Muusikoiden.net
07.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nauhanpäät ja otelauta
1
megan
27.12.2010 20:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleistähän on näillä keleillä että nauhat alkaa törröttää. Mutta entä kun nauhat tulee puun reunasta pihalle tangeineen päivineen ja hajottaa lakan? Onko teillä kokemuksia miten korjata kotikonstein? Joskus muistan lukeneeni kynsilakalla paikkailusta. :D Hienoa tuskin saa ilman koko kaulan lakkaamista, mutta kunhan olis tasainen eikä kraapisi.

Grugi
27.12.2010 20:51:50 (muokattu 27.12.2010 22:26:10)

Mun mielestä kannattais kyllä miettiä ihan vakavissaan miten ehkäistä tollaset ongelmat, ilmankostutinta käyttöön jos alkaa huoneilma olemaan noin kuivaa että kitarat alkaa vetämään kasaan. Ei ole itellä omissa kitaroissa nauhat törröttänyt enkä hemmetti haluakkaan että alkaa, siksi mulla onkin ilmankostutin käytössä näin talvisaikaan.

SDMF
lavaamo
27.12.2010 20:58:34

Grugi: Mun mielestä kannattais kyllä miettiä ihan vakavissaan miten ehkäistä tollaset ongelmat, ilmankostutinta käyttöön jos alkaa huoneilma olemaan noin kuivaa että kitarat alkaa vetämään kasaan. Ei ole itellä omissa kitaroissa nauhat törröttänyt enkä hemmetti haluakkaan että alkaa, siksi mulal onkin ilmankostutin käytössä näin talvisaikaan.

Ei mulla nauhat oo kyllä alkaneet törröttää vaikka aika kuiva viimetalvikin oli. Kaularautaa joutui kyllä neckthru kepissä vähän säätämään. Niin, eikä oo mitään ilmankostutinta käytössä.

Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Antti1
27.12.2010 21:31:46

Miten korjata kotikonstein? Hiomapaperia kouraan, aloita vaikka jollain kolmesatasen paikkeilla olevalla. Tulee kaunis ja tasainen. Paskoittuu toki jatkossa, mutta se on voivoi.

PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
LaMotta
27.12.2010 21:37:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiku puulakkaa kaupasta ja täyttöhommiin. Ohuin kerroksin täyttää lakkapinnan kanssa tasaan. Sitten kevyt hionta vesihiomapaperilla. Eiköhän se siinä.

La Motta
von spets
28.12.2010 13:49:58

Ite olen viillalla vetäissyt töröttävät metallit pois ja laittanut hiotun puun/lakan päälle hieman Danish Oilia. Ei se nyt NIIN tarkkaa nysväämistä pitäis olla että lopputulos olisi virheetön.... jotkut ostaa kaupasta valmiiksi relioituja kitaroitakin....

megan
28.12.2010 17:55:34

LaMotta: Eiku puulakkaa kaupasta ja täyttöhommiin. Ohuin kerroksin täyttää lakkapinnan kanssa tasaan. Sitten kevyt hionta vesihiomapaperilla. Eiköhän se siinä.

Juuri näin mä olen suunnitellut, tuo lakka on vaan kysymys, kun en niistä mitään tiedä, että mitä sopii nitrolakan kanssa laittaa. Gibson on taannoin tehnyt niitä touch-up tusseja muttei niitä enää saa.

http://www.onyxforgeguitars.com/ima … %20-%20orig%20fret%20end%20chip.jpg

Ei tunnu olevan kovin harvinaista tämä. Ilmankosteus kyllä heittelee jos joutuu pakkasessa roudailemaan. Pari kertaa on tullut vastaan liikkeessä uusi keppi jossa reunalistat on halki järjestään joka nauhan kohdalla.

Antti1
28.12.2010 17:57:55

megan: Juuri näin mä olen suunnitellut, tuo lakka on vaan kysymys, kun en niistä mitään tiedä, että mitä sopii nitrolakan kanssa laittaa.

Jotain heikommalla liuottimella olevaa lakkaa, tai sitten samaa. Jälkimmäinen parempi vaihtoehto.

PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
LaMotta
28.12.2010 18:17:04

megan: Juuri näin mä olen suunnitellut, tuo lakka on vaan kysymys, kun en niistä mitään tiedä, että mitä sopii nitrolakan kanssa laittaa.

Soita jollekin kitarantekijälle ja kysy neuvoa lakka-asiassa. Onhan noita tekijöitä Suomessa vaikka kuinka paljon.

La Motta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti