Muusikoiden.net
08.12.2016
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaramikrofonin valinta
1 2
Live Wire
11.12.2010 17:26:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä kitaramikrofoni sopisi tämän ketjun jatkoksi:
 
Kitara:
- Runko leppää
- Kaula vaahteraa
- Otelauta eebenpuuta
- Tallana OFR
 
Vahvistin:
- Marshall JVM410H
- OD1-kanava oranssilla tai punaisella modella
 
Kaappi:
- Marshall Greenback-elementeillä
 
Soundi mitä haetaan on hard rock / heavy metal, suurinpiirtein tähän tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=yfB7vF7nCdA
 
Olen katsellut eri vaihtoehtoja DiMarziolta ja Seymour Duncanilta, ja valinnan varaahan on paljon. Mitä ominaisuuksia / taajuuksia kannattaisi korostaa, että soundi tulisi esille bändin kanssa livenä ja studiossa? Bändin toinen kitaristi soittaa samantyyppisellä setillä, ja kitarana LTD jossa EMG:t.
 
Särösoundi ja tallamikki on siis haussa, kaulamikin kanssa ei ole niin tarkkaa, eikä puhtaalla soundilla tule soitettua.
 
Muuki
11.12.2010 17:38:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seymour Duncanin Invader taitaa mennä jo pikkusen liian kuumaksi, vaikka helkatin kova mikki onkin. Olkoon perusvastaus vaikka sitten SD:n Jeff Beck, tuntuu taipuvan vähän joka suuntaan.

Aktiiveista voin suositella omakohtaisella kokemuksella Blackoutseja. Todella hyvät ja hiljaisetkin niinkun kirjat sanoo, ei mun mielestä ainakaan liian rajut.

Mutta vaihtoehtoja on loppupeleissä ihan, öh, kaatanasti.
 
Eio
Live Wire
11.12.2010 17:49:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko nämä Jeff Beckit: http://www.seymourduncan.com/produc … humbucker/progressive/sh4_jb_model/
 
Tuolla sanotaan että "For balanced and warm instruments". Leppä ja vaahtera on molemmat enemmän kirkassointisia, niin mitenkähän tuo sopisi...
 
Muuki
11.12.2010 18:03:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Live Wire: Onko nämä Jeff Beckit: http://www.seymourduncan.com/produc … humbucker/progressive/sh4_jb_model/
 
Tuolla sanotaan että "For balanced and warm instruments". Leppä ja vaahtera on molemmat enemmän kirkassointisia, niin mitenkähän tuo sopisi...

 
Ei nyt millään pahalla, mutta vähän epäilen että sinä tai kukaan muukaan erottaisi kuulemansa perusteella mikä puulaji kyseessä, edes tummalta soinniltaan kuuluisa mahonki.

On toki huhuja että jotkut mikit eivät muka oikein sovi kirkassointisiin soittimiin, jotkut eivät muka käy tummiin vastaaviin. Saa tulla vapaasti todistamaan. Ääripäät voi toki löytyä molemmista, mikeistä ja puulajikkeista, ja niiden sointi yhdessä ei sitten ehkä jollekin ole kivaa kuultavaa. Ite kyllä sivuutan koko homman ennenkun sattuu omalle kohdalle, vaikken kultakorva olekaan.
 
Eio
Muuki
11.12.2010 18:14:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä on varmaan toinen hyvä vaihtoehto
http://www.seymourduncan.com/produc … bucker/progressive/sh5_duncan_cust/

Jos tuo "warm and balanced" pelottaa, niin tuo taitaa lukea varmaan puolessa noista seimoorin mikeistä. Toisaalta jos tiiät noin hyvin jo niin tuskin tarviit enää apuja..
 
Eio
Tinippa84
11.12.2010 18:55:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistä duncanin JB. Mulla on kitara samoilla ominaisuuksilla + JB tallassa ja Marshall. Toimii, ei valittamista.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Osteri
11.12.2010 20:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on samoilla puilla Washburn ja tallassa Seymour Duncan Custom SH-5. Soi ihan vidyyn hyvin. Ei syytä vaihtaa muuhun. Hard rockia vedetään. Laita priva viestiä jos haluat lisätietoa.
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
Spike
12.12.2010 00:27:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marzun kanssa tykkäsin varsinkin Blackouteista ja D-sonicista.
 
Midrange
12.12.2010 02:27:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duncanin customia suosittelen.
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
Kvesti
12.12.2010 03:08:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Ei nyt millään pahalla, mutta vähän epäilen että sinä tai kukaan muukaan erottaisi kuulemansa perusteella mikä puulaji kyseessä, edes tummalta soinniltaan kuuluisa mahonki.
 
Menee vähän off topiciksi, mutta menköön nyt tämän kerran.
 
Kyllä sen kuulee mikä puulaji on kyseessä. Ääneen vaikuttaa niin monta muuta asiaa, ettei pääse 100% tarkkuuteen. Mutta huomattavasti sattumaa parempiin tuloksiin pääsee, kun tietää miltä eri puulajit kuulostavat.
 
Parhaiten puiden ero tulee esille, jos kyseessä on sama elektroniikka, sama vahvistin ja samat säädöt. Tuossa alla pari pätkää, joissa lähes samalla elektroniikalla varustetut kitarat.
 
Ensiksi Gibsonin Raw Power SG, joka on tehty vaahterasta
 
http://www.youtube.com/watch?v=LY2Ia1sz7Eo
 
Seuraavaksi Gibsonin SG Standard.
 
http://www.youtube.com/watch?v=mifSfkKh0VU
 
Jälkimmäisessä kuuluu selvästi mahongin kuuluisa tummuus. Ei kuulu välttämättä ensimmäisellä kuuntelukerralla, mutta kun kuuntelet noita peräkkäin muuteman kerran, sieltä pitäisi löytyä eri puulajien ero.
 
Nimimerkillä Yritin vuosia saada leppärunkoisesta kitarasta haluamaani soundia, kun kokeilin mahonkirunkoista, se oli heti siinä.
 
Muuki
12.12.2010 11:34:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kvesti: Tuossa alla pari pätkää, joissa lähes samalla elektroniikalla varustetut kitarat.
 
Ensiksi Gibsonin Raw Power SG, joka on tehty vaahterasta
 
http://www.youtube.com/watch?v=LY2Ia1sz7Eo
 
Seuraavaksi Gibsonin SG Standard.
 
http://www.youtube.com/watch?v=mifSfkKh0VU

 
Toki noissa on havaittavissa eroja paljonkin, mutta jos tähän mennään niin oliko esim. nauhotusvehkeet ja olosuhteet samat? Vahvistin ja sen säädöt täsmälleen samat? Sama soittaja, plektra, kielten merkki/vahvuus/ikä.. Enpä viiti enempää edes listata. Mutta joo, mahonki on mahonki ja se soi kuin soikin muhkeammin, silläpä tässä Les Pauli -kuumetta aina välillä tuloo.
 
Eio
Crossroad
12.12.2010 13:33:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten olisi vanha ja hyväksi todettu Super Distortion?
 
Live Wire
12.12.2010 15:20:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

randy rhoads: Miten olisi vanha ja hyväksi todettu Super Distortion?
 
Kiitos kaikille vinkeistä so far. Super Distortionia olen myös miettinyt. Kovastihan sitä on kehuttu, mutta jotenkin ainakaan youtube-pätkät ei vakuuta.
 
Vahooo
12.12.2010 15:27:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Live Wire: Kiitos kaikille vinkeistä so far. Super Distortionia olen myös miettinyt. Kovastihan sitä on kehuttu, mutta jotenkin ainakaan youtube-pätkät ei vakuuta.
 
Youtubeen ny en luottais ollenkaan. Nii eritasoisia äänitteitä.
 
I'm out killing pepperonies
jipeeällä
12.12.2010 16:05:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdotus:
 
http://www.thomann.de/fi/evh_frankenstein_humbucker.htm
 
jumara
12.12.2010 23:59:30 (muokattu 13.12.2010 00:03:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seymour Duncanin Distortion.
 
Se on vähän niinku metallimiesten JB (joka on JAZZ BLUES eikä mikään Jeff Beck vaikka Beck onkin ollut Duncanin frendejä), aavistuksen räyhäkkäämpi keski- ja ylä-äänistä kuin JB. Toimii just ton tyyppisessä kamassa, mikä tuo referenssisi oli.
 
(Ja kokemuksesta voin sanoa, että Distortionia ei kannata säätää liian lähelle kieliä, hönkää ja preesenssiä riittää vaikka olisivat kauempanakin, mutta dynamiikka paranee huomattavasti.)
 
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Midrange
13.12.2010 03:59:18 (muokattu 13.12.2010 04:03:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo Duncanin sivustolla olevat kuvaukset on kyllä huvittavia. Monta kertaa ihan päinvastaisia sille mitkä on olleet omat kokemukset noista. Pearly Gates piti olla töykeä "eli rude" mutta paskat se mitään töykeä ollut. Päinvastoin yliystävällinen, suorastaan hunaja valui kaulaa pitkin. Oishan se tietysti pitänyt jo nimestä arvata.
 
Ja nuo suositukset siellä... Useinmiten tummasoundista mikkiä suositellaan tummasoundiseen kitaraan, että pääsee kurvailemaan oikein kunnolla sieltä suon puolelta. Ja päinvastoin. Minäpä laitoin tummasoundiseen kitaraan vastoin suosituksia kirkassoundisen mikin, ja avot!
 
Nojoo, semmosta juttua tähän aikaan yöstä. Eli kandee kokeilla aina itse jos mahdollista, nuo kuvaukset on aina niin subjektiivisia.
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
Miikathebest
13.12.2010 04:26:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jumara: Seymour Duncanin Distortion.
 
Se on vähän niinku metallimiesten JB (joka on JAZZ BLUES eikä mikään Jeff Beck vaikka Beck onkin ollut Duncanin frendejä), aavistuksen räyhäkkäämpi keski- ja ylä-äänistä kuin JB. Toimii just ton tyyppisessä kamassa, mikä tuo referenssisi oli.
 
(Ja kokemuksesta voin sanoa, että Distortionia ei kannata säätää liian lähelle kieliä, hönkää ja preesenssiä riittää vaikka olisivat kauempanakin, mutta dynamiikka paranee huomattavasti.)

 
Lue myyttiketjusta JB:stä.
http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=9618775
 
Liikaa säröä!
-Rake-
13.12.2010 08:02:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duncanin JB 250k potikalla.
 
jniska
13.12.2010 08:06:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dimarzio Breed antaa aika mukavan keskialueen, toimi ainakin tuon JVM 205 H nupin kanssa mainiosti. Nuo JVM:t on vähän puuroisia muutenkin, joten liian kuumaa mikkiä ei kannata skittaan laittaa.
 
Laiha Lissu oli paras.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti