Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line 6 Spider IV 30 vai Roland Cube 30?
1
LP Fan
10.12.2010 17:43:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli olen kotisoitteluun hankkimassa vahvistinta. Näitä kahta olen pyöritellyt mielessäni. Mitkä ovat teidän mielipiteenne, kumpi kannattaisi ostaa?

Tawsky
10.12.2010 18:22:17

Ite ottaisin Cuben. Line6 30w spiderin omistin joskus, enkä pitänyt siitä alun jälkeen yhtään. Cubella on tullut joskus koulussa soiteltua. Hyvä peli trankuksi, oikein hyvä. Cubessa on ehdottomasti paremmat mallinnukset ja efektit.

Jyrken
10.12.2010 19:01:31

Näistä kahdesta itse valitsisin Vox VT20 Plussan (tai Peavey Vypyrin hevihommiin)

if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Jasma
11.12.2010 00:06:05

LP Fan: Eli olen kotisoitteluun hankkimassa vahvistinta. Näitä kahta olen pyöritellyt mielessäni. Mitkä ovat teidän mielipiteenne, kumpi kannattaisi ostaa?

no kun mielipidettä kysyttiin niin molempia testanneena suosin cubea. varsin toimiva kotioloihin ja torilla näkyy käytettyjä x-versioita olevan. line6 tuotteita itse diggailen, mutta spiderit on kyllä huonoutta. tarkastahan vielä peaveyn vypyr, niitäkin torilla myynnissä ja voxin mallintavat.

Deepfreeze
11.12.2010 09:54:13

Kotiin ottaisin kyllä mieluummin 15w tai pienempitehoisen. 15 trankkuwattiakin piisaa kotona oikein mainiosti, eikä sillä 30w trankkucombolla kuitenkaan bändin kanssa oikein vedellä.

Pienempää vain alle ja rahat parempaan säästöön :P

Shitstorm
Muuki
11.12.2010 10:04:36 (muokattu 11.12.2010 10:07:35)

Mullakin oli aikoinaan spideri, tosin kakkonen, ja lopulta sen totesin aika mitättömäksi vehkeeksi efekteistä ja ulkoasusta huolimatta.

Miten joku on ruuvannut tällasen saundin hämpistä? Kyseessä kylläkin 3-versio, ja kaappikin tuntuu olevan merkkiä marsu. Mä vaan tykkään.. Tai sitten mulla on korvissa jotain vaikkua
http://www.youtube.com/watch?v=3Jgk7WsV23o

E: Njaa, no ehkä tuossa tarkemmalla kuuntelulla tulee taas se tuttu spaiderin dynaamiton mössö läpi, eihän nuo nauhotusvehkeetkään mitään kunnollisia ole.

Eio
trih
11.12.2010 10:07:36

Kotiin riittää 0,1 W tehoa. Mun Microcube 2 Wattia on liikaa tähän kerrostaloon. Mutta jos voi laittaa vähän enemmän volaa kotona niin miksei combo 12" elementillä? Eli sillä kitaroinnissa suosituimmalla koolla niin ei jää ainakaan siitä kiinni. Käytettyä Spideriä, Cubea, Vypyriä, Voxia.

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
LP Fan
11.12.2010 11:02:41

Joo, kyllähän se hinta selvästi tippuu kun watti määrät pienenee. Bändikämpällä siis Line 6 Flextone II, että ihan puhdasta kotisoittelu vehjettä etsin.

Pitää tuo Voxi ja Vyper tsekkailla.

Kvesti
12.12.2010 01:52:58

trih: Kotiin riittää 0,1 W tehoa. Mun Microcube 2 Wattia on liikaa tähän kerrostaloon. Mutta jos voi laittaa vähän enemmän volaa kotona niin miksei combo 12" elementillä? Eli sillä kitaroinnissa suosituimmalla koolla niin ei jää ainakaan siitä kiinni. Käytettyä Spideriä, Cubea, Vypyriä, Voxia.

Sitä volaa ei tarvii laittaa täysille :) Mulla on 60W tube Vypyr kotisoitossa kerrostalossa.

LP Fan: Joo, kyllähän se hinta selvästi tippuu kun watti määrät pienenee. Bändikämpällä siis Line 6 Flextone II, että ihan puhdasta kotisoittelu vehjettä etsin.

Pitää tuo Voxi ja Vyper tsekkailla.

Kannattaa kokeilla Microcube, Microspider, Marshallin MG2FX ja muut pikkuihmeet, jos tarkoitus on etsiä vahvistinta kotisoittoon. Eivät vie niin paljoa tilaa ja ovat riittäviä harjoituskäyttöön. Eivät tietysti pärjää isommille, mutta ihan käteviä pelejä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti