Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: PRS guitars
1 2 3 4 5 6 7
Perkkis
26.11.2010 22:59:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli minkäslaisia otsikon merkkiset kitarat ovat? Hyviä? Minkälaiseen musiikkiin lähtee parhaimmat soudit? Oletteko tyytyväisiä omaanne?

Ambitus
26.11.2010 23:01:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkkis: Eli minkäslaisia otsikon merkkiset kitarat ovat? Hyviä? Minkälaiseen musiikkiin lähtee parhaimmat soudit? Oletteko tyytyväisiä omaanne?

Hyviä kitaroita kaikenlaiseen musaan. Riippuu mallista. Olen tyytyväinen omaani joka on vuodelta 1992 ja käyny sadoilla keikoilla ja toimii vieläkin kuin junan vessa.

Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
Jii
26.11.2010 23:10:20

Ambitus: Hyviä kitaroita kaikenlaiseen musaan. Riippuu mallista. Olen tyytyväinen omaani joka on vuodelta 1992 ja käyny sadoilla keikoilla ja toimii vieläkin kuin junan vessa.

Jäsen Ambitus kertoi olennaisen. Muutaman olen omistanut, soitettavuus on kohdallaan, soundia olen hionut. Nykyisestä en luopuisi.

crestfall
27.11.2010 01:20:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stoptail-tallalla varustetuissa kitaroissa ei juuri mahdollisuutta intonaation säätöön, joka voi olla ongelma paksuilla kielillä ja/tai matalilla vireillä. Jos soitat ysi- tai kymppisetillä ja tykkäät pitää kitaran E-vireessä, tai löytyy ylimääräisiä satasia säädettävän tallan hankintaan, on kiinteätallainen PRS näpsäkkä valinta.

Kelpaisiko ilmainen instrumentaalimusiikki? Ihmettele & ihastu: http://www.svetogorsk.fi
Decadetroll
27.11.2010 10:42:29

Aika paljon tuosta "mihin musiikkiin sopii parhaiten"-jutusta kertoo se, että noitahan käyttää esim. Porcupine treen tyypit, Opethin tyypit, Al Di Meola, Carlos Santana, Phil Campbell ja niin edelleen. Eli eiköhän noilla soita vähän kepin varustuksesta/soittajasta riippuen ihan mitä vaan.

"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
Vladi
27.11.2010 11:19:58

Meikäläisellä on se mielikuva, että PRS on se kolmas "suurista". Eli Gibson, Fender ja PRS. PRS tavallaan siinä keskellä Fenkun ja Gibsonin parhaat puolet yhdistävänä hybridinä.

Musiikillisesti sopivat ihan jokaiseen tyyliin, kuten tuossa aiemmin mainittiin.

Kyllä se siitä.
xPertsi
27.11.2010 12:02:42

Laadukkaita kitaroita.

25" ja 24,5" skaalaisten humbuckerskittojen seuraksi uunista on tullut ulos myös pari 25.25" skaalaista pulttivaahterakaulaista mallia. Jazzareitakin löytyy, eli valikoimaa on.

Korealaisista SE-malleista vain toisen käden tietoa, että hinta-laatu suhde on erittäin hyvä. SE mallit taitaa olla kaikki humppareilla.

Jankku
27.11.2010 12:03:29

Tää meikäläisen (custom24) on kyllä parhaita all-around keppejä mitä on. Ja oikeastaan luotettavin keppi mitä mulla on ja mulla on Gibsonia ja jenkkiFenkkua myös. Jos on keikka jossa pitää vetää musaa laidasta laitaan niin valinta on ehd. PRS, se on kunnon työjuhta. En kyllä luopuisi tästä vehkeestä!

Kunnon Fenderiä sä et enää nykypäivänä saa ku custom shopista ;) Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi!
Perkkis
27.11.2010 12:22:44

Vladi: Meikäläisellä on se mielikuva, että PRS on se kolmas "suurista". Eli Gibson, Fender ja PRS. PRS tavallaan siinä keskellä Fenkun ja Gibsonin parhaat puolet yhdistävänä hybridinä.

Musiikillisesti sopivat ihan jokaiseen tyyliin, kuten tuossa aiemmin mainittiin.

Joo Top Soundin porukat Seinäjoella sanoi että paremmuusjärjestyksessä PRS,Gibson ja sitte Fender. Kuulemma Paul Reed Smith käyttäisi ainakin hienoimpia puita...

Perkkis
27.11.2010 12:31:37

No kumman ottaisitte tuollaiseen musiikkiin kuin vaikkapa Guns n Roses? Custom 24 vaiko Les Paul Standard?

Vladi
27.11.2010 12:41:38 (muokattu 27.11.2010 12:43:13)

Perkkis: No kumman ottaisitte tuollaiseen musiikkiin kuin vaikkapa Guns n Roses? Custom 24 vaiko Les Paul Standard?

A) Älä usko Top Soundilaisia. Sieltä en oo ite saanu ku paskaa palvelua ja uskomatonta haukkumista tiettyjä valmistajia kohtaan. Ne myyjät antaa omien mielipiteidensä tulla aivan liian voimakkaasti läpi.

B) Jos haluat mahdollisimman esikuvan mukaisen kitaran, niin Les Paul Standard. Mutta jos on tuon verran rahaa laittaa kitaraan, niin mars liikkeeseen kokeilemaan. Ei kukaan voi sulle täällä kertoa, istuuko Les Paul sun käteen yhtään tai kuulostaako PRS sata kertaa paremmalta kuin Lespa. Ei muuta kun kunnon testireissulle, sillähän se selviöö. :)

E: Itse soittelen tällä hetkellä Thaimaalaisella käsintehdyllä PRS-kopiolla ja kyllä tällä mun mielestä varsin hyvän Gunnarisoundit irtoaa.

Kyllä se siitä.
Perkkis
27.11.2010 13:00:04

Vladi: A) Älä usko Top Soundilaisia. Sieltä en oo ite saanu ku paskaa palvelua ja uskomatonta haukkumista tiettyjä valmistajia kohtaan. Ne myyjät antaa omien mielipiteidensä tulla aivan liian voimakkaasti läpi.

B) Jos haluat mahdollisimman esikuvan mukaisen kitaran, niin Les Paul Standard. Mutta jos on tuon verran rahaa laittaa kitaraan, niin mars liikkeeseen kokeilemaan. Ei kukaan voi sulle täällä kertoa, istuuko Les Paul sun käteen yhtään tai kuulostaako PRS sata kertaa paremmalta kuin Lespa. Ei muuta kun kunnon testireissulle, sillähän se selviöö. :)

E: Itse soittelen tällä hetkellä Thaimaalaisella käsintehdyllä PRS-kopiolla ja kyllä tällä mun mielestä varsin hyvän Gunnarisoundit irtoaa.

No mitäs sä sitten oletit saavas kuin jyrkkiä mielipiteitä jos sä täällä Pohjammaalla kauppahan meet :D

Vladi
27.11.2010 13:02:55

Perkkis: No mitäs sä sitten oletit saavas kuin jyrkkiä mielipiteitä jos sä täällä Pohjammaalla kauppahan meet :D

Totta, totta. Mutta kilsan päässä Markussa saa oikein mainiota palvelua. Sinne vaan! ;)

Kyllä se siitä.
stumpe
27.11.2010 13:10:27

Jos treenaan jtn itselleni vaikeaa juttua, niin soitan yleensä pitkän aikaa istualteen. Les pauleissa bodyn "perse" lähtee sukeltaman alas jolloin kitaran kaula on leuassa kiinni. Muut huomnneet saman? PRS SE "strato" olisi kiikarissa hieman klassisempaan kamaan, joten onko tässä sama ominaisuus? stratoksi toi kai luokitellaan mutta aika "lihava perse" siinäki on...

Perkkis
27.11.2010 13:32:40

Vladi: Totta, totta. Mutta kilsan päässä Markussa saa oikein mainiota palvelua. Sinne vaan! ;)

Juuh,tunnen kummankin pytingin pitäjät ja olen ottanut tavaksi ostaa pedaalit ja kielet sun muun tälläsen piiperryksen Markulta ja sitten itse kepit Akilta. Ei valittamista kummassakaan. Sen takia kepit Akilta että Markku ei myy näitä suurempia merkkejä muuta kuin Fenderiä :(

Decadetroll
27.11.2010 15:14:28

stumpe: Jos treenaan jtn itselleni vaikeaa juttua, niin soitan yleensä pitkän aikaa istualteen. Les pauleissa bodyn "perse" lähtee sukeltaman alas jolloin kitaran kaula on leuassa kiinni. Muut huomnneet saman? PRS SE "strato" olisi kiikarissa hieman klassisempaan kamaan, joten onko tässä sama ominaisuus? stratoksi toi kai luokitellaan mutta aika "lihava perse" siinäki on...

On muuten jännä juttu, ite en ainakaan stratoksi miellä, enkä varsinkaan lespaksi.. Ihan PRS nimellä omassa pienessä päässäni kutsun tuota runkomallia. Kaikki tuontyyliset nykysin tulee itelle prs-mallisina :D

"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
Objectif Lune
27.11.2010 17:00:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkkis: Juuh,tunnen kummankin pytingin pitäjät ja olen ottanut tavaksi ostaa pedaalit ja kielet sun muun tälläsen piiperryksen Markulta ja sitten itse kepit Akilta. Ei valittamista kummassakaan. Sen takia kepit Akilta että Markku ei myy näitä suurempia merkkejä muuta kuin Fenderiä :(

Tuntematta tarkemmin tuon ristin varjossa sijaitsevan kaupungin tilannetta, taisi löytyä syy sille, miksi toisessa liikkeessä mielipide on 1. PRS 2. Gibson 3. Fender. :D

Fromi
27.11.2010 18:12:11

itte soittelen SE Paul allander modelilla, mikit olen vaihtanut mutta muuta säätelyä en ole kitaraan tehny, toimii vieläkin eikä ole kyllä lähös myyntiin vielä pitkään aikaan.

Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti..
Perkkis
27.11.2010 18:17:02

sebaz: itte soittelen SE Paul allander modelilla, mikit olen vaihtanut mutta muuta säätelyä en ole kitaraan tehny, toimii vieläkin eikä ole kyllä lähös myyntiin vielä pitkään aikaan.

Niin eikös siinä ollut EMGayt alunperin? Mitkäs vaihdoit siihen?

xPertsi
27.11.2010 18:26:26

Perkkis: No kumman ottaisitte tuollaiseen musiikkiin kuin vaikkapa Guns n Roses? Custom 24 vaiko Les Paul Standard?

http://www.youtube.com/watch?v=Aqyn … =1&list=PL0BF29FE43363F5C0&index=38

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti