Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bad Monkey vs. Boss SD-1
1 2
Bändimies
28.11.2010 00:59:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikko kertoo kaiken. Omistan Laneyn GH100L - putkinupin ja oon katellu halpaa ja suht hyvää overdriveä. Kumpi noista pedaaleista olisi siis parempi? Kokemuksia?

Jukka/MetalFear
jussimus
28.11.2010 01:05:38

Särö pedalli keltanen bläk sabbat ääni...

Osta Apina.

Space_Ace
28.11.2010 01:09:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta joo se apina. SD-1 ihan homo...

Mun mielestä mulla on erittäinkin hyviä juttuja, mutta silti mä en koskaan saa plussaa...
Progorava
28.11.2010 01:14:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jätkillä perustelut kohillaan :)

molemmat käy. makuasia.

Killearjoitus
jussimus
28.11.2010 01:18:41

mynok: makuasia.

No mutta täähä oli paras perustelu ikinä! :D

Progorava
28.11.2010 01:22:37

jussimus: No mutta täähä oli paras perustelu ikinä! :D

ja niin totta :D

Killearjoitus
jussimus
28.11.2010 01:23:07

mynok: ja niin totta :D

It's funny because it's true.

Miikathebest
28.11.2010 04:52:17 (muokattu 28.11.2010 04:56:42)

Miksi olen saanut sellaisen kuvan, että Digitechin pedaalit olisivat dsp-koneita?
Ei kai tuo apina sentään ole?

Liikaa säröä!
Vetehinen
28.11.2010 10:55:41 (muokattu 01.12.2010 22:35:52)

Tube Screamer on tosiaan uutena melkein satasen kalliimpi mutta jos käytettynä löytyy niin suosittelen. Tai nappaa kimppatilauksesta Biyang OD-8, siinä on kolme erilaista särösirua mukana.

Entiset soittokamat -listaus on yhtä kiinnostava kuin Johanna Tukiaisen CV.
Torniojaws
28.11.2010 12:00:57 (muokattu 28.11.2010 12:01:39)

No jaa, itsellä on ollut kaksi Apinaa ja kumpikin poksahti alle vuodessa ihan normaalikäytössä. Olihan niissä ok soundi.

erty
28.11.2010 12:29:15

Bossissa on nenäkkäämpi saundi, enempi middlee ja vähempi bassoo. Apinas on suht monipuolinen eq, Bossissa ei niinkään. Testaamalla selviää, kumpi on parempi just sulle.

Morri
28.11.2010 15:18:35

Apinan kanssa ei voi mennä metsään... ;) Mutta joo, puoltoääni täältäkin Pahalle Apinalle. Omissa touhuissani olen havainnut sen kaikkein toimivimmaksi eikä ole hinnallakaan pilattu. Se rinnalla on käynyt kääntymässä mm MXR D III, Wylde Overdrive, tuo Boss ja sitten se oranssi (keltainen?) Bossin purnukka ja Barberin Direct Drive eikä mikään noista ole pelittänyt yhtä muikeasti kuin Bad Monkey. Edelliseen postaukseen lisäisin vielä Apinan kohdalle plussaksi sen, että se on myös suhteellisen "hiljainen" eli ei kovinkaan paljon tule mitään ei toivottuja häiriöääniä.

Dont mess with Keith Richards! http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related " Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)"
Simo78
28.11.2010 21:16:10

Mun mielestä boss on noista parempi! Maxon od808 kandee tsekata, jos sattuu käytettynä kävelemään eteen...

Kivijalka
28.11.2010 22:48:09

erty: Apinas on suht monipuolinen eq, Bossissa ei niinkään.

Tämäpä se rulessi. Ellei Boss satu olemaan just eikä melkein se saundi jota haetaan niin sitten Apina haltuun ja rutinaa tuuttiin.

A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
erty
28.11.2010 22:59:08

Kivijalka: Tämäpä se rulessi. Ellei Boss satu olemaan just eikä melkein se saundi jota haetaan niin sitten Apina haltuun ja rutinaa tuuttiin.

Niin, mulla oli aikoinaan molemmat ja SD-1 sopi sillosen bändin menoon paremmin, vaikkei olekkaan yhtä monipuolinen kun Bad Monkey.
Mut noi on niin peruskamaa et kantsii ostaa vaikka molemmat torilta ja koittaa kumpi toimii omassa jutussa paremmin. Omat saa yleensä pois kun käytettynä ostaa ja myy.

Kivijalka
28.11.2010 23:04:57

erty: Niin, mulla oli aikoinaan molemmat ja SD-1 sopi sillosen bändin menoon paremmin, vaikkei olekkaan yhtä monipuolinen kun Bad Monkey.
Mut noi on niin peruskamaa et kantsii ostaa vaikka molemmat torilta ja koittaa kumpi toimii omassa jutussa paremmin. Omat saa yleensä pois kun käytettynä ostaa ja myy.

Tämä tarina on tosi. Itselläni on ollut omistuksessa kai kolme SD-1:tä ja kaksi pahaa apinaa. Kyllä niille aina käyttöä löytyy tilanteessa kuin tilanteessa.

A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
jumara
28.11.2010 23:06:29

En oikein ymmärrä rutinaa SD-1:n keskiäänivoittoisuudesta, eikös sähkökitara ole nimenomaan keskiäänisoitin... ;-)

Itse en ole koskaan oikein innostunut Bad Monkeysta - siinä on sinänsä ihan ok soundi, mutta:
a) heikohko bufferi, eli pois päältä ollessaan syö signaalia / huonontaa soundia
b) se ei ole kovin kestävä.

Jos haet "läpinäkyvää" säröä/boostia, niin Tubescreamerin (Ibanez/Maxon) ohella kandee testata Bossin OD-3 - se on miedommilla asetuksilla hyvin "skriimerimäinen", mutta tarvittaessa siitä lähtee myös hiukan enemmän säröä.

En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Antti1
28.11.2010 23:09:03

jumara: Jos haet "läpinäkyvää" säröä/boostia, niin Tubescreamerin (Ibanez/Maxon) ohella kandee testata Bossin OD-3 - se on miedommilla asetuksilla hyvin "skriimerimäinen", mutta tarvittaessa siitä lähtee myös hiukan enemmän säröä.

Hmm, mun mielestä ts on täysin kaikkea muuta, kuin läpinäkyvä soundiltaan. Sehän värittää soundia aivan törkeästi ja sen takia hommassaan hyvä onkin. "Läpinäkyväksi" kuitenkin lienee tukkukaupalla parempiakin vermeitä.

OD-3:nkin osalta mä oon siinä mielessä eri mieltä, että siinä on aikalailla vähempi basson leikkuuta ja ylämiddlen korostumista. Mutta kyllähän ne samaa asiaa ajaa kuitenkin.

PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Lilli
29.11.2010 05:37:25

Bändimies: Otsikko kertoo kaiken. Omistan Laneyn GH100L - putkinupin ja oon katellu halpaa ja suht hyvää overdriveä. Kumpi noista pedaaleista olisi siis parempi? Kokemuksia?

Pistetääs vielä kolmas verrokki: Biyang OD-10. - Taitaa olla melko lähellä Bad Monkeyta - täyttää hienosti paikkansa boostaamassa särökanavaa. Melko lähellä BM:a tuntuisi olevan.

It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
Rämppy
29.11.2010 09:06:45

Bad Monkeyn ongelma on, että se syö soundia liikaa off-asennoissa. Rosojen puolesta ihan ok purkki.

En sitten malttanut olla sanomatta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti