Muusikoiden.net
11.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulokkeet jotka toimisivat kunnolla kitaravahvistimeni kanssa?
1
weelie
02.12.2010 13:28:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittelen usein kuulokkeiden kautta kotona, mallintavalla vahvarilla (esim Microcube, Mustang I). Ja kuulokkeiden kautta saundi on selvästi ohkaisempi ja säröisempikin kuin kajarin kautta (tai ulkoisen kajarin kautta).

Olisiko jollain jotain ideaa mitkä kuulokkeet voisivat auttaa tässä ongelmassa?

http://pickingjjcale.blogspot.com/
Celeb
02.12.2010 13:47:30

Kerro millainen budjetti sulla on, ennen ku kaikki alkaa suosittelemaan jotain 500e luureja. :)

Wolfhound
02.12.2010 15:52:06 (muokattu 02.12.2010 15:55:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää taitaa olla aika tyypillinen ominaisuus useissa vehkeissä, eikä välttämättä parane kuulokkeita vaihtamalla :| Voipa olla että kuulokkeiden kanssa tulee ihan fysiikan laitkin vastaan...

Esim. itse soittelen Zoom G2.1u -multiefektin kanssa: kuulokkeiden (Sennheiser HD215) kanssa ihan samaa ongelmaa - vahvistimen (puhtaan kanavan) kautta kuulostaa paljon paremmalta.

Se mikä ei tapa, vituttaa
cr4b
02.12.2010 15:59:39 (muokattu 02.12.2010 16:00:59)

Mun kokemuksen perusteella hyvienkään kuulokkeiden kanssa ei pysty saamaan yhtä hyvää soundia kuin edes huonon oikean kaiuttimen kautta. Kaiutinkaappi on oleellinen osa kitaran soundia, ja mallinnukset eivät korvaa sitä.

If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
aristoteles666
02.12.2010 16:01:56 (muokattu 02.12.2010 16:02:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weelie: Soittelen usein kuulokkeiden kautta kotona, mallintavalla vahvarilla (esim Microcube, Mustang I). Ja kuulokkeiden kautta saundi on selvästi ohkaisempi ja säröisempikin kuin kajarin kautta (tai ulkoisen kajarin kautta).

Olisiko jollain jotain ideaa mitkä kuulokkeet voisivat auttaa tässä ongelmassa?

mahdollisimman huonot, kitarakaiutin toistaa kunnolla vain 5 KHz:iin saakka, sitten alkaa jyrkkä pudotus, kuulokkeet taas 20 KHz, eli jos niissä ei ole kaiutin emu-simu-lointia, kuulet ylä-ääniä joita kitarakaiutin ei toista.

tietenkin suljetut ja muut vastaavat toimivat paremmin alaäänten toistossa yleensä.

I3enjam1n
02.12.2010 16:06:36 (muokattu 02.12.2010 16:07:13)

Tosin saattaa olla niinkin, että kuulokkeet on liian hifit tuohon käyttöön.
Ainakin Kochin twintonen manuaalissa sanottiin, että ei kannata käyttää liian hyviä kuulokkeita vahvistimen kanssa, voi kuulostaa liian kirkkaalta, johtuen taajuusvasteesta.

E: hidas

Antroid
02.12.2010 16:11:59 (muokattu 02.12.2010 16:14:04)

Mä huomasin aikoinani sen, että ainakin Bossin GT-8:n kanssa sai equttaa aika rankasti kuulokkeita käyttäessä. Yläpäähän kun laittaa leikkaukset sopivasti, niin alkaa kuulostamaan aivan eri tavalla kitaralta. Bossin kanssa sai muistaakseni aika huoletta leikata kaiken yli 10kHz:n kaman pois, vaikka veteli siis ihan Bossin omilla vahvistin- ja kaappimallinnoksilla.

aristoteles666
02.12.2010 16:13:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antroid: Mä huomasin aikoinani sen, että ainakin Bossin GT-8:n kanssa sai equttaa aika rankasti kuulokkeita käyttäessä. Yläpäähän kun laittaa leikkaukset sopivasti, niin alkaa kuulostamaan aivan eri tavalla kitaralta. Bossin kanssa sai muistaakseni aika huoletta leikata kaiken yli 10kHz:n kaman pois, vaikka veteli siis ihan Bossin omilla kaiutin ja kaappimallinnoksilla.

no vähintään.

weelie
02.12.2010 20:49:58 (muokattu 02.12.2010 20:51:10)

Kiitos vastauksista!

Pitäisköhän laittaa vaikka earit korviin ja sitten kuunnella kuulokkeilla! :D Kun mitään EQ-vehjettä mulla ei kyllä ole...

Toisaalta vahvistimesta vedettynä monitorikajareihinkin kuullostaa ihan hyvältä...

http://pickingjjcale.blogspot.com/
joomake
02.12.2010 21:05:09

Wolfhound: Tää taitaa olla aika tyypillinen ominaisuus useissa vehkeissä, eikä välttämättä parane kuulokkeita vaihtamalla :| Voipa olla että kuulokkeiden kanssa tulee ihan fysiikan laitkin vastaan...

Esim. itse soittelen Zoom G2.1u -multiefektin kanssa: kuulokkeiden (Sennheiser HD215) kanssa ihan samaa ongelmaa - vahvistimen (puhtaan kanavan) kautta kuulostaa paljon paremmalta.

Koitappas pistää Zoomista kaappimallinosta päälle, itsellä on juuri sama efekti ja sekin auttaa jonkin verran. Eli sieltä extra eq:sta se cb.

Wolfhound
03.12.2010 14:32:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joomake: Koitappas pistää Zoomista kaappimallinosta päälle, itsellä on juuri sama efekti ja sekin auttaa jonkin verran. Eli sieltä extra eq:sta se cb.

Kiitos muistutuksesta! Voipi olla että olen jo sotkenut päässäni, missä patcheissa nuo on päällä ja missä ei ...vahvari/kuulokkeet/läppäri -versiot kun ainakin on tullut useimmista värkättyä...

Se mikä ei tapa, vituttaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti