Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss RC-2 ja RC-20XL - suurtakin eroa paitsi koko ja hinta?
1
Lilli
16.12.2010 15:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YouTubesta olen tiiraillut otsikon looppereiden esittelyvideoita. Kovasti ovat ominaisuuksiltaan samankaltaisia, kaksikymppinen toki kakkosen päivitetty versio enemmillä herkuilla ;-)

Mutta onko tällaisen kotisoittelijan - ei kotiäänittelijän - kannalta ratkaisevaa eroa, riittääkö RC-2 ?

It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
weelie
17.12.2010 14:37:16

Mulle RC-2 kyllä on riittänyt. En mä oikein enemmälle tarpeitä nää, tai no ehkä se että voi hidastaa tai nopeuttaa voisi olla ihan kiva.

http://pickingjjcale.blogspot.com/
erty
17.12.2010 14:43:56

weelie: Mulle RC-2 kyllä on riittänyt. En mä oikein enemmälle tarpeitä nää, tai no ehkä se että voi hidastaa tai nopeuttaa voisi olla ihan kiva.

RC-2:een saa myös kytkettyä ulkosen jalkakytkimen, jolla pystyy pysäyttämään loopin tai täpätä temmon, ihan kuten tolla isommallakin.

nannne
17.12.2010 14:51:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tuossa rc20 mallissa pari sisääntuloa ja pari jalkakytkimen inputtia noiden omien vipujen lisäksi. RC-2 ei löytynyt perus "klikki" saundia, perus hilpeitä rumpukomppeja kylläkin. rc-20 on juuri toisinpäin, pelkästään erillaisia klikityksiä mutta ei sen ihmeempää runpukonetta.

Molemmilla olen kyllä leikkinyt ja ei niissä oikeasti mitään suurempaa eroa ole ainakaan minun käytössä.

Lilli
17.12.2010 15:10:51 (muokattu 17.12.2010 15:14:09)

nannne: Onhan tuossa rc20 mallissa pari sisääntuloa ja pari jalkakytkimen inputtia noiden omien vipujen lisäksi. RC-2 ei löytynyt perus "klikki" saundia, perus hilpeitä rumpukomppeja kylläkin. rc-20 on juuri toisinpäin, pelkästään erillaisia klikityksiä mutta ei sen ihmeempää runpukonetta.

Molemmilla olen kyllä leikkinyt ja ei niissä oikeasti mitään suurempaa eroa ole ainakaan minun käytössä.

Taidanpa kokeilumielessä päätyä tuohon RC-2een. - Mitenkäs on, kuinka loopperi kytketään vahvistimeen... laitetaanko kitaran ja pedaalilaudan jälkeen linjaan ja inputiin normaalisti vai onko kätevää kytkeä efektilooppiin? Eli jos kompin soittaa puhtaalla clean-kanavaan, sitten tausta soimaan ja vahvari särökanavalle - pysyykö 'komppi' puhtaana vai säröytyykö? Pysyisikö loopissa puhtaana?

It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
weelie
17.12.2010 15:15:15 (muokattu 17.12.2010 15:16:41)

nannne: Onhan tuossa rc20 mallissa pari sisääntuloa ja pari jalkakytkimen inputtia noiden omien vipujen lisäksi. RC-2 ei löytynyt perus "klikki" saundia, perus hilpeitä rumpukomppeja kylläkin.

On siinä mielestäni klikki (suora neljäsosa)?! Vai tarkoitatko että sen saundi ei ole sopiva, tai tarpeeksi klikkimäinen. :D

http://pickingjjcale.blogspot.com/
nannne
17.12.2010 22:25:14

weelie: On siinä mielestäni klikki (suora neljäsosa)?! Vai tarkoitatko että sen saundi ei ole sopiva, tai tarpeeksi klikkimäinen. :D

Meni vähän hukkaan kun sillä yritti klikittää runpusoittoa. :)

BubbleBob
19.12.2010 01:23:51

Lilli: Taidanpa kokeilumielessä päätyä tuohon RC-2een. - Mitenkäs on, kuinka loopperi kytketään vahvistimeen... laitetaanko kitaran ja pedaalilaudan jälkeen linjaan ja inputiin normaalisti vai onko kätevää kytkeä efektilooppiin? Eli jos kompin soittaa puhtaalla clean-kanavaan, sitten tausta soimaan ja vahvari särökanavalle - pysyykö 'komppi' puhtaana vai säröytyykö? Pysyisikö loopissa puhtaana?

Vastasit :-) eli komppi pysyy puhtaana kun RC on efekti-loopissa.
Pedaaliketjussa onkin sopiva paikka mietittävä ja kokeiltava.

Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti