Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Matkakitara
1
grand
22.11.2010 20:28:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Näin Thomannilla myynnissä joku aika sitten helposti mukana kuskattavan lankkumatkakitaran, jossa mielestäni oli Gibsonin P90 mikki, lapaa ei ollut ja koppa oli pieni, mukaan tuli pikku watin tai kahden Marsu. Ja nyt pirulauta en löydä sitä ilmoitusta mistään.
Olisiko se ollut ihan Gibson tai sen joku kopio ? Onko kellään tietoa?.

Tuomo_
23.11.2010 21:31:16

Tuollahan noita on useampi matkakitara.

http://www.thomann.de/fi/traveler_g … id=d6649aead0a649064c17ac1f99090231

Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
grand
25.11.2010 16:42:53

Kiitti vinkistä. Ei ollut ikävä kyllä se mitä etsin. Mutta, koska alue on mulle täysin tuntematon, olisko kenelläkään kokemusta tai lisävinkkiä mitä pitäisi ostaessa huomioida?. Eihän tolla kyllä varmaan keikalle lähdetä, mutta kuitenkin ...

darrell
25.11.2010 19:26:43 (muokattu 25.11.2010 19:32:37)

Mulla on tuollainen Traveler Guitarsin matkakitara
http://www.thomann.de/fi/traveler_guitars_eg1_red.htm

Mun kitarassa väri on vaan Translucent Black.
Ei oo halpa, mutta on hyvä. Omani onnekkaana löysin käytettynä m.netin torilta.

Tuohonhan voisi vaihtaa mikin, jos ei miellytä tai haluaa p90 soundia. Orkkis humppari on ainakin mun makuun todella hyvä.

Kannattaa etsiä kitaraa normaalilla skaalalla, jos vaan voi esim. kuljetuksen yms. kannalta (jos se on tosiaan senteistä kiinni).

Mulla oli esim. Hondon Chiquita aikoinaan, ja niin mehukas kitara kuin se olikin, niin siinä oli mun kourille auttamatta liian lyhyt skaala. Näissä Traveler Guitarsin kitaroissa on nuo virittimet bodyssä, eli se kitaran kokonaispituus täysskaalalla on käytännössä sama kuin Chiquitassa, koska siinähän on virittimet lavassa.

Tuo Traveler Guitarsin kitarassa kiinni oleva kuulokevahvistin on täys paska, monta kertaa käyny mielessä, että rakentelis siihen itse jonkun paremman tilalle. Särö on kuin kissaa tapettaisi. Siksipä mulla on mukana aina Korgin Pandora, josta saa jotain inhimillisempää soundia, ja jopa rytmiryhmän taustabändiksi. Kuulokkeina menee hyvin Kossin PortaProt yms. Kaikki rojut piuhoineen mahtuu mukana tulevan puolikovan kitaralaukun säläosastoihin.

EDIT: niin, ja ei mitään estettä keikalle lähtemiseen.

Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
charvette
25.11.2010 20:02:21

Yksi vaihtoehto on esim. dv247:lta Steinberger Spirit (mukaan tulee gigbag). Itse hommasin Steinbergerin GP2R:n joka mahtuu haulikkokoteloon ja pituutta koko höskälle tulee < 80cm.

grand
28.11.2010 18:54:34

Toi Steinberger vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta. Tulipa mieleen voisiko tuon saada vielä pienempään pakettiin. Hei miettiikää, jos sais kaulan vielä taittuun. Niinhän ne lentokoneen siivetkin.. Hullu ajatus, mutta kuitenkin.

tarzan
28.11.2010 19:18:47

grand: Toi Steinberger vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta. Tulipa mieleen voisiko tuon saada vielä pienempään pakettiin. Hei miettiikää, jos sais kaulan vielä taittuun. Niinhän ne lentokoneen siivetkin.. Hullu ajatus, mutta kuitenkin.

Eikös näitä oo? Jonku akkarinkin näin minkä sai purettua palasiin, kaula irti ja menikö jopa jotenkin koppaan piiloon.

Ja sieltä se taas tuli.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti