Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä pedaali?
1
makemake
09.12.2010 20:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin juuri Vox AC30 C2- vahvistimen, ja nyt mietin sopivaa pedaalia, jolla saisi säröä. Haen 70-luvun brittiläistä rocksoundia, kuten esimerkiksi Rolling Stones. Olisiko ehdotuksia?

Jucciz
09.12.2010 20:20:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö siitä Voxista lähde säröä kun laitat sen tarpeeksi kovalle? Mulla on sama merkki ja sama malli ja siitä ainakin lähtee, ja se on vielä ikivanha kuuskytluvun kone.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
FreshPots
09.12.2010 20:38:12

Jucciz: Eikö siitä Voxista lähde säröä kun laitat sen tarpeeksi kovalle? Mulla on sama merkki ja sama malli ja siitä ainakin lähtee, ja se on vielä ikivanha kuuskytluvun kone.

Siinä tulee vain se ongelma, notta jos naapuroston mummot ei osaa rokkailla kunnolla Stonesin tahdissa, mutta jos luukuttamaan pystyy niin mikäs siinä sitten...

PGS Andyn Stones tribuutti Jetter Helium -säröttimellä:
http://www.youtube.com/watch?v=u5-1scuSj5Q

LaMotta
09.12.2010 20:40:12 (muokattu 09.12.2010 20:40:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höpsis.

Top Boost-kanavasta saa säröä ilman kuulosuojaimia. Ainakin omassa AC15 CCssä.

Onko keskustelun tarkoituksena päästä johonkin tulokseen vai pelkästään spekuloida?
FreshPots
09.12.2010 20:53:03

LaMotta: Höpsis.

Top Boost-kanavasta saa säröä ilman kuulosuojaimia. Ainakin omassa AC15 CCssä.

Säröä saa, mutta se onkin sitä etuastesäröä. Isolle ruuvattuna alkaa pääteasteesta irtoamaan röpöä, ja jos sinne aikoo päästä, alkaa housun lahkeet lepattamaan rokin tahdissa. Kumpikin saundaa erillaiselta, ja olen huomannut että pääteaste isolla -särö on paljon parempi (omasta mielestä) kuin etuaste-särö. Etusen särö on usein melko kuiva saundiltaan. Tuskinpa Stonesin levyillä ollaan vedelty pienillä tehoilla etuaste huutaen ja pääte vaimennellen. Ei-master-volume-vahvarien volanamiskaa kääntämällä saadaan kumpaakin säröä, etuasteesta ja päätteestä. Ja sitä paitsi sulla onkin CC-mallistoa ja aloittajalla uutta C-mallistoa. Itsellä ei vielä toistaiseksi ole voxia, joten mene ja tiedä, mutta hankintalistalla on ollut jo pitkäänkin.

Itse olen löytänyt parhaat Stones-saundit Fender '65 Deluxe Reverb reissue -vahvain säröllä (tulee kovaa).

LaMotta
09.12.2010 20:56:57

Crossfire96: Itse olen löytänyt parhaat Stones-saundit Fender '65 Deluxe Reverb reissue -vahvain säröllä (tulee kovaa).

Kieltämättä. Sellainenkin löytyy.

Onko keskustelun tarkoituksena päästä johonkin tulokseen vai pelkästään spekuloida?
LaMotta
09.12.2010 21:32:42

Olen tässä hiukan ihmetellyt kun VOXeista on niin vähän keskustelua. Mistähän mahtaa johtua? Itse löysin ne vasta tänä vuonna. Soundi on bändin kanssa soitellessa tajuttoman hyvä. Selkeä ja erotteleva. Bändin yleissoundi parani kun hilasin treeneihin VOXin.

Jucciz
09.12.2010 21:51:07

LaMotta: Olen tässä hiukan ihmetellyt kun VOXeista on niin vähän keskustelua. Mistähän mahtaa johtua? Itse löysin ne vasta tänä vuonna. Soundi on bändin kanssa soitellessa tajuttoman hyvä. Selkeä ja erotteleva. Bändin yleissoundi parani kun hilasin treeneihin VOXin.

Varmaan sekin vaikuttaa, kun Voxeja (varsinkaan noita AC30- tai AC15-malleja, uutuusvoxeja varmasti kylläkin) ei ihmisillä kauheasti ole, joten myöskään keskustelua ei yhtä helpolla synny. Asiaa ei varmaan edistä myöskään se, että täällä on erillinen Vox-huone, jonne ainakin jotkut aiheesta kiinnostuneet ovat siirtyneet keskustelemaan.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
dropD
10.12.2010 10:13:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hot Cake toimii huhujen mukaan VOXien kanssa hyvin

Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Jaz
10.12.2010 15:50:35

Jucciz: Varmaan sekin vaikuttaa, kun Voxeja (varsinkaan noita AC30- tai AC15-malleja, uutuusvoxeja varmasti kylläkin) ei ihmisillä kauheasti ole, joten myöskään keskustelua ei yhtä helpolla synny. Asiaa ei varmaan edistä myöskään se, että täällä on erillinen Vox-huone, jonne ainakin jotkut aiheesta kiinnostuneet ovat siirtyneet keskustelemaan.

No eipä tuolla vox-huoneessakaan (kuten muissakaan vastaavissa) kovin vilkasta keskustelua ole. Mun mielestä hanurista koko huonejärjestelmä
jyrkalt
10.12.2010 16:31:02

dropD: Hot Cake toimii huhujen mukaan VOXien kanssa hyvin

Ei mulle ole tullut yhtään vahvistinta vastaan missä hot cake ei olisi toiminut hyvin.
Ehdottomasti yks parhaita säristinpurkkeja.

Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti