Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kielet katkeavat!!
1
DeanShredder
21.12.2010 19:34:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tota multa löytyy esp-ltd v-300 kitara, jossa kielet tahtovat katkeilla todella usein (tyyliin ainakin 1 viikossa).

Kielet eivät kirjaimellisesti katkea vaaan purkautuvat tallapalojen kohdalta.. -> terävät tallapalat aika ilmiselvästi, mutta niitä on kyllä yritetty hioa, eikä tulos parantunut olenkaan.. On kyllä kokemusta soitosta toisillakin kitaroilla, eikä ainakaan niissä katkea.

Mitä tehdä asialle?? Neuvoja hiomiseen tai kannattaisiko harkita eri tallapaloja taikka uutta tallaa??

Grugi
21.12.2010 21:14:34 (muokattu 21.12.2010 21:15:44)

DeanShredder: Joo tota multa löytyy esp-ltd v-300 kitara, jossa kielet tahtovat katkeilla todella usein (tyyliin ainakin 1 viikossa).

Kielet eivät kirjaimellisesti katkea vaaan purkautuvat tallapalojen kohdalta.. -> terävät tallapalat aika ilmiselvästi, mutta niitä on kyllä yritetty hioa, eikä tulos parantunut olenkaan.. On kyllä kokemusta soitosta toisillakin kitaroilla, eikä ainakaan niissä katkea.

Mitä tehdä asialle?? Neuvoja hiomiseen tai kannattaisiko harkita eri tallapaloja taikka uutta tallaa??

Talla vaihtoon, uusi tilalle vaikka Graphtechin paloilla niin pitäisi loppua tollanen purkautuminen.

Talla mukaan ja Millbrookista hakemaan sopiva tilalle.

SDMF
sickboy
21.12.2010 21:15:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaavaa tallaratkaisua olen silloin tällöin hionut vesihiomapaperilla.

Kielten merkki saattaa vaikuttaa myös. Toiset kielet vaan kestää kovempaa runttausta. Kielten paksuus suhteessa vireeseen vaikuttaa varmasti myös kielten kestoon.

Kannattaa antaa vähän vinkkiä siitä, mitä kielimerkkiä/paksuutta käyttää yms...

DeanShredder
21.12.2010 21:32:14

sickboy: Vastaavaa tallaratkaisua olen silloin tällöin hionut vesihiomapaperilla.

Kielten merkki saattaa vaikuttaa myös. Toiset kielet vaan kestää kovempaa runttausta. Kielten paksuus suhteessa vireeseen vaikuttaa varmasti myös kielten kestoon.

Kannattaa antaa vähän vinkkiä siitä, mitä kielimerkkiä/paksuutta käyttää yms...

kielet on ernie ball 2221 elikkäs 10-46 setti,, on kyllä kestänyt hyvin muissa kitaroissa

sickboy
21.12.2010 23:26:03

Jep, toi on mun luottosetti ollut jo iät, kun muut ei tunnu kestävän. Tallapaloissa vika siis...

Numb
22.12.2010 10:32:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DeanShredder: Neuvoja hiomiseen tai kannattaisiko harkita eri tallapaloja taikka uutta tallaa??

Jos sulla on joku pienikokoinen hienohampainen viila, niin sillä voi sujauttaa. Hiomapaperi käy toki myös, mutta mun mielestä viila on kätevämpi.

Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
ReBeat
23.01.2015 05:54:45

http://www.strings.fi/puhdistusaineet/big-bends-string-sleeves-7

Tuollaiset saattaa kanssa auttaa jos kieli katkeaa tallassa niiltä kohdin jossa se tulee onkalosta esiin ja taittuu tallapalan terävää reunaa vasten.

Toinen vaihtoehto on sujauttaa siihen reunakohtaan esim. joku paperinen suikale.

Jeszse
23.01.2015 18:38:16

sickboy: Jep, toi on mun luottosetti ollut jo iät, kun muut ei tunnu kestävän. Tallapaloissa vika siis...

Tää on kyllä hassua joka kerta, ku itellä ainoot kielet mitä on koskaan soittamalla saanu poikki on ollu Ernie Ballia. Ne myös purkautuu sieltä pallon ympäriltä.

Daddarioon oon jämähtäny, vuosikausiin en oo soittamalla kieltä saanu poikki.

Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Sarko
23.01.2015 18:42:37

Melkeen viis vuotta vanha lanka, arvostan.

"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Jeszse
23.01.2015 18:43:14

No voi saatana.

Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti