Muusikoiden.net
05.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Parker kitarat ja kaulan paksuus
1
terolt
22.11.2010 21:52:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi mahdollisuus saadaan haaviin Nitefly made in USA, mutta testaamatta PITKÄN välimatkan vuoksi. Aikoinaan hallussa on ollut jos jonkinmoista peliä: Gibsoneissa liian paksu kaula ja Ibanezeissa liian ohut. Löysin itselleni PRS CE-24:n, jossa on mun handuun täydellinen tatsi. Onko siis Parkerit millaisia kouraan verrattuna juuri Pärssiseen ja pärjääkö Parkerilla Higain-osastolla.. ?

-Tero

Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
Jucciz
22.11.2010 22:35:49 (muokattu 22.11.2010 22:40:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietämättä Parkerien kauloista mitään, muistutan, että termi "Gibsonin kaula" (tai Ibanezin kaula tai...) on informaatiosisällöltään suurin piirtein samaa luokkaa kuin "villapaidan värinen": se ei kerro juuri yhtään, mistä on kyse. Sen sijaan auttaa edes jonkin verran, jos tietäisi, minkälaisen Gibsonin kaula oli liian paksu. Les Paul '58 Reissuen:n ja vaikkapa Les Paul Standard 60's Slim Taper:in kaulojen ero on huomattava. Sitten toki vielä sekin sotkee pakkaa, että eri vuosina ainakin Gibsonilla samankin kitaramallin kaulaprofiilit ovat olleet erilaisia...

Parkerilla pärjää higainissa sen sijaan taatusti. Homma on korkeintaan kiinni mikeistä, jos edes niistä - nehän voi joka tapauksessa vaihtaa. Signaalin boostausta voi myös tehdä huomattavan paljon sen jälkeen, kun kielten värähtely on ensin muutettu kitaran mikeissä vaihtosähköksi ja johdettu sieltä eteenpäin kohti ulostulojakkia.

Lämpimin terveisin nimim. "Mun Fenderissä on paksumpi kaula kuin yhdessäkään mun Gibsonissa" ;)

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Antti1
23.11.2010 07:50:01

Mun mielestä kaikissa testaamissani Parkereissa (en siis oo soittanut kovinkaan monta eri mallia, mutta sen verran näpräillyt, että olen hyllystä kouraan ottanut) on ollut lähes poikkeuksetta melko paksu ja pyöreähkö kaula.

PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
duc
23.11.2010 08:59:34 (muokattu 23.11.2010 10:24:06)

Mun Parker Fly Deluxessa oli tosi hento ja ohkainen kaula. Ibanezin wizard on ainakin paljon leveämpi siihen verrattuna...

Niteflyt tosin näyttävät enemmän "oikeilta" kitaroilta, joten kaulakin voisi olla tuhdimpi.
terolt
23.11.2010 09:03:01

Kiitos Jucciz hyvästä täsmennyksestä. Eli Gibsonin 50' ainakin on kuin halko mun kourassa. 60' menettelee vielä. Muista ei ole kokemusta. Iban wizardit, ykkönen varsinkin, taas ihan liian tikkuja. Siihen väliin siis kun mahtuisi Parker niin hyvä olisi.

Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
kiriminni
23.11.2010 11:11:59

terolt: Kiitos Jucciz hyvästä täsmennyksestä. Eli Gibsonin 50' ainakin on kuin halko mun kourassa. 60' menettelee vielä. Muista ei ole kokemusta. Iban wizardit, ykkönen varsinkin, taas ihan liian tikkuja. Siihen väliin siis kun mahtuisi Parker niin hyvä olisi.
Eli siis 17-22mm väliin kaulan paksuus?Näitä on miljoona.
Soitettavuuteen vaikuttaa se muotokin tosi paljon,kun jokaisen käsi on vähän erilainen.Parkerilla on myös hiilikuituinen kaula sellaisessa on aika ovela tuntuma.

Syön,nukun ja lepään-töitä johonkin väliin.
Krice
23.11.2010 13:52:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parkerin kotisivuilla ei ole näköjään mainittu täsmällisiä mittoja, siellä on vain wide reg. thin etc., mutta tässäpä idea: kysy sähköpostilla. Niillä on osoitekin contact-sivulla.

Jucciz
23.11.2010 18:13:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiriminni: Eli siis 17-22mm väliin kaulan paksuus?Näitä on miljoona.

Juu, kyllä tohon haarukkaan menee aika paljon kauloja. Ja tosiaan, paksuus on vain yksi monista muuttujista: profiili, leveys, materiaali, pintakäsittely jne... kaikki vaikuttavat soittotuntumaan, joskin ihmiskäsi on aika epeli sopeutumaan monenmoisiin kauloihin.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti