Muusikoiden.net
06.12.2016
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eri kitaravalmistajien erot viimeistelyssä ja kaulaprofiileissa
1 2
Hellureiii
28.12.2010 18:01:05 (muokattu 28.12.2010 18:04:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä hieman surkea otsikko, mutten muutakaan keksinyt :D
 
Nyt kun on taas se hetki kun olisi aika ostaa uusi kitara, niin ajattelin tässä uusia ensivuoden kitaramalleja odotellessa kysyä taas muidenkin mielipiteitä :)
 
Eli olen etsimässä kitaraa pääasiallisesti metallisoittoon ja hintahaitari saa olla vaikkapa noin 1000-1700 €. Tuo hinta ei nyt ole niin tarkka, mutta tuskin ainakaan hirveän paljon alemmas tuosta ollaan menossa kun kuitenkin viimeiset pari kitaraa on ollut prestige Ibanezeja, niin vähintään samassa laatutasossa saisi seuraavakin olla.
 
Kaikki merkit kiinnostavat tavalla tai toisella, mutta kai pääosin kiinnostavat Esp, Ibanez ja Jackson. Tai yleensäkin kaikki nämä "metallikitarat", mitä kaikkia niitä nyt onkaan. Saa vertailla myös ihan Gibsoneita ja Fendereitäkin.
 
Yleisestikin kiinnostaa kaikkien eri valmistajien tuomat erot viimeistelyyn ja kaulaan. Se, että onko jokin toinen merkki selkeästi toista laadukkaampi vaikka hinnat olisivat samoissa? Jacksoneistakin olen kuullut monia ristiriitaisia mielipiteitä. Espit ja Ibanezit ovat yleisesti aika kehuttuja. Ulkoisesti esimerkiksi Jacksonin RR5 kiinteätallaisena kiinnostaisi kovasti, mutta siinä on ilmeisesti tuo kaula paksumpi? Ja onko se laadultaan ja viimeistelyltään millainen verrattuna nyt vaikka 1500 euron prestigeen?
 
Tykkäsin Ibanezin kaulasta, Super wizard oli ohut kuin mikä ja sopi omaan kouraani. Ibanez-prestigen kaulan viimeistely oli erinomainen ainakin omasta mielestäni. Tosin paksumpi kaulaisia en ole soittanut kuin niitä halpoja peruskeppejä, joten niiden viimeistelykin voi vaikuttaa siihen että tuntuma ei ollut hyvä. Yleensäkään muita tuon hintaisia kitaroita en ole testannutkaan. Kerran kokeilin pikatestillä yhtä Esp Ltd:n MH-250-kitaraa, joka ainankin silloin tuntui aika hyvin viimeistellyltä noinkin edulliseksi kitaraksi. Aitoa Esp:tä en ole kokeillut, onko se sitten jo aivan huipputasoa? Verrattuna sitten vaikka noihin Ibanezin samanhintaisiin. Mites Jacksonit? Olen yhden halvan Jacksonin omistanut, mutta siinä ei kehumista juuri ollut. Tosin eikai mitään 300 euron kitaraa voi verrata noihin yli tonnin vehkeisiin...?
 
Luovuin Rg:stäni koska ilmeisesti se on nyt uskottava, että kiinteä talla on se minun juttuni, ellei oikeasti sellaista kelluvaa tallaa löydy, jonka saa lukittamalla kiinteäksi silloin kun haluaa :) Kyllähän tuo Ibanez muuten, mutta niissä vaan on noiden kiinteätallaisten suhteen aika heikko valikoima. Ja niissä on yleensä omasta mielestä aika räikeät ja tylsät värit. Joka nyt ei tietysti ole pääasia, mutta kyllähän se niinkin on että tulisi sen kitaran miellyttää silmääkin :)
 
Johan tuli taas tekstiä, mutta jokatapauksessa jos vain saisi keskustelua aikaan siitä mikä kitara antaa ehkä eniten rahalle vastinetta, laadukkaat osat, pitää hyvin vireen, soi hyvin ja hyvä sustaini ja tuntuu hyvältä kädessä hyvän viimeistelyn vuoksi ym.
 
Harris
28.12.2010 18:20:32 (muokattu 28.12.2010 18:22:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä mietteitä ja pohdintoja tuossa kirjoituksessa, plussa siitä.
 
Nämä taitavat olla niitä asioita mitä me kaikki pohditaan jatkuvasti.
 
Itse olen vahvasti suuntautunut Ibanez ja ESP akselille. Jacksonista on jäänyt hieman "rimpula" maku, mikä johtuu pelkästään siitä että kokemusta löytyy ainoastaan Japani tekeleistä, mutta ei nekään mitään huonoja ole. Jenkki jaskaa ku pääsis kunnolla keilemaan, on se varmaan ihan eri maata kuin japsi jaska.
 
Tuo vireen pitävyys on ainainen vääntöaihe täällä... Kyllä se hyvin säädetty kelluva talla pitää vireen aika pomminvarmasti. Lähinnä maku- ja tottumiskysymys mun mielestä.
 
No joo, onhan noi ESP:t ihan eriaata kun ltd:t. Viimeistely, puiden ja osien laatu on paljon parempaa, mikä näkyy hinnassa. Käy kokeilemassa vaikka ltd:n EC1000:sta mikä on kai niitä parhaiten viimeisteltyjä ja sitten käteen ESP:n Eclipse. Varmasti huomaat eron...
 
Sori mahdolliset kirjotusvirheet. Pullo punaviiniä haittaa oikeinkirjoitusta...
 
Hellureiii
28.12.2010 18:44:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harris: Hyviä mietteitä ja pohdintoja tuossa kirjoituksessa, plussa siitä.
 
Nämä taitavat olla niitä asioita mitä me kaikki pohditaan jatkuvasti.
 
Itse olen vahvasti suuntautunut Ibanez ja ESP akselille. Jacksonista on jäänyt hieman "rimpula" maku, mikä johtuu pelkästään siitä että kokemusta löytyy ainoastaan Japani tekeleistä, mutta ei nekään mitään huonoja ole. Jenkki jaskaa ku pääsis kunnolla keilemaan, on se varmaan ihan eri maata kuin japsi jaska.
 
Tuo vireen pitävyys on ainainen vääntöaihe täällä... Kyllä se hyvin säädetty kelluva talla pitää vireen aika pomminvarmasti. Lähinnä maku- ja tottumiskysymys mun mielestä.
 
No joo, onhan noi ESP:t ihan eriaata kun ltd:t. Viimeistely, puiden ja osien laatu on paljon parempaa, mikä näkyy hinnassa. Käy kokeilemassa vaikka ltd:n EC1000:sta mikä on kai niitä parhaiten viimeisteltyjä ja sitten käteen ESP:n Eclipse. Varmasti huomaat eron...
 
Sori mahdolliset kirjotusvirheet. Pullo punaviiniä haittaa oikeinkirjoitusta...

 
Juu ei mitään, punaviini auttaa hyvin ajatuksen kulkua vaikka ehkä kirjoituskykyä huonontaakin :D Ja kiitoksia kommentista!
 
Itsellänikin tuo Rg:n Edge Zero-talla piti vireen aivan loistavasti, sitten vaan kun jos vaihtaa kielet tai vireisiin puuttuu ja actioni pääsee nousemaan, niin siinä vaiheessa itse joudun nostamaan kädet ylös. Joten olen todennut, että kiinteätalla varmaan on se helpoin itselleni kun en osaa sitten korjata asetuksia jos ne pääsevät syystä tai toisesta karkaamaan :) Joskus taistelin sen Jacksonin tallan kanssa niin kauan, että lopulta piti viedä liikkeeseen säädettäväksi :D
 
Rg:tä aikaisempi Ibanez oli sitten taas SV. Se kun taas oli lightweight-body, niin perä oli omasta mielestä liian kevyt ja vire ei oikein tahtonut pysyä hyvin niin kalliiksi kitaraksi. Sekä volumepotikat oli sijoitettu niin, että aina kun löin plaktralla soinnun hieman rankemmin, niin käsi osui potikkaan ja työnsi volumet hiljaiselle, joten siihen en sitten oikein tottunut :)
 
Tuosta syystä olenkin aika paljon paljon kiinnostunut juuri tuosta Ltd:n EC:stä ja Esp:n Eclipsesta, varsinkin siitä olikos se nyt Eclipsen CTM-1 malli, jota ainankin thomannilta vielä on saatavissa kun siinä on molemmille mikeille omat volumet sekä tonet ja ne ovat sijoitettu perälle kuten Gibsonissa. Näin olisi hyvät säätömahdollisuudet puhtaan ja särön välille sekä ne olisivat poissa tieltä :D
 
Mites osaatko sinä tai joku muu kertoa vielä, että missä nuo Esp Eclipset on valmistettu? Kun Esimerkiksi thomannilla lukee 1555 euron Eclipsessä että USA ja taas toisessa mallissa ei lue mitään valmistusmaasta. Ja taas pitkin nettiä siellä täällä kerrotaan valmistusmaan olevan Japani? Musamaailmankin sivuilla joissakin malleissa tuo USA lukee ja toisissa taas ei.
 
hola gibson
28.12.2010 21:11:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni ESP Eclipset tehdään Japanissa (käsityönä...?). Eclipsejäkin taitaa olla kahta erilaista, tuo mainitsemasi ykkönen ja sitten yhteisellä tonepotikalla varustettu kakkonen.
 
Aikoinaan Eclipse ykkösen ostin pitkällisen vertailun jälkeen ja se tuntuu edelleen maaliman parhaalta kitaralta, tuntui jo ensimmäisestä hipaisusta. Asiantuntijaksi en itseäni mainosta, mutta eikös ne ESPit tehdä Japanissa ja ltd:t tehdään sitten Indonesiassa tms.?
 
jniska
28.12.2010 21:12:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsi käsiisi Ibanez PGM 301, se on kiinteätallainen, vaahteraotelautainen ja wizard-profiililla.
 
http://www.ibanez.co.jp/PGM20/PGM301.html
 
Laiha Lissu oli paras.
Harris
28.12.2010 22:30:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jepu. ESP Eclipset tehdään Japanissa. USA versiossa on "loivempi" alasarvi ja kolmen namiskan volume/tone konfiguraatio. Tämä käsittääkseni johtuu jenkkien mallisuojalaista. Viisaammat kertokoon lisää...
 
Itse omistan ESP Eclipse I CTM DB distressed mallin (kuva profiilissa). Varsin asiallinen härpäke. Diggailen lepan muotoa, sointia ja fiilistä. Eclipsellä pääsee lähelle sitä, mutta ohuemmalla ja kevyemmällä bodylla. Saa Eclipseäkin full thickness veriona, jos haluaa. Lämpimästi suosittelen ESP:n Eclipseä omakohtaisilla kokemuksilla.
 
Näyttäisi tuota Eclipse I:stä olla Musamaailmankin verkkosivuilla saatavana ja halvemmalla ku Thomanilta...
 
Miikathebest
29.12.2010 01:40:20 (muokattu 29.12.2010 01:42:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan Ibanezilläkin RG-sarjassa kiinteätallaisia. Järkeviä(=sunburst) värejäkin niissä on mielestäni ollut
 
Liikaa säröä!
Nacher
29.12.2010 16:18:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse sain Parker Fly Mojo Flamen juuri tuohon 1700e käytettynä, ja pakko sanoa, että se on kyllä paras tuollainen ohutkaulainen tilukeppi, johon ikinä koskenut. Kuitenkin aika laadukkaita muitakin kitaroita tullut hypisteltyä, lähinnä PRS:ää tai custom shop Jackson/ESP:itä en ole päässyt kokeilemaan. Noita näkyy toisinaan torilla, joten vakavasti harkittava vaihtoehto siinä, etenkin kun niissä on oikeasti toimiva kiinteä/tremolo/floikkatallasysteemi. Vivun käännöllä naksahtaa floikasta (ylös ja alas taipuva) tremoloksi (vain alas taipuva), ja siitä kun nyppää kammen irti, niin käyttäytyy juuri kuin kiinteä talla aina kieltenvaihdon helppoutta myöten.
 
Atlakselta (customkitaroita Thaimaasta) saa myös tuollaisella ~1500e budjetilla julmetun hienoja keppejä, tosin niillä mallit ovat lähinnä PRS/Gibson/Suhr johdannaisia ja kaulaprofiilit perinteisesti aika paksuja. Kaulaprofiilia varmastikin saa pyytämällä ohuemmaksi, mutta jos haluaa nimenomaisesti hevikirveen bodyn, niin siitä voi jäädä kiinni.
 
Mikäli hommaat passiivimikkisen kitaran (ja suosittelisin niin tekemään), kannattaa harkita 250-300e lisäinvestointia Bare Knuckle mikkien muodossa. Itse sellaiset (Nailbomb-mikit) löin Gibson SG Voodooseen ja lopputulos oli suorastaan häkellyttävän hyvä. Tuosta lähtee nyt niin loistava metallisoundi, että perus EMG-hevikepit kuulostavat vertailussa lähinnä ampiaispesältä.
 
Noin yhtenä merkkinä vielä nostaisin esiin Caparisonin. Maineensa perusteella loistavia hevikeppejä ja hyviä soittaa. Sopivat ainakin käytettynä tuohon hintahaitariinkin.
 
Hellureiii
29.12.2010 16:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei no nyt tajusin ton eron kun oon miettinyt monet kerrat että mistä syystä toisissa on tuo kolme potikkaa ja toisissa neljä :) Ja tosiaan nyt kun katson noita kuvia niin on tuo sakara erilainen tuossa Usa-mallissa, kumma juttu kun en aiemmin huomannut :D
 
Mites sitten kun yleensä melkein aina hehkutetaan tuota Usaa valmistusmaana ja kitaran jälleenmyyntiarvokin on aina huikea ja kysyntää on jos se on Usassa tehty, niin miten se nyt sitten tässä tapauksessa on? Hinnat ovat samat Japanilaisessa ja sekä siinä olisi nuo potikat paremmassa paikassa sekä vielä toinen tone.
 
Onkos muuten Horizonissa ja Eclipsessä miten paljon eroa kaulaprofiilissa? Tietysti se, että toisessa on 22-nauhaa ja toisessa 24, mutta paksuudessa jne? Tai yleisestikin nuo Espien kaulaprofiilit, kuulin kerran yhdeltä myyjältä että niitä olisi neljää erilaista, muttei muistanut, että missä malleissa ne eroavaisuudet olivat ja missä suhteessa.
 
Itelläni oli vielä vuosi sitten halpis Les Paulin kopio ja siinä oli suht ohut kaula, tykkäsin kovasti, mutta kitaran paino ja muut ominaisuudet eivät olleet tarpeeni mukaisia, joten päädyin sitten Ibaneziin silloin. Nyt RG:n omistaneena jotenkin tuntuu, että se Les Paulin 22-nauhainen otelauta oli omille sormille helpompi, vaikkakin Ibanezin ohuesta pidänkin. Ehkäpä siitä päätellen tuo Eclipse voisi olla hyvä vaihtoehto...Koska Horizon on taas ehkä kuitenkin siinä mielessä vastaava kuin RG.
 
Onko kellään muuten tietoa, että kun Musamaailman sivuilla löytyy paljonkin esimerkiksi noita Eclipsejä eri väreillä, mutta saatavuus kohdassa on pitkään ollut tyhjää, niin eivätkö he vain päivitä sivuja vai onko niitä sitten tilattavissa jos sellaisen haluaa?
 
Tuota Ibanezin PGM 301-mallia voisi myös harkita, mutta sitä ei enää taida saada mistään. Ja itse en niin hirveän innostunut ole yleisesti noista signatureista kun tuntuu, että niissä on nimen vuoksi useempi satanen ilmaa hinnassa, olenko väärässä?
 
Hellureiii
29.12.2010 16:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikathebest: Onhan Ibanezilläkin RG-sarjassa kiinteätallaisia. Järkeviä(=sunburst) värejäkin niissä on mielestäni ollut
 
Ei siellä ainakaan nyt tänä vuonna ole tainnut olla sunburst värejä? Eikä muistaakseni viime vuonnakaan? Itse en ainakaan nyt saa mieleen yhtään, siis jos prestige-sarjasta puhutaan?
 
Trendkeel
29.12.2010 16:44:06 (muokattu 29.12.2010 16:44:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellureiii: Mites sitten kun yleensä melkein aina hehkutetaan tuota Usaa valmistusmaana ja kitaran jälleenmyyntiarvokin on aina huikea ja kysyntää on jos se on Usassa tehty, niin miten se nyt sitten tässä tapauksessa on? Hinnat ovat samat Japanilaisessa ja sekä siinä olisi nuo potikat paremmassa paikassa sekä vielä toinen tone.
 
Kummatkin on tehty Japanissa. Mutta koska Gibson on Jenkkifirma ja he ovat patentoineet näitä G-tuotetteita VAIN Yhdysvaltoihin, on ihan OK valmistaa autenttiselta näyttäviä Les Pauleja Yhdysvaltojen _ulkopuolella_.
 
Tästä hyvä esimerkki on Tokai. USA:ssa myydyissä Tokaissa on ihan kyrpä lapa juuri tuon patentin takia (en löytänyt kuveja). Muualla maailmassa se lapa on aika yks yhteen aidon kanssa. Sama juttu tuon Eclipsen kanssa: Jenkkimallissa ei ole neljää potikkaa, vaan kolme. Sarvea on hieman muokattu ja niin edelleen. Muualla kuin Jenkeissä näissä kitaroissa on näitä "gibsonmaisia" ominaisuuksia.
 
Ja toisekseen, munsta Japani ja USA valmistusmaina on aikalailla samalla viivalla. Jos kitara on apaut 1500-2000 euroa, on kyse enempi vähempi mieltymyksestä. Yleisesti ottaen USA:ssa valmistetaan vähän perinteisempiä soittimia (Fender, Gibson, PRS), kun taas Nipponissa tehdään vähän modernimpia tuotoksia (ESP, Caparison, Ibanez). Yleisesti ottaen.
 
e: pari kiriainta
 
"Ok
T. aku ankka"
Hellureiii
29.12.2010 18:38:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trendkeel: Kummatkin on tehty Japanissa. Mutta koska Gibson on Jenkkifirma ja he ovat patentoineet näitä G-tuotetteita VAIN Yhdysvaltoihin, on ihan OK valmistaa autenttiselta näyttäviä Les Pauleja Yhdysvaltojen _ulkopuolella_.
 
Tästä hyvä esimerkki on Tokai. USA:ssa myydyissä Tokaissa on ihan kyrpä lapa juuri tuon patentin takia (en löytänyt kuveja). Muualla maailmassa se lapa on aika yks yhteen aidon kanssa. Sama juttu tuon Eclipsen kanssa: Jenkkimallissa ei ole neljää potikkaa, vaan kolme. Sarvea on hieman muokattu ja niin edelleen. Muualla kuin Jenkeissä näissä kitaroissa on näitä "gibsonmaisia" ominaisuuksia.
 
Ja toisekseen, munsta Japani ja USA valmistusmaina on aikalailla samalla viivalla. Jos kitara on apaut 1500-2000 euroa, on kyse enempi vähempi mieltymyksestä. Yleisesti ottaen USA:ssa valmistetaan vähän perinteisempiä soittimia (Fender, Gibson, PRS), kun taas Nipponissa tehdään vähän modernimpia tuotoksia (ESP, Caparison, Ibanez). Yleisesti ottaen.
 
e: pari kiriainta

 
Ahaa okei, eli sillä Usalla ei ainakaan tässä tapauksessa ole sinäänsä mitään merkitystä. Hyvä että nyt tiedän tuonkin, niin ei sitten ainakaan sitä tarvitse turhaa miettiä. Kiitos!
 
P-man
29.12.2010 18:42:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Ibanezin kaula miellyttaa ni miten ois RGA321 Prestige? Kiinteatalla, mahonkirunko paksulla vaahtera kannella, Wizard kaula ja made in Japan.
Ois sopivasti torilla http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=478023
 
Hellureiii
29.12.2010 19:11:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: Itse sain Parker Fly Mojo Flamen juuri tuohon 1700e käytettynä, ja pakko sanoa, että se on kyllä paras tuollainen ohutkaulainen tilukeppi, johon ikinä koskenut. Kuitenkin aika laadukkaita muitakin kitaroita tullut hypisteltyä, lähinnä PRS:ää tai custom shop Jackson/ESP:itä en ole päässyt kokeilemaan. Noita näkyy toisinaan torilla, joten vakavasti harkittava vaihtoehto siinä, etenkin kun niissä on oikeasti toimiva kiinteä/tremolo/floikkatallasysteemi. Vivun käännöllä naksahtaa floikasta (ylös ja alas taipuva) tremoloksi (vain alas taipuva), ja siitä kun nyppää kammen irti, niin käyttäytyy juuri kuin kiinteä talla aina kieltenvaihdon helppoutta myöten.
 
Atlakselta (customkitaroita Thaimaasta) saa myös tuollaisella ~1500e budjetilla julmetun hienoja keppejä, tosin niillä mallit ovat lähinnä PRS/Gibson/Suhr johdannaisia ja kaulaprofiilit perinteisesti aika paksuja. Kaulaprofiilia varmastikin saa pyytämällä ohuemmaksi, mutta jos haluaa nimenomaisesti hevikirveen bodyn, niin siitä voi jäädä kiinni.
 
Mikäli hommaat passiivimikkisen kitaran (ja suosittelisin niin tekemään), kannattaa harkita 250-300e lisäinvestointia Bare Knuckle mikkien muodossa. Itse sellaiset (Nailbomb-mikit) löin Gibson SG Voodooseen ja lopputulos oli suorastaan häkellyttävän hyvä. Tuosta lähtee nyt niin loistava metallisoundi, että perus EMG-hevikepit kuulostavat vertailussa lähinnä ampiaispesältä.
 
Noin yhtenä merkkinä vielä nostaisin esiin Caparisonin. Maineensa perusteella loistavia hevikeppejä ja hyviä soittaa. Sopivat ainakin käytettynä tuohon hintahaitariinkin.

 
Noista Parkereista ei taida löytyä sellaista mallia jossa olisi otelauta-merkinnät? Seinälläni on yksi akustinen jossa niitä ei ole, niin olen huomannut, että mokia alkaa soittoon tulemaan aika runsaasti jos vähänkään korkeammalle mennään :D
 
Ja Caparisonilla on vissiin kanssa aika tiukkaa noiden kiinteätallaisten kanssa?
 
Atlas alkoi sinäänsä myös kiinnostamaan enemmänkin. Vielä kun saisi ihan hinnastoa ja tarkempaa tietoa, että saako niitä kauloja sitten ohuinakin. Meinaatko ihan, että jos tilaa ihan custom työnä ohuella kaulalla ja juuri sellaisilla väreillä ja otelautamerkinnöillä kun haluaa, niin hinta olisi silti tuota luokkaa?
 
Omaan mieltymykseeni kitaran ei tarvitse olla ulkoisesti välttämättä hevikitaran näköinen, vaan kunhan sillä pystyy sitä yhtä hyvin soittamaan kuin vaikka Espillä :D
 
Esimerkiksi tuollainen Prs:n mallinen olisi ihan kiva jos vaan kitarassa saa matalan actionin sekä hyvät metallisoundit ja hyvät vingahdukset :) Mikeillähän siihen tietysti voidaan vaikuttaa, mutta esimerkiksi itse en ole tavallisista stratocaster kopioista saanut mitenkään hyvin tabbingia taikka kunnollisia pinch harmonicseja. Tietysti on niissä ollut huonot mikitkin, mutta jotenkin myös se kaula on tuntunut jotenkin epäkelvolta sellaiseen. Onko nyt vika soittajassa vai onko tuossa mitään perää? :D
 
Ja näköjään jos haluaa ihan sitä hevikitara mallia, niin Atlaksen Uranus on kyllä ainankin ihan siihen tarkoitukseen jos vaan se muuten miellyttää :) Se tosin on vain tuolla kelluvalla tallalla, mutta tiedä sitten saisiko kiinteänä jos erikseen tilaa.
 
Löytyi tämmöinen sivu kuin www.tampermusic.com josta noita voisi tilata. Hinnastoa voisi ilmeisesti kysellä tuolta. Sinäänsä erikoista, että kuulen tästä yrityksestä ja näistä kitaroista vasta nyt kun näköjään tuo yritys sijaitsee noin 20 kilometrin päästä kotoani :D
 
Niin ja noista mikeistä vielä, niin aktiivi Emg:n ja passiivisten duncanien väliltä olen miettinyt. Haluaisin passiivit, mutta olen sitten aina joutunut kuulemaan että aktiivit ne kuitenkin pitäisi metallissa mieluiten olla jos kunnon jytkettä ja vingahduksia haluaa. Nämä Bare Knucklet ovat ihan uusi juttu omalla kohdalla ja ne alkoivat kiinnostamaan kovasti. Mites nämä soveltuvat sitten myös puhtaaseen soittoon?
 
Hellureiii
29.12.2010 19:31:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Jos Ibanezin kaula miellyttaa ni miten ois RGA321 Prestige? Kiinteatalla, mahonkirunko paksulla vaahtera kannella, Wizard kaula ja made in Japan.
Ois sopivasti torilla http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=478023

 
Joo tuo on sikäli tuttu malli kun harmittelin sitä jo aiemmin kun tuota ei nyt ole juuri valmistettu pariin vuoteen niin ei ole päässyt testailemaan tuollaista. Olenkin odottanut, että jospa nyt uusista ensivuoden malleista vastaava löytyisi yhdeksi vaihtoehdoksi.
 
Tuossa käytetyssä on varmaan sinäänsä hinta ihan kohdallaan, mutta guitarguitarista tilaamalla saisi uuden 1390€:lla. Joten ennemmin lähtisin sitten sitä tilaamaan. Mutta olen harmitellut kun edellinen Ibanez oli sininen ja sitä edellinen juuri melkein täsmälleen tuollainen sininen burst-väri, niin jotenkin haluaisin jotain vähän erilaista ulkoisesti. Jos tuossa olisi otelaudassa vaikka ne kunnon perinteiset valkoiset hainevät vai hampaatko ne nyt ovat, niin voisin ostaakin. Silloin kokonaisuus olisi ulkoisesti erilainen kuin edellisissä... En sitten tiedä pystyykö sellaiset käydä teetättämässä jossakin kitarapajalla ammattilaisella? Ja meneekö se sitten jo niin kalliiksi että on fiksumpaa jättää väliin jos se edes ylipäätään olisi mahdollista kun siinä on nuo orkkikset pohjalla?
 
Tietysti jos kitara muuten olisi itselleni juuri täydellinen, niin voisihan siitä maksaakin...Mitä mieltä olette tälläisestä ideasta? Meneekö jo ihan naurettavaksi? :D
 
On ehkä tyhmää näin paljon pistää ulkonäön varaan, mutta kun juuri on ollut kaksi niin samannäköistä :D
 
oiva tumpeloinen
29.12.2010 19:33:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En lukenut tarkkaan ketjua, joten sori, jos meni jo jonkin neuvo ohi...
 
Mut jos RG on muuten hyvä, lukuunottamatta kelluvaa tallaa, niin onko jotenkin huono vaihtoehto blokata se? Ei ole iso homma, ja sen jälkeen on tuttu kapula ilman liikkuvaa tallaa käsissä.
Hellureiii
29.12.2010 19:46:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: En lukenut tarkkaan ketjua, joten sori, jos meni jo jonkin neuvo ohi...
 
Mut jos RG on muuten hyvä, lukuunottamatta kelluvaa tallaa, niin onko jotenkin huono vaihtoehto blokata se? Ei ole iso homma, ja sen jälkeen on tuttu kapula ilman liikkuvaa tallaa käsissä.

 
Joo ei ole tuosta vielä keskusteltu. Tuo vaihtoehtokin on käynyt mielessä, mutta kun itse en siitä oikeastaan mitään tiedä. Olen kuullut sellaisesta systeemistä kuin Tremol-No? Ei nyt oikein käynyt selväksi vielä se, että pitääkö se sitten kunnolla vireen vaikka päättäisi laskea vireitä ja jos vaihtaa kielet? Tarvitseeko lukitus poistaa kieltenvaihdon ajaksi ja pysyykö action ja kaikki ihan täydellisessä kuosissa kunhan lukitus on tiukalla? Entäs jos välillä haluaisi ottaa kammen käyttöön, niin toimiiko se niinkuin pitäää ilman säätöjä ja pysyy siinä missä pitääkin? Ja tarvitseeko talla ja tuo Tremol-No yleensäkin erikseen huoltotöitä jotta homma toimii?
 
Tuo idea on sinäänsä hyvä koska yleensäkin kitaramallit jäävät aika vähiksi kun kelluvat otetaan pois laskuista. Toisaalta taas kerkesin jo omani myymään ennen kuin tämä ajatus edes tuli mieleen, joten pitäisi ostaa vastaava tilalle. No turha itkee nyt tässä vaiheessa :D Ei se entinen nyt mikeiltä ja ja ulkonäöltä niin paljoa silmää miellyttänytkään että siltä kantilta ei haittaa vaikka uuden ostaisikin :D
 
oiva tumpeloinen
29.12.2010 19:54:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En laittaisi Tremol-No:a, jos tarkoitus on kovastikin vireitä pudottaa. Ei ole paras juttu siihen. Jos ätysin kiinteän tallan haluaa, niin esim. puupalikat molemmin puolin tallan blokkia saa aikaiseksi kiinteän tallan. Ei tarvitse siis kuin kaksi puupalikkaa. Kuka tahansa osaa tehdä sen.
 
Jos taas tahtoo, että tallaa voi kammeta alaspäin, niin siihenkin löytyy sopivia osia. Joku muu varmasti muistaa, mistä niitä taivutettuja metallilätkiä ruuveineen saa, kun en itse muista.
Hellureiii
29.12.2010 20:05:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: En laittaisi Tremol-No:a, jos tarkoitus on kovastikin vireitä pudottaa. Ei ole paras juttu siihen. Jos ätysin kiinteän tallan haluaa, niin esim. puupalikat molemmin puolin tallan blokkia saa aikaiseksi kiinteän tallan. Ei tarvitse siis kuin kaksi puupalikkaa. Kuka tahansa osaa tehdä sen.
 
Jos taas tahtoo, että tallaa voi kammeta alaspäin, niin siihenkin löytyy sopivia osia. Joku muu varmasti muistaa, mistä niitä taivutettuja metallilätkiä ruuveineen saa, kun en itse muista.

 
Ahaa, "lyödäänkö" ne palikat sitten sinne jotenkin silleen, että ne pysyy tiukassa vai jämähtääkö ne sinne ihan asiallisestikin ja pysyvät?
 
Tuohon vireen pudotukseen vielä, että tarkoitus olisi ostaa Morpheus vai mikä nyt olikaan jolla saisi ihan realistisesti viereet pudotettua? Kuulemma ihan hyvä vekotin se? En ole vireisiin pahemmin puuttunut vielä, mut eikös se vaadi sitten kaulan säätöjäkin jos ihan kitaran virittää alas? Tarkoitan jos haluaa, että kielet ei rämise ja tuntuma on kielien osalta hyvä?
 
Estranged
29.12.2010 20:09:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellureiii: Ahaa, "lyödäänkö" ne palikat sitten sinne jotenkin silleen, että ne pysyy tiukassa vai jämähtääkö ne sinne ihan asiallisestikin ja pysyvät?
 
Pysyy, kun teet oikean kokoiset palikat.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti