Muusikoiden.net
11.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: TU-2 ei toimi verkkovirralla? Missä vika?
1
JR/Rajah
08.12.2010 07:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tyhmä tarttee apua.

Eli mistä voi johtua, että Boss TU-2 viritin ei suostu toimimaan kun laittaa verkkovirtaan kiinni. Pedaaliin tulee hetkeksi valot, mutta sammuu heti sen jälkeen eikä mene päälle polkasemalla. Myöskään check valo ei syty samalla tavalla kun käyttäisi patteria. Signaali kulkee tosin kokoajan pedaalin läpi, mutta virittäminen ei onnistu/linjan mykistäminen.

muuntajana mulla on joku yleismuuntaja 9V ja muistaakseni tarjoaa jotain +1000mA. Onko tässä se vika?

Big Muff samassa linjassa toimii ihan ongelmitta samalla virtalähteellä.

1...2...4!
zuppermuhle
08.12.2010 08:18:00

Eikös Electro Harmonixin vehkeissä ole tuo polarisuus toisin päin kuin Bosseissa? Voisi varmistaa että negatiivinen puoli on keskimmäinen.

"Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana."
akuankkakomppi
08.12.2010 08:19:12 (muokattu 08.12.2010 08:19:41)

Mites napaisuus? Käsittääkseni Bossissa on plussa kuoressa, nega keskellä.

Katso myös tämä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=72785&o=0

e: h i d a s . . .

sum ergo cogito
Grugi
08.12.2010 08:26:01

Mulla on 1Spotissa kiinni TU-3 ja siinä sitten 4kpl EHX speduja ja kaikki pelittää vallan mainiosti eli ei ehkä vika siinä kuitenkaan.

SDMF
Jungleman
08.12.2010 08:59:57

Miten vanha TU-2? Minun ensimmäinen yksilöni (jostain 90-luvun loppupuoliskolta) lakkasi muutaman käyttövuoden jälkeen toimimasta. Virrat kytkiessä se vilkautti näytössä jotain (en muista, raportoin asiasta jossain aiemmassa asiaa käsittelevässä keskustelussa) ja pimeni sitten.

Olisihan sen voinut lähettää Rolandille, mutta takuusta ei enää tietoakaan - en viitsinyt nähdä vaivaa. Lahjoitin kaupanpäällisinä jossain pedaalivaihtokaupassa...

Ai niin, ymmärsinkö nyt väärin, toimiiko se siis edelleen patterilla?

Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
JR/Rajah
08.12.2010 10:01:14

Jungleman: Miten vanha TU-2? Minun ensimmäinen yksilöni (jostain 90-luvun loppupuoliskolta) lakkasi muutaman käyttövuoden jälkeen toimimasta. Virrat kytkiessä se vilkautti näytössä jotain (en muista, raportoin asiasta jossain aiemmassa asiaa käsittelevässä keskustelussa) ja pimeni sitten.

Olisihan sen voinut lähettää Rolandille, mutta takuusta ei enää tietoakaan - en viitsinyt nähdä vaivaa. Lahjoitin kaupanpäällisinä jossain pedaalivaihtokaupassa...

Ai niin, ymmärsinkö nyt väärin, toimiiko se siis edelleen patterilla?

Just samaa tekee mulle nyt. Vilkuttaa jotain ja pimenee. Patterilla toimii ihan hyvin. Ei vaan viitsisi käyttää kun pitää piuhat repiä aina irti patterin säästämiseksi.

Olin myös katsovinani, että napaisuus oli samoin päin. Ehkä pitää tuo vielä tarkistaa.

1...2...4!
Jaava
08.12.2010 11:02:57

Olin myös katsovinani, että napaisuus oli samoin päin. Ehkä pitää tuo vielä tarkistaa.

Napaisuus pitäisi olla samoin päin. Ainakin mulla on ehxssä ja bossissa ja mxrssä samoin päin. Vaan yksi hbe on eri päin jostain syystä.

Jotain on epäilemättä rikki siinä pedaalissa. Spedaali auki ja tutkimaan tai sitten osaavalle kaverille tutkittavaksi.

''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
humppahanuristi
08.12.2010 11:15:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virtaliitin irti/rikki. Se pelaa sen verran, että kytkee patterin pois päältä mutta toimintaan tarvittava virta ei kulje.

Teknisesti orientoituneet henkilöt voivat kuvata oikeilla termeillä, kuinka se toimii sähköteknisesti mutta näin maallikkona yksinkertaistaen noin.

Humpasta rautalankaan...
JR/Rajah
08.12.2010 15:18:37

No taitaa mennä takuun piikkiin tämä vika. Nyt pitää vain kaivaa kuitti jostain.

1...2...4!
LaMotta
08.12.2010 16:27:19 (muokattu 08.12.2010 16:34:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JR/Rajah: Patterilla toimii ihan hyvin.

Selevä.

Pedaalin tasasuuntauspiiri on kaputt - final - nirri vex. Tai joku semmonen. Itsellä oli sama vika Bossin kompurassa.

Onko keskustelun tarkoituksena päästä johonkin tulokseen vai pelkästään spekuloida?
KooAa
08.12.2010 17:13:19

Laitoitko oikeaan reikään?

KooAa:lla on väliä, less is more. En Kumarra. This Is The Road To Hell.
Wespa
08.12.2010 18:34:53

KooAa: Laitoitko oikeaan reikään?

Se flaksiketju on tuolla toisaalla.

"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
jhietala
11.12.2010 13:38:23 (muokattu 11.12.2010 14:00:12)

LaMotta: Selevä.

Pedaalin tasasuuntauspiiri on kaputt - final - nirri vex. Tai joku semmonen. Itsellä oli sama vika Bossin kompurassa.

Tjaa, ei siinä mitään tasasuuntaajaa ole kun kerta 9V tasajännitteellä toimii. Se tasuri on jo siellä teholähteessä tai "muuntajassa" näin kansankielellä. Veikkaan, että DC-liitin on rikki/piuha irti sieltä juotoksesta.

Voit käyttää sitä myös siitä patterin liittimestä jos on powerissa adapteri tätä varten. Mutta tällöin kannattaa tosin olla sitten varma miten päin tulee +/- ja että sulla on dc- eikä ac-poweri, muuten saattaapi kärvähtää kyllä vehkeet ;)

Edit: niin joo tuosta otsikosta sai semmoisen käsityksen, että oot yrittänyt jotenkin käyttää sitä pedaalia 230V verkkovirralla :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti