Muusikoiden.net
04.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kun uuden kitaran kaupasta ostaa
1
joku muu sikko
18.12.2010 10:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttava oli ostanut ESP:n halpismallin uutena. Kokeilin kitaraa ja ihmettelin että sehän oli ihan tehtaan jäljiltä. Virittimien ym. ruuvit ja mutterit löysällä, mitkä lie tehdaskielet ja hienovire ihan metsässä. Mikäs se yleensä on käytäntö Suomen kivijalkamyymälöissä? Jos ei itse ymmärrä haluta että soitin laitetaan soittokuntoon niin sekö myydään sitten sellaisenaan?

Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää puolella teholla, se menettää tehonsa - Ritchie Blackmore
Karvamammutti
18.12.2010 11:20:39

joku muu sikko: Tuttava oli ostanut ESP:n halpismallin uutena. Kokeilin kitaraa ja ihmettelin että sehän oli ihan tehtaan jäljiltä. Virittimien ym. ruuvit ja mutterit löysällä, mitkä lie tehdaskielet ja hienovire ihan metsässä. Mikäs se yleensä on käytäntö Suomen kivijalkamyymälöissä? Jos ei itse ymmärrä haluta että soitin laitetaan soittokuntoon niin sekö myydään sitten sellaisenaan?

Käytäntö vaihtelee kauppojen mukaan.

Axe-Mikko: "Karvamammuteissakaan ei ollut putkia. Et voi olla hyvä yhtään missään. Olet vain yliarvostettu elefantti."
Muuki
18.12.2010 11:23:10

ESP:llä nykyään halpismalleja? Mullekkin kiitos!

Tarkotat varmaan LTD:tä. Pitihän tätäkin pilkkua nusauttaa, ajatelkaa jos tuossa olisikin lukenut vaikka Gibsonin halpismalli. :|

Eio
joku muu sikko
18.12.2010 11:39:01

Muuki: ESP:llä nykyään halpismalleja? Mullekkin kiitos!

Tarkotat varmaan LTD:tä. Pitihän tätäkin pilkkua nusauttaa, ajatelkaa jos tuossa olisikin lukenut vaikka Gibsonin halpismalli. :|

Kyllä LTD:stä oli kyse.

Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää puolella teholla, se menettää tehonsa - Ritchie Blackmore
hallu
18.12.2010 11:51:18

joku muu sikko: Tuttava oli ostanut ESP:n halpismallin uutena. Kokeilin kitaraa ja ihmettelin että sehän oli ihan tehtaan jäljiltä. Virittimien ym. ruuvit ja mutterit löysällä, mitkä lie tehdaskielet ja hienovire ihan metsässä. Mikäs se yleensä on käytäntö Suomen kivijalkamyymälöissä? Jos ei itse ymmärrä haluta että soitin laitetaan soittokuntoon niin sekö myydään sitten sellaisenaan?

No kuten jo tedettua niin lienee musakauppakohtaista. Ainakin Vantaan musiikissa oli kaikki kokeilemani soittimet ihan kohtuullisessa timmissä. Vantaanportin musafasulla on kitarat pääsääntöisesti säädöissä, mutta olen joskus törmännyt yksittäisiin kitaroihin jotka eivät ole olleet ja silloin myyjät ovat selittäneet ettei heidän soitinseppänsä ole vielä ehtineet juuri niitä yksilöitä tämmäämään.

Mä vähän luulen ettei kivijalkakaupassa ole yksinkertaisesti vara pitää seinällä säätämätöntä kitaraa, koska siinä menee asiakkaalta ostohalut joka voi heijastua pahimmoillaan koko ostelufiilikseen. Ainakin itse olen sellainen, että saatan ostaa kitaran mielijohteesta, niin sillä kitaran fiiliksellä on iso merkitys, kun se ostohalukkuus syntyy siinä hetkessä kun sattuu jotain kiinnostavaa näkemään.

Postimyynnissä voi asia olla hiukan erilainen, mutta luulisi että hekin laittavat soittimen edes jonkinlaiseen soittokuntoon ennen kuin toimittavat asiakkaalle, niin säästyisivät postitusrumbalta kun kitaraa lehetellään edestakas säädettäväksi takuuseen.

joku muu sikko
18.12.2010 12:03:04

Njoo, itse ajattelen sen säätämisen osana kauppaa. Eihän sitä uutta autoakaan autokaupasta luovuteta asiakkaalle ilman luovutushuoltoa että aja nyt ensitöiksesi Shellille laittamaan sinne öljyä. Totta kyllä että myyntitelineessä pitää olla kitarat siinä säädössä hienovireen osalta että tarvi ihmetellä saako sitä ritsaa ylipäänsä sellaiseen vireeseen ilman kitaraseppää.

LaMotta
18.12.2010 12:06:16 (muokattu 18.12.2010 12:24:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sellainen käsitys, että asiassa on eroja maantieteellisen sijainnin mukaan. Kehäkolmosen sisällä ei kuulema liikahda perskarvakaan ellei siitä saa maksua. "Meillä päin" kitara säädetään kaupan päälle ja annetaan mukaan vielä optio yhdelle ilmaiselle kitaran säädölle myöhemmin.

La Motta
Mr. Speed
18.12.2010 12:31:53

LaMotta: Mulla on sellainen käsitys, että asiassa on eroja maantieteellisen sijainnin mukaan. Kehäkolmosen sisällä ei kuulema liikahda perskarvakaan ellei siitä saa maksua. "Meillä päin" kitara säädetään kaupan päälle ja annetaan mukaan vielä optio yhdelle ilmaiselle kitaran säädölle myöhemmin.

Höhö.. "Kuulemma". Kyllä kun on itse osannut avata suunsa, niin ihan kaupan päälle ois saanu uusilla kielillä haluamaansa vireeseen säädettynä.

Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
jiiar8
18.12.2010 13:04:10

On eroja.... Seinäjoella, jos kitara ei ole säädöissä tai haluat "hienosäätöä", istutetaan asiakas kahvimukin ääreen ja sillä aikaa laitetaan kitara säätöihin (pääsääntöisesti ovat säädöissä...).

Jokunen vuosi sitten käytiin kattomassa kitaroita seinämäellä, ja kaveri totesi kokeiltuaan , että : "mikit taitaa olla hieman lähellä kieliä...", siirty seuraavan kokeiluun. Varttitunti kommentista myyjä yllättäen toi kitaran ja käski kokeilla...
Oli laskenut mikit ja samalla vaihtanut kielet...ilman pyyntöä teki tuon ja totesi että: "paskanen oli otelautakin...."
Jep: kaveri osti ko vehkeen.

Tawsky
18.12.2010 15:15:06

Muuki: ajatelkaa jos tuossa olisikin lukenut vaikka Gibsonin halpismalli. :|
Anteeksi kun nyt ohi aiheen jatketaan, mutta mä oon ainakin laskenut noi Special Faded SG:t halpikseks. Ei sillä että huonoja olisivat, taino.. En ole kokeillut.

novo
18.12.2010 17:21:10

ADEHD: Anteeksi kun nyt ohi aiheen jatketaan, mutta mä oon ainakin laskenut noi Special Faded SG:t halpikseks. Ei sillä että huonoja olisivat, taino.. En ole kokeillut.

Eikös siinä tapauksessa kitarana ois pitäny olla Epiphone eikä Gibson, että sama logiikka ois ollu käytössä?

voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Kimmo72
18.12.2010 22:38:44

Muuki: ..ajatelkaa jos tuossa olisikin lukenut vaikka Gibsonin halpismalli. :|

Sillon se olis varmaan ollu Melody Maker.

Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Muuki
18.12.2010 22:42:27

Dream_eater: Sillon se olis varmaan ollu Melody Maker.

Ei ollu ylläri että joku ottaa tän.

Eio
Dropped C
19.12.2010 02:18:41

Mä näkisin että jos liikkeestä hakee jonkun kahden, kolmen huntin kitaran, niin melkein kohtuutontahan se on, että siihen pitäisi jälkikäteen monta kertaa saada jotain säätöä. Osta se oikea ESP jos pitää passata.

2randpo
19.12.2010 07:53:43 (muokattu 19.12.2010 07:54:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: Anteeksi kun nyt ohi aiheen jatketaan, mutta mä oon ainakin laskenut noi Special Faded SG:t halpikseks. Ei sillä että huonoja olisivat, taino.. En ole kokeillut.

En ota kitaran laatuun kantaa, mutta markkinoille tullessaan Gibson SG Special Faded oli hinnoiteltu hieman kalliimmaksi kuin SG Special. Ei sitten kai myynyt ihan odotusten mukaisesti, ja hintaa laskettiin.

K.Hill
19.12.2010 11:30:50

Kitarapajalla myydään aina säädettynä. Mutta jos ostaa esim Martinin akustisen, ovat jo tehtaan jäljiltä hyvässä kuosissa. Paja kuitenkin säätää vuoden sisällä kaupasta samaan hintaan mikäli tarvetta ilmenee(vaikka omistaja vaihtuisi ja kuitti löytyy).

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti