkulautaa, joten munuainen + erillinen potkulauta on yksi vaihtoehto myös.

Jos päädyt live malliin niin Xt live vai X3 live vai HD-sarjalaiset? Ääh.. päätä itse :) HD-sarjaassa sanotaan olevan parempi reagointi soittoon, lämpimämpi tone ja selkeämpi soundi, mutta klippien perusteella ei nuo soundit ole X3:n (tai xt:n) verrattuna mitenkään erikoisesti parempia. Tuntumasta en sitten tiedä ja myönnetään että paras henkilö en tätä ole kommentoimaan, kun en HD-sarjalaisia ole itse testannut. Itse en tarvi livelautoja, joten xt vs X3 valintani on pitkälti tuon dual tonen takia X3. Podin edessä itse käytän VHT valvulatoria, joka antaa kivemman tuntuman soittoon verrattuna siihen jos kitara olisi suoraan podiin vedettynä.

edit: jaa kotistudioon olet hankkimassa. Itse vertailussa pudottaisin sitten xt:n pois ja lähtisin x3:n kanssa eteenpäin juurikin noiden basso ja laulu mallinnusten takia. En ole täysin varma onko nuo laulut/bassot HD-sarjassa, varmaankin, joten X3 tai HD-sarjaa lähtisin katselemaan.
Gastron
04.01.2011 15:46:04 (muokattu 05.01.2011 00:19:31)

Pod X3:n mukana tulee Pod Farm plugari (uudemmissa äks kolmosissa pod farm 2) joka voi osoittautua melko käteväksi kotistudiossa.

Itselläni on X3 live, joka ei ainakaan omalle pöydälle mahdu. Välillä olisi kiva säätää asetuksia ihan podin namiskoista, vaikka koneen kautta gearboxillakin onnistuu.

Ainakaan oman X3:n mikkietunen ei ole kovin kummoinen, mutta kitaran ja bassojen äänittämiseen ihan käypä peli hintaluokassaan. Kannattaa myös tsekata Native Instrumentsin Guitar Rig jos vain kitaraa olisi tarkoitus nauhoitella, kuulemma kelpo peli sekin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti